Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

Djurgården bør straffes og supporteren bør straffes. Men en straff bør ikke føre til at DIF rykker ned. Kampen var ferdigspillt og avgjort da dette skjedde. Det bør etter min mening ha en betydning.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Tvert imot. Signaleffekten ved å bare straffe laget for hendelser innenfor spilletid vil sende ut helt håpløse signaler. Straffen må være akkurat like streng for hendelser før/etter kampen også, ellers kan man tenke seg hva resultatet blir.... Ville laget blitt sendt ned av tilsvarende oppførsel mens kampen pågikk, må samme konsekvens anvendes etter kampslutt.

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

Opprinnelig skrevet av reka
        Tvert imot. Signaleffekten ved å bare straffe laget for hendelser innenfor spilletid vil sende ut helt håpløse signaler. Straffen må være akkurat like streng for hendelser før/etter kampen også, ellers kan man tenke seg hva resultatet blir.... Ville laget blitt sendt ned av tilsvarende oppførsel mens kampen pågikk, må samme konsekvens anvendes etter kampslutt.
        Ser poenget ditt, men jeg synes alikevel det blir feil å justere resultatet i ettertid når den har blitt avgjort etter 90 min på en sportslig måte. Hadde dette skjedd under kampens gang hadde kampen blitt avbrutt og resultatet blitt satt til 0-3 og det hadde vært helt greit.

Kommentar

• King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

Fotball avgjøres på banen. Ikke i doms og sanksjonsutvalg. Djurgården får nok en bot på 150 000 +-. Djurgården kunne ikke gjort noe mer for å forhindre at det som skjedde faktisk skjedde.
          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

Søpla har fått 50000 i bot etter blussinga mot Liin.

Kommentar

• Kristiansen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 1332

50.000 i bot for 3-4 bluss ?! ALT for drøyt ! Jævla møkka forbund...

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

Opprinnelig skrevet av the fugla man
                50.000 i bot for 3-4 bluss ?! ALT for drøyt ! Jævla møkka forbund...
                Alle bøter som vif får er bra ,syns dem fikk alt for lite jeg .Eneste jeg reagerer på er at bota er for liten ,dette er ikke første gangen klanen blusser og kanskje på tide og trekke poeng nå( nøff). Hadde det hvert vi som hadde blussa så mye som klanen(vif) i år så hadde vi spilt i adecco neste år.

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Alle bøter som vif får er bra ,syns dem fikk alt for lite jeg .Eneste jeg reagerer på er at bota er for liten ,dette er ikke første gangen klanen blusser og kanskje på tide og trekke poeng nå( nøff). Hadde det hvert vi som hadde blussa så mye som klanen(vif) i år så hadde vi spilt i adecco neste år.
                  Bøter for blussing er idioti uansett hvilket lag som for det.

Kommentar

• MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

Hm... Nå er vel bøter riktig så lenge dette ikke er lov. Det er flere ting som er ulovlig i samfunnet og man VET at man risikerer bot og straff hvis man bryter en regel. Dersom man er uenig i loven er vel ikke å bryte den beste måten å omgjøre regelen?

Det er "miljøfartsgrense" på noen veier i Norge, noe jeg som ikke bruker piggdekk syns er teit. Men hvis jeg bryter den, vet jeg at jeg må ta straffen... Jeg tror ikke at å kjøre i 80 i 60-sone gjør at de forandrer regelen.

Nå skal det sies at jeg så absolutt ikke er motstander av bluss, jeg vil gjerne ha en regelendring jeg. Men det er ulovlig nå og dermed syns jeg det er greit med bot.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av MoBee
                      Hm... Nå er vel bøter riktig så lenge dette ikke er lov.
                      Men nå har vel verken Lillestrøm eller vålerenga noengang organisert ulovlig blussing på sine kamper? Er jo greit med bøter, men de burde kun gå på de som faktisk blusser, og ikke klubben. Man kan ikke forvente at vaktene skal stikke hendene opp i ræva på hver publikummer for å unngå at de får med seg bluss inn?

