UFC/MB vs KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av Simeone
    Når det gjelder plassering er planen og ta en match til nede på felt a også ta en liten evaluering etter dette. Da er det noen uker til neste hjemmekamp.

Når det gjelder sosialisering med resten av KFL så kommer det sikkert mer naturlig etterhvert. Forøvrig er det viktigste et samarbeid på tribunen, hvilken pub man sitter på er lite viktig i mine øyne.
    Godt å høre at dere har gjort dere opp noen tanker angående fremtiden, det er viktigt for fremdeles progresjon.

Ellers er jeg forsåvidt enig i at tribunen er det viktigste, dog skal vi ikke underkjenne helt viktigheten av at vi fragmenteres i alle andre tilfeller enn på tribunen. Det kan forsterke den oss og dem mentaliteten.

Men, tribunen er det viktigste og om dere sitter på andre puber skal jeg leve godt med det, selv om det ikke er ideellt.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

All ære til Rønnern som forsanger, men jeg må virkelig si at jeg savner Tommy. Han har liksom alltid vært der, og det er litt rart uten han.
      Håper ting kommer mer tilbake til normalen etterhvert.

Kommentar

• skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

Har prøvd å evaluere meg selv, og mitt forhold til UFC og MB, litt i går og i dag. Utgangspunktet mitt er at jeg er tilhenger av Ultras-kulturen, men bare så lenge de positive sidene rendyrkes.

Skal gjøre unna det negative først:

Hvorfor har så mitt eget forhold til UFC og MB blitt anstrengt? Det har vært en del enkeltepisoder som blussingen i Molde 2006, forslaget om syngeboikott etter Karjengfadesen sommeren 2007, div episoder med ødelagt inventar og måten ultrasgutta hånderte hendelsene i Stavanger på - for å nevne noen. Men det er ikke episodene i seg selv som har fått det til å se rødt for meg, det er først og fremst måten de har blitt håndtert på i etterkant. Og da tenker jeg først og fremst på det jeg kan forholde meg til, forumet til KFL og tribunekultur.com - og gruppenes egne hjemmesider.

Ut fra hvordan UFC og MB-representanter uttaler seg på på nevnte fora, sniker en ubehagelig følelse av at disse to undergrupperingene ser på seg selv som en slags geriljagruppe med elitesupportere - som er himmelhøyt hevet over resten av KFL. Ingen andre har peiling på supporterkultur, derfor trenger vi heller ikke ta til oss kritikk fra andre. Ikke det at jeg innerst inne er tror at det er sånn UFC/MB tenker, men det har blitt mer og mer umulig å distansere seg fra den følelsen etter hvert som tiden har gått og skyttergravene har blitt dypere og dypere. Og dette har pågått mye lenger enn siden episoden(e) på Nadderud. Man trenger ikke være enig i all kritikk, men den bør besvares saklig og en gang i blant inneholde en eller annen innrømmelse i egen disfavør. Det trenger ikke være mer enn et par, men villigheten til å inngå et par kompromisser på sentrale punkt må være tilstede før jeg vil synes det vil være forsvarlig å backe dere opp i tvisten de har mot klubben. For min egen del går disse kompromissene på at bannerbruken og slagordene/sangene på kamparenaen ikke skal fortone seg som demonstrasjoner mot NFF, politiet og/eller egen klubb. Det andre jeg ser på som viktig er at politiet og ordensvaktene på arenaene får gjøre jobben sin uten noen form for verbal eller fysisk innblanding fra representanter for gruppene. Forøvrig ser jeg ingen grunn til at verken UFC eller MB trenger å kompromittere på noen punkt.

Det jeg tror UFC og/eller MB med stor fordel kunne gjøre for at den tilspissede situasjonen skal bli bedre er å ha hvert sitt ansikt utad. Noen som taler gruppenes sak, som alle i KFL vet hvem er. Og som har et gjennomtenkt forhold til hva som er taktisk lurt å ytre offentlig, og hva som er taktisk selvmord. Kanskje også noen interne diskusjoner rundt det siste innad i gruppene heller ikke hadde vært så dumt?
        Heretter skal innlegget vinkles positivt i forhold til UFC og MB.

