Stemingstråd LSK-Molde, Åråsen stadion søndag 20. april kl. 18

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Bare for å sette en liten demper på selvskrytet her inne, jeg sto dessverre litt høyt oppe på felt A, og der var stemninga ræva!! jævlig kjedelig å stå nesten helt aleine å synge. Det var demotiverende, for min stemme høres ikke bra ut aleine.

Hva faen gjør de folka på feltet!??

Det skal sies at det trøkka til også der oppe ved enkelte anledninger, så HELT svart var det ikke. Men det er siste gangen jeg somler så mye med å dra på kamp. Jeg skal tilbake lenger inn på feltet igjen.

Hadde vært bra å samla en bra syngegjeng der oppe også, for det er lettere for folk å synge når andre gjør det.

Kommentar

• iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

Opprinnelig skrevet av veiron
      Bare for å sette en liten demper på selvskrytet her inne, jeg sto dessverre litt høyt oppe på felt A, og der var stemninga ræva!! jævlig kjedelig å stå nesten helt aleine å synge. Det var demotiverende, for min stemme høres ikke bra ut aleine.
      Vanskelig for oss forsangerene og høre om de langt oppe er med, man må nesten se på munnen dems. Dog når vi skreik og kjefta, så ble folk med.

Men nå heller vi snart tilbake på diskusjonen om at hvis du står på feltet, forplikter det og synge. Noe vi er særs uenig i tror jeg.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

jeg er enig med meg selv at KFL er bra, man vil vel alldri få alle med hele tiden, det skjer ikke så ofte.
        Men noe gjøres da rett fordi KFL faktisk er jævlig bra, det høres bra ut, det ser bra ut, det er bra!
        Der er vel alltid rom for forbedringer, den dagen man ikke mener det ikke er mere rom for forbedringer kan man legge ned. KFL har vært inne i en turbulent periode, men likevel høres det bra ut på tribunen. Tribunemessig så legger ikke folk merke til det tror jeg, i alle fall ikke den vanlige mannen som ser på kamp, mens dem som står på Feltet kanskje merker det.
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

You nailed it Irving, og dermed må jeg drodle litt...

Slik jeg ser det:
          (i generell kaos orden!)
          • Lydtoppene (9/10), der synger så og si alle (lillestrøm er de beste feks)
          • Hopping, veiving, flagging etc. (2/10) - her er vi dårlige. Jeg vil se hele, absolutt hele feltet hoppe på hoppesanger, og det gjøres omtrent aldrig, kanskje bare på scorings feiringer. Flagging? huff, vanvittig dårlig, utrolig skuffende når det mot Molde ble satt ut(teipa fast) mange flagg, men veldig få ble brukt.
          • Motgangssynging 8/10 - mot enga, og iallefall Molde, vanvittig bra, ingen andre i Norge synger så høyt som vi gjør når motstanderene scorer.
          • Generelt (7/10) - som det sies, man må slite med å få med alle, dog de som synger, synger bra. Trekk er at det er mange som faller fra for fort på evighetssanger, og bare harde kjerner igjen som synger.
          • Kano/mot synging (8/10) - lillestrøm er de beste sitter vanvittig bra, men den har vi jo syngi siden KFL ble født omtrent. Erlandsen melodien (åååå lillestrøm - shalalallalala) sitter ikke så bra enda, den var bedre på høsten i fjor da den ble født. (Dette er vel de eneste vi har, og jeg vil ha flere! forslag mottas med takk!)
          • Overgangssynging (0/10) - dette har vi vel helt glemt? Synes det var veldig moro på høsten i fjor. Det jeg mener er at en sang tar over for en annen, uten pause imellom. (boney M tar over for oooh ahh feks.)
          • Variasjon (5/10) - mye å jobbe med her, mange sanger som blir glemt, noen sanger går for mye etc.
          • Spillersanger (4/10) - synges for lite. Hvorfor synger vi bare når de gjør noe ekstremt bra, eller når de blir bytta ut? Jeg vil ha spontan sanger mot spillere oftere.
          • Tromming (6/10) - vet ikke helt om den fortjener ett eget punkt, men det er ting å jobbe med her også. F.eks. bør tromma bidra mer til å få opp sanger igjen når de er i ferd med å dø ut.

(karakterene er fra 1-10 hvis dere ikke skjønte det, 1-6 blir for lite følte jeg)

Kommentar

• Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

Jeg er litt uenig i trommepunktet ditt, iL. Dersom en sang har gått lenge og er i ferd med å dø ut, synes jeg det er bedre å kjøre på med en ny sang så fort som mulig, og heller komme tilbake med den andre. At vi skal høres ut som en afrikansk trommesange der trommissen går bananas fordi ingen gidder å synge synes jeg er helt feil. Synes generelt at vi kan bli flinkere til å ikke dra enkelte sanger jævlig lenge, jeg merker selv at jeg er fornøyd etter 3 minutter sammenhengende på en og samme sang. Vi har masse sanger, synes vi burde bruke reportoaret vårt og ta i bruk alt vi har. Ingen vits at vi skal søple rundt med stille tribuner for så å få i gang sangen igjen i 20 sekunder før vi skifter.

