Forslag til Årsmøtet 10/3-09

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tamjam
    Juniormedlem
    • Feb 2009
    • 0

Forslag til Årsmøtet 10/3-09

Jeg fremla et forslag til styret som jeg ønsket luftet på årsmøtet.
    Dessverre kom ikke dette forslaget igjennom da jeg ikke var medlem i 2008.

Jeg synes allikevel at forslaget er så godt at jeg håpet noen her på forumet som var medlemmer ifjor kunne ta det videre til årsmøtet for meg.

Jeg har planer om å ta med barna mine på bortekamper denne sesongen, og KFL er vel klart Norges beste turoperatør på LSK kamper vil jeg tro.

For å få få med flere med foreldre med barn på turene tror jeg KFL vil tjene mye på å gjennomføre dette forslaget.

[Forslag om endring av vedtekt §13 Styret
    Til styret i kfl /v Jan Jensen
    Kopi /kontrollkomite v/Øyvind Thoresen & Vegard Gjermenrud

I og med at styret i Norges Idrettsforbund og Justisdepartementet krever at personer som skal utføre oppgaver som i vesentlig grad innebærer et tillits og/eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming skal ha fri vandel. dvs politiattest, mener jeg at dette fra og med årsmøtet 2009 også bør gjelde Kanari-Fansen

Forslag:
    Alle med styre eller tillitsverv i Kanari-fansen må kunne fremlegge attest som bekrefter fri vandel på områdene vinning, sedelighet og vold.
    Da vi har mange medlemmer under alder av 18 år både på Åråsen, borteturer og div. arrangement bør en slik reform innen idretten også enkelt kunne viderføres til idrettlagenes supporterklubber.
    Dette vil hjelpe Kanari-fansen til å ligge i forkant av utviklingen i forhold til noe som sikkert vil bli ett krav senere.

Med vennlig hilsen
    Bjørn Erling Aanerud
  • tyren2000
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2005
    • 44

Kjempe forslag. helt glimrende at medlemene setter krav på styret
    som styret sett krav på medlemene
    detter er noe som kommer i alle frivilling org.. og helt klar veien gå videre
    Last edited by tyren2000; 18.02.2009, 10:53.

Kommentar

• ChriZza
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 4265

Forslaget burde vel isåfall omhandle turverter/vertinner da.
      Er jo ikke styret som har ansvaret på tur. I prinsippet er det hver enkelt person som har ansvar for seg selv.
      - Også de under 18, da foreldrene må godkjenne på forhånd at de er med på tur.
      Men det er selvsagt verter og vakter med, for å sørge for at alt går rett for seg med et overordnet ansvar.

Og joda, styret har til syvende og sist hovedansvaret.
      Men hadde jeg sendt unga mine på tur hadde det for meg vært viktigere å vite om vertene er "trygge" enn om de som har godkjent vertene er det.

Mvh ChriZza
      Turvertinne, som ikke har noe problem med å hoste opp en evt. vandelsattest.
      Last edited by ChriZza; 18.02.2009, 11:14.

Kommentar

• Fugla- patriot83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2005
        • 1241

Sedelighet står vel for anstendig og moralsk. Nå er jeg ikke sikker på hvor vanskelig/lett det er å få prikk på rullebladet for det, men er dette et reelt problem? Sikkert en del som har vært idioter i fylla når man har 5-6000 medlemmer. Kanskje greit, uansett...

Men noen jævla voldsape eller Finance Credit-folk vil aldri komme inn i styret - og det er jævlig bra!
        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• tyren2000
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2005
          • 44

Forslaget må da gjelde styret & alle med tillitsverv i kfl inkludert turverter

Kommentar

• Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

Jeg synes forslaget virka litt sært med engang jeg leste det, men når jeg har fått tenkt meg om litt så synes jeg det egentlig er en god ide.

Med tanke på at det ikke er så mange familier/unge reisende på de litt lengre turene så ville man kanskje fått med litt flere når dem hjemme skal sende barna sine på tur eller det blir lettere for en familie å reise med KFL da man vet at man er kvitt alt negative. Og hvis det bidrar til mindre fyll på turene og bedre økonomi til KFL gjennom flere reisende må det være strålende for KFL!

Jeg husker selv at det var mange som ønsket egne familiebusser/tilbud når jeg satt som tursjef. Men da var det som regel for få påmeldte til å sette opp egne slike busser. Kanskje det blir lettere nå

Bra forslag

Kommentar

• Frode Thai
              KFL styremedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 380

De som ønsker å lese mer om hva og hvordan NFF & NIF gjør i forhold til dette, finner dette her:

Frode Johansen
              Frode Johansen
              styremedlem KFL

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av tyren2000
                Forslaget må da gjelde styret & alle med tillitsverv i kfl inkludert turverter
                Fugla Tifo, Kreativ Kanaris, moderatorer og administratorer av kfl.no, KFL-sikkerhet er andre innstanser som må hoste opp en vandelsattest.

Meget spesielt forslag...
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• tyren2000
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Oct 2005
                  • 44

Så du synes at det er merkelig feks kfl sikkerhet bør ha fri vandel???
                  ja vel, du synes kanskje det er merkelig at dørvaketer har det samme ???

