Lillestrøm-Rosenborg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    Denne debatten som utarter seg nå lover ikke godt for vinteren. Nå kommer det til å diskuteres i det lange og det brede om ufc er snille eller ikke i hele vinter.

    Blir en slitsom og kald vinter for oss forumrunkere..

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      På ett generelt grunnlag ønsker jeg meg mye tydeligere retningslinjer på hva vakter skal ha lov til å gjøre og ikke.
      Dette må være mye bedre for de enkelte vaktene selv også og ha en kodeks de følger og en kjøreliste på hva som skjer hvis den og den situasjonen oppstår.

      Det var snakk om å få til dette allerede ifjor rundt april tider da både KFL styret og UFC var i dialog med LSK sin vakstyrke etter problemene i Drammen.

      Håper i fremtiden for alle parter at det går an og få frem noen retningslinjer på hva LSK og KFL vaktene kan, skal og har lov til å foreta seg.

      Kanskje politiet burde sette seg ned og evaluere sitt arbeid, og se om de kan gjøre ting annerledes også.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        Opprinnelig skrevet av Trondeo
        Denne debatten som utarter seg nå lover ikke godt for vinteren. Nå kommer det til å diskuteres i det lange og det brede om ufc er snille eller ikke i hele vinter.

        Blir en slitsom og kald vinter for oss forumrunkere..
        Mitt spørsmål var på ingen måte no spørsmål om UFC er snille eller ikke. Jeg syns UFC gjør en fantastisk jobb både på og utenfor tribunen, og jeg er fan av pyro. Men jeg skjønner ikke helt det med sladding av bilder, ikke bare hos UFC, men hos ultras generelt. Men å henge ut en vakt på ett ultrasforum med ett nærbilde er ikke no stress?? Og også med trussel om at han er ønska død eller levende.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Jeg blir kvalm av å se hvordan ultrasgutta koser med hverandre på tvers av klubbtilhørighet på tribunekultur.com.
          Normalt...

          Og å ønske en vakt "død eller levende" og etterlyse personalia på han? Patetisk.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            RB.no:

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av veiron
              Jeg blir kvalm av å se hvordan ultrasgutta koser med hverandre på tvers av klubbtilhørighet på tribunekultur.com.
              Ikke bare hverandre de koser med. På forumet kan man også lese at det koses med Meter'n!

              Ikke at det er noe feil. Tvert i mot. Det finnes sannsynligvis både fotballmessige og fysiske årsaker til at man ønsket nærkontakt med Meter'n i går. Han var stiv.

              Medlemskap i London Pub-kanaris er på vei.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av André
                Må bare spørre om en ting. Hva ville folk her sagt om Ultras Lillestrøm fyrte opp et par bengaler på åråsen? Da hadde det kanskje vært tidnes største hyklekor her igjen.
                For meg så er det ett fett hvem som blusser, så lenge de som gjør det står frem og tar den straffa som måtte komme.

                Forøvrig lurer på er at hvorfor denne vakta er frontet med dette bildet? Hva sier datatilsynet til dette? Unødvendig synes jeg.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Larsk
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1053

                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Jeg blir kvalm av å se hvordan ultrasgutta koser med hverandre på tvers av klubbtilhørighet på tribunekultur.com.
                  Normalt...

                  Og å ønske en vakt "død eller levende" og etterlyse personalia på han? Patetisk.
                  blir jævla kvalm av det inlegget ditt..
                  !!Gunners!!

                  Kommentar

                  • ach
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2008
                    • 229

                    Blusser mann, så blusser mann..
                    Synes heller de skal få en hyllest enn en straff..
                    Lenge leve Fedrelandets LSK..!

                    Wehrman= den blødende..

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Jeg blir kvalm av å se hvordan ultrasgutta koser med hverandre på tvers av klubbtilhørighet på tribunekultur.com.
                      Normalt...

                      Og å ønske en vakt "død eller levende" og etterlyse personalia på han? Patetisk.
                      Hei hei hei, sjekk opp fakta før du uttaler deg.

                      Det er 2 personer utenfor UFC som "eier" Tribunekultur.com. Du får heller klage til dem hvis noe støter deg. Begge disse 2 som driver siden er kfl-medlemmer.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        En annen ting er at under forrige hjemmekamp måtte faktisk kfls vakter gripe inn og dra unna en av vekterne som tok helt av.

                        Kfls vakter gjør stort sett en meget bra jobb. I motsetning til mange andre av dem som skal ivareta sikkerheten på Åråsen!
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Simeone
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 761

                          Opprinnelig skrevet av Serbern
                          Mitt spørsmål var på ingen måte no spørsmål om UFC er snille eller ikke. Jeg syns UFC gjør en fantastisk jobb både på og utenfor tribunen, og jeg er fan av pyro. Men jeg skjønner ikke helt det med sladding av bilder, ikke bare hos UFC, men hos ultras generelt. Men å henge ut en vakt på ett ultrasforum med ett nærbilde er ikke no stress?? Og også med trussel om at han er ønska død eller levende.
                          Synes det blir feil av at vi skal stå til rette for det andre sier på tribunekultur.com. Nå har jo vi i UFC vært oppe i situasjoner hvor vi har følt oss veldig urettferdig behandlet før så jeg skjønner jo bartene litt.

                          Det er ikke fett å bli hengt ut som en bråkmaker fordi man liker pyro.'

                          Når det gjelder bilder skal jeg prøve å gi svar:

                          1. Vi ønsker ikke å bli tatt bilder av så vi blir forfulgt av diverse sikkerhetssjefer på arenaer i Tippeligaen. Ja,de fleste vet hvem vi er men kan noen slippe dritten så er det verdt det.

                          2. Vi ønsker ikke å få trynet bretta ut når enkelte sensasjons journalister finner det for godt og skrive om bråkmakere og hooligans og slenger på ett bilde av oss.

                          3. Vi har tidligere kommet borti andre grupper som ønsker å møte oss med vold og det er vi ikke interesert i. Da hjelper det å ikke legge ut bilder og tlf nr på alle verdens fora.
                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                          para gritarle a la FIFA:
                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            For meg så er det ett fett hvem som blusser, så lenge de som gjør det står frem og tar den straffa som måtte komme.

                            Forøvrig lurer på er at hvorfor denne vakta er frontet med dette bildet? Hva sier datatilsynet til dette? Unødvendig synes jeg.
                            Så da er det ok at UFC sier i fra at vi skal blusse i løpet av 2009-sesongen?

                            Kontakt dem som driver siden.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                              Så da er det ok at UFC sier i fra at vi skal blusse i løpet av 2009-sesongen?

                              Kontakt dem som driver siden.
                              Tar dere på dere ansvaret da, og går ned fra tribunen dersom vakter/politi skal hente dere? Eller vil dere stå igjen, og bli umåtelig provosert?

                              Betal bota, ta ansvar, ikke skap noen unødvendige episoder, så gir jeg personlig søren.
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                Hei hei hei, sjekk opp fakta før du uttaler deg.

                                Det er 2 personer utenfor UFC som "eier" Tribunekultur.com. Du får heller klage til dem hvis noe støter deg. Begge disse 2 som driver siden er kfl-medlemmer.
                                jeg sa ikke en dritt om UFC. Jeg nevnte ultras generelt. Ser jo her inne i denne tråden hvordan ultrasfolk fra LSK, FFK og RBK går sammen og er enig i at vaktene/politiet gjorde feil. En sak har som regel alltid to sider, og hadde ikke bartene vært provoserende mot politiet hadde ikke så mye skjedd heller. Ikke narr meg til å tro at de er uskyldige. Det er jo helt tydelig at de har et problem med holdningene når ACAB-frasene får sitte så løst på Kjernens forum.
                                Det er den samme kosinga på tvers av klubbtilhørighet man ser inne på tribuneforum. Personlig skjønner jeg det ikke, da jeg aller helst prater/diskuterer med mine egne.

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  jeg sa ikke en dritt om UFC. Jeg nevnte ultras generelt. Ser jo her inne i denne tråden hvordan ultrasfolk fra LSK, FFK og RBK går sammen og er enig i at vaktene/politiet gjorde feil. En sak har som regel alltid to sider, og hadde ikke bartene vært provoserende mot politiet hadde ikke så mye skjedd heller. Ikke narr meg til å tro at de er uskyldige. Det er jo helt tydelig at de har et problem med holdningene når ACAB-frasene får sitte så løst på Kjernens forum.
                                  Det er den samme kosinga på tvers av klubbtilhørighet man ser inne på tribuneforum. Personlig skjønner jeg det ikke, da jeg aller helst prater/diskuterer med mine egne.
                                  Garantert to sider av saken. Men politiets tilstedeværelse på tribunen var helt på trynet under kampen på Åråsen. Totalt unødvendig og gå inn på den måten der.
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Stemninga på feltet i 2. omgangen i dag var helt syk!! Rett og slett SYK! Meget bra hopping til tider. I første omgang var det helt ok.

                                    Nå har jeg sår hals og vondt i hodet pga all skrikinga, så jeg skal ha meg frabedt at Rønnern kaller meg østers i dag.
                                    He, he, bra jobba, spesielt med tanke på at du stod med han kjipe kompisen din, Jan et eller annet

                                    Ellers var jeg strålende fornøyd med feltet i går. Masse punche folk rundt meg på Felt B og generelt en positiv holdning selv om alt så ræva ut en stund. Vi fikk belønningen vår til slutt!

                                    Ekstra kudos til et par av gutta fra LKT. Bånn gass absolutt hele tiden, massiv hopping, klapping og synging. Hva faen er det dere gutta går på? Og er det lovlig å selge?
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      Det er på samme måte som når politiet gikk inn på Nadderud hvor alle her inne slakta politiets håndtering av situasjonen.

                                      Blussa hos trøndra kom etter 3-4 min, og første mann ble henta ut 40 min senere da situasjonen ikke var der lenger. Da må det være bedre å ta tak i den/de som har gjort noe etter kampen istedetfor å gå inn i konfrontasjon hvor man vet det blir bråk.

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Det er på samme måte som når politiet gikk inn på Nadderud hvor alle her inne slakta politiets håndtering av situasjonen.

                                        Blussa hos trøndra kom etter 3-4 min, og første mann ble henta ut 40 min senere da situasjonen ikke var der lenger. Da må det være bedre å ta tak i den/de som har gjort noe etter kampen istedetfor å gå inn i konfrontasjon hvor man vet det blir bråk.
                                        Enig i dette, men uansett så mener jeg at det er totalt idiotisk å bli fysisk eller truende ovenfor politiet. Man veit jo at de ikke tolererer dette, og de slår hardt tilbake, og da har man en situasjon som ikke kan vinnes uansett.

                                        Kommentar

                                        • Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

                                          På diverse videoer se man jo klart og tydelig at det er vektere/politi som går hardt fysisk til verks. Ingen tvil om hvem som starter kaoset, totalt unødvendig.

                                          Jeg tipper du selv også hadde blitt småprovosert om dine kompiser hadde blitt henta ut for pyro de ikke hadde stått bak. Noe som skjedde søndag.
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

                                          Kommentar

                                          Working...