UFC/MB vs KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3568

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    På medlemsmøtet sa en representant for MB(?) at de ønsket å være en pressgruppe for å bedre stemningen på Åråsen. I tillegg vil jeg tro at begge gruppene er interessert i supporterkultur generelt og ønsker å bidra til en bedre supporterkultur i LSK spesielt.

Hvis du mener at UFC/MB ikke har bidratt til masse positivt for å fremme supporterkulturen rundt LSK er du blind.

Dette faller på sin egen urimelighet når vi vet at medlemmene i UFC/MB har bidratt svært mye i KFL de siste årene.
    At undergruppene har bidratt med mye positivt er udiskutabelt, men ikke alt er positivt. Når jeg studerte lærte vi om noe som heter en kostnad/nytte-modell (lett oversatt ifra engelsk). Den sier i all enkelhet at alt har en pris og en nytteverdi, og så lenge nytten er større enn kostnaden er alt bra. Det vi ser nå er at mange medlemmer føler at UFC/MB 'koster' mer enn de smaker.

Ja, UFC og MB er flinke til å fronte seg selv, men hvorfor er det et problem? Er morsomme bannere signert "/UFC" skadelig for Sportsklubben? Absolutt ikke!
    Det noen synes er morsomt finner andre dumt. Personlig synes jeg Jackass er noe av det mest idiotiske som har sluppet til på tv, men lillebroren min var kjempefan. Selv om dere synes bannerene er morsomme, er det ikke sikkert at andre synes det.

Du ønsker tydeligvis at KFL skal være en offisiell supporterklubb, gjerne med Frank Grønlund som leder. Alt dette snakket om flertallet irriterer meg grenseløst. Når VG deler ut rosa capser på landskamp så sitter de fleste med disse capsene, det samme med klappere. Flertallet i KFL gidder ikke en gang å ta turen til Ullevål på bortekamper og bidrar ikke med annet enn medlemsavgiften.
    Her tillegger du folk meninger som de aldri har ytret, og hvis du har et problem med demokratiske prinsipper, så er det ditt problem.

KFL må aldri la LSK definere hvordan vi supportere skal støtte laget! Hva mener du KFL skal gjøre den dagen flertallet f. eks ønsker Frank Grønlund sin avgang? Det blir vanskelig hvis man ikke skal tillate bannere og tilrop som LSK som klubb åpenbart ikke ønsker å assosieres med.
    Den dagen flertallet i KFL ønsker Grønlund's avgang er det på tide å ta i bruk de verktøy KFL besitter, slik som dialog osv. Per i dag vil jeg anta at 5% (og da er jeg meget generøs) ønsker Grønlund vekk, og da er det ikke noe tema for KFL.

Jeg vil også snu det du sier på hodet, og si at KFL må aldri la en liten gruppe ekstremister definere hva som er en god eller dårlig supporter. Da er KFL virkelig ille ute.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• ketil
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2004
      • 246

Hvor har du tallene dine fra, MortenA? Fra folk som troller her på forumet? Jeg tror ikke du hadde stått på eksamen, hvis tallmaterialet du skulle regne ut nytte/kostanad-analysen din fra, var fra ditt eget hode.

Jeg er forresten ikke helt sikker på at 6 000 er det "riktige" antallet man skal regne ut fra. Er alle like meningsberettigete? Jeg synes ikke det, det har faktisk noe å si om man reiser, om man synger og hvor lenge man har vært med. Hvorfor? Fordi, hva dette i bunn og grunn handler er om hvilke måter man skal kunne opptre som supporter og på hvilken måte(r) man skal støtte laget. Dette blir tydelig når det er ca 400 som gidder å reise til Nadderud, eller 150 som gidder å reise til Bergen. (Jeg sier ikke at UFC eller MB er de eneste berettigete.)

Selv er jeg medlem av KFL, men ikke UFC eller MB. Men jeg har INGEN problemer med at noen lager bannere med morsomme - og noen ganger mindre morsomme - bannere om og rundt fotballen vi følger. Du MortenA står fritt til å lage dine egne, akkurat som deler av Arbeiderpartiet dannet Sosialdemokrater mot EU, kan du male banner med din støtte til Frank G.

Jeg har aldri følt at bannere eller rop fra disse gruppene er min identitet, like lite som jeg identifiserer meg med de som bruker Lillestrøm til å pleie alkoholismen sin eller voksne menn som har malt seg i ansiktet. MEN; det må være plass til alle. Det eneste vi har til felles er - i alle fall for en del -betingelsesløs kjærlighet til Sportsklubben. I det øyeblikket vi ikke tillater et mangfold på tribunene - da er KFL virkelig ille ute.