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Fugla Tifo, Kreativ Kanaris, moderatorer og administratorer av kfl.no, KFL-sikkerhet er andre innstanser som må hoste opp en vandelsattest.

Jeg er usikker på hvordan jeg stiller meg til forslaget i første innlegg i denne tråden, jeg ser både fordeler og ulemper med dette.

Det sagt, jeg synes Rønnern her trekker en linje ikke helt klarer å se logikken bak. At det stilles krav om vandelsattest til styre, turverter og evt sikkerhet kan jeg forstå (uten at jeg har tatt standpunkt til om jeg mener det er riktig), men hvordan det kan stilles like krav til tifo, kreativ og webteam dersom det stilles et slikt krav til styre/tur/sikkerhet forstår jeg ikke.

Lyst til å forklare nærmere Rønnern?
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 1470

Er KFL et idrettslag?
                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        ..., men hvordan det kan stilles like krav til tifo, kreativ og webteam dersom det stilles et slikt krav til styre/tur/sikkerhet forstår jeg ikke.
                        Forslagsstiller skriver jo alle tillitsverv i KFL. Begrunnelsen er at man jobber med mindreårige. Her på forumet er det masse mindreårige, tør vi tenke tanken på moderatorer/administratorer som ikke har plettfri vandel?
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Hexaphim
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 2819

For meg høres dette ut som et forsøk på å kvitte seg med folk i styret som har gjort seg upopulær i enkelte kretser...

Kommentar

• superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

Forslagsstiller skriver jo alle tillitsverv i KFL. Begrunnelsen er at man jobber med mindreårige. Her på forumet er det masse mindreårige, tør vi tenke tanken på moderatorer/administratorer som ikke har plettfri vandel?
                            Ok. Jeg forsto forslaget til å omfatte turverter og/eller styret.
                            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

Er det ikke delt opp slik at de som sitter i styret er leder for hver sin del av oppgavene, med tilhørende undergrupper som jobber for seg.

Sånn jeg tolker forslaget så vil det fortsatt være styret som blir sjekket, da dem er "ledere" av hver sin gruppe. Det gjelder jo selvsagt ikke den som jobber under de personene. Da hadde jo idrettsnorge kollapset helt.

Så kan man jo legge inn et ekstra forslag på at de som er turverter+jobber som KFL sikkerhet faller inn under det samme.

Det sier seg jo selv at malerne i tifogruppa ikke skal sjekkes her. Eller admin på kfl.no

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Opprinnelig skrevet av Tony
                                Sånn jeg tolker forslaget så vil det fortsatt være styret som blir sjekket, da dem er "ledere" av hver sin gruppe. Det gjelder jo selvsagt ikke den som jobber under de personene. Da hadde jo idrettsnorge kollapset helt.
                                Tja. Det kreves nå faktisk politiattest av alle lagledere og trenere i LSK UA (og alle andre fotballklubber i Norges land). Idretts-Norge mister nok en del ildsjeler på dette, men den prisen er man villige til å betale.

Kommentar

• Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Tja. Det kreves nå faktisk politiattest av alle lagledere og trenere i LSK UA (og alle andre fotballklubber i Norges land). Idretts-Norge mister nok en del ildsjeler på dette, men den prisen er man villige til å betale.
                                  Ja, da har jeg tolka det riktig når du sier lagledere og trener som da leder et lag.

At det kommer en slik regel i Norge overrasker meg dog ikke da det er alltid nye lover og regler og forholde seg til..

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 1470

Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                                    De som ønsker å lese mer om hva og hvordan NFF & NIF gjør i forhold til dette, finner dette her:

Frode Johansen
                                    Utdrag:
                                    Politiattesten inneholder opplysninger om en person for tiden er siktet/tiltalt eller tidligere er ilagt forelegg/dømt for brudd på enkelte bestemmelser i straffeloven om seksualforbrytelser.
                                    Idrettslaget har ikke anledning til å be personen om å innhente politiattest for andre straffbare forhold.
                                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

Denne tråden kommer til å ta av, det er jeg sikker på!

Selv måtte jeg skaffe politiattest da jeg er leder i et idrettslag og har ikke noe i mot at jeg måtte skaffe det. men dette gjaldt vel først og fremst seksuelle forbrytelser?
                                      Men i dette tilfellet tror jeg der er 2 sterke sider, og en del svin på skogen ute å går.

Attest ble pålagt fra 2009 for alle som er leder etc etc i idrettslag, og i fremtiden skal man ikke se bort fra at dette også kan bli virkelighet i organisasjoner som nettopp KFL hvor der faktisk er mange som er involvert i arbeidet. Men har mine sterke tvil om at dette vil kunne gå smertefritt for seg.
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

Kommentar

• Phil
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Sep 2008
                                        • 66

Det virker veldig rart at folk kan være negative til noe sånt som dette, synes nå jeg hvertfall.

Litt overdrevet at web-team osv. må ha vandelsattest kanskje?

Men stiller meg positiv til at ledere, tur-arrangører og KFL sikkerhet må fremvise vandelsattest.

Kommentar

Working...