tvinger sånne sure gamle grinebitere som klager bort fra feltet. Vis flagging er det som skal til for å få bort dem så skal jeg flagge mye mer ihvertfall.
2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?
Collapse
X
-
Jeg sa "vil tvinge" ikke "klarer å tvinge". Men da snakker jeg for meg selv.- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
Er vel ikke mange som har noe som helst problem med at det flagges f. eks ved kampstart, etter mål e.l.
Det som kan være irriterende er masse flagging midt under kampen, da spesielt når spillet er i spennende faser. Mulig dere driter i å få med dere hva som skjer på banen, jeg er ikke en av dem.
Jeg er MINST like lei kjøtthuer som mener det er "såååå teit å ville se kampen når vi har lyst til å vifte med flagg, lizzm!"
Skaff deres egen jævla flaggeseksjon i stedet for å ville tvinge andre bort fra feltet.
Jeg driter da virkelig ikke i hva som foregår på banen. Jeg får flagg i trynet hele tida men jeg får med meg nærmest alt for det.Kommentar
-
Hvis du ikke har andre diskusjonsmetoder enn å skulle sende alle som er uenig med "flaggerne" til andre felt, noe som tydeligvis er en gjenganger for dere, kan du heller drite i å skrive noe som helst.- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
Vær venner nå da, bønder. Går jo an å vise ørlite grann respekt for hverandre. Man behøver ikke flagge når sportsklubben er i angrep hver eneste gang. Det tror jeg heller ikke er noe problem.
Men man har også de som klager uansett. Feks. han som klaga på flagginga mi når trøndra hadde en mann nede på Åråsen.
Flagging etter scoringer, ved sanger hvor det passer, når ballen er ute av spill o.l. er nok noe som godtas av de aller fleste.
Ellers kan vi godt opprette et av felta som flaggfelt for min del.Kommentar
-
Men og ha økt fokus på flaggina betyr ikke dette: " ja la oss flagge hele kampen så ingen ser en jævla dritt" heller.Kommentar
-
Folkens, ikke glem at dette først og fremst handler om å snu folks "hat" mot flagg, som det virker som noen har, til respekt for at det må brukes for et pent og visuelt felt. Om vi klarer å få til dette innen neste år, så hadde det vært helt knall.
Vi kommer til å innta f.eks Ullevål råere enn noen gang, om vi øver inn gode rutiner for flagging, og dermed stadfester vår posisjon som landets beste supportere.
Vi kan ikke la denne muligheten gå fra oss, nå som Tony m/fler har satt igang dette. Det er bare å kaste seg på bølgen, og sørge for at så mange som mulig får opp øya for hva flaggene kan ha å si for de som ser på!Kommentar
-
Jeg mener at den desidert beste "flaggsangen" vi kan ha er evig og for alltid grunnet at det ikke er noe hoppesang og sangen går såpass "sakte" at det er en herlig flagge sang.
I tillegg til Dale cavese selvsagt
Et eget flaggefelt kan være en bra løsning, men tipper at det blir mye klaging fra felt-a hvis det er mye flagg på felt-b.
Men i den diskusjonen her nytter det ikke med "fløtt deg til sittan da" osv, da man har forskjellige meninger om hvordan bør være. Men 2-4 sanger hvor det flagges mye og ofte, samt bruk av 2-stangs ved anledninger som det passer for bør alle kunne enes om
I tillegg, så hjelper det at forsangeren gir beskjed om å flagge, opp med skjerf osv.Kommentar
-
Som de fleste andre, var jeg motstander av tromme da den kom. Nå legger jeg egentlig ikke merke til at den er der, men kunne ikke tenkt meg en kamp uten.
Som de fleste andre, liker jeg ikke å ha ting i veien mens jeg ser kampen. Når flaggingen sitter, kommer jeg ikke til å merke at flaggene er der, og kommer ikke til å kunne tenke meg en kamp uten.
Ingen ironi her, jeg mener dette.
