2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av MortenA
    Riktig flagging er på sin plass, men ikke til enhver tid. Mulig at det områdene som er mest interessert kan flagge, men jeg tror det vil fortsette med meldinger om det skal flagges på felt A.
    Jeg har jo stått med ryggen mot banen i hele år, så for min del kan man flagge så mye man vil. Dog er det viktig å skape en konsensus for når og hvor det skal flagges. Jeg orker ikke en ny krangling her på forumet der flagghatere og flaggelskere går i klinsj.

Mitt tidligere forslag om å plassere flaggerne øverst på tribunen og la dette feltet naturlig utøke seg nedover med de som ønsker å flagge, er vel noe som bør drøftes.

Eller er det andre gode praktiske løsninger på denne utfordringen?
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Opprinnelig skrevet av Tony
      Hva har dette med flagging å gjøre?
      Du skal vel ikke se bort fra at det dukker opp en eller flere jokere neste sesong med en hatt/hjelm med påmonterte flagg.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2511

Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Mitt tidligere forslag om å plassere flaggerne øverst på tribunen og la dette feltet naturlig utøke seg nedover med de som ønsker å flagge, er vel noe som bør drøftes.
        Problemet øverst på tribunen er at det er mørkt. Her er et bilde (bilde nr. 38 fra LSK-AaFK i galleriet) fra juni, den lyseste tiden på året og til og med da skal man bare noen rader over forsangerne før det er lite å se:

Skal det være flagg eller andre visuelle ting høyt oppe, må det nok settes opp lamper eller lyskastere i tribunetaket. Jo lavere ned det flagges, desto bedre vil det synes (og desto flere vil det irritere).
        Last edited by ulfpulf; 07.11.2008, 16:01. Begrunnelse: Skrivefeil

Kommentar

• UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

Bare å flagge hele tiden, man merker om det blir scoret uansett da
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Jo lavere ned det flagges, desto bedre vil det synes (og desto flere vil det irritere).
            Det er en utfordring, inntil andel flaggere blir så mange at de dekker godt nedover tribunen.

Jeg er for mer flagging, men vi vet jo alle at det er en relativt stor motstand mot flagging på feltet også. Om den er like stor i år som tidligere år er jeg mer usikker på, men JK har vel fått pes for flagginga si i år, så motstanden er der fremdeles.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Det er en utfordring, inntil andel flaggere blir så mange at de dekker godt nedover tribunen.

Jeg er for mer flagging, men vi vet jo alle at det er en relativt stor motstand mot flagging på feltet også. Om den er like stor i år som tidligere år er jeg mer usikker på, men JK har vel fått pes for flagginga si i år, så motstanden er der fremdeles.
              Det er derfor det er så viktig at tribunegruppa, tifogruppa og styret fokuserer veldig på dette neste år.

Neste år skal det flagges mye!

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Da er det viktig å få folk rundt JK til å flagge også.. Sånn at ikke JK står som en enslig liten gjeng som flagger.. Da tror jeg de vil slippe mye pes også..
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• gutt94
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2007
                  • 3273

flag = ok
                  Tosang = faen ta de ned.

Du ser helt ok med et flag vaiende forrandeg, men to stangs ser du ikke en drit.
                  KnutHSolberg

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Opprinnelig skrevet av gutt94
                    flag = ok
                    Tosang = faen ta de ned.

Du ser helt ok med et flag vaiende forrandeg, men to stangs ser du ikke en drit.
                    2stangs slal selvfølgelig også brukes flittig, men det er viktig at man timer bruken av 2stangs bra. På straffespark er det kanskje ikke så lurt å holde den opp
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Martini
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 294

Opprinnelig skrevet av gutt94
                      flag = ok
                      Tosang = faen ta de ned.

Er helt enig med deg her, etter min mening hører 2-stangs mer hjemme som et innslag i en TIFO enten før match eller i pausen...Dette kan forsvares med at det rett og slett blokkerer en god del for utsikten.

