Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
-
Jeg registrerer at det er enkelte gjengangere i argumentasjonen for at blussing på Lerkendal var riktig og fett og alt det der, og hovedargumentene virker å være at a) dette har LSK-supportere gjort "i alle år", b) boten dekkes av "noen" og vil ikke medføre utgifter for LSK, KFL eller andre, og c) NFF kommer aldri til å straffe med poengtrekk for blussing
Det er mangt og meget som opp gjennom historien har vært ansett for å være gode tradisjoner. Det er ikke så altfor mange år siden det var en tradisjon at kvinnene skulle stelle hjemme og menn skulle forsørge familien. Inntil for litt over 100 år siden var det en tradisjon at kvinner ikke hadde stemmerett. Og inntil for 150 år siden var det en tradisjon å store deler av USA for å holde mennesker som slaver.
Når omverdenen endres må det vurderes om eksisterende tradisjoner har livets rett!
Enkelte av oss forsøke å påpeke at LSK som klubb er i en situasjon hvor ulovlig blussing kan komme til å koste mer enn det smaker, og at de kostnadene vil kunne dreie seg om langt mer enn selve boten for blussinga. At man har spyttet inn større eller mindre beløp i #VIERLSK kan da umulig veie opp for kostnadene ved å miste en potensiell sponsor i millionklassen? Nå hadde for én føkking gangs skyld LSK og supporterne fått kjempepositiv omtale etter Stabæk-kampen. Og så klarer man ikke vente lenger enn til neste korsvei med å bidra til at den positive omtalen ble kastet på skraphaugen! Man må gjerne søke å forklare i det vide å det brede her på forumet om hva som egentlig har skjedd, men uansett hvor lite man liker det forholder den gjengse norske innbygger seg til lokale eller riksdekkende medier. Og når overskriftene viser til slagsmål, arrestasjoner og skader er det DET man sitter igjen med. De som leser her inne er allerede en del av menigheten, uansett om vi er for eller mot bruk av pyro.
Til de av dere som fortsatt tviholder på at nøff ikke vil gå til det drastiske skritt å iverksette poengtrekk: les kommentarene til den seneste bøteleggingen av supporterne til bydelsklubben. Tidspunktet for det første poengtrekket kommer nærmere og nærmere. Om det ikke skulle medføre nedrykk eller tapte medaljer kan det i det minste være verdt å tenke på at for hver eneste plass man mister på tabellen mister LSK også et sekssifret beløp.Knurr...Kommentar
-
Slutt å prat om poengtrekk a folkens. Ingen klubb kommer noen gang til å få poengtrekk for ulovlig blussing. Aldri, noensinne... NFF kommer aldri til å belaste en klubb for at supporterne fyrer bluss. Det er helt utenkelig, samme hvor mange ganger det blir truet med.***Større baller enn vett***Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, det er det. Men det er veldig mange her som ikke er på bortekamper, og ikke bidrar spesielt mye, men har uendelige meninger om div. ting. Det er uheldig at det kastes ting på banen og at en fikk litt brannskader.Kommentar
-
Har det blitt det nye, er du ikke på langtur har du ingenting du skulle sagt?Kommentar
-
Last edited by Xavi; 10.06.2014, 20:12.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
Nei skjer ikke , blir ikke medlem i år heller.. Eneste jeg lurer på er at om kfl lederne står bak dette bør det få konsekvenser for dem...Men som dere sier jeg har ikke noe jeg skulle sakt ikke er jeg medlem og ikke er jeg på borteturer lenger....Jeg har kommet dit at det og se jentene jeg er med å trener er mere givende en å gå på Lsk kamp....Kommentar
-
jada kua husker det og kua husker at kalven aldri gjemte seg bak store flagg eller gjemte trynet sitt bak masker når noe blei gjort..Men når det er sagt så kan det hende kua er litt blidere i morgen og på torsdag er det litt kalv igjen i meg også...Kommentar
-
-
[QUOTE=tullebukk;568483]jada kua husker det og kua husker at kalven aldri gjemte seg bak store flagg eller gjemte trynet sitt bak masker når noe blei gjort..QUOTE]
Akkurat det der irriterer meg noe jævlig også. Hvorfor har man et behov for å dekke til ansiktet sitt på kamper? Jeg mener det burde vært grunn til utkasting, da det egentlig er underliggende at de skal finne på noe faenskap.Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
[QUOTE=Oddis;568496]jada kua husker det og kua husker at kalven aldri gjemte seg bak store flagg eller gjemte trynet sitt bak masker når noe blei gjort..QUOTE]
Akkurat det der irriterer meg noe jævlig også. Hvorfor har man et behov for å dekke til ansiktet sitt på kamper? Jeg mener det burde vært grunn til utkasting, da det egentlig er underliggende at de skal finne på noe faenskap.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar