Det er helt feil å straffe klubb for det som skjer på tribunen. Hvis noen virkelig vil blusse på tribunen, kan ingen stoppe det.
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
-
Nå gikk NFF tydelig ut å sa at hvis de blusser igjen kan de på poengstraff, må være virkelig tett i nøtta hvis man blusser etter det.
Det er heller ikke feil å straffe klubbene direkte for utenomsportslige hendelser, det er VIF sitt ansvar å hindre at de får med seg bluss på stadion.
(Bare for å nevne NFF gjør latterlig mye dumt også)
Men det hindrer meg ikke i å være uenig i denne regelen, vel?
Sist jeg sjekket er fortsatt følgende formulering gjeldende norsk lov:
"Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grændser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser."Knurr...Kommentar
-
Å være uenig i NFF's regler rundt blussing er greit nok, men å koble det mot ytringsfriheten er beste fall søkt og mildt sagt irrelevant.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Hvis man ikke tørr å stå opp mot gubbeveldet i NFF i saker som det her mener jeg at man like gjerne kan "ta en Frank Grønlund" å legge ned hele supporterklubben.
Fotballen må og skal alltid avgjøres på banen.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Hele poenget er jo at hvem som helst kan gå inn på en tribune, slippe ett bluss mellom beina og gå.
Hvis man ikke tørr å stå opp mot gubbeveldet i NFF i saker som det her mener jeg at man like gjerne kan "ta en Frank Grønlund" å legge ned hele supporterklubben.
Fotballen må og skal alltid avgjøres på banen.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Dessuten lag har blitt straffet for ting deres supportere har gjort. Eksempel på det var Heysel Stadium i 1985, for å ta det på spissen.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
Sant, men her ser man klart at dette ble godkjent av Klanen siden ingen reagerte for å stoppe blusserne. Hvis NFF vil stoppe slik blussing er nok poengstraff det eneste som kan få disse blusserne til å tenke to ganger. Grunnen NFF velger å være så strenge på akkurat dette er vel at de mener at bluss utgjør en sikkerhetsrisiko.
Dessuten lag har blitt straffet for ting deres supportere har gjort. Eksempel på det var Heysel Stadium i 1985, for å ta det på spissen.
Grep du inn under pyroen vår sist cupfinale?
Håpløst å sammenligne med det som skjedde på Heysel. Dog er det interessant at blant alle de arresterte etter Heysel, var kun et fåtall fra Liverpool. Dessuten ble vel alle Englands klubber straffa med e-cupnekt etter Heysel.
For å sette det litt på spissen så mener du at alle klubbene i eliteserien skal få poengtrekk pga. pyro fra enga?Kommentar
-
Det med Heysel var bare for å bringe fram et eksempel på at ting på tribunen har gitt sportslige reaksjoner.
Nå virker det som jeg er helt anti blussing og pro NFF, har ikke noe i mot blussing selv, men jeg forstår at NFF vil ta i bruk poengstraff for å håndtere det de ser på som en sikkerhetsrisiko innen fotballen.
Trur hvis Klanen og VIF går inn for å identifisere og utestenge de som blusset vil de også sleppe en eventuell poengstraff. Hadde LSK hatt samme trussel hengende over seg hadde jeg blitt rimelig forbanna hvis noen tok seg friheten og blusset alikevel.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
-
Zvezda må spille sin cupkamp i Serbia imorgen uten tilskuere pga blussing. Andre gang i år de blusser, og etter bot første gang blir det kamp uten tilskuere denne gangen. Skal nevnes at blussene ble kastet ut på banen, og at det var to tilskuere som stormet utpå også.
Smederevo, som var hjemmelag, blir også straffet med kamp uten tilskuere siden blusserne klarte å få med seg blussen inn på kampen. Lukter mange kamper for flere lag uten tilskuere i år når både arrangør-klubb og laget som har tilskuere som blusser blir straffa.Kommentar
-
Tviler vel på at pyroen stopper av den grunn i Serbia
Mnogo smo jaciKommentar
-
Hvis man vil så klarer man å blusse uansett.
Beste eks er cupfinalen hvor det til og med sto i morgen avisen på lørdagen før kamp.
Alle visste det men det var ingen som klarte å stoppe det.
Viser abre at hvis man vil det nok så får man det til
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
Eller Norge-Bosnia på Ullevål. Der snakket de om aksjonen til de Bosniske supporterne i flere uker før kampen.Kommentar
-
-
Jeg kommer med et tilsvar til Xavi sitt svar til meg. Og mitt poeng var at like meget som jeg er klar over at NFF har rett til å trekke poeng for blussing, så har jeg like mye rett til å kritisere at de trekker poeng for slike ting.
Ergo: jeg påstår ikke at å blusse har noe med ytringsfriheten å gjøre. Det eneste jeg påpeker er min og alle andre sin rett til å uttrykke hva vi mener om å trekke poeng dersom det skjer.Knurr...Kommentar
-
Synd du ikke gadd å se innlegget i sammenheng med dialogen over.....
Jeg kommer med et tilsvar til Xavi sitt svar til meg. Og mitt poeng var at like meget som jeg er klar over at NFF har rett til å trekke poeng for blussing, så har jeg like mye rett til å kritisere at de trekker poeng for slike ting.
Ergo: jeg påstår ikke at å blusse har noe med ytringsfriheten å gjøre. Det eneste jeg påpeker er min og alle andre sin rett til å uttrykke hva vi mener om å trekke poeng dersom det skjer.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
-
Det er synd å lese at folk her inne ønsker poengtrekk for bluss. Men det overrasker meg ikke.
Vil man blusse, så klarer man det. At det blir en bot ut av det vet alle, men å straffe med poengtrekk, og så bruke blussebilder i media osv. i ettertid viser jo bare hvor lite forståelse forbundet/Vålerenga sitter inne med.
Hvorfor nevner jeg Vålerenga? Fordi dem tidligere i år, etter blussinga på Åråsen viste litt bluss på storskjerm. Det var tilogmed ETTER at Pål Breen hadde gått hardt ut å nevnt livstids utestengelse blant annet på de som blussa.
Men så fort Klanen tok kontakt med klubben ble det en helt annen holdning fra Enga sin side.Kommentar
-
Det er synd å lese at folk her inne ønsker poengtrekk for bluss. Men det overrasker meg ikke.
Vil man blusse, så klarer man det. At det blir en bot ut av det vet alle, men å straffe med poengtrekk, og så bruke blussebilder i media osv. i ettertid viser jo bare hvor lite forståelse forbundet/Vålerenga sitter inne med.
Hvorfor nevner jeg Vålerenga? Fordi dem tidligere i år, etter blussinga på Åråsen viste litt bluss på storskjerm. Det var tilogmed ETTER at Pål Breen hadde gått hardt ut å nevnt livstids utestengelse blant annet på de som blussa.
Men så fort Klanen tok kontakt med klubben ble det en helt annen holdning fra Enga sin side.
Fordelen ved at de får det nå er at da trur jeg ingen av våre kommer til å gjøre det så vi blir laget som blir brukt for å statuere et eksempel.
Bluss er helt konge i de rette sammenhengene (RBK i fjor anyone), men så lenge det går utover klubben når man gjør det får man bare gi faen.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Bare å blusse, men gjør det i rette tidpunk så ser ikke klubben på det så ille, ta for eks cupfinalen 07 da folk høyt oppe i LSK systemet håpet vi blusset. Da blir det sett helt anderledes på.
Og litt pirk bare til vaktene neste gang noen blusser, sørg for at INGEN kommer opp før blussene er HELT slukket hehe.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Aah.. Den dagen nøff truer med poengtrekk for at supporterne står på tribunene rundt om i landet kommer nok den også. Og da er det vel bare å akseptere det også?Kommentar
Kommentar