Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Pkt 3.4.5 i sikkerhetsreglementet presiserer i tillegg at:

    Det gjøres spesielt oppmerksom at pyroteknikk kun kan benyttes av hjemmelagets supportere etter bestemte retningslinjer.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • meg
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 290

      Opprinnelig skrevet av egil
      Poenget mitt var at det ikke var allverdens vanskelig å få til på KFL feltet, ikke hvor mange bluss og felter vi skal ha.

      Limer forøvrig inn side 26 fra reglementet slik at folk slipper å leite i linken;

      VEDLEGG 2
      REGLEMENT FOR BRUK AV PYROTEKNISK
      MATERIELL
      1. Bruk av pyroteknisk materiell i tilknytning til norske fotballkamper er forbudt, uten i de tilfeller hvor det foreligger skriftlig tillatelse fra Forbundsstyret.
      2. Forbundsstyret kan etter søknad fra arrangørklubb, gi arrangerende klubb tillatelse til å benytte
      - stjerneskudd(Roman Candles)før, under og etter kampen på området som er reservert for arrangørklubbens supportere
      - bengalske lys under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på en plass som er godkjent av anleggseier og politi/brannvesen.
      Både stjerneskudd og bengalske lys må være godkjent norske myndigheter.
      Bruken gjelder kun ved lagenes innmarsj før kampen.

      OK, kan noen hjelpe meg litt her, Stjerneskudd trodde jeg var stjerneskudd, altså den typen barn/jenter holder på nyttårsaften med noe fosfor eller hva det er som brenner ned en pinne.

      Roman Candles trodde jeg var sånne rør som skyter ut ildkuler i forskjellige farger.

      Ut i fra reglene virker det som om det er det samme, men det er det vel ikke.

      Bengalske lys er jo nødbluss så den er grei.

      Hva kan man bruke under hele matchen og hva kan man kun bruke under innmarsjen?
      Gul og svart
      Team Wenche Myhre

      Kommentar

      • egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

        Opprinnelig skrevet av meg
        OK, kan noen hjelpe meg litt her, Stjerneskudd trodde jeg var stjerneskudd, altså den typen barn/jenter holder på nyttårsaften med noe fosfor eller hva det er som brenner ned en pinne.

        Roman Candles trodde jeg var sånne rør som skyter ut ildkuler i forskjellige farger.

        Ut i fra reglene virker det som om det er det samme, men det er det vel ikke.

        Bengalske lys er jo nødbluss så den er grei.

        Hva kan man bruke under hele matchen og hva kan man kun bruke under innmarsjen?

        Ut i fra sammenhengen virker det som om de kun sikter til stjerneskudd, og at det er feil at Roman Candles settes i parentes. Kan aldri tenke meg at det er meningen at ildkulerør (Roman Candles) skal benyttes på norske tribuner, da dette er mye mer risikofyllt enn bengalske lys.

        Limer inn definisjonen på Roman Candles fra Wikipedia:

        Roman candle is a traditional type of firework, that ejects one or more stars or exploding shells.

        Roman candles come in a variety of sizes, from small 6 mm (1/4") diameter for consumers, and up to 8 cm (3") diameter in professional fireworks displays.

        Roman candles are banned in some countries due to their tendency to cause accidents.
        KFL - medlem nr 23

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Vi snakker om NFF her. Ingen blir vel overrasket over at de ikke har peiling på hva de snakker om?
          Knurr...

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            Det skjer saker og ting i Stormen visstnok også:



            På årsmøte foran dette året ble en ny person valgt inn i styret i Stormen. En det var litt tak i, og som ville rette opp inntrykket av Stormen og Stormen sitt fokus. Alle vet jo hvordan Stormen har vært, derfor trenger man ikke å gå inn på det. Men denne personen har på en måte fornya Stormen med ny pub, bedre opplegg rundt borteturer, et aktiv forsangerfelt og en forbedret og oppdatert hjemmeside.

            Så har tydeligvis denne gutten gjort et eller annet, som resten i styret ikke liker, og har valgt å suspendere personen fra styret. Han skriver selv at hadde et vanlig medlem gjort dette, ville det ikke fått noen konsekvenser for dette medlemmet. Men det har ikke kommet ut HVA denne gutten har gjort ennå.

            Diskusjonen har rast i snart en uke, og styret i Stormen har valgt å innkalle til et ekstraordinært årsmøte. Kanskje de som virkelig brenner for tribunekulturen i Ålesund klarer å sparke resten av styret som bryr seg mer om Tango shopen enn om tribunekultur. Det blir ihvertfall spennende å følge med videre

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              Opprinnelig skrevet av Tony
              Det skjer saker og ting i Stormen visstnok også:



              På årsmøte foran dette året ble en ny person valgt inn i styret i Stormen. En det var litt tak i, og som ville rette opp inntrykket av Stormen og Stormen sitt fokus. Alle vet jo hvordan Stormen har vært, derfor trenger man ikke å gå inn på det. Men denne personen har på en måte fornya Stormen med ny pub, bedre opplegg rundt borteturer, et aktiv forsangerfelt og en forbedret og oppdatert hjemmeside.

              Så har tydeligvis denne gutten gjort et eller annet, som resten i styret ikke liker, og har valgt å suspendere personen fra styret. Han skriver selv at hadde et vanlig medlem gjort dette, ville det ikke fått noen konsekvenser for dette medlemmet. Men det har ikke kommet ut HVA denne gutten har gjort ennå.

