Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    Åååå så tøffe. Slike folk vi aldr, aldri få min respekt.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
      Åååå så tøffe. Slike folk vi aldr, aldri få min respekt.
      Det er vi helt enige om. Bilder fra "oppmøtet" til Bajen sin såkalte "fans":

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921



        Synes den var kul jeg.

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Har null forståelse at en gruppe mennesker kan være så korte i tankegangen - en skam for fotballen!
          En skam for fotballen? Det er spillerne som selger seg som en hore til høystbydende det. Som driter på klubbmerket og supporterne som forgudet deg. Som Eguren.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
            En skam for fotballen? Det er spillerne som selger seg som en hore til høystbydende det. Som driter på klubbmerket og supporterne som forgudet deg. Som Eguren.
            Så hvis BH Riise plutselig en dag signerer en låneavtale med søpla, så er du klar for å gi han juling?

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Rart ikke Diallo eller Nysæther fikk juling under showkampen...
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                En skam for fotballen? Det er spillerne som selger seg som en hore til høystbydende det. Som driter på klubbmerket og supporterne som forgudet deg. Som Eguren.
                Ser ikke noen motsetning mellom disse to. Om Eguren er en tulling hindrer ikke dette supporterne i å være det samme.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Så hvis BH Riise plutselig en dag signerer en låneavtale med søpla, så er du klar for å gi han juling?
                  Kan ikke se at jeg har hevdet det noe sted. Kroppen min er ikke bygd for å gi juling anyway.

                  Når Eguren under hammarbytiden uttalte at han ville avslutte i bajen og at han ønsket å se unga sine i bajendrakt, hadde tett kontakt med aktive supportere etc etc burde han skjønt bedre enn å signere for ajk.

                  Å sammenligne med Riise blir helt feil. Dette er på nivå med at Solbakken/Søgård spiller i ******nga-drakt.

                  Eguren visste godt hvordan forholdet er mellom sthlm-klubbene og deres supportere. Derfor kan han også takke seg sjøl.

                  Opp gjennom åra har spillere som har gjort lignende ting blitt utsatt for langt verre saker. Jansson ble i sin tid tvunget til å flytte fra sthlm etter at "supportere" hele tiden fant ut av hans nye hemmelige adresse.

                  Sånn er det dessverre.
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    En skam for fotballen? Det er spillerne som selger seg som en hore til høystbydende det. Som driter på klubbmerket og supporterne som forgudet deg. Som Eguren.
                    Ja - de er en skam for fotballen. Han har ikke driti på noe klubbmerke, men fått seg jobb i en konkurerende klubb etter å ha vært i andre klubber i mellomtiden. Hvis man er så lite voksen at man reiser for å "ta" denne fyren, ja da blir jeg flau på dems veiene. Selvsagt synd at spillere man kunne tenke seg, går til andre klubber. Hammarby er ikke i Allsvenskan lengre, det er AIK - de konkurerer ikke på samme nivå en gang. Men, slikt må man faktisk takle som voksne mennesker.

                    Mentale nivå til disse Bajen supporterene er langt nede. Rundt 3-4 klasse kanskje?

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Ja - de er en skam for fotballen. Han har ikke driti på noe klubbmerke, men fått seg jobb i en konkurerende klubb etter å ha vært i andre klubber i mellomtiden. Hvis man er så lite voksen at man reiser for å "ta" denne fyren, ja da blir jeg flau på dems veiene. Selvsagt synd at spillere man kunne tenke seg, går til andre klubber. Hammarby er ikke i Allsvenskan lengre, det er AIK - de konkurerer ikke på samme nivå en gang. Men, slikt må man faktisk takle som voksne mennesker.

