Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Opprinnelig skrevet av iL
    Feil tråd og ta denne diskusjonen i.
    LKT er ikke ultras/casuals. Da passer det å ta den diskusjonen her ettersom det er ingen andre tråder hvor den diskusjonen passer inn.

    Kommentar

    • MoBee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 958

      Grupperinger eller ei, jeg syns ofte det slippes inn altfor fulle folk på Åråsen. Akkurat her virker vaktene redde for konfrontasjon og det burde bedres. Åråsen på kampdag er ikke et sted for drita fulle folk, uansett hvem det gjelder.

      (og dette er et innlegg om tribunekultur)

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        Opprinnelig skrevet av Andt
        Et enda bedre eksmpel er JK, som alltid vært der som en gruppe, både med bannere og som har satt opp egne bussturer.
        Til info så er JK en ungdomsatsing fra kfl sin side, turene JK hadde ifjor var det kfl som stod for.
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • taraldsen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2006
          • 161

          Ikke rusa i aalesund?? haha .. var faen meg som å se en episode av rammteateret og dere fant faen ikke den påsan med høl i .....

          Kommentar

          • Falla
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Dec 2008
            • 18

            Opprinnelig skrevet av taraldsen
            Ikke rusa i aalesund?? haha .. var faen meg som å se en episode av rammteateret og dere fant faen ikke den påsan med høl i .....
            det var 1 eller muligens 2 av oss som hadde fått 37 pils for mye innabors før denne kampen, det skal jeg ikke stikke under en stol. Skal heller ikke stikke under en stol at det er som regel et par av oss som får det. (ber om unnskyldning hvis dette plaget deg voldsomt i ålesund.)

            Hvem er vi?

            Jo vi er en STOR, STERK og FARLIG undergruppe av KFL, vi jobber KUN i mot KFL, LSK og fellesskapet generelt. MEN grunnen til at vi ikke blir utestengt i fra tribunen er at vi forsyner både styret, vakter og de store gutta i LSK med det de måtte ønske seg......:twisted: Og for ikke og glemme de store nynazistiske grupperingene i norge da (herregud.)

            Nei dette blir vel egentlig bare litt dumt kjenner jeg, hvis det er noe du lurer på eller vil snakke om så huk tak i en av oss på martins eller på bussen neste gang da. Så blir nok du også en episode av rammteateret. (hvis du tør da........muahahahah)

            -Falla-

            Kommentar

            • taraldsen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2006
              • 161

              plaget meg ikke... Ble mere irritert og flau på deres vegne.. Må ærlig innrømme at det heller så ut som dere var mere interessert i å dra på tur og drekka dere helt ned enn å støtte LSK. Men skal det er nå hva jeg synes da.

              Synes også det er underlig at en sånn type oppførsel er akseptabel ovenfor hva andre gjør og hva de må tåle av behandling. Litt kjedelig også hvis det stemmer at det har blitt noe klinsj med Juniors gutta .. Dere er vell voksemenn er dere ikke? hjelper ikke å skylde på de 40 øla dere tok for mange av hvis dere presterer å gjøre ekstremt dumme ting under KFL / LSK sin logo...

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Opprinnelig skrevet av taraldsen
                plaget meg ikke... Ble mere irritert og flau på deres vegne.. Må ærlig innrømme at det heller så ut som dere var mere interessert i å dra på tur og drekka dere helt ned enn å støtte LSK. Men skal det er nå hva jeg synes da.

                Synes også det er underlig at en sånn type oppførsel er akseptabel ovenfor hva andre gjør og hva de må tåle av behandling. Litt kjedelig også hvis det stemmer at det har blitt noe klinsj med Juniors gutta .. Dere er vell voksemenn er dere ikke? hjelper ikke å skylde på de 40 øla dere tok for mange av hvis dere presterer å gjøre ekstremt dumme ting under KFL / LSK sin logo...
                Unødvendig å dra denne noe lengre. Alle går på en smell innimellom.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

                  Ukultur er halv sannheter og beskyldninger som kommer internt fra alle Lillestrøm supportere mot hverandre. Antydninger om nynazisme er bak mål, sånt hadde aldri fått fotfeste. Kan ikke folk bare la hverandre være i fred?
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                  Kommentar

                  • Falla
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Dec 2008
                    • 18

                    Opprinnelig skrevet av taraldsen
                    plaget meg ikke... Ble mere irritert og flau på deres vegne.. Må ærlig innrømme at det heller så ut som dere var mere interessert i å dra på tur og drekka dere helt ned enn å støtte LSK. Men skal det er nå hva jeg synes da.

                    Synes også det er underlig at en sånn type oppførsel er akseptabel ovenfor hva andre gjør og hva de må tåle av behandling. Litt kjedelig også hvis det stemmer at det har blitt noe klinsj med Juniors gutta .. Dere er vell voksemenn er dere ikke? hjelper ikke å skylde på de 40 øla dere tok for mange av hvis dere presterer å gjøre ekstremt dumme ting under KFL / LSK sin logo...
                    Vi har ingen klisj med verken JK eller noen andre i KFL.

                    Kommentar

                    • Kristiansen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 1332

                      Ryktes om pyro fra Rosenborg publikummet i dag! Deeeeilig!

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                        Ryktes om pyro fra Rosenborg publikummet i dag! Deeeeilig!
                        Det sies at dette var en lovlig pyring, godkjent fra NFF,RBK osv.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          godkjent midt på tribunen!!

