Åååå så tøffe. Slike folk vi aldr, aldri få min respekt.
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
-
Det er vi helt enige om. Bilder fra "oppmøtet" til Bajen sin såkalte "fans":
Kommentar
-
Kommentar
-
Så hvis BH Riise plutselig en dag signerer en låneavtale med søpla, så er du klar for å gi han juling?Kommentar
-
Kommentar
-
Ser ikke noen motsetning mellom disse to. Om Eguren er en tulling hindrer ikke dette supporterne i å være det samme."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Når Eguren under hammarbytiden uttalte at han ville avslutte i bajen og at han ønsket å se unga sine i bajendrakt, hadde tett kontakt med aktive supportere etc etc burde han skjønt bedre enn å signere for ajk.
Å sammenligne med Riise blir helt feil. Dette er på nivå med at Solbakken/Søgård spiller i ******nga-drakt.
Eguren visste godt hvordan forholdet er mellom sthlm-klubbene og deres supportere. Derfor kan han også takke seg sjøl.
Opp gjennom åra har spillere som har gjort lignende ting blitt utsatt for langt verre saker. Jansson ble i sin tid tvunget til å flytte fra sthlm etter at "supportere" hele tiden fant ut av hans nye hemmelige adresse.
Sånn er det dessverre.Kommentar
-
Mentale nivå til disse Bajen supporterene er langt nede. Rundt 3-4 klasse kanskje?Kommentar
-
Ja - de er en skam for fotballen. Han har ikke driti på noe klubbmerke, men fått seg jobb i en konkurerende klubb etter å ha vært i andre klubber i mellomtiden. Hvis man er så lite voksen at man reiser for å "ta" denne fyren, ja da blir jeg flau på dems veiene. Selvsagt synd at spillere man kunne tenke seg, går til andre klubber. Hammarby er ikke i Allsvenskan lengre, det er AIK - de konkurerer ikke på samme nivå en gang. Men, slikt må man faktisk takle som voksne mennesker.
Mentale nivå til disse Bajen supporterene er langt nede. Rundt 3-4 klasse kanskje?..................Kommentar
-
Kommentar
-
Mulig jeg er på jordet, men jeg ser ikke helt hvordan du kan sammenligne det med Solbakken, hvertfall ikke Søgård. Eguren spilte i hammarby i 2 år? Greit nok han gjorde seg populær blant fansen der med sånne uttalelser, men det har det da vært i LSK også.. Syns det blir helt greit å sammenligne med Riise. Kan vel få inn Koren, og flere andre i en sånn sammenligning og?!Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Hvis de virkelig ville banka fyren så tror jeg ikke de hadde latt seg stoppe av spillerne. Men ikke veit jeg egentlig Tror de bare ville skremme jeg....................Kommentar
-
Uansett er det en latterlig måte å oppføre seg på det som disse gutta gjorde. Man oppsøker ikke noen fysisk på treningsfeltet med det målet for øyet å skremme eller i værste fall banke han opp. Jeg tror dem var der bare for å skremme han sikkelig. Selv om jeg vet supporterene til 08 klubbene er gale, tror jeg ikke dem er så gale.
Hammarby/Bajen fansen er jo videns kjent for sin oppførsel. Høsten 09 sluttet lederen i klubben fordi han og familien ble truet. Han ble truet, oppsøkt på gaten, familien ble oppsøkt på gaten osv: http://blogg.svd.se/sportbloggen?id=15930 Blandt annet ble det i 09 slutt på buss til bortekamper. Hvorfor? Jo det var en med hjertet i Bajen som dreit på setet i bussen... Det som er synd, er at dette bare er en gruppe mennesker - langt fra alle supporterene til Bajen er slik, men man for et felles stempel på bakgrunn av hva den ene gruppen gjør.
Men det kan sikkert forklares og forsvares på en fornuftig måte. For enkelte er vel de som oppfører seg slik helter?Kommentar
-
Hammarby virker som en klubb som er infisert av rasshøl. Noe også svenske fotball generelt ser ut til å slite med. Fine forbilder enkelte av dere her på forumet har!Last edited by veiron; 12.03.2010, 09:38.Kommentar
-
Vis Espen går til enga er det greit da eller? Pga det er jobben hans å spille fotball? Skjerp deg sjøl du!UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Søgård er lokalgutt som har spilt for Fugla i alle år. Eguren er ikke svensk, og han spilte ikke lenge i Sverige.
Og sverget troskap?? Hahaha!! Han sverget sikkert troskap til Kjernen også.Kommentar
-
Det går ikke å sammenligne med noen av våre spillere/tidligere spillere.
Men når du uttaler at du ønsker og avslutte karrieren din i Hammarby, ønsker å se ungene dine spille for Hammarby og har tett kontakt med aktive supportere i Hammarby så er det ikke så jævlig rart at enkelt blir forbanna når Eguren er ei hore å går til AIK.Kommentar
-
Jeg vet mer om det enn du tror.... Har fulgt ganske godt med på svensk fotball i en rekke år. Slik går det når man vokser opp med NRK og SVT1 + SVT2
Uansett er det en latterlig måte å oppføre seg på det som disse gutta gjorde. Man oppsøker ikke noen fysisk på treningsfeltet med det målet for øyet å skremme eller i værste fall banke han opp. Jeg tror dem var der bare for å skremme han sikkelig. Selv om jeg vet supporterene til 08 klubbene er gale, tror jeg ikke dem er så gale.
Hammarby/Bajen fansen er jo videns kjent for sin oppførsel. Høsten 09 sluttet lederen i klubben fordi han og familien ble truet. Han ble truet, oppsøkt på gaten, familien ble oppsøkt på gaten osv: http://blogg.svd.se/sportbloggen?id=15930 Blandt annet ble det i 09 slutt på buss til bortekamper. Hvorfor? Jo det var en med hjertet i Bajen som dreit på setet i bussen... Det som er synd, er at dette bare er en gruppe mennesker - langt fra alle supporterene til Bajen er slik, men man for et felles stempel på bakgrunn av hva den ene gruppen gjør.
Men det kan sikkert forklares og forsvares på en fornuftig måte. For enkelte er vel de som oppfører seg slik helter?
Andre aktive fans som Ultra Boys, SøderBrøder og Hammarby Ultras har organiserte turer til så og si hver bortekamp.
Bajen Fans var vistnok ganske dårlige på organiserte turer før denne episoden også.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Det går ikke å sammenligne med noen av våre spillere/tidligere spillere.
Men når du uttaler at du ønsker og avslutte karrieren din i Hammarby, ønsker å se ungene dine spille for Hammarby og har tett kontakt med aktive supportere i Hammarby så er det ikke så jævlig rart at enkelt blir forbanna når Eguren er ei hore å går til AIK.
Dette stemmer ikke helt. Drite episoden skjedde på en tur i regi av Bajen Fans, den største supportergruppa for Bajen. Etter dette stoppet de og arrangere turer til bortekamper.
Andre aktive fans som Ultra Boys, SøderBrøder og Hammarby Ultras har organiserte turer til så og si hver bortekamp.Kommentar
Kommentar