Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

Bråk blant FFK-supportere endte i blodpøl og indre blødninger. Nå har to av dem fått fengsel- og samfunnsstraff, etter å ha banket opp en annen FFK-supporter.

Supporterbråk endte i blodbad

Bråk blant FFK-supportere endte i blodpøl og indre blødninger. Nå har to av dem fått fengsel- og samfunnsstraff, etter å ha banket opp en annen FFK-supporter.
    Stein Ove Korneliussen
    Stein.Ove.Korneliussen@nrk.no

Publisert 11.11.2010 08:26. Oppdatert 11.11.2010 09:22.
    Skriv ut
    Del/tips

Mannen hadde meldt seg ut av supportergruppa Brigade Rødhvit, og isteden lagd en annen supportergruppe, hvor jenter fikk være med.

To andre FFK-supportere svarte med å banke ham til blods, på en sportspub i Fredrikstad i mars i år.

Han var full og forsvarsløs da de to supporterne slo hodet hans inn i en murvegg og inn i en do-dør. Han ble funnet i en blodpøl på gulvet og hadde indre blødninger.

Nå har Fredrikstad tingrett bestemt at den ene av de to FFK-supporterne må gjennomføre 90 timers samfunnsstraff, mens den andre må i fengsel i 60 dager, fordi han har rulleblad fra før.

Overfallet skjedde 21. mars i år.
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Men dette er vel noe strengt tatt LSK kan få igjennom på et styremøte?
      Isåfall må man legge inn på årsmøte at det skal et årsmøtevedtak på å selge stadionnavnet

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Mannen hadde meldt seg ut av supportergruppa Brigade Rødhvit, og isteden lagd en annen supportergruppe, hvor jenter fikk være med.
        Apropos jenter; hvorfor er ingen jenter med i UFC? Ifølge UFCs egne nettsider er ikke kjønn et tema i forhold til medlemsskap.

For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Det blir som når du og venninnene dine arrangerer Tupperware-party. Det står ingenting om kjønn i invitasjonen, men alle skjønner at det er for damer.

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5918

Opprinnelig skrevet av Lars
            Det blir som når du og venninnene dine arrangerer Tupperware-party. Det står ingenting om kjønn i invitasjonen, men alle skjønner at det er for damer.
            Nå har jeg aldri holdt (eller for den saks skyld vært på) et Tupperwareparty, men skulle jeg gjort det og en mann/gutt hadde forvilla seg inn der, ville han ikke blitt tuppa ut. Hvis kjønn er et diskvalifiserende element for medlemsskap i en organisasjon, må det nesten stå i medlemskriteriene.

Joda, jeg skjønner at dere vil ha gutteklubben for dere selv (og dere får ingen søknad fra meg, slapp av) men jeg synes bare gutteklubber er temmelig latterlige i 2010. Litt på linje med frimurerlosjen :-)
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              (og dere får ingen søknad fra meg, slapp av)
              Det var dumt da

Kommentar

• HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

Nå har jeg aldri holdt (eller for den saks skyld vært på) et Tupperwareparty, men skulle jeg gjort det og en mann/gutt hadde forvilla seg inn der, ville han ikke blitt tuppa ut. Hvis kjønn er et diskvalifiserende element for medlemsskap i en organisasjon, må det nesten stå i medlemskriteriene.

Joda, jeg skjønner at dere vil ha gutteklubben for dere selv (og dere får ingen søknad fra meg, slapp av) men jeg synes bare gutteklubber er temmelig latterlige i 2010. Litt på linje med frimurerlosjen :-)
                Nå blir vel ikke jenter sparket ut fra ufc heller. Men som sagt så er det vel interressenivå det her går på. Jeg syns det er synd at det ikke er noen damer i ufc siden jeg liker dem svært godt.
                ***Større baller enn vett***

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Jeg skal nok en gang ta på meg rollen som folkefiende og utfordre den politisk korrekte kompakte majoritet.

Opprinnelig skrevet av Skinke
                  Her har jo faktisk LSK vært utrolig flinke. Vi eier vel hele stadion selv, LSK-hallen, og alle baner rundt(?) Virker som dette er noe LSK ønsker å fortsette med!
                  Dette er direkte feil:

LSK har solgt 25%. Riktignok med mulighet for å kjøpe inn igjen, men når og LSK skal generere en slik kontantstrøm er foreløpig uklart for å si det pent.

På mange måter var dette imidlertid en rasjonell handling, ettersom alternativet var opphørssalg på spillere.

Opprinnelig skrevet av Lars
                  Skjønner at 7 mill i året er fristende for resultatjegerne i klubbene, men jeg for min del tar heller til takke med et litt dårligere lag, mindre støtteapparat osv. enn å måtte selge stadionnavnet. Resultater er historie og glemmes fort, mens klubbens identitet og samholdet rundt den er evigvarende. Sjel og tilhørighet vil alltid vinne på lang sikt.
                  For noe pompøst, selvhøytidelig, politisk korrekt, intetsigende svada.

Hvorfor er det å selge et navn ekvivalent med å selge "sjel" og "tilhørighet"? Hvorfor er det greit å selge drakta, og klistre den ned med stygge lapper, men det å selge et navn skal være så helligbrøde?

Draktreklame lyser i mot deg hver kamp, i hver avisartikkel og til og med på "juletrær". Stadionnavn er noe man sjeldent ser. Personlig skulle jeg heller solgt navnet, og latt drakta være ren.

Hvorfor er det greit å selge 25% av stadion, mens det er ugreit å selge selve navnet? Tross alt, navnet er noe som leies ut på kort eller lang tid, mens selve eiendommen kan bli vanskelig å kjøpe tilbake.

Man kan uansett preike så mye svada man vil. Livets harde realiteter er at våre konkurrenter vil generere kontanter fra en ekstra inntektskilde, noe vi neppe har råd til å la være. "Beggars can't be choosers"!

Vent å se. Når kreditorene banker på døra vil nok navnet bli solgt i en fei. Heller det enn å selge bautaen Kjeppe til en belgisk bakgård for knapper og glansbilder.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    For noe pompøst, selvhøytidelig, politisk korrekt, intetsigende svada.

Hvorfor er det å selge et navn ekvivalent med å selge "sjel" og "tilhørighet"? Hvorfor er det greit å selge drakta, og klistre den ned med stygge lapper, men det å selge et navn skal være så helligbrøde?

Draktreklame lyser i mot deg hver kamp, i hver avisartikkel og til og med på "juletrær". Stadionnavn er noe man sjeldent ser. Personlig skulle jeg heller solgt navnet, og latt drakta være ren.

Hvorfor er det greit å selge 25% av stadion, mens det er ugreit å selge selve navnet? Tross alt, navnet er noe som leies ut på kort eller lang tid, mens selve eiendommen kan bli vanskelig å kjøpe tilbake.

Man kan uansett preike så mye svada man vil. Livets harde realiteter er at våre konkurrenter vil generere kontanter fra en ekstra inntektskilde, noe vi neppe har råd til å la være. "Beggars can't be choosers"!

Vent å se. Når kreditorene banker på døra vil nok navnet bli solgt i en fei. Heller det enn å selge bautaen Kjeppe til en belgisk bakgård for knapper og glansbilder.

En sjelden gang er jeg enig med Bennylem, og dette er virkelig et sånt tilfelle.
                    Penger må vi ha, og det bør vi skaffe på alle de kreative måtene vi kan uten at det går utover den sportslige satsningen.

For de med ønsker om tradisjoner, samhold og historie... tja.. jeg kommer alltid til å kalle stadion Åråsen uansett hva det offisielle navnet er.. verre er det rett og slett ikke
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

Ser heller Lillestrøm i adecco på ÅRÅSEN enn i tippeligaen med et eller annet "dått no" navn. Helt sykt at noen engang kan se positive ting med å selge navnet på stadion. FYSJ!!! Jeg hadde blitt oppriktig flau på Lillestrøms vegne hvis vi hadde solgt navnet.
                      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

Bajen viste idag hvordan ting skal gjøres ihvertfall under den svenske cupfinalen. Alle seksjoner sang stortsett hele kampen, tifo og et meget bra gjennomført pyroshow i 2. omg. Kommer sikkert video og bilder etterhvert