                      Mentale nivå til disse Bajen supporterene er langt nede. Rundt 3-4 klasse kanskje?
                      Respekterer din mening, men tror ikke du har et snev av forståelse hvor stor rivaliseringen blandt stockholms klubbene er. Syns det var på sin plass å gjøre noe etter en sånn overgang. Han ble jo ikke fysisk angrepet heller.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Han ble jo ikke fysisk angrepet heller.
                        Fordi medspillerne hans omringet han, eller fordi supporterne aldri ville gjort noe slik? Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke for å være spydig.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Å sammenligne med Riise blir helt feil. Dette er på nivå med at Solbakken/Søgård spiller i ******nga-drakt.
                          Mulig jeg er på jordet, men jeg ser ikke helt hvordan du kan sammenligne det med Solbakken, hvertfall ikke Søgård. Eguren spilte i hammarby i 2 år? Greit nok han gjorde seg populær blant fansen der med sånne uttalelser, men det har det da vært i LSK også.. Syns det blir helt greit å sammenligne med Riise. Kan vel få inn Koren, og flere andre i en sånn sammenligning og?!
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                            Fordi medspillerne hans omringet han, eller fordi supporterne aldri ville gjort noe slik? Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke for å være spydig.
                            Hvis de virkelig ville banka fyren så tror jeg ikke de hadde latt seg stoppe av spillerne. Men ikke veit jeg egentlig Tror de bare ville skremme jeg..
                            ..................

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Respekterer din mening, men tror ikke du har et snev av forståelse hvor stor rivaliseringen blandt stockholms klubbene er. Syns det var på sin plass å gjøre noe etter en sånn overgang. Han ble jo ikke fysisk angrepet heller.
                              Jeg vet mer om det enn du tror.... Har fulgt ganske godt med på svensk fotball i en rekke år. Slik går det når man vokser opp med NRK og SVT1 + SVT2

                              Uansett er det en latterlig måte å oppføre seg på det som disse gutta gjorde. Man oppsøker ikke noen fysisk på treningsfeltet med det målet for øyet å skremme eller i værste fall banke han opp. Jeg tror dem var der bare for å skremme han sikkelig. Selv om jeg vet supporterene til 08 klubbene er gale, tror jeg ikke dem er så gale.

                              Hammarby/Bajen fansen er jo videns kjent for sin oppførsel. Høsten 09 sluttet lederen i klubben fordi han og familien ble truet. Han ble truet, oppsøkt på gaten, familien ble oppsøkt på gaten osv: http://blogg.svd.se/sportbloggen?id=15930 Blandt annet ble det i 09 slutt på buss til bortekamper. Hvorfor? Jo det var en med hjertet i Bajen som dreit på setet i bussen... Det som er synd, er at dette bare er en gruppe mennesker - langt fra alle supporterene til Bajen er slik, men man for et felles stempel på bakgrunn av hva den ene gruppen gjør.

                              Men det kan sikkert forklares og forsvares på en fornuftig måte. For enkelte er vel de som oppfører seg slik helter?

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                En skam for fotballen? Det er spillerne som selger seg som en hore til høystbydende det. Som driter på klubbmerket og supporterne som forgudet deg. Som Eguren.
                                Skjerp deg a! Det er en jobb for disse gutta. De er ikke vokst opp med klubbtilhørigheten!

                                Hammarby virker som en klubb som er infisert av rasshøl. Noe også svenske fotball generelt ser ut til å slite med. Fine forbilder enkelte av dere her på forumet har!
                                Last edited by veiron; 12.03.2010, 09:38.

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Skjerp deg a! Det er en jobb for disse gutta. De er ikke vokst opp med klubbtilhørigheten!
                                  De vet jo hva det vil si! Og når han har sverget evig troskap til Bajen skjønner jeg jo at de blir opprørt! De trenger ikke storme banen osv på trening men du skjønner jo at de reagerer? Forsvarer ikke hvordan de reagerer men skjønner jo at de blir forbanna og opprørt!

                                  Vis Espen går til enga er det greit da eller? Pga det er jobben hans å spille fotball? Skjerp deg sjøl du!
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    Vis Espen går til enga er det greit da eller? Pga det er jobben hans å spille fotball? Skjerp deg sjøl du!
                                    Så du mener Søgård sitt forhold til LSK og Eguren sitt forhold til Hammarby kan sammenlignes? Gratulerer med årets mest idiotiske sammenligning!

