Forslag til Årsmøtet 10/3-09

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    #41
    Er vel ikke verre enn å få en som er medlem til å stille med forslaget om det er seriøst ment?
    Jeg mener, om han er så engasjert i KFL burde han vel kjenne noen som er det.

    Kommentar

    • taraldsen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2006
      • 161

      #42
      Opprinnelig skrevet av glasgow
      Har du barn selv, eller store nok barn som du har tenkt og sende på kamp ?
      Uten og nevne spesielle episoder her, så er det faktisk andre ting en turledere og kfl styret som man bør bekymre seg over.
      Var vell heller ikke det jeg sa i mitt innlegg? må man ha barn selv for å støtte at foreldre som faktisk har det uttryker sin bekymring ovenfor de som skal ta hånd om dem hvis noe skulle intreffe... Å det her går vell ikke på episoder som har skjedd gjør det det? Fordi ting kan skje, både den beste og dårligste, å hvem som helst kan gjøre det, om det er en fra KFL, LSK supporter eller en helt tilfeldig mann på gata. Dette forslaget er vell nevnt for å forebygge og gi en viss trygghet til de der hjemme som sender sine kjære på kamp om at det er anstendige folk som passer på de? eller har jeg misforståt helt?

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #43
        Opprinnelig skrevet av taraldsen
        Var vell heller ikke det jeg sa i mitt innlegg? må man ha barn selv for å støtte at foreldre som faktisk har det uttryker sin bekymring ovenfor de som skal ta hånd om dem hvis noe skulle intreffe... Å det her går vell ikke på episoder som har skjedd gjør det det? Fordi ting kan skje, både den beste og dårligste, å hvem som helst kan gjøre det, om det er en fra KFL, LSK supporter eller en helt tilfeldig mann på gata. Dette forslaget er vell nevnt for å forebygge og gi en viss trygghet til de der hjemme som sender sine kjære på kamp om at det er anstendige folk som passer på de? eller har jeg misforståt helt?
        La oss kalle en spade for en spade: Dette handler ikke om å gi barnefamilier mer trygghet, men er et dårlig skjult forsøk på å sverte det sittende styret. Kreativt forsøk, men dessverre lett å gjennomskue.

        Kommentar

        • FyrverkeriF
          I karantene
          Ferskenpels
          • Nov 2008
          • 2

          #44
          Først; jeg aner ikke hvem forslagsstiller er, så hva det er aner jeg ikke.

          Men jeg ser virkelig ikke hva som er så farlig med dette forslaget? Om ingen i styret har noe å skjule (noe jeg heller ikke tror) så la nå bare forslagsstiller få igjennom dette?

          Kommentar

          • taraldsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 161

            #45
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            La oss kalle en spade for en spade: Dette handler ikke om å gi barnefamilier mer trygghet, men er et dårlig skjult forsøk på å sverte det sittende styret. Kreativt forsøk, men dessverre lett å gjennomskue.
            Det skal jeg ikke utale meg om, eneste jeg gjør er å vise sympati til forum starter. Å jeg synes det ikke er noen dårlig ide, mange jobber må man ha plett flitt vandel pga man har med enten med mennesker og gjøre, stort ansvar på forskjellige nivåer eller barn og unge. At de som styrer/passer på en så stor gruppe med så mange forskjellige mennesker som akkurat KFL skulle bare vært på sin plass.. Men ser ut som denne diskusjonen detter helt ut av sammenheng, så jeg gir meg mens leken er god

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              #46
              Opprinnelig skrevet av FyrverkeriF
              Først; jeg aner ikke hvem forslagsstiller er, så hva det er aner jeg ikke.

              Men jeg ser virkelig ikke hva som er så farlig med dette forslaget? Om ingen i styret har noe å skjule (noe jeg heller ikke tror) så la nå bare forslagsstiller få igjennom dette?
              Uavhengig av intensjonene med forslaget, er forslaget lovstridig.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #47
                Som lagleder for et av 2000-lagene til LSK snakker jeg med en del småbarnsforeldre som går på LSK-kamper. Det siste året har jeg opplevd en del bekymring for å gå på kamp pga. medieoppslag om casualsbråk knyttet til LSK. Frykt for KFL-ledere/bussverter med rulleblad har ikke vært noe tema.

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #48
                  Dette forslaget er så gjennomsiktig at det blir latterlig.

                  Ha i det minste guts nok til å si hva den EGENTLIGE grunnen til at det kommer er!