Kommentar

• Kanaris93
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Nov 2007
                          • 232

Opprinnelig skrevet av Tony
                          Bajen viste idag hvordan ting skal gjøres ihvertfall under den svenske cupfinalen. Alle seksjoner sang stortsett hele kampen, tifo og et meget bra gjennomført pyroshow i 2. omg. Kommer sikkert video og bilder etterhvert
                          Tenkte å skrive det samme! Det var faktisk utrolig fett å sitte å høre på Hele soderstadion står samtlige minutter, synger hele kampen ut! HØY mentalitet der altså..
                          I med og motgang <3

Kommentar

• Kristiansen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 1332

Fra matchen i dag.

Kommentar

• Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

det var sinnsykt å være der skal jeg si deg
                              Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3501

985 tilskuere når Hønefoss spiller kvalikk

For en støtte fra hjemmepublikummet i årets viktigste kamp:

Hønefoss kjempet for sin videre tippeligaeksistens i går, i kvalikkampen mot adeccoligafemmer Ranheim.

Akkurat det var det tilsynelatende få som brydde seg om på Ringerike.

Bare 985 tilskuere fant veien til Aka Arena, der Hønefoss gjorde jobben med et nødskrik og nå har to «cupfinaler» i vente mot Fredrikstad.

Til sammenligning er publikumssnittet for de 15 hjemmekampene i Tippeligaen 3318.

Kommentar

• Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  For en støtte fra hjemmepublikummet i årets viktigste kamp:

Hønefoss kjempet for sin videre tippeligaeksistens i går, i kvalikkampen mot adeccoligafemmer Ranheim.

Akkurat det var det tilsynelatende få som brydde seg om på Ringerike.

Bare 985 tilskuere fant veien til Aka Arena, der Hønefoss gjorde jobben med et nødskrik og nå har to «cupfinaler» i vente mot Fredrikstad.

Til sammenligning er publikumssnittet for de 15 hjemmekampene i Tippeligaen 3318.
                                  Ja, det var latterlig få tilskuere der. Men NFF legger ikke opp til at det skal komme mange tilskuere dit når man setter kampstart til 20.00 en søndag kveld, og i tillegg kan det bli(no det ble) ekstraomganger og straffesparkkonkurranse. Er ikke man foreldre med barn som får dratt på kamp da. Eller bortesupportere som kommer.

Kommentar

• Jan Banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 809

Kan noen være snill og sørge for at LSK ikke får noen ideer her? Penger å hente, men man selger sjela i samme slengen.
                                    Er liksom "Sharif Stadion/Arena" feil også nå?
                                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5918

Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                      Er liksom "Sharif Stadion/Arena" feil også nå?
                                      Må bli "Arena", vel? Noe annet ville vært utenkelig. Men ifølge BennyLem er det sånt "beggars like us" må finne oss i, så da så...

Kommentar

• Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

Det verste av alt er at Sharif ville gjort mye for å få det navnet også

Kommentar

• BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

Må bli "Arena", vel? Noe annet ville vært utenkelig. Men ifølge BennyLem er det sånt "beggars like us" må finne oss i, så da så...
                                          Fra nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                          http://www.hegnar.no/sport_fritid/article501664.ece

Eliteserie-underskudd på 130 millioner

Norske eliteserieklubber styrer mot et samlet underskudd på 130 millioner kroner.
                                          Artikkel av: NTB (HegnarOnline - 15.11.10 05:36)

...

Ifølge Finansavisen kommer Tromsø, Viking og Rosenborg trolig også til å ende med underskudd på over 20 millioner kroner, mens Brann, Lillestrøm, Molde og Start kan alle komme til å tape over 10 millioner kroner.
                                          Kom gjerne med forslag til alternative inntektskilder. Publikumstallene synker, spillerne er uselgelige og/eller eid av investorer, samtidig som 10.-plasser og cup-exiter ikke fyller kassa.

Lite tyder på at klubben genererer inntekter til å kunne kjøpe tilbake 25% av Åråsen.

Jeg venter fortsatt spent på argumentasjon om hvorfor det er bedre å selge 25% av selve Åråsen, enn å leie ut navnet.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

Working...