Først og fremst: Dere er FANTASTISKE motgangssupportere på tribunen. Måten dere forrige helg og denne helga trøkket til for fullt umiddelbart etter at VIF/MFK putta, tar jeg av meg lua for. Fra der jeg pleier å stå, har jeg ikke lagt så mye merke til denne dimensjonen som etter at dere kom til kosekroken. På den måten er dere DEN VIKTIGSTE bidragsyteren til at hele KFL blir sett på som Norges beste supportere i motgang.

Dere har et audiovisuelt uttrykk - med eller uten flagg - som er en ren nytelse å overvære. Hopping, klapping, synging, bevegelser, humør, utholdenhet - ingenting gjøres halvveis. Jeg klarer selv å holde takten deres i maks fem minutter...

Dere har til nå vært viktige bidragsytere for tribunelivet i KFL i forhold til blant annet tifo, og dette er også positivt. (Selv om jeg er lei av at dette skal brukes som et argument for oppveielse av negative ting, man må skille snørr og barter).

For min egen del har jeg gitt meg et forsett om å slutte å skrive noe om dere på forumet i affekt. Mange av innleggene fra representantene deres er provokative, men jeg innser at hva som er høner og egg i dette tilfellet ikke alltid er like lett å se. Det tar ikke vekk det faktum at det er jeg som lar meg provosere, og dermed er det jeg som må tenke meg bedre om før jeg sender noe provokativt tilbake. I tillegg ser jeg at når jeg ser tilbake, så har noen av mine innlegg vært vel bastante. For eksempel i spørsmålet om bruk av bannere. Kan i hvert fall moderere meg til å si at egenproduserte bannere i mine øyne er helt OK, så lenge de ikke sparker i noen andre retninger enn i verste fall dagens motstander - og fortrinnsvis med et visst innslag av humor.

For å gjøre et langt innlegg kort. Det er fullt mulig å få meg, og sikkert mange flere, på gli. Men det fordrer en egeninnsats fra begge "leire", og jeg føler ballen er hos UFC og MB akkurat nå.

Kommentar

• Harald_88
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 550

Dere som kaller "ultras lillestrøm" ropet i går for sutring, forsøk å se ting i perspektiv. KFF er blitt latterlig dårlig behandla av klubben sin i denne her saken, å komme med ett demonstrerende rop en gang eller to i løpet av kampen er helt på sin plass så lenge man kommer med fanatisk støtte resten av tida, noen gruppa gjør etter alle solemerker.
          Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Stone
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 225

Jeg ville heller kalt det å skyte seg selv litt i foten, det heller jo aldri så lite bensin på bålet for de som ikke ønsker å assosieres med den slags, LSK ønsker helt klart ikke det blant annet.

Jeg skjønner helt klart at det kan være vanskelig å ikke kunne få ut frustrasjonen skikkelig etter alt som har skjedd i det siste, men tror neppe det vil vinne noe gehør hos LSK.

Det må vel finnes andre måter å kommunisere med ledelsen på, eller er det helt kjørt mtp kommunikasjon med de? (Spør fordi jeg vet lite om det)

Kommentar

• Aspecho
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Dec 2006
              • 163

Jeg kan fortsatt ikke skjønne hvorfor det er så tøft å holde seg for seg selv og synge ultras-sanger isolert fra oss når vi er en del av det samme fellesskapet. :neutral:
              Det er nå klubben trenger oss til å støtte dem , selv om de har et par representanter (*host* frank *host*) som ikke greier å holde tunga i munn.

UFC/MB og KFL må styrke båndene og bli til èn stor samlet klynge med gærninger som gir 100% støtte til LSK , vi må gripe oss selv i nakken og slutte å latterliggjøre oss selv med drama som det her.

