pent!
Stemningstråd: Lyn - LSK (10. aug. 08)
Collapse
X
-
Ok stemning, ikke noe mer. Kult motiv på tifoen, synes dog budskapet var litt rart. KFL i midten og Lillestrøm under. Hadde skjønnt det hvis det var en jubileumstifo som ifjor hvor man fylte 15 år, men syntes akkurat det ble litt merkelig.
Hyller man seg selv?Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Kult motiv på tifoen, men savnet litt mere budskap. Men kult med en tifo igjen.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kunne ikke stått så mye mer samla idag da, trur nok grunnen til at det var dårligere stemning ikveld ifht i fjor som du refererer til har en del å si med at vi vant i 2007... Folk er livligere og trøkket blir som regel bedre i medgang, tro d eller eiFUGLA TIL VI DØR!Kommentar
-
Trenger ikke å være noe jubileum for å ha LILLESTRØM tifo nei, men når det er KFL som er sentrert i en tifo så synes jeg det burde være en grunn til det (som f.eks et jubileum).Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Hurra for tifo
Jeg syntes den ble kjempekul. Bra jobbet alle mann. Hva budskap angår er det også fint, men da må/bør man ha et samlet standpunkt om en sak. Vi hadde vel tydligvis ikke si mye å si i dag________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Tifoen og KFL ble filma i går. SvartogGulKanarifugl er opphøyet til overregissør og vil komme med film på et senere tidspunkt.Last edited by superbøffel; 11.08.2008, 10:29.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Plassert ytterst mot høyre, et par rader over den hyggeligste forsangergruppa i KFL, synes jeg den delen av feltet bar veldig preg av folk på leiting etter plasser den siste halvtimen før kampstart. Det var tydelig at mange av disse ikke var vant med å stå på KFL-feltet til vanlig.
Nå synes jeg det er stas at folk tar med seg unga sine på match. Vi snakker tross alt om framtidas LSK-supportere, men det sier seg sjøl at en plassering bak stående, flaggende og hoppende hardcore-fans skaper frustrasjoner.
Nå løste dette seg rett før kampstart ved at en av sperringene blei fjerna, men uansett hadde jeg følelsen av å stå blant mange som til vanlig hadde valgt andre plasseringer. Jeg er ikke i tvil om at dette er en medvirkende årsak til at det var litt seigere å få synginga til å fungere optimalt.
Jeg har stor tro på veksling mellom roligere partier med klapping og bånn gass, som Lars beskriver i åpningsinnlegget i tråden, men kanskje vi må få dette til å sitte skikkelig på Åråsen før vi får effekt på de nærmeste bortekampene med mange "gjester" på tribuna?
I hvert fall var min opplevelse at sangene døde ut hos oss på kanten, da det var "rolig" synging på midten - og at det var vanskelig å få folk med på fullt trøkk etterpå igjen.
Når vi er litt mer utvanna enn vanlig har jeg trua på mye variasjon og mer trøkk hele veien for at sangene ikke skal dø ut. Det hjelper ikke at en kjerne på midten fortsetter å synge i vei når de på kantene har slutta.
Til denne kampen hadde KFL pusha på for at flest mulig skulle stå i svingen i stedet for å velge å sitte på langsidene. Sett i ettertid, var dette egentlig et heldig trekk? Jeg regner med at de som til vanlig står på feltet på Åråsen hadde møtt opp i svingen uansett, og det er jo tross alt denne delen av Åråsen-publikumet som er vant med å kjøre stemninga.
Stemningsmessig tror jeg at kvalitet er betydelig viktigere enn kvantitet, og at en del urutinerte gjorde det litt vanskeligere å få til maks-trøkk.
Mot Vålerengen vil vi ha den samme utfordringen. Kanskje KFL i stedet for å piske folk til å stå kan vurdere å sette av en del av svingen til sitteplasser for dem som vanligvis velger denne plasseringa på Åråsen, og så lage et virkelig kompakt stå- og syngefelt av gira supportere?Vidar Evje
Kommentar
-
Plassert ytterst mot høyre, et par rader over den hyggeligste forsangergruppa i KFL, synes jeg den delen av feltet bar veldig preg av folk på leiting etter plasser den siste halvtimen før kampstart. Det var tydelig at mange av disse ikke var vant med å stå på KFL-feltet til vanlig.
Nå synes jeg det er stas at folk tar med seg unga sine på match. Vi snakker tross alt om framtidas LSK-supportere, men det sier seg sjøl at en plassering bak stående, flaggende og hoppende hardcore-fans skaper frustrasjoner.