              Diskusjonen har rast i snart en uke, og styret i Stormen har valgt å innkalle til et ekstraordinært årsmøte. Kanskje de som virkelig brenner for tribunekulturen i Ålesund klarer å sparke resten av styret som bryr seg mer om Tango shopen enn om tribunekultur. Det blir ihvertfall spennende å følge med videre
              Det må da være mye lettere å bare danne en ny supporterklubb..
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Ny gymsal på vei, i Tromsø.

                Kommentar

                • Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Ny gymsal på vei, i Tromsø.
                  Har mer forståelse for det i Tromsø enn i Bærum.
                  Daukjøtt Felt C

                  Kommentar

                  • Ytre
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2008
                    • 773

                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                    Har mer forståelse for det i Tromsø enn i Bærum.
                    Uten Telenor Arena måtte jo Eurovision Song Contest gått på Nadderud stadion, og det hadde vært litt stusslig, særlig ved regn.
                    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Kommentar

                      • Felt C
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2004
                        • 776

                        Ikke nok med at de tar alle sangene våre,nå tar de faen meg internkranglinga vår også.Copycats!

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          Vet ikke om den hører inn under denne tråden, men fant ikke noe bedre sted:



                          fyfaen for en oppførsel.

                          *sjokkert*
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Fritz
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 1033

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            fant ikke noe bedre sted:
                            Hva med "Dagens idiot"?

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              Eller dagens rassh*l. Enkelt og greit.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                Eller dagens helt. Han reddet jo en stakkars 12-åring fra å ende opp som noe så forferdelig som en dommer... Ser ikke noe negativt i at denne gutten ikke ønsker å dømme mer fotball. Faktisk så tror jeg det var til det beste for både han og oss...
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Stussa litt da jeg leste denne saken. At en rabiat far driter seg ut på sidelinja er jo ikke uvanlig selv om det ikke skal skje. Det jeg lurer på er hva slags folk de andre voksne på sidelinja er? Hva slags mennesker står stille og ser på at en voksen mann skjeller ut og latterliggjør en 12 år gammel gutt? Like greit at det ikke var jeg som dømte den kampen. Da hadde idioten reist hjem med krykker. Påstanden om at mannen vanligvis ikke er ufin i kjeften på sidelinja kjøper jeg bare ikke. Det er alltid de samme folka.

                                  Senere leste jeg en sak fra Østlands Posten som gjorde alt mye enklere å forstå. Alle har vi gjort dumme ting(om ikke så dumme) i kampens hete. Hakket verre blir det når lederen for jentefotballen i den aktuelle klubben(samme person er trener for laget med den gale faren) klarer å trykke ut av seg følgende i ro og mak lenge etter kampen:

                                  – Dessuten sto han bare på midtbanen der han dømte dårlig. Det burde kanskje ikke irritert oss så mye, men selv på dette nivået bør man ha en dommer som følger reglene. Spillerne fortjener vel det, spør hun, og trekker spesielt frem en hendelse som vekket harme i Sandefjord-leiren. – Gutten dømte mål når vår keeper fikk sparket ballen ut av hånden sin. Vår hjelpetrener burde ikke sagt noe, men vedkommende er ikke vanligvis bråkete under kamper, og generelt er vi opptatt av fair play, mener Furustad, som ikke sto i nærheten av personen som kjeftet underveis siden hun også fulgte med på en kamp ved siden av. Der spilte nemlig sønnen. – Jeg har kanskje ikke fått med meg alt som ble sagt, men synes allikevel dette er en fjær som er blitt til ti høns. Halsen kunne også håndtert dette annerledes, mener hun, og hevder at hjemmelaget ikke var noe bedre enn dem i ordbruken. – Men jeg har beklaget overfor Halsen, selv om jeg synes det å avlyse kampen var å gå litt langt.

                                  Når ledelsen i en klubb står for en slik holdning kan en faktisk ikke regne med noe annet.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Eller dagens helt. Han reddet jo en stakkars 12-åring fra å ende opp som noe så forferdelig som en dommer... Ser ikke noe negativt i at denne gutten ikke ønsker å dømme mer fotball. Faktisk så tror jeg det var til det beste for både han og oss...
                                    Hva faen er det for en holdning a? For at barn skal spille fotball trengs det en dommer på banen, og hvis ikke mye har forandret seg siden jeg dømte 7'er fotball, så kryr det ikke av dommere akkurat. Her stiller gutten opp for kretsen sin, og i tillegg prøver å tjene litt småpenger så han kan ta med seg dama si på kino, så mener du at det er helt greit at det er en idiot som får ødelegge det?

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Hva faen er det for en holdning a? For at barn skal spille fotball trengs det en dommer på banen, og hvis ikke mye har forandret seg siden jeg dømte 7'er fotball, så kryr det ikke av dommere akkurat. Her stiller gutten opp for kretsen sin, og i tillegg prøver å tjene litt småpenger så han kan ta med seg dama si på kino, så mener du at det er helt greit at det er en idiot som får ødelegge det?
                                      Regner med det var ironi?
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        Kudos til faren til denne 12-åringen som ikke tok rennafart og knakk nesa på det jævla rasshølet av en kjeftesmelle. Bra gjort å ta slikt med såpass fatning. Det hadde faktisk ikke vært så mye å si på om fyren fikk seg en smell...

                                        Kommentar

                                        • Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

                                          "Fansen är kunder men långt viktigare är stämningen de skapar som är en del av produkten som övriga åskådare köper, säger Arve Hjelseth, idrottsforskare vid institutionen för sociologi och statsvetenskap vid NTNU i Trondheim."

                                          De allsvenska fansen protesterar mot bristande inflytande och fotbollsförbundets strategi att satsa på andra åskådargrupper för att vända den negativa publiktre
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

                                          Kommentar

                                          Working...