Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Å stå er vel ikke farlig ennå, i det minste ikke for majoriteten av KFL's medlemmer?

Kommentar

• Mr.Bird
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2009
      • 76

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Trur svært få her inn ønsker poengtrekk for bluss. At søpla får det er en helt annen sak.

Fordelen ved at de får det nå er at da trur jeg ingen av våre kommer til å gjøre det så vi blir laget som blir brukt for å statuere et eksempel.

Bluss er helt konge i de rette sammenhengene (RBK i fjor anyone), men så lenge det går utover klubben når man gjør det får man bare gi faen.

Som deg, og sikkert de fleste her inne, ønsker jeg enga alt vondt og unner dem ingen ting. Men om enga får poengtrekk for det her, vil det føre til at andre lag (kan være oss) får samme straff neste gang det er pyro på tribunen.

Enga har blusset før i år (har kanskje vært "værstingene", men det vil virke urettferdig for dem om andre klubber som blusser slipper unna, om enga skulle få poengstraff. Det er også vanskelig å vurdere om det skal bli poengtrekk, evt. hvor mye poeng som skal trekkes? Hva skal man vurdere det etter? Antall kamper det er blusset, antall bluss.....??? Om NFF gir enga poengtrekk, kan det være de behandler alle likt, og straffer alle som blusser med poengtrekk!

Ble kanskje vanskelig å tolke det her, men kort forklart:
      Vi bør ikke håpe at enga får poengtrekk, det kan vi tape på i fremtiden!

Det var sinnsykt kult når det ble blussa mot rbk hjemme i fjor, og cupfinalen!!!!!
      Vi kan koste på oss en liten bot neste gang LSK vinner noe stort! Jeg spytter inn noen kroner hvertfall!
      MCMXVII

Kommentar

• Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

Opprinnelig skrevet av Xavi
        Sa vel aldri at du ikke fikk si det, bare at jeg var uenig med deg. Jaja, samme det hehe.
        Der fikk jeg for den. Leste visst tilsvaret ditt med feil mentalitet skrudd på:???:

Så da er vi vel egentlig enige, da
        Knurr...

Kommentar

• skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
          Aah.. Den dagen nøff truer med poengtrekk for at supporterne står på tribunene rundt om i landet kommer nok den også. Og da er det vel bare å akseptere det også?
          Ser poenget ditt. Men den dagen NFF ikke lenger bare truer, men faktisk tyr til poengtrekk - er jeg stygt redd for at vi er ett skritt nærmere skrekkscenarioet. En kan ikke stryke utelukkende medhårs eller mothårs, hvis en faktisk ønsker å oppnå resultater.

Tror jeg...

Kommentar

• KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
            Vi kan koste på oss en liten bot neste gang LSK vinner noe stort! Jeg spytter inn noen kroner hvertfall!
            Vi har hatt innsamling til bøter tidligere. Dessverre har det vist seg at beløpene folk har skrytt på seg å bidra med på nett ikke på noen måte samsvarer med det som til slutt har havna på konto.

Under RBK hjemme i fjor tok vedkommende som blussa - bluss som blei satt enormt stor pris på! - ansvar og tok på seg hele bota sjøl. Voksent!

Styret i KFL er positive til bluss som en tribuneeffekt og ser ingen grunn til at dette forbudet ikke burde oppheves. Når derimot NFF truer med poengtrekk kan vi ikke tillatte eller oppfordre til denne formen for sivil ulydighet.

Selv om håpet om et øyeblikks skadefryd skulle gjøre det fristende å ønske poengtrekk for vif er det ikke på denne måten endelig tabell skal settes opp.

Styret i Kanari-Fansen Lillestrøm ville i en slik hypotetisk situasjon selvfølgelig protestere høylytt, og vi regner med
            at de aller, aller fleste LSK-supportere vil stille seg bak.
            Vidar Evje

Kommentar

• UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

Opprinnelig skrevet av KFL109
              Styret i KFL er positive til bluss som en tribuneeffekt og ser ingen grunn til at dette forbudet ikke burde oppheves. Når derimot NFF truer med poengtrekk kan vi ikke tillatte eller oppfordre til denne formen for sivil ulydighet.

Selv om håpet om et øyeblikks skadefryd skulle gjøre det fristende å ønske poengtrekk for vif er det ikke på denne måten endelig tabell skal settes opp.

Styret i Kanari-Fansen Lillestrøm ville i en slik hypotetisk situasjon selvfølgelig protestere høylytt, og vi regner med
              at de aller, aller fleste LSK-supportere vil stille seg bak.
              Synes at dere seff ikke kan oppfrodre osv til det, men synes at vis en tørr å blusse på rett tidspunkt bør ikke denne bli heksejakta fordi det "ikke er lov" om du skjønner? jeg bidrar gjerne med noen kroner til den som tørr.
              Og skulle NFF dra det så langt og idiotisk er det bare å fyre mer og da tror jeg faktisk at det blir litt av noen pyro runder fra andre lag også. For å trekke for sånt blir bare helt feil og det er noe alle skjønner. Selvom det ikke er lov, så digger omtrent ALLE bluss. Så tror alle ville gått imot NFF.

