Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

Opprinnelig skrevet av Kanariz
    man trenger ikke å diskutere om det er dumt eller ikke å angripe barnefamilier. Og nå er det strengt tatt du som har fyrt opp diskusjonen her med et latterlig innlegg.
    Benny har ikke fyrt opp noe som helst. Han skrev ikke på noe banner, han holdt det ikke opp og han sang ikke sanger. Han kjenner heller ingen ansvarlige.

Benny startet heller ikke noen diskusjon om banner på forumet her.

Det Benny derimot reagerer på er all den oppmerksomheten enkeltindivider her på forumet ønsker å gi et banner.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Benny har ikke fyrt opp noe som helst. Han skrev ikke på noe banner, han holdt det ikke opp og han sang ikke sanger. Han kjenner heller ingen ansvarlige.

Benny startet heller ikke noen diskusjon om banner på forumet her.

Det Benny derimot reagerer på er all den oppmerksomheten enkeltindivider her på forumet ønsker å gi et banner.
      Du er en typisk opposisjonspolitiker, du driter i saken, men er mest opptatt av å være uenig..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av xeR
        Du er en typisk opposisjonspolitiker, du driter i saken, men er mest opptatt av å være uenig..
        Det medfører ikke riktighet.

Benny ga opprinnelig totalt beng i både sang og banner. Mega-beng.

Det var andre som fyrte seg voldsomt opp. Som en gjeng indignerte Ole Paus-wannabes. Det er de (dere?) som er ekstremt opposisjonelle. Poenget var ikke hva som sto på banneret ser jeg, men hvem​ som skrev det.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Det medfører ikke riktighet.

Benny ga opprinnelig totalt beng i både sang og banner. Mega-beng.

Det var andre som fyrte seg voldsomt opp. Som en gjeng indignerte Ole Paus-wannabes. Det er de (dere?) som er ekstremt opposisjonelle. Poenget var ikke hva som sto på banneret ser jeg, men hvem​ som skrev det.
          Mener du at budskapet ikke er så viktig så lenge "rette" folk står bak det?

Kommentar

• *46*

Poenget var ikke hva som sto på banneret ser jeg, men hvem​ som skrev det.
            Benny er på tynn is. Fokuset var nok litt forskjellig fra Benny sin oppfattning.

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

Kanskje enkeltindivider reagerer på at når banneret kommer opp blant dem, selv om de på ingen måte har noe med banneret og dets innhold å gjøre, så blir de i egenskap av å være Lillestrøm-supporter; påtvunget det aktuelle budskapet, et budskap de på ingen måte står inne for, noe som gjør at de føler at de kanskje bør formidle akkurat dette siden det er ikke så tits å bli tilegna meninger man ikke har?

Kommentar

• detvarvondtdet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 398

Lørdagen før Lsk vs VIF ble jeg truet til å forlate Republic og fuglabyen sentrum av en eller annen "Casual" fra Lillestrøm. Grunnen var at jeg snakket i mobiltelefonen i det jeg gikk inn på Republic for å se etter kjentfolk jeg skulle møte på byen. At jeg i tillegg hadde en jakke av merket fjellreven var beviset disse pasientene trengte for å fastslå at jeg var en vifcasual som var ute å leita etter hvor Lillestrømcasualsa var. Jeg gikk bort fra republic og tok ut noe penger i minibanken på torget. Etter dette passerte jeg republic igjen da jeg skulle gå passasjen, ut i voldgata og bort taxiholdeplassen på stasjonen.
                Da kom en av disse snømenna løpende ut av republic igjen å sa at "dette var siste sjanse". Han krevde mobiltelefonen min for å sjekke hvem jeg kommuniserte med. Jeg prøvde med et lite smil å forklare at jeg bor på Fetsund og at laget jeg har sett flest kamper med siste 4-5 åra er Flisbyen...... Jeg er langt i fra noen VIF casual for å si det sånn. Dette falt for døve ører. Med mobiltelefon og fjellrevenjakke var jeg en casual fra Oslo,,,,,sånn var det med den saken.

Dette var for meg dråpen som drepte siste gnist av supporterengasjement. Den siste tids hendelser gjør meg bare trist..
                "Dere kan sitere meg på dette:
                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                Fjøra

Kommentar

• Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

Synd for deg at du lar en sånn situasjon ødelegge supporterengasjementet ditt. Av alle de som heier på LSK, hvor mange trur du er casuals? Ta turen til Martins, finner få casuals der på kampdagen.
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

Onepiece på stadion!

