Stemningstråd: LSK-Godset 3.aug 08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Jensen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jun 2004
    • 43

    #21
    Opprinnelig skrevet av krisruds
    Jeg sitter på Felt O, så føler jeg har oversikt over lydnivå på felter hver kamp.

    Idag var ikke lydnivået veldig bra, kanskje en 5 av 10. Men dere skal ha for at dere synger nesten hele kampen.
    Har vært mye bedre mange andre kamper iår sånn totalt sett.

    Jeg tror mange på felter blir litt "lurt" av stemningen der de står. F.eks hvis man står rett foran en gruppering så virker stemningen veldig bra.
    Sitter midt på felt M, og kan fra mitt ståsted, unnskyld sittested, bekrefte at det var knalltrøkk fra Kanari-feltet . Det er en grunn til at flere av de som sitter rundt meg til vanlig bemerker at stemningen og trøkket var spesielt godt. Jeg tror ikka alle seniorerne hadde bytta høreapparat til akkurat denne kampen.
    Jan

    Kommentar

    • Arind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2006
      • 459

      #22
      Knallbra jobbing med sang og opptrekk av resten av stadion......stemningen var dritbra den :twisted:
      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

      Kommentar

      • A.Bilet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2005
        • 808

        #23
        Meget bra i dag! Suverent det beste fra felt c i år, og det var veldig bra i forhold til at det har vært ganske labert der tidliger i år. Hvis det imidlertid er en ting jeg mener man kan utsette på stemningen i dag og på tidligere hjemmekamper er det at vi synger litt lite variert. Er enkelte sanger vi ikke behøver å synge mange ganger i løpet av en kamp.
        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

        Twitter-bruker

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #24
          Enig med Lars her, lydtoppene vi hadde på i-med-og-imotgang har vi nesten aldri vært oppe på. Det var sykt gøy, virka som det SYDA på hele feltet.

          Dog har vi mye og jobbe med enda; lillestrøm-er-de-beste feks, var dritdårlig, samt variasjon på sanger.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • UFM1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 2008

            #25
            det med lillestrøm er de beste er at, når den "senker" seg altså når den blir lavere.. så skal "lillestrøm er de beste" ropes ut etter noen runder, og problemet her er at det blir sakt ifra at vi skal rope rett før vi synger "lillestrøm er de beste" så alle får det ikke med seg... de som følger med på forsangerene får ddet med seg, forsangerene viser et tegn, så alle burde egentlig se etter når forsangeren går "bananas" da skal vi rope! det er alltid noen som ikke får det med seg, og da blir det ikke ordntlig trøkk, som det skal være
            Lillestrøm

            Kommentar

            • Kristiansen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 1332

              #26
              Det jeg synes er litt dumt, men som er vanskelig å stryre er når vi scorer så er det noen som skriker og jubler, noen som starter en sang, og noen som starter en annen sang.
              Tenk hvor fett det hadde vært hvis alle hadde syngi samme sang og trøkka til alt dem hadde, og alle hadde fått det til, det hadde vært sykt fett!
              Var ikke så ille i går, men husker det husker det spesilt i Hamar på 1-0 scoringen, da ble det starta litt forskjellige sanger samtidig...

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Opprinnelig skrevet av the fugla man
                Det jeg synes er litt dumt, men som er vanskelig å stryre er når vi scorer så er det noen som skriker og jubler, noen som starter en sang, og noen som starter en annen sang.
                Tenk hvor fett det hadde vært hvis alle hadde syngi samme sang og trøkka til alt dem hadde, og alle hadde fått det til, det hadde vært sykt fett!
                Var ikke så ille i går, men husker det husker det spesilt i Hamar på 1-0 scoringen, da ble det starta litt forskjellige sanger samtidig...
                Vi bør kanskje ha en fast sang som starter opp etter en scoring...

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Vi bør kanskje ha en fast sang som starter opp etter en scoring...
                  dette ble faktiskt tatt opp på sangmøtet før match.

                  Vi er ikke fornøyd med 7NA som liksom har vært fast scoringsang i en par år nå.

