KFL med monopol?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

Hvor ligger denne "sannheten om Ultras" saken? Vil si det er merkelig om man kan gå så hardt ut med noe man kort tid senere ikke kan stå inne for.

Registrerer at det ikke var noen aksjoner fra "kjært barn har mange navn" på kampen. Hører også at folk blir utestengt fra forum og Åråsen uten en gang å få en begrunnelse.

Ifølge tribunekultur.com er dette beskjeden våre ultras har fått på forumet:
    You have been banned for the following reason:
    Kontakt styret i KFL.
    Date the ban will be lifted: Aldri
    Hva er dette for noe tull? Kan heller ikke fatte at det skal være Kanari-Fansen sin oppgave å nekte LSK supportere inngang på Åråsen. Det bør være LSK og politiet sin oppgave.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Hvor ligger denne "sannheten om Ultras" saken? Vil si det er merkelig om man kan gå så hardt ut med noe man kort tid senere ikke kan stå inne for.

Registrerer at det ikke var noen aksjoner fra "kjært barn har mange navn" på kampen. Hører også at folk blir utestengt fra forum og Åråsen uten en gang å få en begrunnelse.

Hva er dette for noe tull? Kan heller ikke fatte at det skal være Kanari-Fansen sin oppgave å nekte LSK supportere inngang på Åråsen. Det bør være LSK og politiet sin oppgave.
      Svaret på alt dette kommer nok etterhvert. Jeg vil anta at de som har blitt utestengt fra forumet, var inneforstått med risikoen etter advarsler. Men jeg vet ikke. "Kontakt styret i KFL", betyr i alle tilfeller at man får begrunneslen av styret i KFL hvis man kontakter dem. Derfor er formuleringen "utestengt uten begrunnelse" en ganske drøy overdrivelse.

Jeg vet at det har vært hektisk møtevirksomhet i hele dag mellom "partene", så vi får vente og se. Hvis du tror noen utestengte er mer velkomne blant LSK og politiet, enn hos KFL, så kan jeg fastslå at du er på viddene.

Kommentar

• Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov

Den er blitt fjerna nå.
        Her er det som har skjedd:

En del folk har blitt trua gjennom helgen med følgende beskjed:

Hvis du ikke tar avstand fra ultras/gruppementaliteten skal jeg/vi sørge for at du ikke kommer inn på kampen søndag. Dette kommer fra et styremedlem i KFL

2. I irritasjon ble det pratet om aksjoner på et eget forum, hvor folk i sinne skrev litt forskjellig. Etter et par timer med å tenke seg om så endret det fleste til at man møter opp som vanlig å støtter sportsklubben.

MEN dette har da kommet ut til styret i KFL som igjen lagde en sak som de klistra på forsiden i dag tidlig, i tillegg skulle dem trykke opp flyere med samme tekst og dele ut til alle på Åråsen ved alle innganger. Dette fikk man stoppet med en garanti for at det ikke var planlagt noen aksjoner.

3. Folk ankommer stadion og var klare for innsats, da en plutselig blir geleida ut fra portene med beskjed om at han ikke var ønska på Åråsen. Han fikk ingen beskjeder om hvorfor han er utestengt. I tillegg har flere fått beskjed om at dem vil bli utestengt til uka.

4. Noe man også har fått vite i dag er at et enkelt styremedlem i KFL har ringt til en av ultrasene sin familie og sagt at han er blitt tvunget til å være med i UFC og ikke får lov til å melde seg ut. Dette er som alle skjønne reinspikka tull.

5. i tillegg har mange medlemmer i UFC/MB blitt banna fra dette forumet. Uvisst hvorfor, men beskjeden kom fra styret i KFL

Dette gjorde at min glede over å være på kamp i dag var meget laber og jeg håper at dette slutter nå sånn at i Hamar kan vi alle gå på kamp for å støtte laget og slutte med det tulelt som drives nå.

Kommentar

• sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

Jeg vil ikke komme med det jeg vet i detalj fordi jeg ikke ønsker å oute noen, men falske beskyldninger om drapstrusler fra enkeltpersoner er for meg alt for drøyt. Det ringes rundt over en lav sko og man blir fortalt om drapstrusler som er oppspinn. Alt for å få kastet ut mennesker som er i mot dagens styresett.