Løsningene for problemene vil eventuelt være at UFC/MB slutter med "egne" sanger. Det er litt provoserende av dere , men samtidig så syns jeg at vi er like dårlige når noen av oss piper og viser fingeren som om vi viste det til klanen selv...

La oss skjerpe oss litt og ta det rolig , vi er tross alt voksne mennesker som er/kommer til å bli det viktigste forbildet for våre barn og derfor burde vi heller vise våre gode sider isteden for å være irritert og frustrert hele tiden.

KFL trenger UFC og UFC trenger KFL!

Kommentar

• King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

Opprinnelig skrevet av Stone

Det må vel finnes andre måter å kommunisere med ledelsen på, eller er det helt kjørt mtp kommunikasjon med de? (Spør fordi jeg vet lite om det)
                Sånn det er akkurat nå er det umulig å ha noen dialog med ledelsen, derfor får vi ikke gjort annet enn å avvente situasjonen, og vente til dem har roet seg litt.
                Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3564

Er redd det kan ta lenger tid før dialog kan opprettes så lenge dere synger om Frank's avgang. Det er ikke en holdning som inspirerer til dialog.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Er redd det kan ta lenger tid før dialog kan opprettes så lenge dere synger om Frank's avgang. Det er ikke en holdning som inspirerer til dialog.
                    Det er ikke en holdning, det er et høyst legitimt synspunkt som LSK bør ha full forståelse for. Frank Grønlund kjørte sin egen svertekampanje mot Ultras-grupperingene (og delvis KFL) og gikk alt for langt. Hvis LSK bruker denne konflikten som et argument for å ikke ha noen dialog er det de som legger seg på en konfliktlinje, ikke UFC/MB.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Eiriqen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2006
                      • 105

"Kosekroken".... Det har da alltid vært "kosekroken" nede på felt A rad 5!!
                      River litt i sjela at vi som har stått der nede med en finger i ræwa og den andre i nesa må flytte oss opp på rad 6. Ja, noen av oss står til og med helt oppe på rad 7 nå!!

Uansett, synes egentlig tiltaket/demonstrasjonen/ideen om å stå der nede er ganske god. Lenge siden det har trøkka så bra fra Kosekroken.

MEN, vask skoa deres før neste match boys!!
                      Team Wenche Myhre
                      Skjettengutta
                      "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

Kommentar

• Kenneth
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2005
                        • 51

Opprinnelig skrevet av Eiriqen
                        MEN, vask skoa deres før neste match boys!!
                        tåler du ikke litt drittlukt? :P er du ikke bonde?

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Opprinnelig skrevet av Kenneth
                          tåler du ikke litt drittlukt? :P er du ikke bonde?
                          Litt lukt greier vi men denne gangen blei det litt for mye ,sender en mail til Frank Grønnlund om at han nå må nekte dere å ha med sko på neste kamp

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4400

Hva er denne klaginga på lukta? Kjente da absolutt ingenting jeg!!! De som virkelig kommer fra bygda er vant til sterkere saker enn det der!
                            ..................

Kommentar

• Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Sånn det er akkurat nå er det umulig å ha noen dialog med ledelsen, derfor får vi ikke gjort annet enn å avvente situasjonen, og vente til dem har roet seg litt.
                              Tenker du på presset rundt det sportslige, eller mangelen på noe sportslig om du vil, eller har det kommet flere påstander om politisk fløyaktivitet ol. mot dere?
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Eiriqen
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2006
                                • 105

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Litt lukt greier vi men denne gangen blei det litt for mye ,sender en mail til Frank Grønnlund om at han nå må nekte dere å ha med sko på neste kamp
                                Allerede sendt mail til Frank, og det ligger an til utestengelser på livstid. Evt, en mulig nedleggelse av hele supporterklubben. Enten han kan eller ikke.
                                Team Wenche Myhre
                                Skjettengutta
                                "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