                  Noen ville ha den gamle scoringssangen tilbake, noe som også ble gjort iallefall under 1 av scoringene i går.

                  Jeg er tilhenger av en miks; e.g. kjøre på hardere på den sangen som går etter at jublinga stilner. Dette ble vel også resultatet når vi sang lambada og det ble scoring.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av the fugla man
                    Det jeg synes er litt dumt, men som er vanskelig å stryre er når vi scorer så er det noen som skriker og jubler, noen som starter en sang, og noen som starter en annen sang.
                    Tenk hvor fett det hadde vært hvis alle hadde syngi samme sang og trøkka til alt dem hadde, og alle hadde fått det til, det hadde vært sykt fett!
                    Var ikke så ille i går, men husker det husker det spesilt i Hamar på 1-0 scoringen, da ble det starta litt forskjellige sanger samtidig...
                    Akuratt det tok vi jo opp på tribunemøtet igår. Dessverre er ikke alle der.

                    Syns forøvrig det var mye kaos i første omgang igår. Det rareste var at folk veksla fra å være helt psycko det ene øyeblikket til å være helt bedøva det neste. Bedret seg MASSE til andre omgang. I med og motgang hadde ville topper og mye hopping/flagging på HELE feltet. D E I L I G ! Jeg sto på midtre B og spesielt forberget der var variabelt. Så det tok av på felt C og det dro med resten av feltet flere ganger.
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av UFM1
                      det med lillestrøm er de beste er at, når den "senker" seg altså når den blir lavere.. så skal "lillestrøm er de beste" ropes ut etter noen runder, og problemet her er at det blir sakt ifra at vi skal rope rett før vi synger "lillestrøm er de beste" så alle får det ikke med seg... de som følger med på forsangerene får ddet med seg, forsangerene viser et tegn, så alle burde egentlig se etter når forsangeren går "bananas" da skal vi rope! det er alltid noen som ikke får det med seg, og da blir det ikke ordntlig trøkk, som det skal være
                      Lars nevner i åpningsinnlegget noe som kan være med å styre dette. Nettopp det at man kjører samme antall runder med rolig før man går bananas. Dersom man bestemmer seg for, for eksempel 4 ganger rolig "Lillestrøm er de beste", før man klemmer til med 3 bajas, vil man etterhvert få inn et system i når man skal dra til, og da er det lettere for hovedforsangere å få hjelp av de mindre forsangerfeltene til å gire opp folk. Synes ofte det virker som en spontangreie hvor mange ganger man kjører rundene, noe som fører til at de første gangene alltid er dårlige. Samme gjelder flere andre sanger hvor man kan peise på, gjerne de som varierer mellom bajas hopping og klapping over hodet.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #31
                        en annen ting jeg saver er speeding up av sangene med vilje!
                        dette ble gjort noenganger i fjor(?), noe som bidrar til økt humør!

                        Cred til Erling i går også, det hjelper virkelig å ha noen nederst for å få med seg de nedenfor meg.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Jaren-kanari
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 185

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          dette ble faktiskt tatt opp på sangmøtet før match.

                          Vi er ikke fornøyd med 7NA som liksom har vært fast scoringsang i en par år nå.

                          Noen ville ha den gamle scoringssangen tilbake, noe som også ble gjort iallefall under 1 av scoringene i går.

                          Jeg er tilhenger av en miks; e.g. kjøre på hardere på den sangen som går etter at jublinga stilner. Dette ble vel også resultatet når vi sang lambada og det ble scoring.
                          Herlig å høre gospelen igjen i går. Ble vel omtrent syngi ihjel for et par år siden og blir derfor brukt lite. Mener å huske at vi brukte den som scoringsang en stund i 2005. Mener den hadde passet bra som scoringsang: "ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vi er Lillestrøm OH AH !!!". Tenk å fått med hele stadion på klappinga på den da dere......
                          Jaren-kanari
                          Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            dette ble faktiskt tatt opp på sangmøtet før match.