Kommentar

• Ballen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 227

Opprinnelig skrevet av ketil
        Hvor har du tallene dine fra, MortenA? Fra folk som troller her på forumet? Jeg tror ikke du hadde stått på eksamen, hvis tallmaterialet du skulle regne ut nytte/kostanad-analysen din fra, var fra ditt eget hode.

Jeg er forresten ikke helt sikker på at 6 000 er det "riktige" antallet man skal regne ut fra. Er alle like meningsberettigete? Jeg synes ikke det, det har faktisk noe å si om man reiser, om man synger og hvor lenge man har vært med. Hvorfor? Fordi, hva dette i bunn og grunn handler er om hvilke måter man skal kunne opptre som supporter og på hvilken måte(r) man skal støtte laget. Dette blir tydelig når det er ca 400 som gidder å reise til Nadderud, eller 150 som gidder å reise til Bergen. (Jeg sier ikke at UFC eller MB er de eneste berettigete.)

Selv er jeg medlem av KFL, men ikke UFC eller MB. Men jeg har INGEN problemer med at noen lager bannere med morsomme - og noen ganger mindre morsomme - bannere om og rundt fotballen vi følger. Du MortenA står fritt til å lage dine egne, akkurat som deler av Arbeiderpartiet dannet Sosialdemokrater mot EU, kan du male banner med din støtte til Frank G.

Jeg har aldri følt at bannere eller rop fra disse gruppene er min identitet, like lite som jeg identifiserer meg med de som bruker Lillestrøm til å pleie alkoholismen sin eller voksne menn som har malt seg i ansiktet. MEN; det må være plass til alle. Det eneste vi har til felles er - i alle fall for en del -betingelsesløs kjærlighet til Sportsklubben. I det øyeblikket vi ikke tillater et mangfold på tribunene - da er KFL virkelig ille ute.
        Problemet med disse bannerne er at de utad blir sett på som beskjeder fra KFL som en gruppe, dermed at de også representerer synet til medlemmene i gruppen. Derfor blir det feil med bannere som f.eks. "Grønlund må gå av" dersom ikke dette er noe KFL som gruppe har gått inn for. Dette kan fort plukkes opp av media og skape nye kontroverser rundt LSK som klubben overhodet ikke trenger nå. Synes forøvrig som nevnt i tråden tidligere at kampdager er lite egnet arena til å fronte slike saker, spesielt i en tid da alle i klubben burde stå sammen for å reise skuta....

Kommentar

• Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1453

Opprinnelig skrevet av MortenA
          At undergruppene har bidratt med mye positivt er udiskutabelt, men ikke alt er positivt. Når jeg studerte lærte vi om noe som heter en kostnad/nytte-modell (lett oversatt ifra engelsk). Den sier i all enkelhet at alt har en pris og en nytteverdi, og så lenge nytten er større enn kostnaden er alt bra. Det vi ser nå er at mange medlemmer føler at UFC/MB 'koster' mer enn de smaker.
          Da burde man ta tak i de konkrete tingene man ikke er fornøyd i stedet for å forby undergrupper. Forresten en gledelig overraskelse at du mener undergruppene har bidratt med noe positivt.

Det noen synes er morsomt finner andre dumt. Personlig synes jeg Jackass er noe av det mest idiotiske som har sluppet til på tv, men lillebroren min var kjempefan. Selv om dere synes bannerene er morsomme, er det ikke sikkert at andre synes det.
          Personlig synes jeg det er idiotisk å diskutere med folk som ikke gidder å lese det jeg skriver. Hvor mange ganger må jeg skrive at jeg IKKE er medlem av UFC/MB før det får inn hos deg? Poenget er uansett at disse bannerne ikke er skadelig for LSK.

Her tillegger du folk meninger som de aldri har ytret, og hvis du har et problem med demokratiske prinsipper, så er det ditt problem.
          Hvis KFL skal ta direktiver fra LSK på hva som er ønskelig er man etter min mening ikke en lenger en uavhengig supporterklubb. Forøvrig ironisk at nettopp du anklager meg for å tillegge folk meninger de ikke har.

"Problemet" mitt er at min demokratiforståelse også innebærer å ta hensyn til mindretallet.

