Støttetråd for Kanaristyret

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Støttetråd for Kanaristyret

    Jeg ønsker hermed og starte en støttetråd for styret i Kfl , jeg og flere er nå drittlei av all den dritten disse folkene får både privat og på nettet. Jeg oppfordrer hermed alle til og sette tommel opp og ikke minst møte opp på årsmøtet for og vise sin støtte til sittende styre og ikke minst og vise at vi tar avstand fra all den dritten disse folkene får...........:???: Er jo for jævlig at styremedlemer i kfl faktisk ikke kan gå fritt i Lillestrøm lenger i frykt for og få juling,nevner fks att Jan Jensen har blitt trua med juling når han sitter på resturang og koser seg med kona...Hvor langt skal dette få lov til å gå...
    Last edited by tullebukk; 18.02.2009, 17:42.
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    #2
    Ingen burde oppleve trakkasering på det private/familiære plan.

    Det var derimot akkurat det som skjedde i sommer da et styremedlem i KFL ringte familiemedlemmer og møtte opp på jobben til folk som var med i UFC.

    En sak har alltid to sider, og det ubehag enkelte styremedlemmer føler på kroppen har de selv påført andre i mindre eller større grad.

    Tilslutt vil jeg understreke at det er ingen fra UFC som står bak noen trusler mot Jan Jensen.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Opprinnelig skrevet av Simeone
      Ingen burde oppleve trakkasering på det private/familiære plan.

      Det var derimot akkurat det som skjedde i sommer da et styremedlem i KFL ringte familiemedlemmer og møtte opp på jobben til folk som var med i UFC.
      Trusler eller utøvelse av vold pga. uenigheter om LSK/KFL er idiotisk og unødvendig uansett hvem det måtte gjelde.

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        #4
        Opprinnelig skrevet av veiron
        Trusler eller utøvelse av vold pga. uenigheter om LSK/KFL er idiotisk og unødvendig uansett hvem det måtte gjelde.
        Helt enig, jeg prøver bare å få frem hele bildet.
        Ting går begge veier, er man med på leken må man tåle steken.

        Ses i Telenor Arena, høyerere,villere og mer fanatisk enn noengang!
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av Simeone
          Helt enig, jeg prøver bare å få frem hele bildet.
          Ting går begge veier, er man med på leken må man tåle steken.
          Forstår jeg deg rett om du mener at man fortjener hets om man sitter i KFL-styret?

          I så fall en totalt uakseptabel og hårreisende holdning.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Mannschaft Rösler
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Nov 2003
            • 247

            #6
            Slutt med hetsen! Støtteerklæring fra Mannschaft Rösler

            Det må bli slutt på denne meningsløse hetsen mot det sittende styret i KFL. Det er de som gjennom sin store og prisverdige innsats har fått KFL til å bli det det er i dag – en supporterklubb som går mot vold og rasisme og forsøker etter beste evne å være en plass for alle som er interessert i å støtte Lillestrøm Sportsklubb.

            Det har også kommet fram at enkelte av styremedlemmene i KFL har blitt utsatt for trusler, bakvasking og ryktespredning privat. Dette er forkastelig og gjør ikke annet enn å skade KFLs omdømme – og dermed også Sportsklubbens omdømme.

            Forslaget om vandelsattest/politiattest (To navn på samme dokument) er meningsløst, ikke bare siden dette ikke er en realistisk problemstilling, men også fordi det er i strid med norsk lovverk. Politiet utsteder ikke vandelsattest annet enn hvis dette er bedt om av for eksempel arbeidsgiver og hvis grunnen til dette er godkjent av politiet.

            Fra Politiets hjemmesider (http://www.politi.no/portal/page?_pa...tion1_selected) kan det limes inn følgende:

            "Politiet har bare anledning til å utstede politiattest til formål med klar hjemmel i lov. Det må vedlegges bekreftelse fra f.eks. arbeidsgiver på behovet for politiattest. Dersom formålet med attesten ikke er klart, kan politiet be om nærmere opplysninger fra deg eller den som har bedt deg legge frem attesten."

            Ikke bare er altså forslaget urealistisk å gjennomføre siden politiet neppe vil godta KFL som mottaker av vandelsattest, men det er også åpenbart at forslaget kommer på banen for å sverte og mistenkeliggjøre det sittende styret i KFL.

            Vi uttrykker derfor vår fulle støtte til det sittende styret og oppfordrer folk som er uenige med dem om å følge vanlige sosiale spilleregler og være saklige i argumentasjonen sin, slutte med bakvasking, sverting og mistenkeliggjøring og heller bidra til at hele KFL trekker sammen mot en sesong som kan se ut til å bli svært så gledelig for vår del.

            For det er på grunn av fotballen vi går på kamp, er det ikke?

            Mannschaft Rösler

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Forstår jeg deg rett om du mener at man fortjener hets om man sitter i KFL-styret?

              I så fall en totalt uakseptabel og hårreisende holdning.
              Hvis du leser innlegget mitt to hakk opp så står det vel ganske klart at jeg synes ingen fortjener hets, på det private eller familiære plan.

              Det eneste jeg sier er at den hetsen/trakkaseringen KFL styret har opplevd(noe jeg forsatt mener er unødvendig) har flere av mine gode venner opplevd selv fra det nevnte styret.
              Folk lukker øya og vil ikke se, men det er sannheten.

              Jeg er uansett sterkt imot og la ting gå over på det private plan og kommer selv aldri til å ta en uenighet dit.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • Vinje
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Feb 2006
                • 110

                #8
                Skal vi opprette en tråd til alle som er blitt hetset eller baksnakket i LSK miljøet måtte det nok opprettes et eget forum her inne. De som tror dette går kun èn vei tar grundig feil, og bør få opp øya før de trykker tommel opp i hytt og gevær.
                Det var min mening, og den er alltid riktig!

                Kommentar

                • RuneK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 861

                  #9
                  Merkelig at det kan forsvares at nevnte styremedlem Jan J. kan trues med juling. Mannen er ikke akkurat yngste mann i flokken og mannen har da vel aldrig truet noen av dere med juling? Dette er helt DUST !!

                  Det er forskjell på et øyeblikks raseri og grov utskjelling i telefonen mot det å føre en organisert vendetta mot personer. Det er IKKE greit å true folk med vold i det hele tatt. For de som må ha opplevd dette personlig, burde ikke de forstå nettopp dette.

                  I stedet for å la ballen ligge død er det de samme som til en hver tid skal opp og frem med nye SMARTE måter å svartmale alt dere behager. Hva har dere oppnådd med dette, ikke mye positivt!!

                  Dette handler ikke lenger om hva noen har gjort eller sagt, det handler om dere og hvor dette skal ende.

                  Dette er min personlige mening, altså ikke farget av styremedlemmer om noen skulle være i tvil. Er noen uenige er dette helt greit, jeg trenger ingen forklaring fordi jeg er lei og gir faan i 1000 gode grunner til å gi noen bank.
                  Støtt FuglaTifo
                  Kontonr: 6201 05 41919

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    #10
                    Jeg ser dette som uhyre relevant. Hva man gjør i KFL skal aldri komme inn på det private/familiære plan. Hvis jeg er drittsekk på kamp skal personer da møte opp på jobben min og si til sjefen min at jeg har atferdsvansker? Jeg har svært lite til overs for behandlingen flere fans har fått i 2008sesongen og ser at dette heldigvis har bedret seg i 2009

                    Jeg synes at begge situasjoner er meget lite hyggelige. La folk ha privatlivet i fred!
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • RuneK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 861

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av CFD
                      Jeg ser dette som uhyre relevant. Hva man gjør i KFL skal aldri komme inn på det private/familiære plan. Hvis jeg er drittsekk på kamp skal personer da møte opp på jobben min og si til sjefen min at jeg har atferdsvansker? Jeg har svært lite til overs for behandlingen flere fans har fått i 2008sesongen og ser at dette heldigvis har bedret seg i 2009

                      Jeg synes at begge situasjoner er meget lite hyggelige. La folk ha privatlivet i fred!
                      Er enig i at dette er fullstendig uholdbart, men du sikter til episoder som ikke er i regi av KFL. Dette er et privat anliggende du sikter til og bør håndteres på dette plan.

