Plassering av KFL (igjen)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Plassering av KFL (igjen)

Etter at vi nok en gang har prestert dårlig, så kan man vel nok en gang stille seg spørsmålet om KFL-feltet på langsiden er bra nok. Selv opplevde jeg bra stemning der jeg sto i går, men det har tydeligvis ikke vært slik over hele feltet.

Hadde det virkelig vært så ille å stå bak mål?? Ja, man ser litt dårligere, men samtidig så står vi per dags dato så bortgjemt i hjørnet på langsiden at sikten uansett ikke er perfekt nå.
    Ulempen med plasseringen vi har nå er at vi synger ut mot 16-meteren til banehalvdelen nærmest oss, og at lyden ikke spres utover banen.
    Mot Klanen på Ullevål er jo saken en helt annen, da er det vi som pleier å høres best når vi har kortsiden og Klanen har langsiden, så det er vel ikke helt tilfeldig?
    Det er verdt å huske på at om LSK hadde vært i førersetet i går, så hadde KFL vunnet tribunekampen. Men at motstanderne vår har en fordel ovenfor oss på åråsen pga. plassering er jeg ikke i tvil om!
    En annen fordel med plassering bak mål er at man forhåpentligvis hadde blitt kvitt disse tullingene som bare snylter på en bra plassering til en billig penge.

Forslag: ta setene fra kortsiden og sett de opp på dagens KFL-felt, slik at vi får en rein ståtribune bak mål.
    Bak hvilket mål er jeg usikker på, men Diadora er kanskje best? (hva er kapasiteten på de to feltene?)
    Omplassering av seter kunne man vel fort ordnet i sommerpausen. Men før en slik permanent løsning kunne vel KFL prøvd ut kortsiden?? En kamp eller to for å teste det ut hadde vært veldig spennende! Hva har man å tape??
    Last edited by veiron; 14.04.2009, 08:31.
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

Men hvor "enkelt" er det å få prøvd det da? vil LSK uten videre gå med på et slikt prøveprosjekt?
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
      Men hvor "enkelt" er det å få prøvd det da? vil LSK uten videre gå med på et slikt prøveprosjekt?
      Når jeg tenker meg om så er vel Diadora utelukket med tanke på at bortesupportere burde ha en inngang som er "adskilt" fra resten av hjemmefansen. Men å bruke den andre kortsiden burde vel gå bra skulle jeg tro?

Kommentar

• Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

Litt enig og uenig. Vi står helt dust i forhold til akustikk, men det er mye bedre felt enn kortsidene pga at det er så høyt. Altså enklere for forsangere å dra i gang sanger. Men ja, jeg er helt enig at når vi møter lag som fyller diadora står vi helt klart dårligst.

Om det skulle være sånn at vi skulle prøve ut å stå ett sted må det bli diadora, grunnen er så enkel at den er brattere enn rb, rb har også 3 innganger mens det 2 som på diadora.

Om det skulle bli ett ”prøve prosjekt” på dette så kommer PA-anlegget til Tony inn i bildet også.
        Daukjøtt Felt C

Kommentar

• veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

Opprinnelig skrevet av Skinke
          Om det skulle være sånn at vi skulle prøve ut å stå ett sted må det bli diadora, grunnen er så enkel at den er brattere enn rb, rb har også 3 innganger mens det 2 som på diadora.
          Ja, det er Diadora jeg kunne tenke meg å teste ut også. Men vil det la seg gjøre å plassere bortesupporterne på den andre kortsiden da? Da tenker jeg på sikkerhet o.l.

Kommentar

• Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

Opprinnelig skrevet av veiron
            Ja, det er Diadora jeg kunne tenke meg å teste ut også. Men vil det la seg gjøre å plassere bortesupporterne på den andre kortsiden da? Da tenker jeg på sikkerhet o.l.
            Ja det er klart, noe jeg ikke tenkte på i innlegget over. Men da er det ikke så mye å tenke på egentlig, rb er alt for ”flatt” for å kunne stå der etter min mening.
            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

Dersom man hadde flyttet til en kortside hadde man vel kanskje også kvittet seg med de som kun er på feltet for å få de klart billigste billettene på langsidene, eller turister om du vil.