Den dagen flertallet i KFL ønsker Grønlund's avgang er det på tide å ta i bruk de verktøy KFL besitter, slik som dialog osv. Per i dag vil jeg anta at 5% (og da er jeg meget generøs) ønsker Grønlund vekk, og da er det ikke noe tema for KFL.
          Det var et hypotetisk eksempel. Dialog mellom KFL og LSK høres fint og flott ut det, men hva skal KFL gjøre hvis dialogen ikke fører frem? At LSK ville gått i dialog med KFL angående Frank Grønlund har jeg forresten veldig liten tro på, men igjen var det et helt hypotetisk spørsmål.

Jeg vil også snu det du sier på hodet, og si at KFL må aldri la en liten gruppe ekstremister definere hva som er en god eller dårlig supporter. Da er KFL virkelig ille ute.
          Her er vi i gang med propagandaen igjen. Jeg ser ikke på UFC eller MB som ekstremister så det får stå for din regning. Har aldri vært snakk om at undergruppene skal definere hva som er en god eller dårlig supporter, men de må få lov til å ha en mening om det som alle andre.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• ketil
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 246

Jeg er slettes ikke så sikker på at bannerene gjør det - ofte står adressaten på bannerne, og de blir dratt opp på deler av tribunene der disse gruppene står. Skal det være meningsmålinger slik at alle skal få være med å bestemme bannertekst?

Kommentar

• Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

Opprinnelig skrevet av Ballen
              Problemet med disse bannerne er at de utad blir sett på som beskjeder fra KFL som en gruppe, dermed at de også representerer synet til medlemmene i gruppen. Derfor blir det feil med bannere som f.eks. "Grønlund må gå av" dersom ikke dette er noe KFL som gruppe har gått inn for. Dette kan fort plukkes opp av media og skape nye kontroverser rundt LSK som klubben overhodet ikke trenger nå. Synes forøvrig som nevnt i tråden tidligere at kampdager er lite egnet arena til å fronte slike saker, spesielt i en tid da alle i klubben burde stå sammen for å reise skuta....
              Bare for å presisere: Gå av Grønlund banneret kom ikke fra UFC.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

Alle som forstår seg litt på supporterkultur, tilgomed de på andre siden forstår følgende:

Bannere i forkant av KFL, ved trappa, som dekker hele feltet, er KFL sin mening.

Bannere som blir dratt opp midt på tribunen, ofte der hvor de forskjellige gruppene står, er de gruppene sine meninger.

KFL er delt i tribunekulturen. Noen vil ha fansen som kun fansen mens andre vil ha grupper i fansen. Jeg tror ikke at man kommer til å bli enige på dette synet, heller ikke med flagg og bannere som det ikke står LSK/KFL på. Derfor kunne jeg tenke meg og enten dele feltet i 2, eller lage et nytt felt på RB tribunen nærmest feltet. På denne måten er vi alle "enige" og man vet hva som gjelder på de 2 forskjellige feltene.

Det er dessverre alt for mange som ikke bidrar på det visuelle på feltet, derfor er det så fantastisk herlig å stå i kosekroken med 50-100 stk. som har akkurat den samme tribunekulturen som man selv har

Kommentar

• Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Bare for å presisere: Gå av Grønlund banneret kom ikke fra UFC.
                  Ironisk nok ville det vært forbudt hvis det hadde vært signert fra UFC, men siden det ikke var det så er det vel i utgangspunktet "lovlig".

Kommentar

• iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

Opprinnelig skrevet av Tony
                    Alle som forstår seg litt på supporterkultur, tilgomed de på andre siden forstår følgende:

Bannere i forkant av KFL, ved trappa, som dekker hele feltet, er KFL sin mening.

Bannere som blir dratt opp midt på tribunen, ofte der hvor de forskjellige gruppene står, er de gruppene sine meninger.
                    Jaha? Regner med du sender dette skrivet rundt til alle avisene i hele landet, NFF, alle klubbene i landet osv da?

Det er ikke oss i KFL du må overbevise, det er mannen i gata, som får inntrykket fra avisene.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Storgata
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Apr 2008
                      • 122

Det er dessverre alt for mange som ikke bidrar på det visuelle på feltet, derfor er det så fantastisk herlig å stå i kosekroken med 50-100 stk. som har akkurat den samme tribunekulturen som man selv har
                      Visuell i klesstil eller i klesfarger?`

Dele fansen blir som å la den dø en sakte og stille død.
                      *Jacta est alea*

Kommentar

• Storgata
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2008
                        • 122