                                    Søgård er lokalgutt som har spilt for Fugla i alle år. Eguren er ikke svensk, og han spilte ikke lenge i Sverige.

                                    Og sverget troskap?? Hahaha!! Han sverget sikkert troskap til Kjernen også.

                                    Kommentar

                                    • Baloo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2006
                                      • 292

                                      Det går ikke å sammenligne med noen av våre spillere/tidligere spillere.
                                      Men når du uttaler at du ønsker og avslutte karrieren din i Hammarby, ønsker å se ungene dine spille for Hammarby og har tett kontakt med aktive supportere i Hammarby så er det ikke så jævlig rart at enkelt blir forbanna når Eguren er ei hore å går til AIK.

                                      Kommentar

                                      • Simeone
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 761

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Jeg vet mer om det enn du tror.... Har fulgt ganske godt med på svensk fotball i en rekke år. Slik går det når man vokser opp med NRK og SVT1 + SVT2

                                        Uansett er det en latterlig måte å oppføre seg på det som disse gutta gjorde. Man oppsøker ikke noen fysisk på treningsfeltet med det målet for øyet å skremme eller i værste fall banke han opp. Jeg tror dem var der bare for å skremme han sikkelig. Selv om jeg vet supporterene til 08 klubbene er gale, tror jeg ikke dem er så gale.

                                        Hammarby/Bajen fansen er jo videns kjent for sin oppførsel. Høsten 09 sluttet lederen i klubben fordi han og familien ble truet. Han ble truet, oppsøkt på gaten, familien ble oppsøkt på gaten osv: http://blogg.svd.se/sportbloggen?id=15930 Blandt annet ble det i 09 slutt på buss til bortekamper. Hvorfor? Jo det var en med hjertet i Bajen som dreit på setet i bussen... Det som er synd, er at dette bare er en gruppe mennesker - langt fra alle supporterene til Bajen er slik, men man for et felles stempel på bakgrunn av hva den ene gruppen gjør.

                                        Men det kan sikkert forklares og forsvares på en fornuftig måte. For enkelte er vel de som oppfører seg slik helter?
                                        Dette stemmer ikke helt. Drite episoden skjedde på en tur i regi av Bajen Fans, den største supportergruppa for Bajen. Etter dette stoppet de og arrangere turer til bortekamper.
                                        Andre aktive fans som Ultra Boys, SøderBrøder og Hammarby Ultras har organiserte turer til så og si hver bortekamp.

                                        Bajen Fans var vistnok ganske dårlige på organiserte turer før denne episoden også.
                                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                        para gritarle a la FIFA:
                                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av Baloo
                                          Det går ikke å sammenligne med noen av våre spillere/tidligere spillere.
                                          Men når du uttaler at du ønsker og avslutte karrieren din i Hammarby, ønsker å se ungene dine spille for Hammarby og har tett kontakt med aktive supportere i Hammarby så er det ikke så jævlig rart at enkelt blir forbanna når Eguren er ei hore å går til AIK.
                                          Så for å være hyggelig, skulle han ha gått til et lag i SuperEttan? Det er vel ikke det som skal til for å skyte fart i karieren hans igjen. Hadde AIK og Hammarby spillt i samme liga hadde jeg forstått at dem ble grinete, men jeg kommer aldri noen sinne til å forstå at 16 mann skal storme ei trening pga en spiller går til feil klubb uansett grunn.

                                          Opprinnelig skrevet av Simeone
                                          Dette stemmer ikke helt. Drite episoden skjedde på en tur i regi av Bajen Fans, den største supportergruppa for Bajen. Etter dette stoppet de og arrangere turer til bortekamper.
                                          Andre aktive fans som Ultra Boys, SøderBrøder og Hammarby Ultras har organiserte turer til så og si hver bortekamp.
                                          Noen dreit på ett sete, det er i grunn nok for min del Jeg fant ikke frem artikkelen i natt av ren latskap, så det stemmer sikkert at andre grupperinger arrangerte turer.

                                          Kommentar

                                          Working...