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av Emil B
                      Onepiece på stadion!
                      Smeller det fra en fyr viss gruppetilhørighet stadig messet om at folk må få gå i det de selv vil, så lenge de støtter laget...
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Mannschaft Rösler
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Nov 2003
                        • 247

Opprinnelig skrevet av Emil B
                        Onepiece på stadion!
                        Det er ikke alle fans forunt å ha en operamann i lilla/rosa onepice. Synes vi skal vise storsinn og verne om denne kuriositeten.
                        -Karl Heinz Rummenigge

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

Last edited by Serbern; 16.09.2013, 17:26. Begrunnelse: Youtube sletter videoen pga tits

Kommentar

• LSKOG
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Oct 2005
                            • 131

Onepiece > Stone Island

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

Den dagen vi ikke har plass til orginaler på tribunen da slutter jeg å gå på kamp.....Operamann er en av disse og jeg er stolt og glad for at vi har han blant oss....Han har en sterk historie å fortelle om noen tar seg tid til å lytte ...

Kommentar

• Superstefan
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 2180

Ullevaal-slåssing koster bråkmakerne 30 000 kroner hver.

Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Opprinnelig skrevet av Superstefan

http://www.dagbladet.no/2013/09/17/s...itet/29305021/
                                  Svir ikke en gang. De er alle toppledere i store bedrifter.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Svir ikke en gang. De er alle toppledere i store bedrifter.
                                    Men det kan nok fint være med på å hemme rekrutteringen..

Kommentar

• egil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1119

Opprinnelig skrevet av Superstefan

http://www.dagbladet.no/2013/09/17/s...itet/29305021/
                                      Jeg la spesielt merke til at dagbladet brukte uttrykket "supportere" i anførselstegn
                                      Last edited by egil; 17.09.2013, 09:17.
                                      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

SS om Ultras & Casuals:

LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

Kommentar

• egil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1119

Mye fornuftig i artikkelen fra SS.

Jeg ser grunn til å presisere hva jeg mener når jeg sier meg enig med dagbladet om at Casuals er "supportere" i anførselstegn. Jeg har inntrykk av at debattantene på begge sider snakker litt forbi hverandre her.

De aller fleste Casuals jubler når laget deres scorer mål eller vinner kamper. De føler ekte glede over dette, selvsagt. De støtter også laget (stort sett) bra fra tribuneplass.

Grunnen til at de bare blir "supportere" i mine øyne er at enkelte av handlingene deres og grunnholdningene til voldsbruk ødelegger for klubben de sier de elsker. I mine øyne er det således en umulighet å være ekte LSK-supporter og aktivt medlem av SKF samtidig. Her må en ta et valg.

Ellers la jeg særlig merke til følgende del av artikkelen fra SS:

"Når begrepene blir uklare blir også reglene uklare. Enkelte casuals har vist at de ikke lenger følger kodeksen med armer og bein, og utvider til slagvåpen og stein, samt at slagsmål kommer mer uventet og også inne på eller ved arenaen. Da UFC tok med seg SKF til Oslo sentrum i fjor var det en bevisst provokasjon for å tirre Enga, en type provokasjon som er relativt vanlig i resten av Europa også. Den avvergede fighten der gjorde at en gruppe fra Enga oppsøkte det samme miljøet fra Lillestrøm på Grorud, og selv om det ikke var spesielt med voldsutøvelse der skapte det mye tumulter omdømmemessig. I forbindelse med neste oppgjør møttes to grupper i byen, og det ble kastet mye stein. Begge sider klaget i ettertid over denne voldsbruken, men oppfatningen om hvem som var verst ble de ikke enige om."

Helt håpløst fra UFC/SKF dette, og jeg håper slike provokasjoner med pubbesøk i Oslo aldri gjentar seg. Det fører ingenting godt med seg.

Jeg oppfatter vel også avslutningsdelen i artikkelen fra SS slik at Ultras ikke bør samarbeide med Casualsgrupperinger. Det tror jeg er en veldig fornuftig konklusjon.
                                          Last edited by egil; 19.09.2013, 09:01.
                                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

Working...