Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

Opprinnelig skrevet av Tony
    Det må vel sies at ingen er overraska over akkurat det der...
    Pff!! Trodde ikke hooligans var noe problem i England lenger jeg!

"Statistics on football-related arrests & banning orders 2007-2008"

For de som måtte like å vite sånt
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Opprinnelig skrevet av UltraFo
      Pff!! Trodde ikke hooligans var noe problem i England lenger jeg!
      Millwall er ikke England...
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

[ironi] smart av SS...[ironi]

(mer ultras enn kæssuæl, men forsvarer vel en plass i tråden.)
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Opprinnelig skrevet av Simeone
          Hva har dette med ultras å gjøre? Står jo ikke ett ord om det der. Noen prøver virkelig å holde liv i denne tråden og godskrive all mulig dritt på ultras kontoen.

Patetisk!
          Det ble plassert her av den enkle grunn at denne tråden inneholder debatt om alle ulike former for uønskede elementer på tribunene (uansett hva man kaller de.) Derfor fant jeg det rett å plassere innlegget her fremfor å opprette egen tråd. Om den vurderingen er feil må gjerne en mod flytte innlegget.

Jeg ser at bruken av ultras-begrepet kanskje ikke er passende, men det får da være grenser for hvor hårsår man skal være.
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

Opprinnelig skrevet av superbøffel
            http://www.na24.no/propaganda/article2709640.ece

[ironi] smart av SS...[ironi]

(mer ultras enn kæssuæl, men forsvarer vel en plass i tråden.)

fantastisk! hva får denne idioten til å være ultras eller casual i det hele tatt?

for det første er jeg enig i at å kaste mynter og ting på banen er idioti, MEN å si at det er Ultras blir feil. Han var jo hva dere mener vi kaller juletre vis du skjønner ukultur ja! at det var ultras NEI
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Opprinnelig skrevet av UltraFo
              fantastisk! hva får denne idioten til å være ultras eller casual i det hele tatt?

for det første er jeg enig i at å kaste mynter og ting på banen er idioti, MEN å si at det er Ultras blir feil. Han var jo hva dere mener vi kaller juletre vis du skjønner ukultur ja! at det var ultras NEI
              1. Flott at mod flyttet innlegget fra tråden det først var postet i (Diskusjon rundt casuals/ultras) Takk.
              2. Ikke flott at mitt tilsvar til liknende innlegg ble slettet og ikke flyttet. Jeg har allerede beklaget at jeg benyttet ultrasbegrepet i mitt innlegg.
              3. Herlig å konstatere at paranoiaen fortsatt ligger på 110% hos enkelte og at fokus legges på min feilbruk av begrep, ikke innleggets essens. Gratulerer.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

tribuneUkultur=Skagerak Arena

verste så langt iår.
                Daukjøtt Felt C

Kommentar

• UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

Hvis du ser så er jeg helt enig i deg at å kaste ting både på banen eller mot spillere er idioti, ville bare poengtere at å kaste ting på banen ikke har noe med ultras å gjøre. Jeg hadde heller ikke sett tidligere innlegg
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

Det skal bli interessant å se hva som skjer i denne saken. Og det bør være et tankekors for alle som går med tanke om å leke med bluss:

ULLEVAAL (VG Nett) Norges Fotballforbund har tidligere vurdert poengtrekk for Vålerenga på grunn av supporternes blussing. Mot Lyn søndag skjedde det igjen.
                    VG Nett følger

Lag din egen RSS
                    Les også:

Spørsmålet er hvordan NFF nå velger å straffe Oslo-klubben. Forrige gang VIF-supporterne tok i bruk bengalske bluss, eller såkalt pyroteknikk, var 13. april mot LSK. Resultatet var en bot på 50.000 kroner for brudd på sikkerhet- og arrangementsbetsemmelsene.

Administrerende direktør Pål Breen var mildt sagt lite blid den gang etter at VIF fikk den høyeste boten klubben noensinne for bruk av pyroteknikk. Meningen var at bøtesatsen skulle ha en preventiv effekt i forh old til nye brudd på reglene.

Bluss i Gaza-svingen

Det skjedde ikke. For i gledens øyeblikk, over å endelig ha slått Lyn, kom blussene frem igjen i Vålerenga-svingen som omtales som «Gaza» å Ullevaal.

VG LIVE: Se høydepunkter fra kampen

Vålerenga slapp unna med bot sist,fordi ledelsen har advart mot bluss regelmessig, samt at synderne ble identifisert med klubbens hjelp.

(saken fortsetter under bildet)

SLIK SÅ DET UT: Ullevaal stadion noen minutter før klokken 22.00 søndag. Foto: Scanpix
                    Likevel er ikke NFF-teksten fra doms- og sanksjonsutvalget, forrige gang til å misforstå:

«I tilfeller der klubbene, som her, gjentatte ganger gjør seg skyldig i tilnærmet samme forseelse, kan det stilles spørsmål om de tidligere ilagte sanksjoner har hatt tilstrekkelig preventiv effekt/tilsiktet virkning. På denne bakgrunn og i lys av utvalgets uttalelser i sanksjonssak 22/2008, har det i denne saken vært vurdert om det eventuelt bør innstilles på andre sanksjonsformer enn bot.»

Breen ikke hørt

Administrerende direktør Pål Breen uttalte sist at boten på 50.000 kroner gikk på bekostning av den sportslige satsingen.