Kommentar

• Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

Bruk eller besittelse av ulovlig fyrverkeri (fyrverkeri klasse IV og raketter klasse II og III), brannvernloven §42, jfr. §5, jfr. Forskrift om håndtering av eksplosjonsfarlig stoff av 2002 nr. 922 §2 - 9, 2. ledd: 3 000 kr -

Bruk av fyrverkeri på uforsvarlig måte, brannvernloven §42, jfr. §5, jfr. Forskrift om håndtering av eksplosjonsfarlig stoff av 2002 nr. 922 §2 - 9, 3. ledd: 7 000 kr -

Bruk av fyrverkeri på uegnet sted (tettbebyggelse, nær bensinstasjon etc.), brannvernloven §42, jfr. §5, jfr. Forskrift om håndtering av eksplosjonsfarlig stoff av 2002 nr. 922 §2 - 9, 4. ledd: 7 000 kr. https://www.politi.no/romerike/om_oss/Tema_360.xhtml
                        Hvordan kan NFF gi en bot på 50000 kr når Politiet gir bøter fra 3000-7000 kr for ulovelig bruk av fyrverkeri?! Helt på jordet.

Kommentar

• Syngende Fugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 415

Opprinnelig skrevet av Emil B
                          Hvordan kan NFF gi en bot på 50000 kr når Politiet gir bøter fra 3000-7000 kr for ulovelig bruk av fyrverkeri?! Helt på jordet.
                          større risiko kanskje siden det er blandt så mye folk på et lukket område..:???:
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner! - Send KANARI TIFO til 2401 (30,-)

Kommentar

• Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

Burde da være større risiko å fyre av pyro når du er drita på nyttårsaften med bare drita folk rundt deg.. Folk kan stikke av, men ingen gjør det.

Kommentar

• Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

Her snakker vi syke tilstander.

Bakgrunn: siste serierunde i Brasil, Coritiba møter Fluminense og må vinne for å ikke rykke ned, men klarer bare 1-1.

Da går det sånn her

Straffen klubben har fått er 30 kamper uten publikum og 240.000 euro i bot. (hentet fra serbiske medier, så om det er 100% riktig er jeg litt usikker på)

Kommentar

• UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

Blussing er jammen farlig! La oss bruke det til reklame:

UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

Opprinnelig skrevet av UltraFo

http://www.minfotball.no/minfotball/...ype=&pl=&page=
                                  Men nå er vel ikke TV2 som har noe i mot bluss da. De vil sikkert ha mer, for det gjør seg godt på tv. Håper det skjønner det angående tifo også neste år.
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                    Men nå er vel ikke TV2 som har noe i mot bluss da. De vil sikkert ha mer, for det gjør seg godt på tv. Håper det skjønner det angående tifo også neste år.

TV2 har litt å lære av våre svenske venner.

Kommentar

• Syngende Fugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 415

Opprinnelig skrevet av UltraFo

http://www.minfotball.no/minfotball/...ype=&pl=&page=
                                      Det var voldsomt og det
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner! - Send KANARI TIFO til 2401 (30,-)

Kommentar

• iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                        Her snakker vi syke tilstander.

Bakgrunn: siste serierunde i Brasil, Coritiba møter Fluminense og må vinne for å ikke rykke ned, men klarer bare 1-1.

Da går det sånn her

Straffen klubben har fått er 30 kamper uten publikum og 240.000 euro i bot. (hentet fra serbiske medier, så om det er 100% riktig er jeg litt usikker på)

Skyter jo faen steike meg med hagle på slutten der! Ble noen alvorlig skadet?
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Superstefan
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 2180

Regner med det er en Riot Shotgun med plastikkkuler de skyter med, tar ikke liv men du sover nok neppe godt etter en runde sånn i ryggen.

Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

Working...