Stemingstråd LSK-Molde, Åråsen stadion søndag 20. april kl. 18

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Uten at kjenner hele historien, vil jeg tro at uten KFLs styre hadde UFC og MB antakelig fortsatt vært utestengt. Så å hevde at KFL ikke har vist lojalitet overfor alle sine medlemmer synes jeg er en drøy påstand. KFL er sterkest hvis alle trekker i samme retning ved å lage best mulig stemning på tribunen for å støtte gutta på banen. Å hevde noe annet er feil.
    KFL består av flere folk enn de 6-7 som er i styret.
    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Du aner ikke hva du snakker om, du får undersøke litt om hva som har skjedd i kulissene før du uttaler deg!

Voks opp sjæl
      So fill me in

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

begynner smått å bli lei disse ultrasdiskusjonene i snart alle tråder, samle alle i en tråd eller opprette eget forum for det.
        dette skulle vel være en stemningstråd for kampen i morra.

Hva skjedde med den organiserte bussturen til krattet da?
        det å håpe på et høyt publikumstall mot Molde er vel litt urealistisk med tanke på hva som er prestert i det siste og det faktum at motstander er Molde som er ganske kjedelig.
        Men liv fra KFL blir det alltid og det er jævla godt å høre synginga når man er forvist til Web-TV for å se kampen. Stemninga i morra blir sikkert knall!
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
          begynner smått å bli lei disse ultrasdiskusjonene i snart alle tråder, samle alle i en tråd eller opprette eget forum for det.
          dette skulle vel være en stemningstråd for kampen i morra.
          Dette er ikke en ultrasdiskusjon, og handler i høyeste grad om kampen LSK-Molde.

Kommentar

• Per Arne
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2347

Bruk flagg!

Feltet er gjort klart til kampen i morra..
            Flagg er satt ut/lagt ut overalt og ser dere et ubrukt flagg så få en/ei som står nær det til å ta det i bruk!
            Vi har "montert" en del flasker som noen av flagga nå står i.
            Dermed skulle det ikke være like "vanskli" som før å ta det nærmeste flagget og vifte løs.
            Fåsja Føkking Fula!

Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1453

På hvilken måte mener UFC og Mental Boys seg dårlig behandlet av KFL? Jeg synes KFL går for langt i å ensrette Kanari-Fansen, men jeg savnet virkelig å høre fra UFC og MB på allmøtet. Dere ytret ikke ett eneste ønske om hva dere mener KFL skal gjøre og det var vel bare så vidt dere kom i tale i det hele tatt.

Å komme etterpå å klage når dere ikke hadde noenting å komme med på allmøtet synes jeg er sutrete.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Oppfordingen er herved sendt UFC og MB1917. Sammen er vi sterkest!
                La de få sitte og kose seg på Tims. Ønsker de ikke å være en del av KFL, er det ikke noe poeng å krøsse dem.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                  På hvilken måte mener UFC og Mental Boys seg dårlig behandlet av KFL? Jeg synes KFL går for langt i å ensrette Kanari-Fansen, men jeg savnet virkelig å høre fra UFC og MB på allmøtet. Dere ytret ikke ett eneste ønske om hva dere mener KFL skal gjøre og det var vel bare så vidt dere kom i tale i det hele tatt.

Å komme etterpå å klage når dere ikke hadde noenting å komme med på allmøtet synes jeg er sutrete.
                  Mange har jobbet ræva av seg for å få til et levende tribuneliv og ikke minst en bra tifogruppe de siste årene. Når det kommer en sak sånn som det som skjedde på Nadderud og derretter utestengelsen var det lite støtte å få. Istedenfor å faktisk være opptatt av at de som hadde gjort noe ble tatt valgt folk å kritisere UFC/MB pga symbolikkbruk som dere så fint kaller det.

Alt som er av vår identitet er tatt fra oss. Flagg, bannere, skjerf, alt!
                  Vi sitter igjen nakne og selv føler jeg at de eneste som støtter i saken om å få de overnenvte tingene tilbake er oss selv.

Ingen har sagt noe på at LSK har tatt det fra oss ihvertfall. Vi ble faktisk ikke utestengt, dvs vi gjorde ikke noe galt. Hvorfor skal LSK da ta å strippe oss og gjøre alt for å legge ned gruppene våre?
                  Denne uken har det kommet konkrete trusler fra LSK om at hvis vi ikke legger ned hjemmesidene våre kommer vi ikke inn på Åråsen imorgen.

Min motivasjon for å hjelpe KFL er ca null og jeg vet det er mange som føler akkurat det samme.
                  Istedenfor og be folk vokse opp og annet fjas kan man repsektere dette så kanskje man engang i fremtden finner motivasjon og lyst til å bidra igjen.
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

Opprinnelig skrevet av Simeone
                    Min motivasjon for å hjelpe KFL er ca null og jeg vet det er mange som føler akkurat det samme.
                    Istedenfor og be folk vokse opp og annet fjas kan man repsektere dette så kanskje man engang i fremtden finner motivasjon og lyst til å bidra igjen.
                    "Voks opp" kom litt i affekt, og tar den på min kappe. Men står likevel for at jeg mener dette er umodent. Grunnen til at jeg mener dette, er at dere lar KFL svi for en tvist dere har med LSK. I tillegg - sett fra mitt ståsted - skjer dette i en tvist hvor KFL har strukket seg langt for å hjelpe dere.

Håper dere i fremtiden finner motivasjon til å bidra igjen, og forstår også at motivasjonen er lav. Likevel skulle jeg ønske at sinnet ble sendt med riktig adresse.

Beklager avsporingen fra trådtemaet, jeg har fått sagt det jeg vil si.

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Takker for svaret Simeone og er enig med deg i mye. Når det gjelder symbolbruken så har dette vært diskutert utallige ganger, det jeg kan si er at jeg synes det er feil av LSK/KFL å forby alle symbolene deres, men helt greit at de sier nei til "ACAB" og "Hater NFF". Det blir for meg helt feil at flertallet skal bli tatt til inntekt for standpunkter et mindretall har. Når det gjelder f.eks (tostangs)flaggene til UFC, de humoristiske bannerne dere (UFC) ofte har og egen uniformering med skjerf og klær så har jeg ikke noe problem med det. Etter mitt syn bidrar det mer til å sette farge på tribunen enn til å skade LSK på noen som helst måte.

At KFL tilsynelatende stilltiende har godtatt LSKs krav på dette området synes jeg er feil, men det er her jeg savnet at dere selv tok ordet på medlemsmøtet. Dere kan ikke forvente at andre skal kjempe deres sak hvis dere ikke gjør det selv.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

Moderatormelding: Back to topic.
                        Bølerkanaris

Kommentar

• e.d
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 688

Opprinnelig skrevet av Simeone
                          Mange har jobbet ræva av seg for å få til et levende tribuneliv og ikke minst en bra tifogruppe de siste årene. Når det kommer en sak sånn som det som skjedde på Nadderud og derretter utestengelsen var det lite støtte å få. Istedenfor å faktisk være opptatt av at de som hadde gjort noe ble tatt valgt folk å kritisere UFC/MB pga symbolikkbruk som dere så fint kaller det.

Alt som er av vår identitet er tatt fra oss. Flagg, bannere, skjerf, alt!
                          Vi sitter igjen nakne og selv føler jeg at de eneste som støtter i saken om å få de overnenvte tingene tilbake er oss selv.

Ingen har sagt noe på at LSK har tatt det fra oss ihvertfall. Vi ble faktisk ikke utestengt, dvs vi gjorde ikke noe galt. Hvorfor skal LSK da ta å strippe oss og gjøre alt for å legge ned gruppene våre?
                          Denne uken har det kommet konkrete trusler fra LSK om at hvis vi ikke legger ned hjemmesidene våre kommer vi ikke inn på Åråsen imorgen.

