2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Det er dessverre alt annet enn overraskende. Har fått sure kommentarer de gangene jeg har vært oppe med flagg selv. På tide at KFL tar tak i denne ukulturen.
    helt enig. Den ukulturen må bort, men hvordan? flayers at det er ett stå felt med flagg og 2-stangs? at det blir lagt ut info på forsiden til kfl.no? fy løs på hvordan vi kan gjøre noe med dette!
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Foran hjemmekampen mot enga, lag et ordentlig skriv med hva som gjelder på kfl feltet som legges ut på kfl.no samt deles ut oppå trappene ved feltet.
      Her skal det tas med synging,klapping,hopping,tifo og flagging.

Tfio delen legges selvsagt ikke ut på nettet

I tillegg må capo mane opp til flagging!

Det er en uting at det klages på flagging på en supportertribune.
      Evt gjør om de 5-6-7 nederste radene til flaggefelt så kan flaggehatera stå øverst

Kommentar

• gutt94
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2007
        • 3273

Sorry, men satt på vip i går... Derifra la jeg merke til mye rart...

Felt C hopper, og b hopper... med på A er det bare noen få som hopper...

Lite flagging generelt på hele tribunen. men var et flagg øverst på Felt C og noe "fiske" flaggig i JK.
        Men mere flagg... kan ikke forsangere ta et flagg inni mellom å prøve og få med resen av feltet også? I mit hodet burde da det hjelpe litt men vet ikke i praksis jeg?
        KnutHSolberg

Kommentar

• Krissern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1017

Får ikke folk til å flagge når vi sliter med å få folk til å ta opp henda...

Kommentar

• Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

En ting jeg lurer på, er hvorfor gidder de folka som ikke bidrar med synging, klapping eller flagging og ha sesongkort på feltet? Må jo være bedre for alle hvis "dau kjøttet" kjøper sesongkort et annet sted. Ser at det så og si er umulig å tvinge folk til å bidra, men noe bør gjøres.

Kommentar

• ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2511

Opprinnelig skrevet av Emil B
              En ting jeg lurer på, er hvorfor gidder de folka som ikke bidrar med synging, klapping eller flagging og ha sesongkort på feltet?

Det er sikkert flere grunner, jeg kommer på tre uten å tenke:
              1. Det er billigst der.
              2. Det er det eneste alternativet hvis man vil stå på kamp.
              3. Man er garantert å ikke få motstandersupportere i nærheten.
              Jeg holdt på å skrive "Man er garantert å ikke høre negative kommentarer hele tiden", men stort negativere enn fyren som sto bak meg øverst på felt B i går får man dem ikke. Makan til syting gjennom hele kampen!

Kommentar

• UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

anbefaler at siden det også er "derby" neste hjemme kamp så sett ut en del passe store flagg over hele tribunen.

Og gjør som Tony sier at man opp til flagging og bruk av 2-stangs osv.
                Du må bli litt sinna Rønnern

litt overdrevet men dere tar poenget:
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Kjetting
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2006
                  • 53

Jeg var på Stadio Olimpico di Roma i helgen - og i Curva Sud går flaggene non-stop. Selv på 4-1 til Juve er det ikke snakk om å legge dem ned. Det ser vanvittig ut gjennom hele matchen og jeg vet etter å ha hørt med J.A.Riise at spillerne legger merke til det visuelle. Faktisk er det en gruppe i Curva Nord nær bortesupporterne som er enda verre. Et helt felt med hvert sitt flagg som aldri legges ned. Jeg klarer ikke poengtere hvor bra flagging er for livet på stadion.

Infoskriv og sånt er vel og bra, men det spørs om "haterne" blir noe mer positivt innstilg av den grunn. Derfor synes jeg at alle som her sier de støtter flagging tar opp et flagg og gir full faen. Jeg kan være enig i at det er muligens en litt hard start å kjøre full pinne fra første stund -det må vel kjøres inn som alt annet, men det bør alltid være noen flagg i lufta et sted på feltet. En stående tribune skal støtte klubben. Spillerne får mer igjen av å se flaggene vaie konstant enn å se et helt felt med armene i kors.
                  - Curva Sud Lillestrøm -

Kommentar

• Andersen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 350

Når jeg drar på Åråsen(hver hjemmekamp) så er det aldri noen tvil om hvor jeg skal stå. Det eneste som gjelder er Feltet! Og jeg må si at jeg bryr meg om det som skjer på banen også. Men hovedprioriteten min har alltid vært og støtte fugla på best mulig måte.
                    Om dette innebærer at jeg ikke får sett 100% av kampen hele tiden grunnet f.eks flagging, så ofrer jeg mer enn gjerne disse få prosentene jeg mister.

Om man ikke tåler å miste ett sekund av kampen for å bidra til stemningen og atmosfæren rundt kampen, så er det bare å sette seg ned en annen plass? Det var mange 1000 seter og velge mellom i sist kamp.

Massiv flagging ser meget pent ut, men jeg er helt enig med de som mener at man kan unngå flagging ved farlige frispark og straffer bl.a. Men all dødtiden utenom dette kan fint brukes til flagging, og jeg vil selv flagge i neste hjemmekamp mot Enga, og håper flere følger på.

-Andersen

Kommentar

• UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

Bra flagging mot Start Flere som har kommentert at det så bra ut med mer eller mindre konstant noen flagg i lufta under kampen.

Sjøl er jeg så sliten etter 2 x 45 min med flagging at jeg ikke vet jeg skal gjøre av meg.
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• joacim
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2009
                        • 559

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                        Bra flagging mot Start Flere som har kommentert at det så bra ut med mer eller mindre konstant noen flagg i lufta under kampen.

Sjøl er jeg så sliten etter 2 x 45 min med flagging at jeg ikke vet jeg skal gjøre av meg.
                        det var visst bare flagginga som var go mot start
                        Styremedlem 2016

Kommentar

• KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

Sånn ja. Nå begynner det å ligne noe!

Opprinnelig skrevet av Per Arne
                          Lørdag førstkommende fra kl 12 inviterer FuglaTifo alle kanarifans til å stikke innom lokalet på Åråsen og få sitt eget flagg til 16. mai-matchen.

Vi skal ikke bare høres bedre, men flagge mer. Flagging under oppvarming, ved innmarsj, ved avspark, hjørnespark og ballespark!

Se for deg Riise jogger ned til cornerflagget foran feltet, vi går pasient, skriker, brøler, og ørtibørti-tohundreogførti flagg stikkes opp i været og sprayer vinden gul og svart.

Går det ikke enda en faen i spillera da, så veit ikke jeg. Men det gjentas, gjentas, og gjentas til vi har vinni og kan stikke en paraply i drinken.

Kom og lag ditt eget flagg på lokalet lørdag!

Kan du veien til feltet, kan du veien til lokalet..
                          Vidar Evje

Kommentar

• Tine
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • May 2009
                            • 5

Har med LSK-flagg på alle kamper, og det nydelige skjerfet mitt da.
                            Tine

Kommentar

• gutt94
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2007
                              • 3273

Opprinnelig skrevet av Tine
                              Har med LSK-flagg på alle kamper, og det nydelige skjerfet mitt da.
                              Det er jo flagg der, Bare å bøye se ned og ta det opp og bruke det!
                              KnutHSolberg

Kommentar

• KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

Skal innrømme at jeg synes det er enklere å flagge når det er god plass rundt enn på et fullsatt felt. Brukbart fornøyd med egen innsats i Bergen (tostangs) og 2. omgang i cupen. Eksamen nærmer seg - i hvert fall hvis jeg får tak i et lite flagg lørdag!
                                Vidar Evje

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

Jævlig bra med masse flagg i dag! Da flagginga var på det meste så det drit kult ut. Det er ikke mye som ser bedre ute enn så mange flagg som på starten av kampen.

Flagginga rundt forsangerfeltet var jo helt konge, holdt ut hele kampen.

Håper dette fortsetter.

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Opprinnelig skrevet av KrisB
                                    Jævlig bra med masse flagg i dag! Da flagginga var på det meste så det drit kult ut. Det er ikke mye som ser bedre ute enn så mange flagg som på starten av kampen.

Flagginga rundt forsangerfeltet var jo helt konge, holdt ut hele kampen.

Håper dette fortsetter.
                                    Jeg telte 9 aktive flagg under kampen.

Kommentar

• Petter Ø
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3008

Opprinnelig skrevet av sniper
                                      Jeg telte 9 aktive flagg under kampen.
                                      900% økning. Ikke værst Holder vi den utviklinga blir det mye flagg. Klumpen var flinke med flagg igår
                                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• gutt94
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2007
                                        • 3273

Vi i JK hadde nok minst 1 flagg oppe nesten hele tida.
                                        Var bra med flagg rundt forsangerfeltet også
                                        KnutHSolberg

Kommentar

• Linings
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Aug 2008
                                          • 47

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                          Skal innrømme at jeg synes det er enklere å flagge når det er god plass rundt enn på et fullsatt felt.
                                          burde jo ikke være noe problem å flagge på feltet i år da, skuffende lite folk i går!

Kommentar

Working...