Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Messias
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 624

    Opprinnelig skrevet av Kopperud
    Ja beklager at jeg mener noe annet en diktaturet
    Vel, folk har rett til å ha sine egne meninger, ytringsfrihet er lov. MEN! Banestorming, blussing osv osv er en jævla uting og ikke minst ulovlig. Hadde dette skjedd i norge hadde nff gnidd seg i henda over alle pengene de fikk inn i bøter. Bare se hvor mye det EGENTLIG koster å blusse.... jeg har kommet til det punktet hvor sånne ting irriterer vettet av meg og gjør meg forbanna. hvis en idiot blusser på åråsen og Lillestrøm må bruke en haug av penger i bøter pga det, kommer det til å gå ut over det sportslige. med andre ord, nei det er IKKE kult.

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Opprinnelig skrevet av Messias
      Banestorming, blussing osv osv er en jævla uting og ikke minst ulovlig.
      Ulovlig ja, uting nei.
      Det er ikke alltid sånn at bare det som er lovlig er det som er rett. I Seattle har man for eksempel lov å gå med skjulte våpen på seg, så lenge disse er mindre enn seks fot. Med andre ord er du i din fulle rett til å gå med en avsagd hagle under frakken der, så det er jo ikke noe i veien for å gjøre det? Sånn funker det andre veien og. En del lover og forbud tjener ganske liten hensikt.

      Nå skal det sies at så lenge blussing (og ikke minst banestorming) får såpass store konsekvenser for KFL/LSK som det gjør, vil jeg ikke ha noe av det her. Men det er fortsatt kult

      Edit: Ser at innlegget mitt kan gi litt forvirrende inntrykk, så jeg tenkte bare jeg skulle klargjøre hva essensen var ment å være: Man kan være uenig i lover og likevel følge dem. Som med blussing, i mitt tilfelle.
      Last edited by Macho-Morten; 21.01.2010, 13:46. Begrunnelse: Pressisering Johansen

      Kommentar

      • Kopperud
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2006
        • 1697

        Opprinnelig skrevet av Messias
        Vel, folk har rett til å ha sine egne meninger, ytringsfrihet er lov. MEN! Banestorming, blussing osv osv er en jævla uting og ikke minst ulovlig. Hadde dette skjedd i norge hadde nff gnidd seg i henda over alle pengene de fikk inn i bøter. Bare se hvor mye det EGENTLIG koster å blusse.... jeg har kommet til det punktet hvor sånne ting irriterer vettet av meg og gjør meg forbanna. hvis en idiot blusser på åråsen og Lillestrøm må bruke en haug av penger i bøter pga det, kommer det til å gå ut over det sportslige. med andre ord, nei det er IKKE kult.
        Det er sånne som deg som dreper tribunelulturen.
        Ultras Felt C 2005x2015

        Lillestrøm & Bajen

        Kommentar

        • Messias
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 624

          Opprinnelig skrevet av Kopperud
          Det er sånne som deg som dreper tribunelulturen.
          Vel det er sånne som deg som skaper underskudd i klubbene.....

          Kommentar

          • Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

            Opprinnelig skrevet av Messias
            Vel det er sånne som deg som skaper underskudd i klubbene.....
            Jeg vil tro det er overbetalte spillere jeg da men.

            Klovn
            Ultras Felt C 2005x2015

            Lillestrøm & Bajen

            Kommentar

            • Messias
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 624

              Opprinnelig skrevet av Kopperud
              Jeg vil tro det er overbetalte spillere jeg da men.

              Klovn
              Vet ikke hva som er verst jeg... overbetale gode spillere ( nei vi trenger ikke diskutere rundt det om de er "gode") eller betale bøter skapt av idioter som syntes ting er "kult"

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Opprinnelig skrevet av Messias
                Vet ikke hva som er verst jeg... overbetale gode spillere ( nei vi trenger ikke diskutere rundt det om de er "gode") eller betale bøter skapt av idioter som syntes ting er "kult"
                Jeg stemmer på overbetalte dårlige spillere Nå er det ikke snakk om storming av banen etter hver seriekamp eller blussing hver runde, men som Kopperud sier, ved ekstremt viktige kamper, som f.eks cupfinalen, rbk-kampen i 2008, når vi vinner seriegull

                Kommentar

                • Messias
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 624

                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Jeg stemmer på overbetalte dårlige spillere Nå er det ikke snakk om storming av banen etter hver seriekamp eller blussing hver runde, men som Kopperud sier, ved ekstremt viktige kamper, som f.eks cupfinalen, rbk-kampen i 2008, når vi vinner seriegull
                  Jeg er fortsatt mot.... da er det bedre å feire med glade kanarigutter og en øl på martins.... sorry men jeg syntes blussing osv er TEIT!

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Hva tror dere skjer hvis vi hadde slått vif, brann eller rbk i en cup eller i en seriefinale? Det hadde garantert hvert mange som hadde løpt ut på banen!