LSK har vel vært imot ultrasgruppene helt fra starten av. Og midt inntrykk er at KFL sitt styre ikke har gjort noe annet enn å innkludere ultrasgruppene i KFL, og jobbet aktivt og støttet dem overfor LSK.
                          -Inkludert deres identitet, symbolbruk, egne bannere osv. Ja endog har dere blitt så inkludert at dere nærmest har blitt offisielle undergrupper i Kanarifansen jfr. bl.a. tribuneliv og tribuneorganisering.

Etter den kollektive utestengelsen etter Nadderud har ikke KFL sitt styre gjort noe annet enn å jobbe for å få opphevet denne. Det gikk så langt at det enstemmig ble bestemt av KFL sitt styre og enstemmig i alle formelle underfora - at KFL skulle legge ned all drift i protest mot LSK og til støtte for dere.

Jeg kan ikke skjønne at det er mulig å få noe mer støtte enn dette. Det viktigste etter Nadderud kampen var å få de som som ble urettmessig utestengt tilbake igjen. Skulle KFL samtidig tatt kampen for deres rett til bruk av symboler så hadde det vært uklokt fordi dette har Lsk vært så bestemt på at resultatet ville garantert vært at utestengelsene ikke hadde blitt opphevet.

Jeg oppfordrer dere i ultrasgruppene om å delta på tribunemøter og å være aktive bidragsytere slik dere har vært fram til nå. Og så får både dere selv og KFL sammen jobbe for at dere får tilbake muligheten til symbolbruk. Skal dere få til dette er det ingen annen vei utenom enn å stå innenfor KFL og samarbeide og bidra innenfor KFL. Dere er dessverre sjanseløse til å fronte deres egne saker overfor LSK. Dere er helt totalt avhengig av at det er KFL som gjør dette.

derfor: for deres egen del og for ultrasgrupperingenes framtid og ikke minst for KFL sin del så håper jeg dere får tilbake motivasjonen igjen.
                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

Ser ut som rønnern er forsanger i dag også??? kunne se ut som han stod litt i høyden, stemmer det?
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

Kommentar

• Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

Stemmninga høres BRA ut !
                              litt lite volum fra TV2 desverre, men høres ut som det synges som pokker
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

Kommentar

• Eikrem
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jun 2004
                                • 119

Bra jobbet av kanari-Fansen igjennom nesten hele kampen, rammen rundt hjemmekamper fortjener så mye mere en laget tilbyr

Kommentar

• UFM1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 2008

og Ultras Lillestrøm finner på noe artig vær gang denne gang å vifte med sko som om det skulle vært skjerf
                                  Lillestrøm

Kommentar

• Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

HÆ?

UTLIKNET FOR MOLDE: José Mota tuppet inn 1-1 åtte minutter etter pause, og skaffet Molde et fortjent poeng fra Åråsen.
                                    Foto: SCANPIX

Lillestrøm pepet ut på Åråsen

Krisen vokser etter 1-1 i bunnoppgjør

(Dagbladet.no): Med tre poeng i bunnoppgjøret mot Molde kunne Tom Nordlie skaffet seg sårt tiltrengt arbeidsro etter en nitrist start på sesongen. I stedet kan han vente seg en ny uke med negative spørsmål og kriseprat. 1-1 på Åråsen betyr at Lillestrøm og Molde fortsatt er de eneste lagene uten seier i år - og det hjelper i hvert fall ikke på LSK-guttas allerede sviktende selvtillit.
                                    - Det vil seg ikke. Det er ikke noe å si på innsatsen, vi var gira på å vinne og jobbet kjempebra. Vi hevet oss, men ikke nok til å ta tre poeng. Det er absolutt under hva vi skal prestere, sier kaptein Frode Kippe til TV 2.

