Vel, folk har rett til å ha sine egne meninger, ytringsfrihet er lov. MEN! Banestorming, blussing osv osv er en jævla uting og ikke minst ulovlig. Hadde dette skjedd i norge hadde nff gnidd seg i henda over alle pengene de fikk inn i bøter. Bare se hvor mye det EGENTLIG koster å blusse.... jeg har kommet til det punktet hvor sånne ting irriterer vettet av meg og gjør meg forbanna. hvis en idiot blusser på åråsen og Lillestrøm må bruke en haug av penger i bøter pga det, kommer det til å gå ut over det sportslige. med andre ord, nei det er IKKE kult.
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Det er ikke alltid sånn at bare det som er lovlig er det som er rett. I Seattle har man for eksempel lov å gå med skjulte våpen på seg, så lenge disse er mindre enn seks fot. Med andre ord er du i din fulle rett til å gå med en avsagd hagle under frakken der, så det er jo ikke noe i veien for å gjøre det? Sånn funker det andre veien og. En del lover og forbud tjener ganske liten hensikt.
Nå skal det sies at så lenge blussing (og ikke minst banestorming) får såpass store konsekvenser for KFL/LSK som det gjør, vil jeg ikke ha noe av det her. Men det er fortsatt kult
Edit: Ser at innlegget mitt kan gi litt forvirrende inntrykk, så jeg tenkte bare jeg skulle klargjøre hva essensen var ment å være: Man kan være uenig i lover og likevel følge dem. Som med blussing, i mitt tilfelle.Kommentar
-
Vel, folk har rett til å ha sine egne meninger, ytringsfrihet er lov. MEN! Banestorming, blussing osv osv er en jævla uting og ikke minst ulovlig. Hadde dette skjedd i norge hadde nff gnidd seg i henda over alle pengene de fikk inn i bøter. Bare se hvor mye det EGENTLIG koster å blusse.... jeg har kommet til det punktet hvor sånne ting irriterer vettet av meg og gjør meg forbanna. hvis en idiot blusser på åråsen og Lillestrøm må bruke en haug av penger i bøter pga det, kommer det til å gå ut over det sportslige. med andre ord, nei det er IKKE kult.Ultras Felt C 2005x2015
Lillestrøm & BajenKommentar
-
Kommentar
-
Jeg stemmer på overbetalte dårlige spillere Nå er det ikke snakk om storming av banen etter hver seriekamp eller blussing hver runde, men som Kopperud sier, ved ekstremt viktige kamper, som f.eks cupfinalen, rbk-kampen i 2008, når vi vinner seriegullKommentar
-
Jeg er fortsatt mot.... da er det bedre å feire med glade kanarigutter og en øl på martins.... sorry men jeg syntes blussing osv er TEIT!Kommentar
-
Kommentar
-
Man kommer ingen vei ved å sette seg ned og godta alle tulleregler nff-pampene innfører.
Hvilken norsk klubb følger etter Middlesboroughs sikkerhetssjef, som uttalte følgende i fjor:
"Vi får flere og flere klager om at folk både står på tribunen under kampene og lager for mye lyd. Det er ok rett etter et mål, men ikke hele tiden..."
"Vi kan ikke akseptere at tilhengerne våre plages av for mye støy".
Ser du nevner et annet sted at bluss er ulovlig. Skal vi også følge "forbudene" på diverse arenaer som ikke godtar konfetti, kasteruller, store flagg etc etc?Kommentar
-
Synes du det er teit er vi uenige, eller mener du det ser kult ut bare ikke klubben får regninga?
Man kommer ingen vei ved å sette seg ned og godta alle tulleregler nff-pampene innfører.
Hvilken norsk klubb følger etter Middlesboroughs sikkerhetssjef, som uttalte følgende i fjor:
"Vi får flere og flere klager om at folk både står på tribunen under kampene og lager for mye lyd. Det er ok rett etter et mål, men ikke hele tiden..."
"Vi kan ikke akseptere at tilhengerne våre plages av for mye støy".
Men så lenge vi har det reglementet vi har må vi føye oss etter det, mener nå jeg. og selvfølgelig protestere mot nøff hvis de går for langt. At blussing/storming ikke er lov går på sikkerheten så dette syntes jeg helt klart er greit.Kommentar
-
Bluss håndert på riktig måte utgjør ingen sikkerhetsrisiko.
Nff har forøvrig ingenting imot bruk av ordet ultras, da bør vel det være ok isåfall?Kommentar
-
Men bluss blir sjeldent håndtert riktig inne på en fotball arena......Kommentar
-
Syns btw at det er stilig, utenom i videoen du viser, men kun fordi IFK (<3) tapteKim
Styremedlem KFLKommentar
-
Faktisk litt usikker på om det hadde skjedd.. Er jo ikke "tradisjoner" for dette i norge, som i england og sverige bl.a? Eneste gangen jeg kommer på er vif i skien.. Og det var jo ikke i nærheten av det aik har her..
Syns btw at det er stilig, utenom i videoen du viser, men kun fordi IFK (<3) tapteEnøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar