Seriestart 2009. Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Du tror ikke tanken muligens kan være at dette er vår 35. sesong på rad i eliteserien...? :neutral:
    Ooops! Du har jo helt rett i det. Det var jeg som tenkte feil heldigvis. My bad!

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      Det var ikke all verdens stemningsmessig idag, men det var ikke elendig heller. Noen bra lydtopper, og man prøvde å holde det gående hele veien.

      Det som kunne/burde vært anderledes er etter min mening:

      Dagens trommis gjorde ikke noen veldig bra figur. Det ble trommet for løst, og takten var litt for sakte. Men det var kanskje en ung og urutinert person på tromma idag?

      Megafoner over hver oppgang skulle man absolutt hatt.

      Forsangerfeltet rundt Rønnern virket litt tynt. Enten burde det vært forsterket, eller/og burde Rønnern stått nederst på tribunen.

      Ellers så var det en typisk første kamp for sesongen stemning. Det tar litt tid før man kommer inn i rytmen igjen. Vi får satse på at det blir bedre mot Viking neste Søndag!
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • e.d
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 688

        dårlig stemning, dårlig engasjement og dårlig mentalitet igår. Hver og en får ta seg sjøl i nakken og våkne for nå må vi komme igang vi også. Selv etter scoringen var det ikke noe trøkk. Et skikkelig trøkk da kunne kanskje ha utgjort den lille forskjellen for spillera og som kunne gitt oss 3 poeng istedet for et.
        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Likte ikke tromminga i går. Må man tromme på abbsolutt alt som vi synger?
          Enkle rop er IKKE vits og tromme på..

          Kommentar

          • Ytre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2008
            • 773

            Stemningsmessig kan det virke noe tamt ja, men tror vi ble litt lurt av utformingen på taket. Skrått tak oppover som i den hallen tilsier at lyden blir spredt utover i hallen, og vi får ikke lyden i retur som vi får på åråsen.

            Men enig i at det blir endel dødperioder. Tror vi har undervurdert størrelsen på tribunen i forhold til forsangere, megafoner osv.

            Vi får satse på at det var en typisk seriestart-stemning og at vi hever oss utover.

            Men en ting: Å sloss inne på tribunen? Hvor totalt hjernedød går det ann å bli???
            I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Dagens trommis gjorde ikke noen veldig bra figur. Det ble trommet for løst, og takten var litt for sakte. Men det var kanskje en ung og urutinert person på tromma idag?
              Debutant på trommer i dag. Slet etter hvert med herlige blemmer på henda.

              Megafoner over hver oppgang skulle man absolutt hatt.
              Jepp. Vi hadde to da vi rigget opp tifoen, men kun en var igjen da vi ankom hallen.

              Forsangerfeltet rundt Rønnern virket litt tynt. Enten burde det vært forsterket, eller/og burde Rønnern stått nederst på tribunen.
              Alright! Ja takk, begge deler. Burde stått nederst, ikke det at det hadde gjort store susen i dag, men generelt sett bør capo stå helt foran.

              Litt misunnelig på lommemannen som har 20-30 lakeier som alle lyder hans minste vink. Så fort han peller seg i nesa så finner de andre frem fingeren og begynner å grave etter gull.

              Noen dedikerte rundt meg, men generelt veldig tynt. Jentene i TSM de mest ivrige samt noen andre.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Litt misunnelig på lommemannen som har 20-30 lakeier som alle lyder hans minste vink. Så fort han peller seg i nesa så finner de andre frem fingeren og begynner å grave etter gull.
                Alle forsanger feltene og evt en hoved capo nederst burde ha en del lakeier som putter hånda i lomma og hjelper han med å få frem sanger og trykk. 20 får ting bedre frem enn 1 med megafon.
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  En skikkelig jobbekamp på tribuna hvor vi ikke fikk noenting gratis. Sjøl om man kan oppnå høyt lydvolum i hallen er materialene sånn at det ikke gis noe gjenklang - sannsynligvis fordi den er planlagt som konsertsted.

                  Når lyden går direkte ut på bana skal man ikke stå mange meterne ut på sida før det er nesten umulig å høre hva sidefeltet synger. Da er man helt avhengig av tydelig trommetakt for å kunne følge med. Vi på c-feltet sleit med dette.

                  Megafoner er retningsbestemte. Det er viktig med svært korte, men konsise beskjeder som gjentas i ulike retninger. Det er en tendens nå at meldingene er for lange og at beskjeder gis mens megafonen sveiper fra den ene siden til den andre. Resultatet er at man bare får med seg deler av budskapet.

                  Tar man med fire måneders pause, folk som vanligvis har sitteplasser som nå skal fylle ett felt og sein lørdagskamp med romslig tid til å drikke seg til mot før matchen så er det tilleggsfaktorer som gjør det litt tyngre.

                  Skal vi derimot snakke om mentalitet må alle ta et personlig ansvar! Hvis jeg ikke hopper fordi andre lar det være så blir det ingen hopping. Hvis jeg ikke flagger fordi ingen andre gjør det blir det ingen flagging. Hvis ikke jeg trøkker til fordi... osv. osv.
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                    Megafoner er retningsbestemte. Det er viktig med svært korte, men konsise beskjeder som gjentas i ulike retninger. Det er en tendens nå at meldingene er for lange og at beskjeder gis mens megafonen sveiper fra den ene siden til den andre. Resultatet er at man bare får med seg deler av budskapet
                    Det du sier her, kan du fint slenge inn i denne tråden og da et PA anlegg løser det problemet: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=14557

                    Kommentar

                    • Bobbythabird
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2005
                      • 115

                      Veldig ening i masse som står skrevet her! Ikke veldig bra på tribunen, men greit nok!
                      Trommisen syntes jeg ikke var noe særlig tess, noen som gjør at jeg spørr: Hvor er Jørn?

                      Ellers må folk gå i seg selv, frem til neste kamp!
                      Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                      Kommentar

                      • Kristiansen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 1332

                        Opprinnelig skrevet av the fugla man
                        Personen vi snakker om er 12-13 år, men veldig lav.
                        Det går bra med han, han kom tilbake til oss, han fikk rett og slett sjokk, og blei knuffa borti. KFL-Vaktene tok godt vare på han, og han kom tilbake, han måtte bare ta det litt med ro resten av kampen. Personen vi snakker om er 12 år, men veldig lav.
                        Har nå snakket endel med han om det som skjedde.
                        Og det som skjedde var visst at han stod i nærheten av det som skjedde, plutselig kommer de nedover, og han ene sparker han i beinet. Hva faen var det godt for ? Hva faen hadde han gjordt ?

                        Det er sykt, vi i jk klarer jo faen ikke å verve nye medlemmer, når det er enkelte elementer som gang på gang lager faenskap og kvalm.

                        Kommentar

                        • Johnny Sack
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jun 2007
                          • 127

                          Telefon Arena

                          For en døv arena!?! For et døvt publikum!?! Er så glad mitt lag ikke skal spille inne i en hangar resten av livet. Føltes ut som jeg satt å så på en eller annen cup for aldersbestemte lag i går...
                          Pinlig å ikke klare å fylle ny hjemmebane i seriåpninga. Fjorårets seriemester?

                          Kommentar

                          • Martini
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 294

                            Syns steminga var midt på 3 igår totalt sett, selvom enkelte lydtopper gjorde at det virkelig smalt inni håndballhallen!

                            Likte forøvrig den nye sangen "35 år" (every step you make), fengende og kan skape et nokså bra trøkk..Men syns at det andre "verset" der vi kun sang "ole ole ole" kunne vært bytta ut mot noe bedre, isåfall er dette en sang vi bør fortsette meg gjennom sesongen.

                            Et forslag til andre verset kan jo være noe ala slik vi sang den ifjor, et vers MOT motstanderen og deretter: "femogtredveår..."
                            FUGLA TIL VI DØR!

                            Kommentar

                            • Larsk
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1053

                              kan ikke vente på stemningfilm!!!
                              !!Gunners!!

                              Kommentar

                              • rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1446

                                Jeg var tromissen igår, noe jeg fikk beskjed om ca. 2 timer før match. Jeg er helt enig at jeg ikke gjorde noen ekstremt god figur igår, men skylder på 2 ting: 1. kamp jeg spiller på, så rutinen er ikke akkuratt stor, og jeg hadde store problemer med å høre hva som ble sunget rett og slett. Rundt forsangerfeltet var det noen få av de aller nærmeste som sang, ellers rundt der var det til tider ganske døvt. I tillegg så var det endel forsinkelser på lyden, som gjorde det enda vanskeligere å få alle til å høres samstemte ut. Mulig det ble et bra trykk ut, men på grunn av utforminga av stadion forsvant all lyden utover, som gjorde det vanskelig å høre. Men alle konstruktive tilbakemeldinger mottas med takk
                                Custodes
                                I med og motgang