Kommentar

• Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Tenker du på presset rundt det sportslige, eller mangelen på noe sportslig om du vil, eller har det kommet flere påstander om politisk fløyaktivitet ol. mot dere?
                                  Det har kommet trusler om å ikke komme inn på Åråsen hvis vi ikke legger ned hjemmesidene våre.
                                  Da blir det vanskelig å føre dialog.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3564

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                    Det er ikke en holdning, det er et høyst legitimt synspunkt som LSK bør ha full forståelse for. Frank Grønlund kjørte sin egen svertekampanje mot Ultras-grupperingene (og delvis KFL) og gikk alt for langt. Hvis LSK bruker denne konflikten som et argument for å ikke ha noen dialog er det de som legger seg på en konfliktlinje, ikke UFC/MB.
                                    Jeg er fullstendig klar over at dere har et problematisk forhold til Grønlund, men jeg tror dere må akseptere at han er en del av LSK's ledelse. Da er det lite diplomatisk å kreve hans avgang. Det ville vært nesten det samme som at jeg ønsket medlemskap i f.eks. UFC og synger UFC %&¤#"! i pausen. Med en slik holdning ville nok det eneste jeg mottok ifra UFC var noen sure meldinger tilbake, og jeg ville aldri bli invitert inn i gjengen. Muligheten til dialog ville nok vært borte i lang tid.

Hvis dere hadde akseptert Grønlunds unnskyldning og tatt 'the high road' som det så fint heter på engelsk, så hadde dere nok sluppet mange problemer, men valget er deres.

Det har kommet trusler om å ikke komme inn på Åråsen hvis vi ikke legger ned hjemmesidene våre.
                                    Har ikke hørt noe om dette, så dette er nytt for meg. Hvis så er tilfelle så har dere større grunn til å klage.

Kommentar

• Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1453

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Det ville vært nesten det samme som at jeg ønsket medlemskap i f.eks. UFC og synger UFC %&¤#"! i pausen. Med en slik holdning ville nok det eneste jeg mottok ifra UFC var noen sure meldinger tilbake, og jeg ville aldri bli invitert inn i gjengen. Muligheten til dialog ville nok vært borte i lang tid.
                                      Merket meg særlig den siste setningen. Muligheten for dialog ville nok kanskje vært borte i lang tid dersom du og din vennegjeng ble beskyldt, utifra fri fantasi, for å ha nazisympatier i riksdekkende presse også?

Det UFC/MB synger er ikke en gang støtende, det er bare sant. Frank Grønlund gikk alt for langt og det er helt utrolig hvis han skal slippe unna med en liten reprimande.

Jeg er forresten ikke medlem i UFC/MB, ser ikke på meg selv som Ultra(s), kjenner vel ingen av de gutta og er uenig med de i ganske mye.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

Det er faenmeg latterlig!! Dette er NORGE, ikke jævla Kina!!

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3564

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Merket meg særlig den siste setningen. Muligheten for dialog ville nok kanskje vært borte i lang tid dersom du og din vennegjeng ble beskyldt, utifra fri fantasi, for å ha nazisympatier i riksdekkende presse også?

Det UFC/MB synger er ikke en gang støtende, det er bare sant. Frank Grønlund gikk alt for langt og det er helt utrolig hvis han skal slippe unna med en liten reprimande.

Jeg er forresten ikke medlem i UFC/MB, ser ikke på meg selv som Ultra(s), kjenner vel ingen av de gutta og er uenig med de i ganske mye.
                                          Da ser ikke jeg noen løsning. LSK mener tydeligvis at Grønlund ikke fortjener sparken, og jeg vet faktisk ikke om lovverket tillater oppsigelse, så da er det vel bare å fortsette å synge.

Problemet slik jeg ser det er at mange i KFL mislikte ultras-ropet, og åpner det for en konflikt innad i KFL som ikke er heldig. Er redd dere taper kampen mot Frank, og i prosessen skaper ytterligere distanse til KFL.

Kommentar

Working...