Mennesker blir kasta ut fra Åråsen i dag uten grunn, fikk ikke vite grunn heller. Dette gjelder også vår tidligere forsanger.

Det skjer så sinnsvakt mye i kulissene som man rett og slett får bakoverveis av å høre.

Hvor faen ble det av åpenheten da? Er jo som en diktaturstat dette jo, er jo naturlig å få vite hvorfor ikke-voldelige mennesker blir fjernet fra forum, pub og stadion over en lav sko?

Det snakkes om å ikke sette seg selv over KFL/LSK, men det vi her ser, er et klassisk eksempel på dette, man tviholder på makta man har opparbeidet seg, og er villig til å ta i bruk de mest skitne virkemidler for å beholde makta. Det verste av alt, er at det virker, for man går løs på tidligere utskjelte UFC og MB, fordi man VET man vinner sympati blant menigmann!

Jeg ønsker ikke å sitte stille å se at dette skjer lenger, jeg vil ha demokratiet tilbake til Kanari-Fansen!!!

Jeg vil se en levende organisasjon som er villig til å la åpenheten regjere.

Jeg ønsker at organisasjonen kjenner og bruker tjenesteveg for de reele trusler og lovbrudd, og bruker tid på det som er viktig, ikke på det som i utgangspunktet er politiets jobb.

Jeg vil se en organisasjon som er mye klarere på HVA DE FAKTISK ØNSKER og hvor de ønsker å gå.

KFL har aldri vært så splittet som det vi er nå, og jeg er redd for utviklingen videre.

Ingen navn nevnt, ingen navn glemt.

Og nei, jeg er ikke medlem eller sympatisør med hverken UFC eller MB. Jeg er et bekymret medlem med sesongkort på ståplass, ca øvre felt c.

Ha en god søndag!

Petter Olafsson
          Last edited by sniper; 20.07.2008, 21:22.

Kommentar

• Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

Opprinnelig skrevet av skotten
            Svaret på alt dette kommer nok etterhvert. Jeg vil anta at de som har blitt utestengt fra forumet, var inneforstått med risikoen etter advarsler. Men jeg vet ikke. "Kontakt styret i KFL", betyr i alle tilfeller at man får begrunneslen av styret i KFL hvis man kontakter dem. Derfor er formuleringen "utestengt uten begrunnelse" en ganske drøy overdrivelse.

Jeg vet at det har vært hektisk møtevirksomhet i hele dag mellom "partene", så vi får vente og se. Hvis du tror noen utestengte er mer velkomne blant LSK og politiet, enn hos KFL, så kan jeg fastslå at du er på viddene.
            Den eneste gangen jeg har fått en advarsel på forumet var den velbegrunnet, noe jeg trodde var vanlig praksis på kort og utestengelser.

Kan ikke se at jeg har trodd hverken det ene eller det andre om hva LSK og politiet synes, men jeg står på at jeg ikke synes det er KFL sin oppgave å nekte folk adgang på Åråsen.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

Tony, alle disse "sannhetene" du presenterer på forumet skulle jeg gjerne ha sett mer dokumentasjon for. Og ikke minst en motparts versjon på, før jeg tar for god fisk. Spesielt etter research jeg gjorde etter sannhetene du presenterte i går. Sier ikke at du farer med løgn, men forumet er i ferd med å bli overoppheta av rykter, tøys og deler av sannheter som bare skaper mer splid. 30-40 som setter egne interesser foran klubb og supporterklubb, er ikke fasiten på et sterkt og godt KFL. Men de samme 30-40 er verdifulle hvis de spiller på lag

PS! Er enig i at det nå fjernede skrivet på KFL-forsiden var skivebom.

Håper alle trykker til på Hamar, gratulerer med dagens seier!

Kommentar

• Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

Opprinnelig skrevet av skotten
                Tony, alle disse "sannhetene" du presenterer på forumet skulle jeg gjerne ha sett mer dokumentasjon for. Og ikke minst en motparts versjon på, før jeg tar for god fisk. Spesielt etter research jeg gjorde etter sannhetene du presenterte i går. Sier ikke at du farer med løgn, men forumet er i ferd med å bli overoppheta av rykter, tøys og deler av sannheter som bare skaper mer splid. 30-40 som setter egne interesser foran klubb og supporterklubb, er ikke fasiten på et sterkt og godt KFL. Men de samme 30-40 er verdifulle hvis de spiller på lag

PS! Er enig i at det nå fjernede skrivet på KFL-forsiden var skivebom.