Nå løste dette seg rett før kampstart ved at en av sperringene blei fjerna, men uansett hadde jeg følelsen av å stå blant mange som til vanlig hadde valgt andre plasseringer. Jeg er ikke i tvil om at dette er en medvirkende årsak til at det var litt seigere å få synginga til å fungere optimalt.
Jeg har stor tro på veksling mellom roligere partier med klapping og bånn gass, som Lars beskriver i åpningsinnlegget i tråden, men kanskje vi må få dette til å sitte skikkelig på Åråsen før vi får effekt på de nærmeste bortekampene med mange "gjester" på tribuna?
I hvert fall var min opplevelse at sangene døde ut hos oss på kanten, da det var "rolig" synging på midten - og at det var vanskelig å få folk med på fullt trøkk etterpå igjen.
Når vi er litt mer utvanna enn vanlig har jeg trua på mye variasjon og mer trøkk hele veien for at sangene ikke skal dø ut. Det hjelper ikke at en kjerne på midten fortsetter å synge i vei når de på kantene har slutta.
Til denne kampen hadde KFL pusha på for at flest mulig skulle stå i svingen i stedet for å velge å sitte på langsidene. Sett i ettertid, var dette egentlig et heldig trekk? Jeg regner med at de som til vanlig står på feltet på Åråsen hadde møtt opp i svingen uansett, og det er jo tross alt denne delen av Åråsen-publikumet som er vant med å kjøre stemninga.
Stemningsmessig tror jeg at kvalitet er betydelig viktigere enn kvantitet, og at en del urutinerte gjorde det litt vanskeligere å få til maks-trøkk.
Mot Vålerengen vil vi ha den samme utfordringen. Kanskje KFL i stedet for å piske folk til å stå kan vurdere å sette av en del av svingen til sitteplasser for dem som vanligvis velger denne plasseringa på Åråsen, og så lage et virkelig kompakt stå- og syngefelt av gira supportere?
Mot Vålenga skal det ihvertfall være sitteforbud i svingen. Heller 500 færre folk enn 500 sittende i tillegg.
Dette må KFL være tydelig med å gi ut tidlig info når det gjelder Vålenga kampen.
De som vil sitte på denne kampen bes bruke vg øvre eller Norsk tipping tribunenKommentar
-
Jeg vandret mye rundt på stadion i går, og trøkket ville definitivt vært bedre om alle sittende/stille supportere var samlet på ett sted.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Mot Vålerengen vil vi ha den samme utfordringen. Kanskje KFL i stedet for å piske folk til å stå kan vurdere å sette av en del av svingen til sitteplasser for dem som vanligvis velger denne plasseringa på Åråsen, og så lage et virkelig kompakt stå- og syngefelt av gira supportere?- Venter på en ny storhetstidKommentar
-
Kommentar
-
Er jo ikke det han mener dennis. Er bedere å synge litt enn å ikke synge i det hele tatt. Der jeg sto var det to damer som pratet i 90 min om hvem de hadde blitt med hjem på lørdag og det er jævelig irriterende å høre på. Vis man skal stå blant KFL så forventer jeg at de bidrar til å lage stemmning.Kommentar
-
Ikke tillegg meg noen motiver, spør av ren nysgjerrighet.
Jeg er ingen stor fan av selvforherligelse på tribunen (spesielt ikke at vi klapper for oss selv), men siden bannerets motiv var supportere og ikke spillere var det vel egentlig ganske naturlig at det sto KFL på det?
All honnør til de som har jobbet med tifoen. Pent banner og bra gjennomført!Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
UFC har alltid blitt kritisert for å skrive UFC på flagg og bannere.
("Hvorfor framheve seg selv? Er det ikke LSK vi heier på?")
De lurer vel på hvorfor det er greit at det står KFL, når de får så mye tyn for å skrive UFC.
Dette er min tolkning, ikke utesteng noen andre basert på den.Kommentar
-
Hva er den prinsippielle forskjellen mellom et OH banner der det står KFL og f.eks tostangs det står UFC på?
Ikke tillegg meg noen motiver, spør av ren nysgjerrighet.
Jeg er ingen stor fan av selvforherligelse på tribunen (spesielt ikke at vi klapper for oss selv), men siden bannerets motiv var supportere og ikke spillere var det vel egentlig ganske naturlig at det sto KFL på det?
All honnør til de som har jobbet med tifoen. Pent banner og bra gjennomført!
Men er noe i det ulfpulfpulf skriver også. KFL har alltid brukt det som et argument mot oss (UFC) når vi har hatt 8-10 2stangs med UFC på, og at det er klubben man skal fokusere på, og ikke fremheve seg selv. Da synes jeg det blir litt rart å komme med en OH på 30x15 meter med KFL i sentrum.Ultras Felt C LillestrømKommentar
Kommentar