Kommentar

• veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

Opprinnelig skrevet av Henrik
                Dersom man hadde flyttet til en kortside hadde man vel kanskje også kvittet seg med de som kun er på feltet for å få de klart billigste billettene på langsidene, eller turister om du vil.
                Jepp, noe jeg også nevnte i innlegget mitt

Jeg skulle likt å se oss flytte til Diadora, men da må jo noen kloke hoder komme opp med en løsning for bortesupporterne. Jeg klarer ikke å se en løsning på det dessverre...
                Noen andre som har noen tanker?

Kommentar

• Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

Sånn går det når man kun skummer igjennom ja

Kommentar

• Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

Godt forslag, men veldig urealistisk da RB er mindre og ikke så bratt som Diadora. Man kunne evt flytta over til Strømmen da akustikken er mye bedre der!

Men det kommer aldri til å skje. Og det er like greit. Få heller fiksa "taket" som det har vært prata om så blir det nok bedre.

Kommentar

• Mingus
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 193

RB er ikke bratt nok. Hva med å utvide dagens plassering til å gjelde hele C også? Vet dette ikke er noe nytt forslag, men jeg synes det er såpass godt med folk på feltet i dag, selv mot dårlige publikums lag, at vi nå er moden for dette. En ytterligere forlenging mot midten vil bidra til mer trøkk innover banen også.

Kommentar

• Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

Mingus, det vil jeg fraråde. For det første er feltet vårt sjeldent helt fullt, noe som gjør at vi ikke egentlig trenger en utvidelse, og for det andre er avlange felt døden, og noe vi bør unngå så lenge det er mulig.

Kommentar

• FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

Syns ikke det er så lurt å å væra på langsiden uansett... er jo bevist at vi sliter når feltene blir lange.. noe ala stabækhallen/ullevaal.. eller?
                          Kim
                          Styremedlem KFL

Kommentar

• Skinke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2007
                            • 3914

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                            Syns ikke det er så lurt å å væra på langsiden uansett... er jo bevist at vi sliter når feltene blir lange.. noe ala stabækhallen/ullevaal.. eller?
                            det har litt med hvordan vi har organisert feltene. Når vi kommer på ullevaal og hallen nesteår blir det nytt opplegg. Altså klump, noe jeg har blod tro på. Funker ikke det så må vi prøve noe nytt, kanskje pa-anlegg?
                            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

Opprinnelig skrevet av Tony
                              Få heller fiksa "taket" som det har vært prata om så blir det nok bedre.
                              Dette vil nok ikke skje dessverre. Vi hadde en akustikk nerd på Åråsen som drev å testa diverse ting. Han anbefalte en "duk" som ville øke akustikken noe, MEN da måtte reklame skiltene fjernes. Men så lenge reklame skiltene er der så blir det ingen effekt. Derfor ble det prosjektet skrinlagt.
                              Daukjøtt Felt C

Kommentar

• krsONE
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Mar 2009
                                • 97

burde fixe taket uansett, vet at det lekker noen steder

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Opprinnelig skrevet av krsONE
                                  burde fixe taket uansett, vet at det lekker noen steder
                                  Det lekker fallskermhoppere.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                    Dette vil nok ikke skje dessverre. Vi hadde en akustikk nerd på Åråsen som drev å testa diverse ting. Han anbefalte en "duk" som ville øke akustikken noe, MEN da måtte reklame skiltene fjernes. Men så lenge reklame skiltene er der så blir det ingen effekt. Derfor ble det prosjektet skrinlagt.
                                    Sett reklameskiltene oppå taket istedet for nedover som de er idag Men det skjer vel ikke for da ser ikke de som sitter på tribuna reklamen..
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

Kommentar

• Martini
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 294

Jeg skulle likt å se oss flytte til Diadora, men da må jo noen kloke hoder komme opp med en løsning for bortesupporterne. Jeg klarer ikke å se en løsning på det dessverre...
                                      Noen andre som har noen tanker?
                                      Ser ikke helt problemet med sikkerheten ifm at bortesupporterne bør ha en egen inngang....Gjestende supportere kan vel gå "rundt" stadion der vi idag går til FELTET, også videre inn på RB?...

Mens de sittende på NOTAR kan tusle fra andre sida langs med jernbanen f.eks?....Liker ideen med DIADORA
                                      FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• sk-kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2007
                                        • 240

diadora funker ikke, der er takhøyden for stor akustikken er lik null.
                                        /Ståle

http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

Kommentar

Working...