Ironisk nok ville det vært forbudt hvis det hadde vært signert fra UFC, men siden det ikke var det så er det vel i utgangspunktet "lovlig".
                        Ironisk nok har jo ikke de som har laget banneret nok innsikt til å si så mye all den tid Frank Grønlund er fast ansatt i LSK, og ikke folkevalgt. "Gå av" blir derfor teit. Akkurat som: "Takk får alt Markus" i Fredrikstad for noen år siden ;-)
                        *Jacta est alea*

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Hvis KFL skal ta direktiver fra LSK på hva som er ønskelig er man etter min mening ikke en lenger en uavhengig supporterklubb.
                          KFL er på papiret en uavhengig supporterklubb, i praksis er vi ikke det. KFL er helt avhengig av LSK og tett samarbeid med Sportsklubben. Vi er gjester på deres stadion og er nødt til å rette oss etter hva Sportsklubben instruerer oss.

Frem til nå har KFL hatt rimelig frie tøyler og stort sett gjort som vi vil. Med bakgrunn i episodene før og under kampen mot Stabæk har LSK funnet det nødvendig med innstramninger, noe jeg personlig synes lite om, men som KFL er nødt til å akseptere.

Man kan selvfølgelig velge en konfrontasjonslinje med klubben, men KFL har i dette tilfellet valgt å føye seg i en overgangsperiode. Dette vil gå seg til med tiden og ting vil normalisere seg igjen når LSK ser at KFL igjen har en viss kontroll og internjustis innad på tribunen.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

Opprinnelig skrevet av Storgata
                            Visuell i klesstil eller i klesfarger?`

Dele fansen blir som å la den dø en sakte og stille død.
                            Nå snakker jeg om hopping og klapping.

Klesdebatten er jeg fryktelig lei!

Nei, er ikke dermed sagt at den dør nei. Men med det synspunktet ditt så vil den det

Kommentar

• xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

Ironisk nok har jo ikke de som har laget banneret nok innsikt til å si så mye all den tid Frank Grønlund er fast ansatt i LSK, og ikke folkevalgt. "Gå av" blir derfor teit. Akkurat som: "Takk får alt Markus" i Fredrikstad for noen år siden ;-)

Glad i å spikke fliser du..

Tror budskapet kom klart frem.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Storgata
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2008
                                • 122

Nå snakker jeg om hopping og klapping.

Klesdebatten er jeg fryktelig lei!
                                Ja, men de som hopper og klapper synes jo bedre hvis de har på seg riktige farger og skjerf. Det er jo enkelt :-)

Farge Åråsen i gult og svart. Akkurat som tifoene.
                                *Jacta est alea*

Kommentar

• Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

Ja, men de som hopper og klapper synes jo bedre hvis de har på seg riktige farger og skjerf. Det er jo enkelt :-)

Farge Åråsen i gult og svart. Akkurat som tifoene.
                                  Du må kverulere på alt du? Uansett hva folk sier liksom.
                                  Jeg gir faen i hva folk går i bare de støtter laget 110% med sang og hopping. Så får mann selv velge om mann har på seg lsk klær eller ikke. Jeg kommer aldri til å bruke 800spenn(+?) på en lsk drakt. Men la oss legge diskusjonen om klær død der.
                                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Storgata
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2008
                                    • 122

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                    Du må kverulere på alt du? Uansett hva folk sier liksom.
                                    Jeg gir faen i hva folk går i bare de støtter laget 110% med sang og hopping. Så får mann selv velge om mann har på seg lsk klær eller ikke. Jeg kommer aldri til å bruke 800spenn(+?) på en lsk drakt. Men la oss legge diskusjonen om klær død der.
                                    Jeg tror du tillegger meg en del argumenter og tidligere debatter som jeg ikke har vært deltaker i.

Det eneste synspunktet jeg ville ha fram er: Jeg synes det er rart at noen som ivrer så mye for at man skal være mest mulig visuelle på tribunen ikke går i riktige farger engang.

Skinke: Jeg tok meg friheten til å slå opp ordet 'kverulant' for deg:
                                    - Person som stadig klager og føler seg forurettet, trettekjær person, kranglefant.

Jeg klager ikke. Jeg forteller bare om meningene mine i forhold til andres meninger. Det må da være lov? :-)
                                    *Jacta est alea*

Kommentar

• Stone
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2006
                                      • 225

Hvis du mener at UFC/MB ikke har bidratt til masse positivt for å fremme supporterkulturen rundt LSK er du blind.
                                      Det har jeg da heller aldri sagt noe på, har gitt disse gruppene skryt gjentatte ganger for sitt engasjement i måten de verbalt støtter laget.
                                      Har heller aldri lagt skjul på at jeg ikke er enig med den visuelle måten og støtte laget på til enhver tid, men det må det da være lov og være uenig i?

Ja, UFC og MB er flinke til å fronte seg selv, men hvorfor er det et problem? Er morsomme bannere signert "/UFC" skadelig for Sportsklubben? Absolutt ikke!
                                      Det blir et problem når meningene strider totalt med det som KFL ønsker å ytre utad. Er jo tydelig at det har blitt/vært et problem for LSK og KFL hvis ikke så hadde de jo kunne beholdt flaggene og bannerne sine.
                                      Er ikke alle som har lik humor og tar det som står skrevet på samme måte som kanskje hensikten var.

Du ønsker tydeligvis at KFL skal være en offisiell supporterklubb, gjerne med Frank Grønlund som leder. Alt dette snakket om flertallet irriterer meg grenseløst. Når VG deler ut rosa capser på landskamp så sitter de fleste med disse capsene, det samme med klappere. Flertallet i KFL gidder ikke en gang å ta turen til Ullevål på bortekamper og bidrar ikke med annet enn medlemsavgiften.

KFL må aldri la LSK definere hvordan vi supportere skal støtte laget! Hva mener du KFL skal gjøre den dagen flertallet f. eks ønsker Frank Grønlund sin avgang? Det blir vanskelig hvis man ikke skal tillate bannere og tilrop som LSK som klubb åpenbart ikke ønsker å assosieres med.
                                      Skjønner hva du mener, og jeg heller ønsker ikke at det skal bli sånn.
                                      Men hvis konflikten fortsetter så er det nettopp dette som kommer til å skje dessverre.
                                      LSK har allerede lagt føringer på hvordan ting skal være, sklir flere ting ut så blir det flere regler og føringer og slik vil det fortsette.

Nettopp derfor lønner det seg å trå varsomt og ikke kreve ting tilbake som har bidratt til å sette KFL i denne situasjonen...

Kommentar

• Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1453

Opprinnelig skrevet av Stone
                                        Det har jeg da heller aldri sagt noe på, har gitt disse gruppene skryt gjentatte ganger for sitt engasjement i måten de verbalt støtter laget.
                                        Har heller aldri lagt skjul på at jeg ikke er enig med den visuelle måten og støtte laget på til enhver tid, men det må det da være lov og være uenig i?
                                        Det er selvfølgelig lov å være uenig og vi er mye nærmere enighet enn jeg først fikk inntrykk av. I innlegget jeg svarte på stilte du spørsmålet om undergruppene bare var ute etter å eksponere seg selv og det var det jeg reagerte på.

Det blir et problem når meningene strider totalt med det som KFL ønsker å ytre utad. Er jo tydelig at det har blitt/vært et problem for LSK og KFL hvis ikke så hadde de jo kunne beholdt flaggene og bannerne sine.
                                        Er ikke alle som har lik humor og tar det som står skrevet på samme måte som kanskje hensikten var.
                                        Enig i at det kan være et problem, men synes LSK og KFL da får ta tak i de tingene ved våre Ultras de opplever som problematisk i stedet for å forby Ultras. I praksis er det akkurat det de har gjort. Jeg synes også at takhøyden bør justeres et par hakk opp igjen. Så vidt jeg vet har vel aldri UFC/MB sine bannere i seg selv ført til noen negative oppslag om LSK?

Skjønner hva du mener, og jeg heller ønsker ikke at det skal bli sånn.
                                        Men hvis konflikten fortsetter så er det nettopp dette som kommer til å skje dessverre.
                                        LSK har allerede lagt føringer på hvordan ting skal være, sklir flere ting ut så blir det flere regler og føringer og slik vil det fortsette.

Nettopp derfor lønner det seg å trå varsomt og ikke kreve ting tilbake som har bidratt til å sette KFL i denne situasjonen...
                                        Jeg skjønner at LSK følte et behov for å ta affære etter det som skjedde på Nadderud, men jeg synes de gikk for langt. I tillegg sitter jeg igjen med et inntrykk av at man utnyttet situasjonen til å presse igjennom noe man lenge har ønsket i en situasjon der KFL var hardt presset.