                          wow hvordan fikk de til det?
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • lskgogo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 633

                            Klubben dems liker litt liv på tribunen..
                            Tar seg en pause til mars 2012..

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av lskgogo
                              Klubben dems liker litt liv på tribunen..
                              NFF liker klubben dems litt...

                              Kommentar

                              • Superstefan
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 2180

                                Det er nye regler fra NFF i år iforhold til den strenge linja de la seg på i fjor har NSA og NFF forhandlet frem at man lov til og søke om bluss på andre steder en forran tribunen til bestemte tidspunkt. Det er fortsatt mange godkjenninger som må igjenom (brannsikkerhet,klubb NFF osv) men det er altså mulig.

                                Er også en del kriterier som må gå igjenom. Man kan ikke søke om og blusse og fyre av ett midt i KFL feltet. Må være ett område som man er alene på. Altså man må ha ett 1x1 meter feks felt der ingen er i fare for og bli brent.

                                Har prøvd og finne tilbake reglene men fant de ikke. Skal se litt seinere om jeg finner de.
                                Fotograf Kreativ Kanaris

                                KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  Regner med at UFC/KFL is on top of it allerede, og vi kan få heftige bluss scener på feltet i løpet av året!
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

                                    Opprinnelig skrevet av Superstefan
                                    Det er nye regler fra NFF i år iforhold til den strenge linja de la seg på i fjor har NSA og NFF forhandlet frem at man lov til og søke om bluss på andre steder en forran tribunen til bestemte tidspunkt. Det er fortsatt mange godkjenninger som må igjenom (brannsikkerhet,klubb NFF osv) men det er altså mulig.

                                    Er også en del kriterier som må gå igjenom. Man kan ikke søke om og blusse og fyre av ett midt i KFL feltet. Må være ett område som man er alene på. Altså man må ha ett 1x1 meter feks felt der ingen er i fare for og bli brent.

                                    Har prøvd og finne tilbake reglene men fant de ikke. Skal se litt seinere om jeg finner de.
                                    Burde jo vanligvis ikke være allverdens vanskelig å rydde et felt på f.eks 2x2 meter på KFL tribunen en gang iblandt. Så forøvrig ut som om det sto ganske tett med folk rundt blussa videoen fra Lerkendal foran i tråden.
                                    KFL - medlem nr 23

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5916

                                      Se NFFs sikkerhetsbestemmelser, vedlegg 2, side 26:

                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        Opprinnelig skrevet av egil
                                        Burde jo vanligvis ikke være allverdens vanskelig å rydde et felt på f.eks 2x2 meter på KFL tribunen en gang iblandt. Så forøvrig ut som om det sto ganske tett med folk rundt blussa på bildene fra Lerkendal foran i tråden.
                                        Ett felt? er snakk om 1x1 pr bluss, om det skla gjøres skal vi da ha mer enn 2 stusselige bluss midt på feltet vel?

                                        Kommentar

                                        • egil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1119

                                          Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                          Ett felt? er snakk om 1x1 pr bluss, om det skla gjøres skal vi da ha mer enn 2 stusselige bluss midt på feltet vel?
                                          Poenget mitt var at det ikke var allverdens vanskelig å få til på KFL feltet, ikke hvor mange bluss og felter vi skal ha.

                                          Limer forøvrig inn side 26 fra reglementet slik at folk slipper å leite i linken;

                                          VEDLEGG 2
                                          REGLEMENT FOR BRUK AV PYROTEKNISK
                                          MATERIELL
                                          1. Bruk av pyroteknisk materiell i tilknytning til norske fotballkamper er forbudt, uten i de tilfeller hvor det foreligger skriftlig tillatelse fra Forbundsstyret.
                                          2. Forbundsstyret kan etter søknad fra arrangørklubb, gi arrangerende klubb tillatelse til å benytte
                                          - stjerneskudd(Roman Candles)før, under og etter kampen på området som er reservert for arrangørklubbens supportere
                                          - bengalske lys under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på en plass som er godkjent av anleggseier og politi/brannvesen.
                                          Både stjerneskudd og bengalske lys må være godkjent norske myndigheter.
                                          Bruken gjelder kun ved lagenes innmarsj før kampen.
                                          Bortelaget kan ikke søke om bruk av pyroteknikk.
                                          3. Søknaden må minimum tilfredsstille følgende 4 vilkår:
                                          - Den må være NFF i hende seneste kl 12 siste ordinære arbeidsdag før kampstart.
                                          - Søknaden må inneholde opplysninger om hvilken kamp det søkes for.
                                          - Det må fremgå av søknaden hva slags pyroteknisk materiell som ønskes benyttet (se punkt 2 ovenfor).
                                          - Vedlagt søknaden må følge skriftlig tillatelse fra både anleggseier, arrangør, brannvesen og politi til bruk av det angitte pyrotekniske materiellet i den aktuelle kampen.
                                          4. Søkeren (arrangørklubben) er ansvarlig for eventuelle skader og/eller ulykker knyttet til bruken av pyroteknisk materiell.
                                          5. Forbundsstyrets skriftlige tillatelse til bruk av pyroteknisk materiell skal legges frem for NFF-delegaten på kampmøtet.
                                          I kamper uten NFF-delegat skal tillatelsen legges frem for dommeren ved dennes ankomst til stadion.
                                          6. Brudd på disse bestemmelsene kan sanksjoneres etter Sanksjonsreglementet.
                                          KFL - medlem nr 23

                                          Kommentar

                                          Working...