Misforstå meg rett, men feltet blir IKKE mer levende av noen 2- stangs her å der, flagg har en mye sterkere visuell effekt....
                      FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

Opprinnelig skrevet av Martini
                        Er helt enig med deg her, etter min mening hører 2-stangs mer hjemme som et innslag i en TIFO enten før match eller i pausen...Dette kan forsvares med at det rett og slett blokkerer en god del for utsikten.

Misforstå meg rett, men feltet blir IKKE mer levende av noen 2- stangs her å der, flagg har en mye sterkere visuell effekt....
                        Selvfølgelig blir tribunen mere levende av 2stangs bruk også, men som sagt viktig å bruke dem til rett tid.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

Vak410 fra Nederland ser da rimelig levende ut spør du meg

UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1453

Tostangs er selvfølgelig med på å sette farge på feltet, men min personlige mening er at vanlige flagg gjør feltet mye mer levende. I tillegg har tostangsflagg veldig ofte kjedelige motiver som har lite eller ingenting med klubben å gjøre (typisk tegneseriefigurer).

UltraFo: Ser absolutt levende ut, men flagg ser fortsatt mer levende ut når de blir viftet med.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Martini
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 294

Flagg ER mer levende, og tror dessuten det er enklere å få folk til å venne seg til flagging enn å ha et 2-stangs rett foran tryne i 90 minutter....

Selvom jeg for all del ikke har noe imot 2-stangs i ny og ne og til rett anledninger...
                              FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

Vi gjør det enkelt, ja takk begge deler. Sammen ser det enda bedre ut spør du meg.
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Martini
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 294

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                  Vi gjør det enkelt, ja takk begge deler. Sammen ser det enda bedre ut spør du meg.
                                  Hehe, hvorfor ikke....... Alt er bedre enn ingenting....
                                  FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• stian
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2004
                                    • 156

Nei!

Flagg ser jo bra ut, men man ser jo ikke en jævela dritt når han forran deg står å vifter med et svæt flagg.
                                    Husker spessielt mot enga for en stund siden, når det var en idiot forran meg som sto og flagget, selv om han hadde fått hundre beskjeder om å slutte. Og når målet da endelig kommer, selv om jeg ikke får se det, får jeg meg en skikkelig ørefik av flagget som har gått helt ut av kontrol.
                                    Har lite possitive minner med flagg, med andre ord.
                                    stian;);)

Kommentar

• Kanarifans1
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Apr 2008
                                      • 13

Opprinnelig skrevet av stian
                                      Flagg ser jo bra ut, men man ser jo ikke en jævela dritt når han forran deg står å vifter med et svæt flagg.
                                      Husker spessielt mot enga for en stund siden, når det var en idiot forran meg som sto og flagget, selv om han hadde fått hundre beskjeder om å slutte. Og når målet da endelig kommer, selv om jeg ikke får se det, får jeg meg en skikkelig ørefik av flagget som har gått helt ut av kontrol.
                                      Har lite possitive minner med flagg, med andre ord.

Jeg har hørt mye bra om setene på RB. Bør prøves!

Kommentar

• Fugla- patriot83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2005
                                        • 1241

"Ånei, du må da itte flagge - je ser jo itte no av kampen"...

Går det an å sette seg på RB, eller?? Eller felt D for den saks skyld..

Faen så lei jeg blir av slike grånisser som sutrer over flagg...
                                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Jan Banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 809

Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                          "Ånei, du må da itte flagge - je ser jo itte no av kampen"...

Går det an å sette seg på RB, eller?? Eller felt D for den saks skyld..

Faen så lei jeg blir av slike grånisser som sutrer over flagg...
                                          Er vel ikke mange som har noe som helst problem med at det flagges f. eks ved kampstart, etter mål e.l.

Det som kan være irriterende er masse flagging midt under kampen, da spesielt når spillet er i spennende faser. Mulig dere driter i å få med dere hva som skjer på banen, jeg er ikke en av dem.

Jeg er MINST like lei kjøtthuer som mener det er "såååå teit å ville se kampen når vi har lyst til å vifte med flagg, lizzm!"
                                          Skaff deres egen jævla flaggeseksjon i stedet for å ville tvinge andre bort fra feltet.
                                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

Working...