- Vi håper at supportere ikke benytter bluss i fremtiden når vi vet hvilke konsekvenser det kan innebære, sa Pål Breen sist.

Han ble ikke hørt. Og nå blusser sannsynligvis debatten opp igjen.

VIF-Martin om Fellah: - Total hjernebløding

Supporterne til Vålerenga, Klanen, reagerer kraftig på truslene om poengtrekk.

- At noen rasler med sabler om at skal de skal trekke poeng for dette, reagerer vi på. Eller, det finner jeg ikke ord for. At det kommer en bot, regner jeg med. Den blir sikkert heller ikke pen, sier Klanen-talsmann Espen Knutsen til VG Nett.

Ettersom det ikke er tillatt å bruke pyroteknikk under kamp, oppfordrer Klanen supporterne til å ikke ta det med på stadion. Men Knutsen har samtidig en viss forståelse for at noen tar dette med seg.

- At noen fyrer av et bluss når de er veldig glade, kan jeg skjønne. Så vidt jeg vet var det ikke noen som fikk en vannblemme engang, sier Knutsen.

Samleside: Flere fotballnyheter her

Knutsen sier de er i dialog med NFF om bruken av pyroteknikk, og håper de kan komme til en løsning begge parter er fornøyd med.

VG Nett kommer tilbake med mer
                    (VG NETT 21.09.2009 kl. 10:00, Sist oppdatert 21.09.2009 kl. 10:20)
                    Knurr...

Kommentar

• LasseN
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 1610

Nå vil jeg vel ikke bli overrasket i det hele tatt om søpla slipper unna med en liten dask på lanken...igjen.

Men hadde vært så utrolig bra om de får poengtrekk, deretter mister de poengene når/hvis lyn går konkurs...minuspoeng for å vinne en kamp
                      LasseN

Kommentar

• mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 849

Selv om det er søpla det er snakk om, så er ikke poengstraff for blussing riktig sanksjon. Fotball skal avgjøres på banen, ikke i et møterom på Ullevål.
                        Det samma gjelder forsåvidt også en evt. Lyn konkurs.
                        Morten

Kommentar

• Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

Opprinnelig skrevet av mrognan
                          Selv om det er søpla det er snakk om, så er ikke poengstraff for blussing riktig sanksjon. Fotball skal avgjøres på banen, ikke i et møterom på Ullevål.
                          Det samma gjelder forsåvidt også en evt. Lyn konkurs.
                          Der vi hjertens enige. Men dagens regler er nå engang gjeldende, da...

Dessverre.
                          Knurr...

Kommentar

• UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

Håper IKKE enga får poengtrekk for pyro! Som sagt mange ganger, hva folk gjør på tribunen av den type skal ikke avgjøre for klubben. "Rolig" pyro under feiring burde ikke straffes med poengtrekk! Da håper jeg resten av fans Norge tørr å si ifra på en eller annen måte.

Vet at kanskje ikke så mange synes det hadde vært så lurt men mest fair hadde vært om samtlige lag i Tippeligaen blusset for å gjevne ut
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

En passende straff bør være at alle vifs midler overføres til Lyn og enga blir meldt konkurs
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• MoBee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 958

Jeg er helt enig i at det er dust å trekke poeng for dette. MEN dette er andre gang etter at NFF begynte å snakke om poengstraff, at Enga gjør dette. Jeg er enig, men reglene er sånn og da blir det også feil å klage over straffen, uansett om man er uenig eller ikke...

Men jeg ER enig i at det er fryktelig feil å straffe lagets poengfangst for at supportere fyrer av bluss.

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9567

Kommentar

• Röshbærj
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2004
                                    • 57

Opprinnelig skrevet av tippen
                                    nå må vi huske at søpla mister mest sansynelig fire poeng når lyn mest sansynelig går konk i slutten av denne månden.....
                                    de er langt fra reddet .

..og med minus to poeng til for blussinga i går ser det jo riktig så lovende ut :-)

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Opprinnelig skrevet av Röshbærj
                                      ..og med minus to poeng til for blussinga i går ser det jo riktig så lovende ut :-)
                                      He, he... om Lyn går konk så er jo prinsippielt sett ikke kampen spilt. Dersom de får poengtrekk vil de altså få 2 minuspoeng for en ikke-eksisterende hendelse. Nesten som Kippe regelen dette, sånn litt "twilight zone" aktig.
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

Opprinnelig skrevet av mooph
                                        He, he... om Lyn går konk så er jo prinsippielt sett ikke kampen spilt. Dersom de får poengtrekk vil de altså få 2 minuspoeng for en ikke-eksisterende hendelse. Nesten som Kippe regelen dette, sånn litt "twilight zone" aktig.
                                        Viser jo bare hvor fullkomment latterlig det er å trekke poeng for utenomsportslige hendelser.
                                        Med andre ord: helt i henhold til det meste NFF finner på,
                                        Knurr...

Kommentar

• Xavi
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 1275

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                          Viser jo bare hvor fullkomment latterlig det er å trekke poeng for utenomsportslige hendelser.
                                          Med andre ord: helt i henhold til det meste NFF finner på,
                                          Nå gikk NFF tydelig ut å sa at hvis de blusser igjen kan de på poengstraff, må være virkelig tett i nøtta hvis man blusser etter det.

Det er heller ikke feil å straffe klubbene direkte for utenomsportslige hendelser, det er VIF sitt ansvar å hindre at de får med seg bluss på stadion.

(Bare for å nevne NFF gjør latterlig mye dumt også)
                                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

Working...