Jarstein er homo
Collapse
X
-
Men en debatt på hva slags nivå vi skal legge oss på når vi skal disse motstanderspillere/lag er kanskje ikke så dumt? Det er utvilsomt mye rart som har kommet fra KFL-feltet opp gjennom åra, særlig fra tiden under TV-bua. Nå som vi har blitt så mange, økt mediafokus på toppfotballen, og at også toleransegrensen fra forbundet blir lavere og lavere, tror jeg viktigheten av å legge dette på et nivå som blir spiselig for det brede lag blir større og større.
Rent konkret ved bruken av ordet "homo", lever vi i en helt annen verden i dag enn for femten år siden, i forhold til aksepten for å bruke dette ordet til negative karakteristikker. Derfor kan ikke "Vidar Davidsen er homo" for 10-15 år siden, brukes som noe eksempel på at vi skulle ha noen grunn til å gå i oss selv i 2008.
Ikke sånn å forstå at jeg mener vi skal bli noen søndagsskoleengler, men at motstanderdissing bør skje med en viss smartness. Syns likevel KFL ligger på et akseptabelt nivå pr i dag.
Til slutt: På generelt grunnlag mener jeg motstanderdissing bør skje via bannere, og at mest mulig verbal energi brukes til støtte av eget lag. Og utskjelling av dommer...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Da jeg var 16-17 år (ok, kanskje 20-21 også) syntes jeg det var morsomt med slike rop. Etterhvert som jeg har blitt eldre og, ikke minst, har med mine egne barn på feltet, er det ikke like aktuelt å være med på disse ropene lenger. Egentlig litt synd at utviklingen har gått dithen at man skal trå varsomt i tilfelle rottefelle. Man ser det i det norske språk også, da ord som "neger" ikke lenger er greit å bruke, selv om de færreste legger noe negativt i betydningen av det. "Svarting" og "sotrør" derimot er klart negativt ladete ord.
Jeg har derfor forståelse for at enkelte nå synes det er gøy å tulle med sangen til meter'n, men jeg vil ikke at mine unger skal synge "en meter pikk".
Det må være lov med humor på tribunen, og det må være lov å ha det moro på spillernes og trenernes bekostning. Men, ikke for enhver pris.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Leste ett stykke i en avis for ett par uker siden.Var om en kjennt hooligan fra Liverpool.Faktisk ett bra stykke,da han var 11 fikk han en pint av faren på pub før kamp,da han var 12 fikk han 2pints,når han var 14 fikk han lov til og drekke så mye han ville eller det han følte for.
Det jeg er redd og ser er en tendens her inne er at alt skal være så fælt og skummelt.
Så att Magne H,fra Molde for høre at dama hans er fin og billig og at han selv bruker sminke,er noe som faller seg helt naturlig.
Er ikke opera vi er på og ser,er Fotball.Forresten så gikk HUB tegna mine helt i styr i helga.Kommentar
-
Leste ett stykke i en avis for ett par uker siden.Var om en kjennt hooligan fra Liverpool.Faktisk ett bra stykke,da han var 11 fikk han en pint av faren på pub før kamp,da han var 12 fikk han 2pints,når han var 14 fikk han lov til og drekke så mye han ville eller det han følte for.
Kan være enig i at dette kan være morsomt, men det er selvsagt avhengig av måten det gjøres på.Kommentar
-
Kan jo bare bytte ut homoseksuell med metroseksuell. Det blir stuerent og fint:
Likevel, tippeligaens toppskårer Thorstein Helstad og andre mannlige kjendiser bretter seg ut i ukepressen i tradisjonelle metroseksuelle positurer til stort kulturelt bravur. Med glamourstøv i ballene og eget bumerke på trusene reklamerer spissen både for seg selv og undertøysfabrikanten, samtidig som han gir en slant til veldedige formål.Kommentar
-
Personlig mener jeg vi har nok sanger som støtter eget lag til at det skal være nødvendig å skjelle dommer og motstandere. Det er lettere å få med fler folk på positive sanger enn negative, spesielt om vi ønsker å få med større deler av stadion.
Å synge sanger mot motspillere er ikke nødvendig med mindre de gjør noe for å fremprovosere en reaksjon hos oss.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Kommentar
Kommentar