Bør "Welcome to the Jungle" pensjoneres som intro?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • audun
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 255

Skjønner ikke helt greia med at alle syns det er så harry med Welcome to the Jungle?

Guns N' Roses er favorittbandet mitt, og jeg tror ikke folk ser på meg som harry.. Men det er vel umulig å finne en intro som absolutt alle liker.

Jeg synes starten på Welcome to the Jungle lager en flott stemning. Kan ikke la være å glise hver gang jeg hører den før kampen
    Kreativ Kanaris - Fotograf
    www.audunbraastad.com

Kommentar

• Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

Nei, ikke misforstå. Jeg sier ikke at bandet i seg selv er harry, GnR har masse jævlig tøff musikk, selv om det er veldig mange år siden jeg var fan(jeg blir sikkert halshøgd nå, men november rain er best). Slash er en av de kuleste gitaristene in the history of ever, og Rose er akkurat passe psykotisk til at det er underholdende. Problemet for min del er ikke nødvendigvis sangen selv om jeg synes den er spilt i hjel, det er at det ikke passer inn på en norsk fotballbane. Dette er en sang om å leve down and dirty i LA, og det er omtrent så langt man kommer fra Gjerdrum på denne siden av Swaziland. Det er derfor jeg synes det er harry å bruke denne sangen, nettopp fordi det er så jævla pretensiøst. Sorry, jeg burde spesifisert dette før. Ser at det ser ut som rein drittslenging til alle som liker GnR, og det var ikkje meininga. Eg er lei meg.
      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• audun
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2005
        • 255

November Rain er best ja, enig der!

Det er sant som du sier, at den kanskje ikke passer på en norsk fotballbane. Så hvis noen kan hoste opp en sang som lager like god stemning, men som kanskje passer litt bedre, så er kanskje det bedre.
        Kreativ Kanaris - Fotograf
        www.audunbraastad.com

Kommentar

• vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Problemet for min del er ikke nødvendigvis sangen selv om jeg synes den er spilt i hjel, det er at det ikke passer inn på en norsk fotballbane.
          Spot on!

En 80-tallslåt som tilsynelatende handler om amerikansk storby-jungel, passer usedvanlig dårlig som intro på Åråsen.

Men egentlig skal låta handle om lemmet til Axl Rose. Og dèt passer jo enda dårlige.

Feel my, my, my serpentine...
          ...Watch it bring you to your
          knees, knees...

Nå vet dere hva "it" er.

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Opprinnelig skrevet av Grusom B
            (jeg blir sikkert halshøgd nå, men november rain er best)
            Du sier det jo selv - du blir halshøgd. November Rain er ett svulstig forsøk på å fremstå som store komponister og ikke hva GnR er: blodharry gitarrunkere. Som blodharry gitarrunkere er de derimot blandt det absolutt ypperste. GnR er konge - November Rain er deres Eidsvold Turn.

Favorittene dine fra Metallica antar jeg inneholder symfoniorkester?
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7135

Jeg er helt imot å bytte ut Welcome to the Jungle. Åpningsriffet setter stemninga, og jeg veit at spillerne digger låta. Norsk fotball er i seg selv så harry at dette ikke har noe å si for hvordan vi oppfattes (ikke at jeg bryr meg.) Den girer tribuna, og i vår kontekst handler det bare om å sende en melding til bortelaget: Velkommen, vi skal knuse dere. Den funker glimrende.

(Siden vi kom inn på hva som er harry og ei: De encellede monsterbøndene hos VIF som har valgt å radbrekke den råtøffe "Amerika" på den mest latterlige og virkelig tungharry, nitriste måten som er fysisk mulig, anser jeg for å være hundre ganger mer harry. Lokale helter i oransje dress som gjengir liksombohemsk prate-"poesi" på storskjerm i Ålesund er naturlig nok i en annen galakse...)
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2509

Den er nok ikke så malplassert. En amerikaner på jobben som var med på siste seriekamp i fjor, greide knapt å stå stille da Welcome to the jungle satte i gang. Han småhoppet mens han nærmest gledesstrålende spurte om de hadde byttet ut Let me entertain you - som var innmarsjmelodien forrige gang han var på Åråsen.
                Det virket ikke som han syntes metersangen fra LA var harry på en norsk fotballbane.

Kommentar

• rælingen kanaris
                  Kaptein Reketråler
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 1446

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Du sier det jo selv - du blir halshøgd. November Rain er ett svulstig forsøk på å fremstå som store komponister og ikke hva GnR er: blodharry gitarrunkere. Som blodharry gitarrunkere er de derimot blandt det absolutt ypperste. GnR er konge - November Rain er deres Eidsvold Turn.

Favorittene dine fra Metallica antar jeg inneholder symfoniorkester?
                  Offtopic: November Rain inneholder ihvertfall den klart feteste gitarsoloen noensinne.

Ontopic: Jeg er for å bytte ut welcome med puritania. Puritania setter meg i en mye mer fandeninvoldsk stemning enn Welcome To The jungle. Men spar meg ihvertfall for O fortuna. Er det noe jeg er lei så er det ihvertfall den.
                  Custodes
                  I med og motgang

Kommentar

• Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    Han småhoppet mens han nærmest gledesstrålende spurte om de hadde byttet ut Let me entertain you - som var innmarsjmelodien forrige gang han var på Åråsen.
                    Ok. Greit. Jeg gir meg. På ordentlig. Jeg hadde faktisk glemt hvor griseflaut, dumt, og smakløst det var. Å fy faen så jævlig. Det svir i sjela.

Nå merker jeg det plutselig ble mer akseptabelt med Welcome to the Jungle, med tanke på hva vi tidligere mishandlet smak og ånd med. Jeg mangler ord.
                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Welcome to the Jungle er rå og suveren som intro.

