Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

Nå har ikke jeg lest meg opp på saken, men mener vi trygt kan betegne trusler mot klubbansatte som ukultur.. Må vel finnes andre måter fansen kan påvirke klubben.

Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      Nå har ikke jeg lest meg opp på saken, men mener vi trygt kan betegne trusler mot klubbansatte som ukultur.. Må vel finnes andre måter fansen kan påvirke klubben.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle5910147.ab
      Staffan var en fyr som hadde 0 peiling på supporterkultur og brydde seg kun om sponsorer og samarbeidspartnere (glad ikke vi har noen sånne i klubben vår ). I Hammarby har man alltid verdsatt supporterne sine, så når det da kommer inn en sånn type som Staffan så er det nok til det beste for begge parter at han gikk. Men selvfølgelig trist at det skal skje på denne måten. Trusler hører ikke hjemme noen steder.
      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• detvarvondtdet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 398

Opprinnelig skrevet av Petter Ø

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle5910147.ab

Når man er inne på hvordan "fansen" påvirker klubben (kjøp/salg, osv) ved bruk av trusler og vold er vel Lazios irriducibili kanskje det beste eksempelet på hvor langt det kan gå. Anbefaler denne lille dokumentaren for de her som ikke har sett den.

Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
        "Dere kan sitere meg på dette:
        Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
        Fjøra

Kommentar

• UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

Ingen poengtrekk gitt! Bombe

UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

Opprinnelig skrevet av UltraFo
            Skulle bare mangle, men " Forbundsstyret anmelder saken til Doms- og sanksjonsutvalget, med en innstilling på kr. 75 000,- i bot." den er drøy....
            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Drøy er den, men hva tjener ikke enga på supporterutstyr, kaffe og alt mulig annet rart? Tviler på at de 75.000,- blir tatt fra den sportslige kassa for å si det slik. Når dem har råd til å gi 150.000,- eller hva det var til Lyn for 1 uke siden så har dem råd til en bot på 75.000,- eller hva det nå skulle bli. I tillegg så viser vel Enga bilder/video av pyroen på neste hjemmekamp samtidig som dem går sterkt ut mot pyrobruk!

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                Men gjett om de kommer til å trekke poeng dersom noen LSK-supportere skulle finne på å blusse. Ser for meg begrunnelsen allerede:
                "NFF har i skjerpende retning lagt vekt på at det tidligere har blitt gitt klare signaler om at dette er uakseptabelt, blant annet ved kraftig bøtelegging ved tidligere forseelser. Da dette tydeligvis ikke har hatt preventiv virkning ser vi oss derfor nødt til å statuere et eksempel og ilegger derved lillestrøm Sportsklubb et trekk på 3 poeng."
                Knurr...

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

I Polen holdt man kjeft hele første omgang på alle kamper pga sensur av flagg/bannere.

http://www.youtube.com/watch?v=wWvrK...layer_embedded#

LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

Opprinnelig skrevet av Leif A
                      Men gjett om de kommer til å trekke poeng dersom noen LSK-supportere skulle finne på å blusse. Ser for meg begrunnelsen allerede:
                      "NFF har i skjerpende retning lagt vekt på at det tidligere har blitt gitt klare signaler om at dette er uakseptabelt, blant annet ved kraftig bøtelegging ved tidligere forseelser. Da dette tydeligvis ikke har hatt preventiv virkning ser vi oss derfor nødt til å statuere et eksempel og ilegger derved lillestrøm Sportsklubb et trekk på 3 poeng."
                      Tviler på at de kommer til å gi poengstraff så lenge noen kun blusser. Det er jo en ganske uskyldig ting å gjøre. Men blir det slik som det er på nesten hvert eneste Stockholms-derby at de kastes ting inn på banen, tilskuere på banen osv. Først når slike scener oppstår på tribunen i Norge vil det bli poengstraff. Fra et derbyet mellom AIK-Hammarby tidligere i år.

Kommentar

• Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

Opprinnelig skrevet av Emil B
                        Tviler på at de kommer til å gi poengstraff så lenge noen kun blusser. Det er jo en ganske uskyldig ting å gjøre. Men blir det slik som det er på nesten hvert eneste Stockholms-derby at de kastes ting inn på banen, tilskuere på banen osv. Først når slike scener oppstår på tribunen i Norge vil det bli poengstraff.
                        Du og jeg og mange andre kan nok være enig om at blussing er en ganske uskyldig ting å gjøre. Men jeg har ingen tro på at NFF mener det samme. Og jeg har en følelse av at de bare venter på muligheten til å kunne bruke LSK som statuerings-eksemplet. Mulig at jeg er en smule (eller et helt brød) paranoid når det gjelder NFF vs LSK, men selv om man er paranoid behøver ikke det å bety at en ikke blir forfulgt.
                        Og du behøver jo ikke gå lenger tilbake enn til etterspillet etter cupfinalen i '07 for å se NFF sin evne til å snu på fem-øringen og endre sedvane. Da var det ikke arrangøren som ble tatt (som frem til da var gjeldende regel), men klubben som ble assosiert med blussingen.
                        Knurr...

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Etter tre intetsigende landskamper på rappen i dag; Ja, jeg har sans for bluss, men ikke som stopp i kampen. Snakk om å ødelegge for seg selv!! Neste gang jeg stiller på Åråsen, skal jeg være helt sikker på at jeg har ren truse. INGENTING kommer til å være usjekket heretter og det kan supporterne takke oss selv for, :-(
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

Tinnsoldatblussing er så til de grader ukultur!! FFK fansen er latterlige.

Kommentar

• Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

Liverpool bannlyser badeballer

Klubben varsler at alle oppblåsbare elementer vil bli konfiskert under United-kampen.

www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                Liverpool bannlyser badeballer

Klubben varsler at alle oppblåsbare elementer vil bli konfiskert under United-kampen.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/eng...r-2971307.html
                                så faktisk stewards konfiskerte badeballer/ballonger under Chelsea-Bolton ligacuppen til generelt misnøye.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  I Polen holdt man kjeft hele første omgang på alle kamper pga sensur av flagg/bannere.

http://www.youtube.com/watch?v=wWvrK...layer_embedded#
                                  Haha, de kjørte OH´er mens spillet pågikk. det hadde funka bra på Åråsen. Hadde jo blitt ville slosskamper pga. sure folk som vil se kampen.

Men jeg skjønte ikke helt greia der, var det samme lags supportere på begge kortsidene?
                                  For et ufyselig stygt stadion forresten.

Kommentar

• scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

Opprinnelig skrevet av Emil B
                                    Tinnsoldatblussing er så til de grader ukultur!!

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4397

Det var litt kult for 10 år siden, men ikke nå lenger
                                      ..................

Kommentar

• Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

Fenerbahce må spille to kamper for tomme tribuner etter at det ble kastet gjenstander inn på banen før og under kampen mot Galatasaray på søndag.

Verst gikk det ut over fjerdedommeren, som ble truffet av et glass (?) under oppvarminga og måtte sy. Gjestenes Kader Keita ble også truffet av noe under kampen da han skulle ta corner.

Kommentar

• UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

Så var det dette med elendige stadio navn da.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/ ... tid=582689

Newcastle-supportere er opprørte etter at klubben onsdag døpte om sin hjemmebane til «sportsdirect.com@St James' Park Stadium».

Da er det bare å legge opp hele driten ass.. Håper virkelig det der er noe tull..
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

Working...