Håper alle trykker til på Hamar, gratulerer med dagens seier!
                Av hensyn til å ikke nevne navn om de det gjelder, så kan jeg ikke gi noe mer info. De må gjerne si det selv, såfremt dem ikke er banna på forumet.

Det med flyere vet jeg da jeg har prata med folk i styret om det pluss at 3-4 andre har også fått denne beskjeden.
                Når det gjelder det med å ringe familiemedlem så kom det fram på kampen idag.
                Og det med å bli trua kan jeg jo skrive under på selv, da jeg er en av de som har fått en advarsel om å ta det litt med ro fremover.

Det er mulig andre har en annen oppfatning av dette, men det er ihvertfall hva jeg vet som jeg har funnet ut selv og fått erfare selv.

Kommentar

• skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

Opprinnelig skrevet av Scorpio
                  Etter å ha snakket med et fremtredende medlem av ultras lillestrøm, får jeg kun et spørsmålstegn tilbake.....
                  Er mulig jeg også er for rask med å publisere ting jeg blir fortalt? Understreker i hvert fall viktigheten av å vise besinnelse på forumet. Det svirrer med rykter, halvsannheter, sannheter og løgner i alle retninger. Et snarlig medlemsmøte vil nok kunne gi flere svar.

Petter: KFL-styret er demokratisk valgt, og du kan på demokratisk vis få dem kastet på neste årsmøte dersom du jobber hardt nok for det. Hadde det vært noe hold i teorien din om at alle som er uenige blir kastet, pga et maktsykt styre - så hadde du allerede vært kastet ut.

Kommentar

• glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

Opprinnelig skrevet av petter
                    Jeg vil ikke komme med det jeg vet i detalj fordi jeg ikke ønsker å oute noen, men falske beskyldninger om drapstrusler fra enkeltpersoner er for meg alt for drøyt. Det ringes rundt over en lav sko og man blir fortalt om drapstrusler som er oppspinn. Alt for å få kastet ut mennesker som er i mot dagens styresett.

Mennesker blir kasta ut fra Åråsen i dag uten grunn, fikk ikke vite grunn heller. Dette gjelder også vår tidligere forsanger.

Det skjer så sinnsvakt mye i kulissene som man rett og slett får bakoverveis av å høre.

Hvor faen ble det av åpenheten da? Er jo som en diktaturstat dette jo, er jo naturlig å få vite hvorfor ikke-voldelige mennesker blir fjernet fra forum, pub og stadion over en lav sko?

Det snakkes om å ikke sette seg selv over KFL/LSK, men det vi her ser, er et klassisk eksempel på dette, man tviholder på makta man har opparbeidet seg, og er villig til å ta i bruk de mest skitne virkemidler for å beholde makta. Det verste av alt, er at det virker, for man går løs på tidligere utskjelte UFC og MB, fordi man VET man vinner sympati blant menigmann!

Jeg ønsker ikke å sitte stille å se at dette skjer lenger, jeg vil ha demokratiet tilbake til Kanari-Fansen!!!

Jeg vil se en levende organisasjon som er villig til å la åpenheten regjere.

Jeg ønsker at organisasjonen kjenner og bruker tjenesteveg for de reele trusler og lovbrudd, og bruker tid på det som er viktig, ikke på det som i utgangspunktet er politiets jobb.

Jeg vil se en organisasjon som er mye klarere på HVA DE FAKTISK ØNSKER og hvor de ønsker å gå.

KFL har aldri vært så splittet som det vi er nå, og jeg er redd for utviklingen videre.

Ingen navn nevnt, ingen navn glemt.

Og nei, jeg er ikke medlem eller sympatisør med hverken UFC eller MB. Jeg er et bekymret medlem med sesongkort på ståplass, ca øvre felt c.

Ha en god søndag!