Occeans første for året

Det startet likevel lovende for gultrøyene. Med stor aggressivitet og duellstyrke lignet LSK endelig på seg selv, selv om Molde slett ikke var ufarlige.
                                    Olivier Occean roet imidlertid nervene på Åråsen 25 minutter inn i 1. omgang. Magnus Myklebust fikk slått ballen inn til Arild Sundgot, men Jan Kjell Larsen avverget skuddet med en beinparade.
                                    Kanadieren var påpasselig på returen - og fikset LSK-ledelse med sin første nettkjenning for sesongen.
                                    Molde burde utliknet på direkten.
                                    Først kom Magne Hoseth helt alene med Otto Fredriksson, men skuddet strøk feil side av stolpen. Like etterpå viste Thomas Holm hvorfor han ikke er noen goalgetter, da han måket ballen høyt over fra god posisjon.
                                    Like før pause kunne Occean gitt Lillestrøm et perfekt utgangspunkt for de siste 45 minuttene. Han ristet enkelt av seg Vegard Forren med en høyre-venstre-finte, med skuddet gikk i stolpen og ut.
                                    - Vi burde punktert kampen i 1. omgang, mener Tom Nordlie.

Molde farligst etter pause

For Lillestrøm har vært en kollektiv katastrofe i samtlige 2. omganger denne sesongen. De raknet mot Tromsø, de raknet mot Stabæk og de raknet mot Vålerenga sist.
                                    Denne gangen tok det bare åtte minutter før Molde var tilbake i kampen.
                                    Et sleivskudd fra Magne Hoseth dalte beleilig ned foran José Mota, som viste kløkt og ro da han tuppet ballen utenfor rekkevidden til Otto Fredriksson.
                                    Det virket demoraliserende på et LSK-lag blottet for selvtillit - for resten av omgangen truet de sjelden Molde-keeper Jan Kjell Larsen.
                                    I motsatt ende av banen hadde Molde et par feite sjanser til å avgjøre, som da Daniel Berg Hestads skuddforsøk utenfor 16-meteren strøk stolpen.
                                    Fem minutter før slutt ble moldenserne snytt for straffe. For etter alle straffespark som er dømt så langt i Tippeliagen i situasjoner der kontakten har vært minimal, var dytten fra Pål Steffen Andresen på Vegard Herren av det åpenlyse slaget.
                                    Kjell Alseth vinket spillet videre - noe han også gjorde da nettopp Herren handset i eget felt like etterpå.
                                    Lillestrøm ble pepet av banen da kampen ble blåst av fem minutter på overtid. Og mens skuffelsen var stor i LSK-leiren, var humøret langt bedre hos gjestene.
                                    - Herlig å få et spillemål, det har vært mye mas om det. Det er vanskelig å møte LSK, det er tungt å møte et lag som bare pumper langt. Jeg er stolt og glad over at vi fikk ned ballen i 2. omgang og spiller fotball. Vi får noen utrlige overganger og det kunne blitt flere mål. Men det var godt å få med seg ett poeng, sier MFK-trener Kjell Jonevret til TV 2.
                                    - Det ble mye krig, og mye langt. Men det var bevisst også. Vi kan ikke spille på oss så mye trøbbel, sier Tom Nordlie.

--------------------------------------------------

Ja la i hvert fall ikke merke til noen piping, Dagbladet.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Trondeo
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3062

Jeg hørte dessverre noen idioter som pep. Er ikke den største grunnen til å pipe på dommer, så var nok rettet mot spillerne. Latterlig.

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Er vel en overdrivelse å si at de ble pepet ut, men det var noen idioter som peip.
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• Seb.R
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 4159

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Er vel en overdrivelse å si at de ble pepet ut, men det var noen idioter som peip.
                                          Idioter finnes overalt.

Blabla'et opphauser dette som at KFL har drevet en kollektiv utpiping av egne spillere, og det gjør meg pisse sur.
                                          www.sebastianramsland.com
                                          www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

Working...