                  Å skjule seg bak "bekymring for barnas ve og vel" lukter feighet lang vei.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Macho-Morten

                    Litt på siden av diskusjonen, men siden det er tatt opp: Har du/dere gått i dialog med LSK om dette, eller har det blitt med å tolke reglenes ordlyd fra din/deres side?

                    Ja vi har fått beskjed fra LSK styret på et møte før jul om at det ikke er mulig å starte en egen fanklubb
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #50
                      Jeg har tenkt å helpe kfl i år og melder meg som bussvert, rullebladet mitt er utrolig nok plettfritt.:???:

                      Kommentar

                      • RuneK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 861

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av UltraFo
                        hva er det folk er så redde for da? er vell ikke noe å sjule? Handler om en mann som vil vite åssen folk han sender unga sine med. Og hvis det gjør at flere foreldre føler seg trygge og sender med sine barn og drar selv er det automatisk fler på tribunen og også mer støtte til gutta som det hele i bunn og grunn gjelder om.

                        Skjønner ikke at en egentlig helt grei og real regel kan skape så mye drama...
                        Faan gutt, KFL er vel ikke en forbanna barnehage der foreldre kan sette av barna sine.
                        Kanskje KFL skal ta bedre betalt for pass og stell også? " Hva vil du ha på brødskiva di gutt"

                        Vandelsattest !!! Kanskje det neste er et krav til Iq test for å få lov til å skrive på forumet. Nei !!!, er redd det blir mange som må se seg om etter annet å gjøre da gitt.

                        La oss følge personvernloven først og fremst og så får foreldre heller følge med på hva barna deres bedriver på fritiden.

                        Dette forslaget er herved kvalifisert til årets minst gjennomtenkte, og jeg vil være den første til å gratulere!! Vææærssaaagooo!
                        Støtt FuglaTifo
                        Kontonr: 6201 05 41919

                        Kommentar

                        • Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          La oss kalle en spade for en spade: Dette handler ikke om å gi barnefamilier mer trygghet, men er et dårlig skjult forsøk på å sverte det sittende styret. Kreativt forsøk, men dessverre lett å gjennomskue.

                          Tilbake til sakens kjerne og ikke spekulasjoner om hvorfor forslaget kom.
                          Klarer dere som er imot forslaget å svare på disse 3 spørsmålene

                          Syns dere det er greit at en som er straffet for f.eks vinningskriminalitet sitter i styret til KFL som omsetter for x antall 100 000 kroner i året?

                          Syns dere det er greit at en som er straffet for vold er f.eks vakt på LSK sine kamper?

                          Syns dere det er greit at en som er straffet for sedelighet har ansvar på f.eks en busstur hvor mindreårige reiser alene?


                          Vil legge til at dette kun er eksempler på problemstillinger KFL kan havne i.

                          Kommentar

                          • Felt C
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 776

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Så er vi igang igjen ,jeg lurer på når denne heksejakten på styret i Kanarifansen skal ta slutt.... Til Dere som er i styret DERE har min fulle tilitt(med eller uten vandelsattest) og til dere som ikke har tilitt meld dere ut, start egen fanklubb, gjør hva faen dere vil men ikke ØDELEGG kanarifansen ........:evil:

                            Er ikke KFL en demokratisk organisasjon der man som medlem kan stille hvilket forslag man vil uavhengig av hvor dumt enkelte mener forslaget er?

                            Kommentar

                            • Felt C
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 776

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                              Det er mer enn én ting som er oppsiktsvekkende med dette forslaget:

                              *Det er pussig at en helt ny bruker kommer med dette i sitt første innlegg noensinne, og at vedkommende attpåtil ikke var (eller er?) medlem i KFL.
                              *Det er pussig at dette plutselig blir et tema rett før årsmøtet, men aldri har vært nevnt tidligere av noen som helst.
                              *Det er pussig at de som er enige med trådstarter i stor grad er de samme som var uenige i KFLs nye, og tryggere, kjøreregler for noen måneder siden.
                              *Det er pussig at forslaget blir vinklet mot styret og ikke hovedsakelig mot turverter/vakter, når temaet er trygghet på feltet og turer.
                              *Det er hårreisende at vandelsattesten skal være langt strengere og mer omfattende enn norsk lov tillater, og strengere enn for bl.a. barneskolelærere og trenere for aldersbestemte lag.

                              Tilfeldigheter? Ikke vet jeg, men det hele virker veldig søkt.


                              Litt på siden av diskusjonen, men siden det er tatt opp: Har du/dere gått i dialog med LSK om dette, eller har det blitt med å tolke reglenes ordlyd fra din/deres side?