Petter Olafsson
                    Syntes du gjorde en god figur før du trakk deg ut av styret.
                    Vet det tar mye tid.
                    Men er du villig til og stille til valg i styret for å bidra til og få KFL på riktig vei igjen.
                    Ikke nødvendigvis som leder ( da dette sikkert tar mye tid ),
                    men som et av styemedlemmene. Du sier jo selv at du ikke vil sitte og se på det som skjer nå.
                    ( Ord er billig, handling koster ) Er et fnt ordtak syntes jeg.
                    Og Et saklig spørsmål til deg Petter og andre som er misfornøyd.
                    Alle som har saker de er missfornøyd med styret om, har dere noen løsning for og få bukt med ukulturen som har oppstått ?
                    Last edited by glasgow; 20.07.2008, 22:08.

Kommentar

• Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

Opprinnelig skrevet av glasgow
                      Alle som har saker de er missfornøyd med styret om, har dere noen løsning for og få bukt med ukulturen som har oppstått ?
                      Hvis man slutter å ringe rundt å true folk så er man på god vei til å få til dialog ja. Men sålenge man gjør det fordi man er uenig så blir det for dumt for meg og viser at man ikke er voksen nok til et slik ansvar

Kommentar

• glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

Opprinnelig skrevet av Tony
                        Hvis man slutter å ringe rundt å true folk så er man på god vei til å få til dialog ja. Men sålenge man gjør det fordi man er uenig så blir det for dumt for meg og viser at man ikke er voksen nok til et slik ansvar
                        Noen vet jo hvem dette er, så da ser jeg ikke hvorfor dette er et stort problem og få ryddet opp i.

Kommentar

• Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

Skotten:

Dette er bevis for deg fra den det gjelder som har et familiemedlem som har blitt ringt til bare for å bevise for deg at det ikke er ljug.
                          Han kan ikke skrive her selv fordi han er utestengt fra forumet, men du kan få mail adr. hans gjennom pm hvis du vil det for å høre med han selv.

Jeg ringte opp ett familie medlem som sitter i styret og fikk beskjed om at styremedlemet flere ganger hadde blitt ringt opp av ett styremedlem fra KFL og blitt fortalt om at det var redd ejg var blitt presset til å fortsette som medlem for UFC. Noe som bare er piss og ganske ille, når en person sier ting som ikke stemmer til andre i familien som kanskje blir bekymret og redd er grensen nådd. Anonym skal ta kontakt med den det gjelder i løpet av noen dager

Kommentar

• glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

Opprinnelig skrevet av Tony
                            Skotten:

Dette er bevis for deg fra den det gjelder som har et familiemedlem som har blitt ringt til bare for å bevise for deg at det ikke er ljug.
                            Han kan ikke skrive her selv fordi han er utestengt fra forumet, men du kan få mail adr. hans gjennom pm hvis du vil det for å høre med han selv.

Da er det jo bare og ordne opp i det da.

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Syntes du gjorde en god figur før du trakk deg ut av styret.
                              Vet det tar mye tid.
                              Men er du villig til og stille til valg i styret for å bidra til og få KFL på riktig vei igjen.
                              Ikke nødvendigvis som leder ( da dette sikkert tar mye tid ),
                              men som et av styemedlemmene. Du sier jo selv at du ikke vil sitte og se på det som skjer nå.
                              ( Ord er billig, handling koster ) Er et fnt ordtak syntes jeg.
                              Ja, det er jeg. Uten tvil, og har allerede tatt dette med de rette instanser i KFL. Har dog satt premisser jeg ikke ønsker å komme inn på her.

Når det gjelder hvordan man skal løse problemene så vet jeg ikke, for jeg vet ikke hvorfor ting er som de er. Men jeg har en viss ide på hvordan jeg kan bidra til å løse det ja.

Petter

Kommentar

• MoBee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 958

Jeg har et seriøst spørsmål jeg gjerne vil ha svar på. Det ligger ikke noe negativt eller fordomsfullt i det, men jeg lurer helt ærlig på det:

Dere som støtter, ikke tar avstand fra eller forsvarer utviklingen av voldskultur i Kfl, hv a syns dere er en god løsning på dette problemet?

Er det slik at det er enten eller? Enten er det bråk og uenighet eller så må vi andre bare godta utviklingen?

Jeg er HELT enig at å bli kastet ut og forfulgt når man ikke gjør noe galt, er helt på trynet. Men jeg er også HELT enig i at voldskultur er totalt uønsket i Kfl.

Kommentar

• glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

Opprinnelig skrevet av petter
                                  Ja, det er jeg. Uten tvil, og har allerede tatt dette med de rette instanser i KFL. Har dog satt premisser jeg ikke ønsker å komme inn på her.

