Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

Opprinnelig skrevet av veiron
    Skjerp deg a! Det er en jobb for disse gutta. De er ikke vokst opp med klubbtilhørigheten!

Hammarby virker som en klubb som er infisert av rasshøl. Noe også svenske fotball generelt ser ut til å slite med. Fine forbilder enkelte av dere her på forumet har!
    slettet
    Last edited by King_Raymond; 12.03.2010, 16:28.
    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

Tror veiron tenkte på spillerne.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
        Tror veiron tenkte på spillerne.
        Ja, det hadde vært merkelig om noen har "supporter" som yrke.

Tror du skal puste ut og lese innlegget en gang til King Raymond.

Kommentar

• thunderstruck
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • May 2006
          • 5

Ser att ni disskuterar Egurens övergång. Många av er är helt oförstående hur Bajens hulliganer kunde göra så här. Jag förstår det, men ni som varit på derby i Stockholm vet nog att det är hårdare klimat mellan Sthlms klubbarna än tex mellan er och Våleränga.Det går helt enkelt inte att jämföra. Inte en chans att man byter klubb mellan AIK DIF och Bajen och definitivt inte på der sätt som Eguren gjorde. Han kunde gått till Norge eller Malmö eller vilken klubb som helst FINE inget problem men aldrig någonsin att man går till Råtta eller Apa.

Kommentar

• Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

Opprinnelig skrevet av thunderstruck
            Ser att ni disskuterar Egurens övergång. Många av er är helt oförstående hur Bajens hulliganer kunde göra så här. Jag förstår det, men ni som varit på derby i Stockholm vet nog att det är hårdare klimat mellan Sthlms klubbarna än tex mellan er och Våleränga.Det går helt enkelt inte att jämföra.
            Og du kan heller ikke sammenligne klimaet mellom Stockholmsklubbene med klimaet mellom Galatasaray og Fenerbahce (overraskende at jeg trekker inn disse?), men jaggu har Emre Belözoglu fått gå i fred i Istanbul siden han kom tilbake, selv om han også hadde snakket varmt om Galatasaray hele livet. Det er nok bare Bajen-huliganerna som er idioter i dette tilfellet.

Kommentar

• thunderstruck
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • May 2006
              • 5

Vem bryr sig om hur det är i Turkiet. Konstaterar bara att så är klimatet mellan Sthlmsklubbarna sen får du tycka och tänka vad du vill :???:

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av thunderstruck
                Vem bryr sig om hur det är i Turkiet. Konstaterar bara att så är klimatet mellan Sthlmsklubbarna sen får du tycka och tänka vad du vill :???:
                Jeg for min del synes det er ett vanvittig klima mellom klubbene. Inntrykket jeg har av Stockholms derbyene, er at det er noen ekstremister blandt tilskuerene som skaper dette dårlige klimaet. De aller fleste klarer å oppføre seg folk, men noen skiller seg ut.

Jeg fatter det ikke og kan ikke på noen måte finne en grunn til å respektere det. Og det er vel ikke bare mot andre Stockholmsklubber de er harde mot? IFK Göteborg sin spiller buss ble vel "steinet" av AIK suporterene når de ankom banen (eller hotelet? husker ikke det nøyaktig - kastet stein ble det uansett gjort) i 2008. I 2009 holdt de ankomstidspunktet hemmelig:!:

Det jeg ikke helt kan forstå, er hvorfor disse "suporterene" skal være unntatt normal folkeskikk? Hvorfor skal dem få oppføre seg som idioter og det skal aksepteres? Jeg lar de spørsmålene stå ubesvart....

Kommentar

• Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

Opprinnelig skrevet av *46*

Det jeg ikke helt kan forstå, er hvorfor disse "suporterene" skal være unntatt normal folkeskikk? Hvorfor skal dem få oppføre seg som idioter og det skal aksepteres? Jeg lar de spørsmålene stå ubesvart....
                  Veldig godt poeng. Grunnen som enkelte her og andre steder nevner er at klimaet er slik. Så kan man jo diskutere hvorfor klimaet er slik. Jeg tror svaret er enklere å finne enn hvem som kom først av høna og egget.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

Hva mener du man skal gjøre da? Utestenge alle?

Ingen tvil om at det er mye grums i Sverige, men det blir overdrevet og hausset opp noe jævlig av media også. På slutten av 80 tallet/starten av 90 tallet hendte det flere ganger at supporterne stormet banen og sloss ute på gressmatta uten at det skapte noe særlig oppstyr. De siste 3-4 årene blir fotballen erklært død flere ganger hver sesong så fort det skjer den minste lille ting.
                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                        Hva mener du man skal gjøre da? Utestenge alle?

Ingen tvil om at det er mye grums i Sverige, men det blir overdrevet og hausset opp noe jævlig av media også. På slutten av 80 tallet/starten av 90 tallet hendte det flere ganger at supporterne stormet banen og sloss ute på gressmatta uten at det skapte noe særlig oppstyr. De siste 3-4 årene blir fotballen erklært død flere ganger hver sesong så fort det skjer den minste lille ting.
                        Ja - elementer som ikke klarer å oppføre seg som folk og reglement, kan sitte foran tv'en hjemme. Dem har ikke noe som helst å gjøre på kamp.

Var da ikke lenger tilbake enn i høst 09 at DIF fansen stormet banen og en av supportene slo ned en Asyriska spiller som ikke hadde gjort noe som helst. Men det er kanskje slik det skal være.... Tøft å slå ned en som ikke har gjort noe!

Kommentar

• Martin1917
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Dec 2009
                          • 6

Ja - elementer som ikke klarer å oppføre seg som folk og reglement, kan sitte foran tv'en hjemme. Dem har ikke noe som helst å gjøre på kamp.

Var da ikke lenger tilbake enn i høst 09 at DIF fansen stormet banen og en av supportene slo ned en Asyriska spiller som ikke hadde gjort noe som helst. Men det er kanskje slik det skal være.... Tøft å slå ned en som ikke har gjort noe!
                          Tror ikke at det er noen her som synes at episoden der spilleren ble slått ned, var så veldig tøff og kul, og det er en kjent sak at det er en del negativt i Sverige. Likevell er svenskene flere år foran oss, og vi har en del å lære av våre naboer, selv om man finner negative sider. Også er det jo en kjent sak at ting blir blåst ut av proposjoner i media, slik det fort blir relativt mye styggere i avisen, enn i virkeligheten.

Banestormingen synes jeg var kul, bortsett fra spilleren som ble slått ned selvfølgelig.
                          UFC - 2005 X 2010

Kommentar

• Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

Jeg ser en sammenheng. Så lenge folk får ture fram og gjøre som de vil så vil slike episoder følge med. Om man ser gjennom fingrene med en del "mindre alvorlige" regelbrudd, så baner det vei for mer alvorlige ting. Det er akkurat som med unger. De vil alltid teste de voksnes grenser. Slipper de unna med en ting, kan du være rimelig sikker på at de vil prøve på noe som er hakket verre neste gang. Det er dette som kalles å la det skli ut. Det eneste som funker da, er å sette ned foten og si; dette godtar vi ikke!
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

Ellers vil jeg berømme alle parter for at vi har klart å holde et saklig nivå på denne debatten lenge. Uenige kan og skal vi være, men personanngrep og raseriutbrudd har vi unngått en stund. Bra!
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

Hvis man skulle fulgt LSK sin linje og utestengt de som er Casuals så hadde det vært rundt 500-600 (kanskje flere) som hadde blitt utestengt i de 3 stockholmsklubbene tilsammen. Hadde det blitt mindre bråk av det? Jeg er ganske sikker på at det ikke hadde blitt det.

De som blir identifisert når de har gjort noe som bryter reglementet i forbindelse med fotballkamper i Sverige blir utestengt. De man er på kamp sammen med, men som ikke har gjort noe galt blir ikke utestengt. Det er sånn det skal være mener jeg.
                                Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Elefantøl
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Feb 2007
                                  • 8

Altså jeg er ikke så veldig mye inn i supporterkulturen, men har hørt om en eller annen gruppe som heter LKT som er en undergruppe av kfl etter hva jeg har forstått. jeg var på kampen igår og sto bak ett par av disse, og har ett spørsmål: Hvorfor i alle dager er ikke disse utestengt? de tar jo så mye dop på tur at de faen ikke klarer og stå, ikke bidrar dem med stemning heller og de oppfører seg jo som idioter..
                                  Elsk fulga for faen!

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

Tøft!

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Artig å se at klansapene er nyskapende på Tifo-fronten. Aner vi Kiwi-tifo neste hjemmekamp?
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Tubbs
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Nov 2009
                                        • 20

Opprinnelig skrevet av Elefantøl
                                        Altså jeg er ikke så veldig mye inn i supporterkulturen, men har hørt om en eller annen gruppe som heter LKT som er en undergruppe av kfl etter hva jeg har forstått. jeg var på kampen igår og sto bak ett par av disse, og har ett spørsmål: Hvorfor i alle dager er ikke disse utestengt? de tar jo så mye dop på tur at de faen ikke klarer og stå, ikke bidrar dem med stemning heller og de oppfører seg jo som idioter..
                                        At LKT ikke er utesteng er viser jo bare hva for en parodi hele tribune reglementet til LSK/kfl har blitt. Helt enig med deg, er faen ingen tvil om at de gutta bare er ute etter trøbbel. Her sett de på flere kamper selv og noen av de er jo mer rusa enn noe jeg har sett på norske tribuner noen gang. Disse folka har ingen ting med fotball og gjøre høres det ut som.
                                        Få ut pakket.

Kommentar

• ChriZza
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 4265

Opprinnelig skrevet av Tubbs
                                          At LKT ikke er utesteng er viser jo bare hva for en parodi hele tribune reglementet til LSK/kfl har blitt. Helt enig med deg, er faen ingen tvil om at de gutta bare er ute etter trøbbel. Her sett de på flere kamper selv og noen av de er jo mer rusa enn noe jeg har sett på norske tribuner noen gang. Disse folka har ingen ting med fotball og gjøre høres det ut som.
                                          Få ut pakket.
                                          Wow, dette er faktisk det absolutt dummeste jeg har lest på drit lenge.

Kommentar

Working...