Når det gjelder å kreve tilbake tingene som satt KFL i denne posisjonen er du inne på hovedpoenget. Jeg mener man må skille mellom hva som skader LSK/KFL og hva som ikke gjør det. Forsangere som roper ACAB og bannere med samme tekst er noe jeg ikke vil se på LSKs kamper, skjerf eller gensere med UFC på derimot har jeg ingenting imot.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3568

Bestod eksamen med toppkarakter, men det er vel ikke så veldig relevant. Har ikke benyttet noen tall, men jeg sa at "mange medlemmer føler at UFC/MB koster mer enn de smaker". Skulle jeg benyttet 'tall' herifra forumet så de hadde nok favorisert UFC/MB mer siden det er de mer aktive som bruker tid her inne. Og UFC/MB er vesentlig mer aktive enn gjennomsnittssupporteren.

Jeg baserer meg på at alle medlemmer er like mye verdt. På årsmøte for eksempel har alle en stemme hver. Hvis du mener at noen medlemmer er mer verdt fordi de gjør mer, så er det ikke lenger demokrati. KFL kunne kanskje laget et system hvor hvert enkelt medlem tjener 'poeng' for hver aktivitet og tur de tar, og så kan man veie hver stemme utifra hver enkelts innsats.

Det noen finner morsomt, finner andre støtende. Uheldigvis er det negative ofte sterkere enn det positive.

Mangfold er jeg enig er viktig, men vi må alle følge de spillereglene som er satt opp.

Da burde man ta tak i de konkrete tingene man ikke er fornøyd i stedet for å forby undergrupper. Forresten en gledelig overraskelse at du mener undergruppene har bidratt med noe positivt.
                                          Jeg har alltid hatt den mening at alle bidrar med både positive og negative ting. Selv støttemedlemmer som kun betaler årsavgiften, og aldri går på kamp eller deltar her på forumet.

Personlig synes jeg det er idiotisk å diskutere med folk som ikke gidder å lese det jeg skriver. Hvor mange ganger må jeg skrive at jeg IKKE er medlem av UFC/MB før det får inn hos deg? Poenget er uansett at disse bannerne ikke er skadelig for LSK.
                                          Beklager at jeg skrev 'dere' i stedet for UFC/MB. Er ikke alltid like greit å holde rede på hvem som er med i undergruppene og hvem som ikke er det. Hvorvidt de bannerene er skadelige eller ikke er opp til hver enkelt. Jeg mener de er det, og du fremstår som om du er uenig.

Hvis KFL skal ta direktiver fra LSK på hva som er ønskelig er man etter min mening ikke en lenger en uavhengig supporterklubb. Forøvrig ironisk at nettopp du anklager meg for å tillegge folk meninger de ikke har.

"Problemet" mitt er at min demokratiforståelse også innebærer å ta hensyn til mindretallet.
                                          Poenget mitt var at du anklaget Stone for å ønske at KFL ikke var uavhengig av LSK. Mulig at det var sarkastisk ment, men i så fall kom det ikke tydelig frem. Det stemmer at jeg av og til har feiltolket folks innlegg og tillagt de meninger de ikke hadde, men så vidt jeg vet har jeg beklaget hver gang jeg har tråkket over streken. Skulle det være noen tilfeller hvor jeg ennå ikke har beklaget, så benytter jeg muligheten til å gjøre det nå.

Det var et hypotetisk eksempel. Dialog mellom KFL og LSK høres fint og flott ut det, men hva skal KFL gjøre hvis dialogen ikke fører frem? At LSK ville gått i dialog med KFL angående Frank Grønlund har jeg forresten veldig liten tro på, men igjen var det et helt hypotetisk spørsmål.
                                          Vi er nok enig i at det er hypotetiske spørsmål, og jeg lar dermed den ballen ligge.

Her er vi i gang med propagandaen igjen. Jeg ser ikke på UFC eller MB som ekstremister så det får stå for din regning. Har aldri vært snakk om at undergruppene skal definere hva som er en god eller dårlig supporter, men de må få lov til å ha en mening om det som alle andre.
                                          Ordet ekstremister er negativt ladet, og muligens ikke det beste i denne sammenhengen. Med ekstremist mente jeg de supporterne som ligger i ytterkanten av KFL. Kall de gjerne de mest 'mentale' da det er et ord de gjerne bruker. Hvis noen følte seg støtt av å bli kalt ekstremist, så beklager jeg det. Uansett så tror jeg at mange i KFL som står/stod på felt B og C føler at de er bedre supportere enn de på felt A.

Uten sammenheng med Raskolnikov's sitater har jeg for øvrig har jeg ennå til gode å se noen ifra UFC benekte at det var en av deres medlemmer som fyrte opp røykbomba i Sandvika. Det var tross alt den handlingen som startet alt bråket.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...