Når det gjelder hvordan man skal løse problemene så vet jeg ikke, for jeg vet ikke hvorfor ting er som de er. Men jeg har en viss ide på hvordan jeg kan bidra til å løse det ja.

Petter
                                  Det er bra og høre. Du har min stemme. Og alle som vil kan vel stille til valg, så da ønsker jeg deg lykke til Petter.

Kommentar

• Nr.10
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 597

Det er èn person som står bak all dritten. Den personen gravde seg ned da han ble satt inn på matchdagen mot Stabækk. Han har prøvd å redde ræva si ved å sette ut utallige falske rykter, og trussler i hue og ræva. At KFL kommer nå i ettertid å sylder på andre for trussler, blir for meg en gåte.
                                    Hvis styret i KFL ikke tar avstand fra de overskridelsene som har blitt begått, så bør de trekke seg omgående! Rydd opp i deres eget reir før dere begynner på andres..
                                    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Opprinnelig skrevet av MoBee

Jeg er HELT enig at å bli kastet ut og forfulgt når man ikke gjør noe galt, er helt på trynet. Men jeg er også HELT enig i at voldskultur er totalt uønsket i Kfl.
                                      Det er ingen som er for vold. Men det er vanskelig å vite hva man skal mene ettersom man kan bli kasta ut/utestengt for å kun være uenig i enkelte ting. LES: Ikke vold, men andre ting

Kommentar

• Sannheten
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Jul 2008
                                        • 5

Jeg ble idag nektet adgang på Åråsen da jeg ankom stadion. Det kom for meg som et ganske så stort sjokk da LSK sin representant Anders Riiber forteller at det er fattet et vedtak om at jeg ikke skal komme inn på Åråsen.

Da jeg spør hvorfor får jeg beskjed om at de har hørt noe om en mulig planlagt aksjon. Så kommer det en politimann som eksorterer meg ut av stadion og forklarer meg bare at jeg får et forelegg hvis jeg ikke går.

Der sto jeg foran alle og ble eksortert ut. Uten en saklig grunn i det hele tatt. Det hele var veldig nedvergende og bli ansett som en bråkmaker.

Denne såkalte "aksjonen" var noe av KFL styret publiserte på kfl.no tidligere på dagen og det som var et forslag som ble skrevet i sinne skulle være grunnen til at jeg ble utestengt.

På veien ut av stadion møter man venner, familie og kolleger. Utrolig forbannet og sint etter idag. Aldri følt meg så urettferdig behandlet i noen som helst sammenheng.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

Etter alle disse negative mediaoppslag rundt KFL som har vært i år skjønner ikke jeg hvorfor det er så vanskelig å ta avstand fra dette. KFL bør arbeide for en positivt tribunekultur, der hører ikke organisert voldsbruk hjemme. For meg er det likegyldig hvordan man går kledd, så lenge man opptrer på en positiv måte. Dog liker jeg at feltet vårt er kledd i gult og sort.

Til tross for store uenigheter innad i KFL om hva god tribunekultur er, har vi etter Nadderud vist oss fra en positiv side på tirbunen, selv om spillet på banen ikke har vært all verden. Jeg er fortsatt stolt av å være medlem av en supporterklubb som alltid gir jernet, i med- og motgang. Jeg ønsker at vi skal fremstå på samme måte også i fremtiden.

Med kun 7014 tilskuere idag synes jeg KFL gjør en god figur. Nå hjelper det selvsagt at laget leder 3-0 etter 20 minutter, men det viser at det er mange positive krefter i KFL.

KFL med monopol? Ja, KFL har jobbet i mange år for at KFLs medlemmer skal få best mulig fasiliteter på Åråsen, at KFLs medlemmer skal få gunstige billettpriser. Dette skal være forbeholdt KFLs medlemmer. Hvis man er uenig i styrets arbeid får man stille på årsmøtet og ytre sin mening der.

Jeg har skrevet my dumt her på forumet tidligere, men alt har alltid vært i beste mening og med et ønske om at KFL skal være best mulig. Jeg tror KFL som supportergruppe vil komme styrket ut av den debatten som har holdt på i år. Ingen er uunnværlig, men sammen er vi sterkest.
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                          Mr.Jordbakke

Kommentar

Working...