                              Forslagstilleren har vært medlem av KFL siden dag 1 og at han ikke var medlem ifjor er vel ren sløvhet.

                              Jeg syns ikke det er merkelig at et forslag til årsmøte kommer rett før årsmøte,men det er mulig jeg er rar.

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 638

                                #55
                                Er vel tryggere å sende unga på kamp nå, når ultras er historie..? Isåfall bør alle som melder seg på turer ha vandelsattest.
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Felt C
                                  Tilbake til sakens kjerne og ikke spekulasjoner om hvorfor forslaget kom..
                                  Årsakene til hvorfor forslaget kom, er den eneste saken og den eneste kjernen i hele tråden.


                                  Opprinnelig skrevet av Felt C
                                  Klarer dere som er imot forslaget å svare på disse 3 spørsmålene

                                  Syns dere det er greit at en som er straffet for f.eks vinningskriminalitet sitter i styret til KFL som omsetter for x antall 100 000 kroner i året?
                                  Ingen som ikke beviselig har unndratt KFL's penger er diskvalifisert fra å jobbe som styremedlem. De som evt har et omfattende rulleblad med vinningsforbrytelser, vil uansett ha ødelagt for seg selv. Politiattest eller ei... Skulle noen ha noe på dagens styremedlemmer, ligger bevisbyrden på de som fremsetter påstandene.

                                  Opprinnelig skrevet av Felt C
                                  Syns dere det er greit at en som er straffet for vold er f.eks vakt på LSK sine kamper?
                                  Mye av det samme som for vinningskriminalitet. Har du gjentatte voldsepisoder på rullebladet, er sjansen for at de også hefter ved ryktet ditt overhengende. Hefter dette ved ryktet ditt, vil du uansett ikke havne i vaktstyrken. Skulle noen ha noe på noen i dagens vaktstyrke, ligger også bevisbyrden på de som fremsetter påstandene

                                  Opprinnelig skrevet av Felt C
                                  Syns dere det er greit at en som er straffet for sedelighet har ansvar på f.eks en busstur hvor mindreårige reiser alene?
                                  Totalt irrelevant. KFL er ikke en organisasjon for barnepass, og sedelighetsrullebladet til bussvertene er i så måte uinteressant. Skulle du eller noen andre ha mistanke om pedofile bussverter, så ligger fortsatt bevisbyrden på de som fremlegger påstanden(e)

                                  Opprinnelig skrevet av Felt C
                                  Vil legge til at dette kun er eksempler på problemstillinger KFL kan havne i.
                                  Skulle slike situasjoner oppstå, har jeg full tillit til at vi har et apparat som løser situasjonen - politiattester eller ei...

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                    Er vel tryggere å sende unga på kamp nå, når ultras er historie..? Isåfall bør alle som melder seg på turer ha vandelsattest.
                                    Antageligvis, ryktene sier dog at de har gjenoppstått i ny versjon og går under navnet folkelige Lillestrøm.
                                    Last edited by Simeone; 18.02.2009, 19:59.
                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Ja vi har fått beskjed fra LSK styret på et møte før jul om at det ikke er mulig å starte en egen fanklubb
                                      Men det er ingen som kan nekte dere og stå et annet sted en på kfl tribunen. Bare kjøpe biletter et annet sted på stadion og følge stadionreglene det.

                                      Kommentar

                                      • Simeone
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 761

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Men det er ingen som kan nekte dere og stå et annet sted en på kfl tribunen. Bare kjøpe biletter et annet sted på stadion og følge stadionreglene det.
                                        Ikke noe vondt ment men du er ganske naiv/godtroende hvis du tror det er sånn ting fungerer.

                                        Men nok om det, det har ingenting med denne saken og gjøre.
                                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                        para gritarle a la FIFA:
                                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Felt C
                                          Er ikke KFL en demokratisk organisasjon der man som medlem kan stille hvilket forslag man vil uavhengig av hvor dumt enkelte mener forslaget er?
                                          Forslaget til trådstarter er ugjennomførbart, og derfor meningsløst. Heldigvis lever vi i et samfunn med rettssikkerhet, og reglene mht. krav om vandelsattest er strenge - som vist i tidligere innlegg. Selv med samtykke fra den det gjelder har ikke politiet lov til å utstede politiattester i tråd med forslaget i åpningsinnlegget. For meg blir det forøvrig ganske bissart at en supporterklubb skulle ha strengere krav til vandel enn norske skoler og barnehager.

                                          Kommentar

                                          Working...