                      F.eks En kanari pulte dama til en annen kanari, og jepp han gjorde det med drakta på under hele akten. Skal den fornærmede da bruke dette forumet til å diskutere saken, henge vedkommende ut, true med vold etc. Er det virkelig her arenaen for oppvask hører hjemme. NEI !!
                      Støtt FuglaTifo
                      Kontonr: 6201 05 41919

                      Kommentar

                      • FC Lillestrøm
                        I karantene
                        Forumonanist
                        • Aug 2006
                        • 198

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av RuneK
                        Er enig i at dette er fullstendig uholdbart, men du sikter til episoder som ikke er i regi av KFL. Dette er et privat anliggende du sikter til og bør håndteres på dette plan.

                        F.eks En kanari pulte dama til en annen kanari, og jepp han gjorde det med drakta på under hele akten. Skal den fornærmede da bruke dette forumet til å diskutere saken, henge vedkommende ut, true med vold etc. Er det virkelig her arenaen for oppvask hører hjemme. NEI !!

                        Du aner jo ikke hva du snakker om mann.
                        Hvis du hadde fulgt med litt i timen så hadde du fått med deg at folk i kfl- styret også har truet andre medlemmer og lsk supportere.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                          Du aner jo ikke hva du snakker om mann.
                          Hvis du hadde fulgt med litt i timen så hadde du fått med deg at folk i kfl- styret også har truet andre medlemmer og lsk supportere.
                          Vesentlig forskjeller her. Å informere noen om at det å ikke ta avstand fra vold vil føre til at en ikke kan være medlem i KFL, er ikke en trussel.

                          Alle bør sporenstraks innse at man her ikke sammenligner epler med epler. Chrizza har ikke truet noen med å brekke begge beina deres, den trusselen går motsatt vei.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #14
                            Nå har denne kranglingen rundt påståtte trusler pågått mellom de forskjellige frontene i månedsvis. Er det ikke snart mulig å få avsluttet denne?
                            Jeg sitter heldigvis såpass langt unna ryktesentrene i denne striden at jeg ikke har anelse om hva som er rett eller galt av fremsatte påstander, og derfor er det kanskje enklere for meg å fremsette følgende spørsmål:

                            - Hvor ble det av prinsippet om at enhver er uskyldig til det motsatte er BEVIST?

                            Denne kranglinen er bare nitrist for den gjengse forumdeltager/supporter. Vær så snill å finne en annen arena å krangle på.

                            Og avslutningsvis: dersom man har motforestillinger mot at enkeltpersoner skal sitte i styret for KFL så er det kun én måte å gjøre noe med dette på: Møt opp på årsmøtet og stem inn andre!
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • T.Pennant
                              I karantene
                              Forumsadist
                              • Jul 2008
                              • 121

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Vesentlig forskjeller her. Å informere noen om at det å ikke ta avstand fra vold vil føre til at en ikke kan være medlem i KFL, er ikke en trussel.

                              Alle bør sporenstraks innse at man her ikke sammenligner epler med epler. Chrizza har ikke truet noen med å brekke begge beina deres, den trusselen går motsatt vei.
                              Disse episodene handler ikke om dette. Men jeg håper at også du ser at det blir feil at frivillige i en organisasjon tar på seg jobben med å ringe rundt til foreldre, tanter, andre familiemedlemer, og jobb for å spre rykter som ikke stemmer. Om ryktene stemmer eller ikke er forøvrig irrelevant dette er noe styre medlemer i KFL uansett ikke har noe med å gjøre. Er tross alt prat om folk over myndighetsalder.
                              Last edited by T.Pennant; 20.02.2009, 19:40. Begrunnelse: skriveleif

                              Kommentar

                              • RuneK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 861

                                #16
                                For oss fleste her på forumet er dette fortsatt påstander. Hva mener dere skal gjøres med dette og hvordan skal vi medlemmer agere på disse påstandene?

                                Er det slik at dere mener noen av styremedlemmene ikke fortjener fornyet plass i styret, så må dere som alle andre medlemmer konsentrere dere om årsmøtet.

                                En annen mening skal jeg tillegge å si om hvilke som evt da fortjener en plass i styret. Jeg mener at om en skal kunne stille som verdig kandidat for KFL styret bør en minimum være en av ressursene som jobber aktivt innad i kanari-fansen før mann kan kunne stille til valg. Dette vil jeg si er et minimum for meg om jeg skulle gi min stemme. Det holder ikke å sitte på sidelinjen å klage og forvente at styret skal gå av. Å være styremedlem forplikter en til å gi avkall på en god posjon privatliv på hverdager som kampdager, og ikke minst skal mann ha vist en stor vilje, kreativitet og interesse rundt det å jobbe mot samme mål. Styret er sammensatt av forskjellige kvaliteter som må til for å løse alle de ulike oppgaver et styre står ansvarlig for. På samme måte som en trener bygger sitt lag må styret lete etter kvaliteter i folk. For å kunne finne disse ressursene som behøves er det en klar fordel å ha vært på "prøvespill" en stund.