I tillegg synes jeg vi har en del å hente på timing i forhold til sanger. På slutten av Molde-matchen begynte vi å dra noen evighetssanger som funka jævlig dårlig, når resultatet butter og spillet er dårlig, trengs det som regel sanger med lydtopper for å få til et trøkk. Kjempe stolte LSK, Fugla til vi dør, etc er sanger som passer betydelig bedre i motgang, spesielt når det er råtten stemning på feltet. I motsatt ende har vi det å dytte inn sanger som kun passer når det er knallbra stemning, veldig typisk sang der er Lambada, som krever kjempestemning, hvis ikke er den totalt dass.
            Lauken er vår venn!

Kommentar

• Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

Veldig enig i det Fugl1120 skriver. Når det også er litt for mye "spill ballen og gjem deg" på banen, hjelper vi ikke gutta ved å skrike ut "neeei!" når noen endelig prøver å avslutte og det blir like svakt som om jeg skulle gjort det sjøl. Det medfører i hvert fall ikke overganger som gir oss på tribunen 150 i puls. Applaudér og syng for laget, slik at de prøver igjen, og ikke får frykten av å feile igjen. Og igjen. Og igjen. Og aldri gir opp. Flere spillersanger hadde vært en fordel. Vi må bygge opp selvtilliten fra tribunen. Vi må tørre å hamre videre og videre på sanger som virkelig trøkker, og stikkordet spesielt i motgang må være enkle sanger som er ordentlig dragere.

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

En ting slo meg på søndag: Kanskje kritikerne våre har et bittelite poeng i at evighetssangene våre dreper noe av spontaniteten. På søndag skulle jeg for eksempel ønske at vi kunne tatt en kort pause noen ganger for å gi dommeren litt konstruktiv kritikk. Når vi fortsetter å synge gladsanger som om ingenting har skjedd, kan dommertrioen feiltolke det som at de gjør en helt grei jobb.

Kommentar

• morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

Kfl holder aldri skjeft mistolkes til tider mener jeg.Feks skal ikke vi gi faen i å synge fordi spillerne ser ut til å gi opp.For om vi da holder skjeft da, er vi da faen ikke noe bedre.Det bør ikke synges lambada da spellera tupper ballen faenivold pga mangel av kreativitet eller lar være å løpe etter ballen,det bør heller trøkkes til med noe mer saklig som feks heia heia heia kanaris! Men om da syngingen ikke har vært til hjelp etter 90 min,ja da kan vi late som vi scorer mål.

Sangeksemplene kan selfølgelig diskuteres men jeg har et liv utenom tribunemøtene..
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Opprinnelig skrevet av iL
                    Spillersanger (4/10) - synges for lite. Hvorfor synger vi bare når de gjør noe ekstremt bra, eller når de blir bytta ut? Jeg vil ha spontan sanger mot spillere oftere.
                    Enig, en utfordring er dog at felt A som nå er blitt forsterket med KKF, er notoriske på å holde i gang en sang gjennom hendelser.

En annen utfordring er jo at jeg ofte ikke ser hva som skjer på banen og er avhengig av hjelp for å skjønne at f.eks. Kippe bør få ros for en deilig takling.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Enig, en utfordring er dog at felt A som nå er blitt forsterket med KKF, er notoriske på å holde i gang en sang gjennom hendelser.
                      En god ting å ta opp på neste tribunemøte, jeg er enig i at dette er ett problem.

En annen utfordring er jo at jeg ofte ikke ser hva som skjer på banen og er avhengig av hjelp for å skjønne at f.eks. Kippe bør få ros for en deilig takling.
                      Ditto.

Dette bør de rundt forsangerene hjelpe til med.

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3480

Er enig i at evighetssangene går litt for lenge, og at vi er blitt svakere på å dra i gang nye sanger når en dør ut. Hvor vi i fjor dro til med en ny sang når den forrige døde ut, blir det ofte i år en liten pause mellom sangene. Tror forøvrig at dette vil gå seg til etterhvert.

Som nevnt over burde spillersanger blitt benyttet oftere for å bygge selvtillit. Grip tak i alt som er positivt; skudd, taklinger, løp, og man gutta frem til innsats.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• erlando
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 858

Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Som nevnt over burde spillersanger blitt benyttet oftere for å bygge selvtillit. Grip tak i alt som er positivt; skudd, taklinger, løp, og man gutta frem til innsats.
                          Jeg kunne godt tenke meg at man dro en spillersang også for å backe opp spillere som burde gjort det bedre i en gitt situasjon (f.eks da Bjørkøy(?) snubla i egne bein på stolpereturen), for å vise at man fortsatt har trua på ham og at han ikke behøver å være redd for å prøve igjen neste gang.

...alt med måte, selvsagt. Skulle vi sunget støttende hver gang noen underpresterer for øyeblikket, så ville vi hatt 11 spillersanger gående kontinuerlig på feltet. ...men hvis man kunne dratt igang en oppmuntring i etterkant av de situasjonene hvor et samlet felt unisont har skreket "Nei!!" og revet seg i håret, så tror jeg det kunne være en bra greie.
                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3480

Det er derfor jeg gjerne ser at vi tar tak i det positive. Det er elementær oppdragelse. Fokuser og belønn det positive, og overse det negative. Fungerer bra på barn og hunder, så hvorfor ikke på fotballspillere?
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...