Men alle får vell en sjanse først? enga ble ikke trukket første gang og tror ikke de blir det nå heller.

Men kult at KFL og styret ikke er blankt imot bluss så lenge det er på riktig tidspunkt. Tommel opp!
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Veit ikke hva som er mest ukultur, det å drite på et bussete eller "kodeksen" om at supportere aldri skal tyste på hverandre.

La det være liten tvil, jeg kan gjerne tyste vilt og hemningsløst på LSK-supportere som ødelegger for klubben eller KFL.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  http://www.bajenfans.se/web/index.ph...1602&Itemid=57

Veit ikke hva som er mest ukultur, det å drite på et bussete eller "kodeksen" om at supportere aldri skal tyste på hverandre.
                  Nå skjønner jeg hvorfor de kaller seg Bajsenfansen.

Kommentar

• Felt C
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 776

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    http://www.bajenfans.se/web/index.ph...1602&Itemid=57

La det være liten tvil, jeg kan gjerne tyste vilt og hemningsløst på LSK-supportere som ødelegger for klubben eller KFL.
                    Det er en ærlig sak å innrømme det syns jeg,men vedkommende bør også være villig til å ta konsekvensene for tysting,like mye som en som overtreder reglementet blir straffet for å bryte det.
                    Men nå er ikke min verden akkurat cyberspace eller hva faen dere kaller den bobla dere lever i

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Opprinnelig skrevet av Felt C
                      Det er en ærlig sak å innrømme det syns jeg,men vedkommende bør også være villig til å ta konsekvensene for tysting,like mye som en som overtreder reglementet blir straffet for å bryte det.
                      Hvilke konsekvenser tenker du det bør være for tysting? Synes du det er rettferdig at medlemmer av KFL, som på et generelt grunnlag er motstandere av regelbrudd, skal være med å dekke en eventuell bot som blir gitt fordi vedkommende som har begått reglebruddet holder seg anonym?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Hvilke konsekvenser tenker du det bør være for tysting?
                        Er ingen konsekvenser uteom at man mister mange av sine kompiser hvis man tyster. Det svir nok mest. Er i mot at man tyster på hverandre. Men til en viss grad. Sier seg selv at alvorlige forbrytelser skal straffes.

Kommentar

• skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

Opprinnelig skrevet av Emil B
                          Er ingen konsekvenser uteom at man mister mange av sine kompiser hvis man tyster.
                          Noe sier meg at jeg uansett ville tatt en revurdering av vennekretsen hvis driting på busseter var en sosialt akseptert handling

Kommentar

• Felt C
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 776

Opprinnelig skrevet av skotten
                            Noe sier meg at jeg uansett ville tatt en revurdering av vennekretsen hvis driting på busseter var en sosialt akseptert handling
                            Det var vel en i vennekretsen til ultras paranoia som dreit på seg på hjem fra Bergen en gang på 90-tallet :-P

Kommentar

• skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

Det var vel en i vennekretsen til ultras paranoia som dreit på seg på hjem fra Bergen en gang på 90-tallet :-P
                              B**** var litt av en figur, ja

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Opprinnelig skrevet av skotten
                                B**** var litt av en figur, ja
                                Er det samme person som var naken på Skindbuksen pub i København før en Royal League kamp for noen år siden?? Det var en mildt sagt spesiel opplevelse

Kommentar

• skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

Er det samme person som var naken på Skindbuksen pub i København før en Royal League kamp for noen år siden?? Det var en mildt sagt spesiel opplevelse
                                  Med fare for å få kort for chatting, nei ikke han. Vi får ta det på privaten

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

He, he, det høres voldsomt dramatisk ut, men ingen tvil om at jeg skal klare å håndtere de konsekvensene. Jeg er stort sett ikke veldig opptatt av hva andre synes om meg, spesielt ikke de som ødelegger for LSK eller KFL.

Bæsjing på et bussete ville jeg glatt sunget høyt om, men det er nå en gang meg. Renslighet er en dyd
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

Jeg har en god kamerat som bæsjer sort sett overalt, men er veldig glad i han allikevel. Ikke døm folk bare fordi de har problemer med å styre tarmen sin.

Elsker deg Eriksen!
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

Var et fantastisk pyroshow i starten av 2-omgang på Råsunda mellom AIK-Djurgården.
                                        Noen som vet hvorfor det nesten ikke er Djurgården fans på plass?

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Var et fantastisk pyroshow i starten av 2-omgang på Råsunda mellom AIK-Djurgården.
                                          Noen som vet hvorfor det nesten ikke er Djurgården fans på plass?
                                          Tror de er utestengt etter de stormet banen og stoppet matchen for noen uker siden.
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...