                            Vi er ikke fornøyd med 7NA som liksom har vært fast scoringsang i en par år nå.
                            Jeg tviholder fremdeles på
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Lars nevner i åpningsinnlegget noe som kan være med å styre dette. Nettopp det at man kjører samme antall runder med rolig før man går bananas. Dersom man bestemmer seg for, for eksempel 4 ganger rolig "Lillestrøm er de beste", før man klemmer til med 3 bajas, vil man etterhvert få inn et system i når man skal dra til, og da er det lettere for hovedforsangere å få hjelp av de mindre forsangerfeltene til å gire opp folk. Synes ofte det virker som en spontangreie hvor mange ganger man kjører rundene, noe som fører til at de første gangene alltid er dårlige. Samme gjelder flere andre sanger hvor man kan peise på, gjerne de som varierer mellom bajas hopping og klapping over hodet.
                              Dette har vært prakis i alle år siden vi begynte med tromme, men oftere og oftere virker det som om trommisen tar seg egne friheter og trommer som han selv vil.
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              • lier_fugl
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jun 2006
                                • 98

                                #35
                                Til de som ikke er like imponert av stemningen som de fleste andre;
                                Selv satt jeg felt h på notar (Hørtes ikke så sinnsykt ut der, men hadde jeg sittet på SS hadde det nok hørtes voldsomt ut,) og det er lett og la seg lure til å tro at det ikke er all verdens stemning når man sitter der, fansen står jo tross alt og skriker ut mot banen og vekk fra selve tribunen...
                                Evig og for alltid.

                                Kommentar

                                • Vegar Hjermundrud
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 423

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av lier_fugl
                                  Til de som ikke er like imponert av stemningen som de fleste andre;
                                  Selv satt jeg felt h på notar (Hørtes ikke så sinnsykt ut der, men hadde jeg sittet på SS hadde det nok hørtes voldsomt ut,) og det er lett og la seg lure til å tro at det ikke er all verdens stemning når man sitter der, fansen står jo tross alt og skriker ut mot banen og vekk fra selve tribunen...
                                  Jeg pleier å vurdere volumet på feltet etter øresusen dagen derpå, og kan herved informere om at dagen i dag var en soleklar sesongverste. Øresusen altså. Fortsetter Fugla og KFL slik må jeg ha med øreproppene neste gang. Spesielt det vi sang etter 3-1 skåringen var bra og måten volumet steg etter at Nielsen traff tverrliggeren med sin heading var mektig fra min plass øverst på c-feltet.
                                  Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                  Kommentar

                                  • Ytre
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 773

                                    #37
                                    På meg virker det som om det har vært stor forskjell på de forskjellige feltene i går, for makan til stemning skal man lete lenge etter. Fikk frysninger på ryggen av hvor bra vi var til tider . Hvis dette var middels stemning så gleder jeg meg til den blir bra.
                                    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7098

                                      #38
                                      Stemninga var fantastisk. Begriper ikke at noen kan mene noe annet. Etter min oppfatning årsbeste for KFL.

                                      Hva er forresten 7NA?
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Hva er forresten 7NA?
                                        For meg døde den som KFL sang under fotball EM.

                                        Jeg håper jeg slipper å høre den på Åråsen igjen.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Martini
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 294

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          For meg døde den som KFL sang under fotball EM.

                                          Jeg håper jeg slipper å høre den på Åråsen igjen.

                                          Så enig så enig...
                                          Den er leeeengst brukt opp i EM som var og også av ulike copycats i TL...(PH)...
                                          "I med og motgang" syns jeg personlig trøkker no voldsomt etter scoring, og sto nesten å venta på den igår etter 3-1 scoringa var d vel...
                                          Den ble forøvrig brukt med måte igår noe som er veldig positivt, en av de sangene som trøkker mest når den virkelig trøkker, derfor må den behandles med respekt så den ikke blir sunget ihjel...

                                          Ellers var vel ingen av de forslagene som dukka opp ang spillersang til Stensaas så mye å rope hurra for....Men for alle del, peis på med ideer og kreative forslag
                                          FUGLA TIL VI DØR!

                                          Kommentar

                                          Working...