Like ulovlig, men der tør man fortsatt å blusse. Poenget mitt var at NFF burde se at det gir en bedre opplevelse av en fotballkamp. Pyroen etter cupfinalen var sinnsykt fet og jeg vil se det igjen og igjen og igjen...
Selvfølgelig er Ullevaal det mest naturlige stedet å ha cupfinalen siden det i hovedsak er landslagsarena og ikke søplas hjemmebane. Jeg synes absolutt finalen burde spilles der. Poenget mitt var at det er uungåelig at cupfinalen en og annen gang kommer til å bli spilt på ett lags hjemmebane. I Norge gjelder det kun søpla, da Lyn er historie. I Sverige er det kanskje alltid ett av lagene som får hjemmekamp?
Selvfølgelig altfor lang tur til Sverige, men Bajen har fantastiske supportere. Derfor min kommentar om at de er hjertelig velkomne
Nei, sitter ikke på noen faktaopplysninger, men hvis alle dilter etter regelverket til NFF til enhver tid så er det jo et "worst case scenario".
Cupen er bra beskrevet av en journalist i RB idag som trekker frem det at flere av de store klubbene "driter" i cupen. Som vi gjorde mot Follo (Vi hadde vunnet den kampen med god margin hvis vi hadde tatt cupen på alvor). Mens klubben snakker om at forskjellen mellom å komme på 4 og 10 plass er så stor (ca 700 000kr), glemmer de det at en cupfinale gir 2 mill og muligheten for å tjene masse penger på salg av supportereffekter osv. De siste 20 sesongene har RævBK vunnet 16 seriegull og derfor er det veldig rart at de andre store klubbene ikke satser mer på å ta det nest, gjeveste trofeet. Jeg mener cupen veier nesten like tungt som ett seriegull, men toppklubbenes holdninger til den har ført til at den blir stadig latterligere (Follo-Strømsgodset?). Svært lite interressant oppgjør som ikke engang klarte å fylle Ullevaal stadion. La merke til at det var ledige seter midt på supporterfeltene tilogmed...
Så til slutt. Jeg elsker cupen og syns Lillestrøm burde gå ut neste år og si at "i år skal den hjem" lenge før vi er i en eventuell kvart/semifinale. Den gir tross alt kvalifisering til eurocup og det vil gi Lillestrøm den muligheten til å kjempe mot tøffere motstand i utlandet.
Jeg synes vi skal bruke mer energi på å gjøre pyro til en del av tifo slik at vi kan gjennomføre det på lovlig vis. Da vil kanskje NFF lette litt på kravene etterhvert og se at det er ufarlig i kontrollerte omgivelser. Som tidligere medlem av ufc regner jeg nesten med at du er enig her?
Edit: Kan mod legge disse innleggene i en annen tråd? Avsporing deluxe her nå...
Kommentar