Selv om sangen handler om storbyjungel'n, hindrer ikke det følelsen at den handler om Åråsen når den runger ut over anlegget på stadion.

Skulle vi eventuelt bytta'n er mitt forslag Belinda Carlisle - Heaven is a Place on Earth

Kommentar

• Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                        O Fortuna

Med overgang til:

Detta var et bra forslag
                        Enig i at introsanger ikke bør byttes annenhver søndag, og at det bør ligge tradisjoner i bakgrunnen....

Men personlig syns jeg ikke " Welcome to the jungle" pirrer så jævlig, usikker på åssen den funker oppi huet til gutta men bidrar ikke til å gi en ekstra faen i meg før match hvertfall.....
                        FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• ErikB
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 360

Grusoms betraktninger rundt dagens kultur er så perfekt uttrykt, at jeg gjerne vil gi 100 tomler opp!
                          Kunne ikke formulert det bedre sjæl!

Og, bare for å holde meg litt til tema, Welcome to the jungle må bestå!

-erik
                          Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

Kommentar

• PåKampen
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Nov 2006
                            • 28

Får gåsehud hver gang jeg hører det første ekkoriffet fra Welcome dunke ut. Det funker som f.

Men det er klart, blir ikke det samme som da vi sto trøkka sammen under TVbua i regnvær og måtte høre Elton John synge Nikita i hver jævla pause.

Oh minner...

Kommentar

• Oddis
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 2744

Har et forslag her.. Ganske bra etter min mening, men jeg har da tatt feil før!
                              Hva med å få motstandera til å sleike opp etter seg med sangen til KISS? KISS med Lick it Up er selvsagt mitt forslag..

Legger ved en link fra livekonserten dems i 88' i Budokan. Hører kvaliteten mye bedre hvis du har en studioverson..

Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
                              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Fugla- patriot83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2005
                                • 1241

Hehe.. Føyer mer inn i rekka av folk som sier at åpningssporet setter en i riktig stemning på Åråsen. Jungel'n passer perfekt som metafor på Åråsen!

For min del kunne vi godt hatt et par sanger hvor vi brukte denne metaforen (Har selv prøvd meg en gang med "Metropolis"). Det er jo bare å høre historiene fra mange av RBK's trøndere - den kampen de fryktet mest i norske serien var den på Åråsen. Det er tidvis unik stemning her og det er (/har vært) en særegen seierskrevende kultur.

Skulle vi ha valgt noen annen så måtte det vært noe lokalt, som hadde tilhørighet til klubben og byen. Jeg ville valgt El caco - Marionette.

Minuset med "Welcome to the jungle" er at det er en veldig kjent sang og brukes sikkert på mange andre liknende måter andre steder. Tar det for gitt...
                                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                  Minuset med "Welcome to the jungle" er at det er en veldig kjent sang og brukes sikkert på mange andre liknende måter andre steder. Tar det for gitt...
                                  Blir brukt mye i USA (amerikansk fotball og baseball).

Kommentar

• **El buffel**
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Oct 2006
                                    • 58

Ah, Grusom !

Venta på denne , kan ikke være mere enig ass , jeg er dritt lei den låta ass!
                                    Hva med den gode gamle tippeliga introen ? Hva er galt med den ?
                                    jeg får lett frysninger av den gode gamle tippeliga intro låta!

Også er jeg helt enig med Petter, The boys are back in town med Thin lizzy når gutta kommer inn på banen.
                                    tommel opp for det

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                    Å kopiere andre klubbers valg (St. Pauli og "Hell's Bells") er uaktuelt, men jeg er helt klart for å fjerne kattejamringa til Axl fra Åråsen.

Dropkick Murphys' instrumentalperle "Victory" har blitt forelått før, veit jeg. Den støtter jeg.

Edit: Fant link så folk kan høre: http://www.youtube.com/watch?v=X7E9PvOg9E4 Passende om spillerne entrer banen idet trommene setter inn. Booyah!
                                    Nei vær så snill a! Den låta vil jeg så absolutt ikke høre på Åråsen ass !
                                    Den blir litt for plastikk for meg.

Derek
                                    Last edited by **El buffel**; 10.11.2008, 11:04. Begrunnelse: Tullball
                                    Ulster says NO!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Synes vi burde bruke turboneger - i got erection når Metern løper inn.
                                      Last edited by Kjell.T.Ring; 10.11.2008, 14:14. Begrunnelse: leiv
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

Opprinnelig skrevet av **El buffel**
                                        Hva med den gode gamle tippeliga introen ? Hva er galt med den ?
                                        jeg får lett frysninger av den gode gamle tippeliga intro låta!

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                        Dropkick Murphys' instrumentalperle "Victory" har blitt forelått før, veit jeg. Den støtter jeg.
                                        Nei vær så snill a! Den låta vil jeg så absolutt ikke høre på Åråsen ass !
                                        Den blir litt for plastikk for meg.
                                        Jeg beklager, men meningene dine henger ikke på greip. Med den "gode" gamle Tippeliga-introen går jeg ut fra at du mener den smertefulle fanfaren/hymnen NFF tvang på alle Tippeligaklubbene for noen år siden? Greit at du ikke liker sekkepipe (høhø), men da utelukker dette også umelodiøse trompetfanfarer som skjærer i øret.

Kommentar

• Tough Alliance
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Oct 2007
                                          • 67

Den gjør meg flau, flau, flau.
                                          Greit nok at noen dyrker "harry-stempelet" (med veggen etc.), men denne her er bare flau. I stedet for å bli skikkelig gira rett før kampstart, senkes stemningen betraktlig.

Kommentar

Working...