                    FEEEETTTTT

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                      Hva tror dere skjer hvis vi hadde slått vif, brann eller rbk i en cup eller i en seriefinale? Det hadde garantert hvert mange som hadde løpt ut på banen!



                      FEEEETTTTT
                      Slikt blir man rett og slett rørt av!!

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        Opprinnelig skrevet av Messias
                        Jeg er fortsatt mot.... da er det bedre å feire med glade kanarigutter og en øl på martins.... sorry men jeg syntes blussing osv er TEIT!
                        Synes du det er teit er vi uenige, eller mener du det ser kult ut bare ikke klubben får regninga?

                        Man kommer ingen vei ved å sette seg ned og godta alle tulleregler nff-pampene innfører.

                        Hvilken norsk klubb følger etter Middlesboroughs sikkerhetssjef, som uttalte følgende i fjor:

                        "Vi får flere og flere klager om at folk både står på tribunen under kampene og lager for mye lyd. Det er ok rett etter et mål, men ikke hele tiden..."

                        "Vi kan ikke akseptere at tilhengerne våre plages av for mye støy".

                        Ser du nevner et annet sted at bluss er ulovlig. Skal vi også følge "forbudene" på diverse arenaer som ikke godtar konfetti, kasteruller, store flagg etc etc?
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Messias
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 624

                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Synes du det er teit er vi uenige, eller mener du det ser kult ut bare ikke klubben får regninga?

                          Man kommer ingen vei ved å sette seg ned og godta alle tulleregler nff-pampene innfører.

                          Hvilken norsk klubb følger etter Middlesboroughs sikkerhetssjef, som uttalte følgende i fjor:

                          "Vi får flere og flere klager om at folk både står på tribunen under kampene og lager for mye lyd. Det er ok rett etter et mål, men ikke hele tiden..."

                          "Vi kan ikke akseptere at tilhengerne våre plages av for mye støy".
                          Det er nok å strekke strikken litt langt.
                          Men så lenge vi har det reglementet vi har må vi føye oss etter det, mener nå jeg. og selvfølgelig protestere mot nøff hvis de går for langt. At blussing/storming ikke er lov går på sikkerheten så dette syntes jeg helt klart er greit.

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            Bluss håndert på riktig måte utgjør ingen sikkerhetsrisiko.

                            Nff har forøvrig ingenting imot bruk av ordet ultras, da bør vel det være ok isåfall?
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • Messias
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 624

                              Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                              Bluss håndert på riktig måte utgjør ingen sikkerhetsrisiko.

                              Nff har forøvrig ingenting imot bruk av ordet ultras, da bør vel det være ok isåfall?
                              Jeg har ikke noe imot ordet ultras, så det er ok.
                              Men bluss blir sjeldent håndtert riktig inne på en fotball arena......

                              Kommentar

                              • FUGlinho
                                KFL styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2454

                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Hva tror dere skjer hvis vi hadde slått vif, brann eller rbk i en cup eller i en seriefinale? Det hadde garantert hvert mange som hadde løpt ut på banen!



                                FEEEETTTTT
                                Faktisk litt usikker på om det hadde skjedd.. Er jo ikke "tradisjoner" for dette i norge, som i england og sverige bl.a? Eneste gangen jeg kommer på er vif i skien.. Og det var jo ikke i nærheten av det aik har her..

                                Syns btw at det er stilig, utenom i videoen du viser, men kun fordi IFK (<3) tapte
                                Kim
                                Styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  Faktisk litt usikker på om det hadde skjedd.. Er jo ikke "tradisjoner" for dette i norge, som i england og sverige bl.a? Eneste gangen jeg kommer på er vif i skien.. Og det var jo ikke i nærheten av det aik har her..

                                  Syns btw at det er stilig, utenom i videoen du viser, men kun fordi IFK (<3) tapte
                                  Det skjedde vel på Åråsen en sen høstkveld i 1990 om jeg husker rett.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Det skjedde vel på Åråsen en sen høstkveld i 1990 om jeg husker rett.
                                    Viktigste kampen i manns minne. Scoringa til Kjetil Osvold var det også klasse over!
                                    KFL - medlem nr 23

                                    Kommentar

                                    • Felt C
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 776

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Det skjedde vel på Åråsen en sen høstkveld i 1990 om jeg husker rett.

                                      Feil,det var ingen sen kveld.Heller tidlig ettermiddag,var ikke flomlys på den tiden.Var ikke rare banestorminga heller....

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                        Det er sånne som deg som dreper tribunelulturen.
                                        Hva har storming av banen med tribunekultur og gjøre,trodde tribunekultur var noe som foregikk på tribune jeg eller

                                        Kommentar

                                        • Kopperud
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2006
                                          • 1697

                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Hva har storming av banen med tribunekultur og gjøre,trodde tribunekultur var noe som foregikk på tribune jeg eller
                                          Det blir for dumt.

                                          Banestorming har alltid vært en del av kulturen
                                          Ultras Felt C 2005x2015

                                          Lillestrøm & Bajen

                                          Kommentar

                                          Working...