Det er bare å kaste seg på bølgen, og sørge for at så mange som mulig får opp øya for hva flaggene kan ha å si for de som ser på!Kommentar
-
Jeg er mest irritert over tifoene jeg. Ser ikke en dritt når de kommer over oss!Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Men i den diskusjonen her nytter det ikke med "fløtt deg til sittan da" osv, da man har forskjellige meninger om hvordan bør være. Men 2-4 sanger hvor det flagges mye og ofte, samt bruk av 2-stangs ved anledninger som det passer for bør alle kunne enes om
I tillegg, så hjelper det at forsangeren gir beskjed om å flagge, opp med skjerf osv.
Jeg mistenker at dette innlegget blir veldig likt det jeg tidligere har skrevet først om trommebruk og deretter om hopping: Ikke gi opp, stå på, men vær taktiske og gi oss andre - spesielt oss som nærmer oss bestefargenerasjonen - litt tid til tilvenning. Jeg ser på dette som en tretrinnsrakett: 1. Tromme/evighetssanger - 2. Hopping/engasjement - 3. Flagging/visuelle hjelpemidler
Jeg føler at vi ikke er helt i mål med hoppeprosjektet, sjøl om det satt brukbart de siste hjemmekampene blant de mest ihuga rundt forsangerfeltene. Tenker da på formelen 2x klapping (og få igjen noe av pusten) og 2x hopping/"være skikkelig gærne". Jeg har stor tro på at denne formelen kan spre seg til store deler av feltet, sjøl om vi nok vil ha noen lokale forskjeller om man løfter henda over hodet når det klappes og om vi snakker om forsiktig svikting i knærne eller reell hopping. Jeg mener at dette bør ha hovedfokuset i vårsesongen når vi snakker om tribunekultur.
Allikevel er jeg ikke uenig med Tony om at 2009 bør være året for en stor satsing på flagg. Jeg kunne nok tenke meg at våren blei brukt til forberedelser og taktiske diskusjoner (iberegna vurdering om et definert flaggfelt er lurt eller ikke) mens vi hopper som faen, og at flaggbruken eksploderer til høsten. På den annen side er jeg med på en tankegang om at det kan være fornuftig å innføre noe "nytt" i det sesongen settes i gang for å ha satt en standard.
Nøkkelen ligger nok, som mange har vært inne på, i at forsangerne har et oppdrag i å få med feltet på flagging til noen avtalte sanger eller situasjoner (f.eks. at det alltid flagges ved skadeavbrekk). Folk må lokkes, lures og lirkes til å være med. Det vil være den samme dynamikken nå som ved innføring av tromme og ønske om mer hopping og engasjement.
Hvis også de deler av feltet som ikke har våte drømmer om flagging kunne bli presentert for flagg i litt mindre format som rett og slett er enklere å vifte med så har jeg trua. Denne gangen også.Vidar Evje
Kommentar
-
Kommentar
-
Vi må ikke la denne debatten få død. Vi trenger definitivt og skal ha mer flagging på feltet, spørsmålet er hvordan gjør vi dette så smidig som mulig med hensyn til flagghaterne.
Kanskje man kunne tenke seg at man har flaggefelt foran på Felt B og Felt C? JK er jo allerede drevne flaggere på Felt C, Felt B foran forsangerstolen bør jo også være et naturlig felt for flagg.
Bra visuelt med å få flagginga frem helt nederst på tribunen, samt at de som ikke ønsker flagging da kan stille seg høyere opp på tribunen, da vil ikke synsfeltet deres bli ødelagt.
Med tid så vil forhåpentligvis flagginga spre seg til større deler av tribunen.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Eventuelle visuelle soner må kommuniseres så tydelig at det ikke kan misforstås på forhånd, sånn at flagghatere med tidligere "faste plasser" forstår at det er de som må finne seg en ny plass på feltet med fri sikt, ikke at det er alle andre som skal ta hensyn til de som ikke ønsker flagg og tostangs på tribunen.Last edited by KFL109; 24.11.2008, 10:31.Vidar Evje
Kommentar
-
Forslag til en sang som jeg har savna ei god stund, og som kan fungere bra som en hoppesang/flaggsang er "la oss alle hoppe" sangen!
Går vel omtrent så her om jeg ikke husker helt feil:
Å Lillestrøm, å Lillestrøm, la oss alle hoppe,
for oss skal ingen stoppe.....osv.....
Tror denna kan fungere bra for å bidra mer visuelt, med et bra tempoFUGLA TIL VI DØR!Kommentar
Kommentar