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4382

                                  Elendig stemning i går. Det var så langt unna max nivået at jeg blir flau over alle her inne som gauler om norges beste fans i annenhvert innlegg. Vi sliter når vi blir over 1000 stk. Organiseringen og ikke minst kommunikasjon er totalt fraværende, og savnet av en fast forsanger som har respekt merkes enda bedre. Når vi hadde Tommy som fast forsanger så hadde alle respekt for han. Nå er det 8-10 forskjellige steder i tillegg til Rønnern som alle skal leke forsanger, og på det meste så gikk det vel 4 sanger samtidig i går. Per dags dato er vi gode når vi er 800-1000 stk. Da blir det ikke så mye kaos og folk klarer å forholde seg til ting.
                                  I tillegg så hørtes det ut som at trommisen hadde røyka gress. Takten er fullstendig på jordet på enktelte sanger. Spesielt på den nye sangen (som aldri funka) ble delvis ødelagt av merkelig tromming.

                                  Selvfølgelig var det en del bra lydtopper i går også, men alt i alt er det sinnsykt mye å gå på. Man kan ikke bare kalle seg selv for norges beste fans, fordi man pissa på enga borte i 2005, og tro at alt skal gå av seg selv.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    ...Savnet av en fast forsanger som har respekt merkes enda bedre. Når vi hadde Tommy som fast forsanger så hadde alle respekt for han. Nå er det 8-10 forskjellige steder i tillegg til Rønnern som alle skal leke forsanger...

                                    Dersom de ulike klikkene på tribunen hadde fulgt litt bedre med på Rønner´n, og ikke vært så veldig opptatt av å dra i gang sine egne favoritter hele tida, så tror jeg det hadde det hjulpet en god del.
                                    Det hadde etter min mening dessuten vært å vise repsekt for forsangeren.

                                    Hadde noen flere vært litt mer edru, så hadde det også bidratt på en positiv måte. Opptil flere på "min buss" til Fornebu var mye mer aktive der enn på tribunen. Skal ikke se bort fra at promillen spilte en rolle..
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Dagens trommis gjorde ikke noen veldig bra figur. Det ble trommet for løst, og takten var litt for sakte. Men det var kanskje en ung og urutinert person på tromma idag?
                                      For sakte??? Både trommisen og synginga var jo på speed!
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        For sakte??? Både trommisen og synginga var jo på speed!
                                        Det var ikke mitt inntrykk fra der jeg stod hvertfall. På "35 år" ble det trommet for sakte.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • CFD
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2319

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Dersom de ulike klikkene på tribunen hadde fulgt litt bedre med på Rønner´n, og ikke vært så veldig opptatt av å dra i gang sine egne favoritter hele tida, så tror jeg det hadde det hjulpet en god del.
                                          Det hadde etter min mening dessuten vært å vise repsekt for forsangeren.

                                          Hadde noen flere vært litt mer edru, så hadde det også bidratt på en positiv måte. Opptil flere på "min buss" til Fornebu var mye mer aktive der enn på tribunen. Skal ikke se bort fra at promillen spilte en rolle..
                                          Dette synes jeg blir latterlig. Hver eneste gang er det noen som skal dra opp "promille-argumentet". Det var INGEN rundt meg som var hva jeg vil kalle overstadig beruset, men det skal godt gjøres med tanke på at det var særdeles få på bussene som drakk alkohol. jeg var på buss 1 og så noen få personer kose seg med noen edle dråper ,men de fleste rørte ikke alkohol fra 17:15 på Martins og 20:00 når kampen startet. Det var særdeles lite fyll her , andre steder vet jeg særdeles lite om. Trenger man å ha promille for å synge på en buss også nå? Hvis noen observerte mye fyll så skrik ut ,men tror ikke det var så mange som oppfattet det som et problem idag.

                                          Jeg tror det ble startet 3(?) sanger borte nærmest utgangen og flere personer stoppet å synge for å høre på forsangeren. Vi hadde nemelig store problemer med å høre hvilke sanger som ble dratt igang og det hadde vært et stor fordel med et forsangerfelt her. Tempoproblemer var også et stort problem siden det var et stort felt med daukjøtt som separerte oss og forsangerfeltet og flere ganger så merket iallefall jeg at vi var 1sekund forran/bak forsangerfeltet på enkelte sanger.
                                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                          Kommentar

                                          Working...