                                Min mening er at styret fungerer bra og leverer til mine forventninger, men jeg vil alltid kunne si at det er mulig å bli bedre. Derfor mine kjære medsupportere minner jeg om kommende årsmøte 2009 der det virkelig skjer.
                                Støtt FuglaTifo
                                Kontonr: 6201 05 41919

                                Kommentar

                                • T.Pennant
                                  I karantene
                                  Forumsadist
                                  • Jul 2008
                                  • 121

                                  #17
                                  For de fleste her, og i LSK er det også "rykter" om at jeg har deltatt i voldelige sammenstøt i forbindelse med LSK kamper. Dog er jeg utestengt selvom dette kun er påstander?

                                  Er ikke værre enn å skjekke opp telefoner som er betalt av KFL. Spesifisert faktura får man uten problemer.

                                  Mener du virkelig at om det er f.eks 5 personer noen i styret har "gjort dette mot", og de da selvfølgelig er for få til å stemme ut dette styremedlemet, så skal dette styremedlemet få fortsette på denne måten?

                                  Forøvrig støtter jeg flere av styremedlemene i KFL. Dette er heller ikke noe angrep på en enkeltperson, kun et motsvar til påstander lenger opp. Og jeg har enda ikke fått noe svar på om dette er akseptabelt av et styremedlem.

                                  Kommentar

                                  • RuneK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 861

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                    For de fleste her, og i LSK er det også "rykter" om at jeg har deltatt i voldelige sammenstøt i forbindelse med LSK kamper. Dog er jeg utestengt selvom dette kun er påstander?

                                    Er ikke værre enn å skjekke opp telefoner som er betalt av KFL. Spesifisert faktura får man uten problemer.

                                    Mener du virkelig at om det er f.eks 5 personer noen i styret har "gjort dette mot", og de da selvfølgelig er for få til å stemme ut dette styremedlemet, så skal dette styremedlemet få fortsette på denne måten?

                                    Forøvrig støtter jeg flere av styremedlemene i KFL. Dette er heller ikke noe angrep på en enkeltperson, kun et motsvar til påstander lenger opp. Og jeg har enda ikke fått noe svar på om dette er akseptabelt av et styremedlem.
                                    Hvem er DU? Hva vil du og hva mener du med innlegget ditt?
                                    Dette er en støtte tråd til styret !!
                                    Støtt FuglaTifo
                                    Kontonr: 6201 05 41919

                                    Kommentar

                                    • T.Pennant
                                      I karantene
                                      Forumsadist
                                      • Jul 2008
                                      • 121

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RuneK
                                      For oss fleste her på forumet er dette fortsatt påstander. Hva mener dere skal gjøres med dette og hvordan skal vi medlemmer agere på disse påstandene?
                                      Du som ba meg svare var det ikke?

                                      Herlig at du drar frem hvem er DU kortet kun fordi du ikke har noe svar til hva jeg skrev i mitt forrige innlegg.

                                      Om jeg har bidratt for Kanari-fansen tidligere, om jeg bidrar nå, eller aldri har bidratt har da vitterlig ingenting med saken å gjøre. Hva du velger å gjøre på frivillig basis er ditt valg, og meget flott at du gjør en innsats for KFL. Men du er da vitterlig ikke noen større fan enn andre fordet.

                                      Men uansett, la oss legge denne død da det som du sier er en støttetråd til styret. Jeg svarte på det du spurte om.

                                      Kommentar

                                      • RuneK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 861

                                        #20
                                        T.Pennant, det er mulig jeg er noe sliten i hue nå, men jeg har ikke den villeste ide om hva og hvor du vil med innlegget ditt og jeg ser heller ikke at dette peker mot noe av det jeg skrev om i mitt innlegg. Sorry !!
                                        Støtt FuglaTifo
                                        Kontonr: 6201 05 41919

                                        Kommentar

                                        Working...