Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Klanen blussa ved flere anledninger i går er det lov?? eller kan vi forvente at nff trekker dem i poeng som dem har truet med og gjøre.
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Poengtrekk til søpla kan vi bare glemme.
    Blussing er supporterkultur!

    Bøteregimet til NFF er latterlig. Blussing brukt på riktig måte skaper fantastisk stemning. Hadde ikke den reelle faren for å brekke nakken økonomisk for supporterklubben og - i ytterste konsekvens - bli stilt til ansvar for klubbens poengtrekk ville blussing uten tvil vært en viktig del av KFLs tribuneliv.

    Jeg hater Vålerengen og alt dets vesen, men jeg ønsker ikke at noe lag får poengtrekk for supporteres blussing.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      Kjedelig er det, men følgende gjelder vel fortsatt:

      Generelt har ikke klanen rett til å benytte seg av pyroteknikk på Åråsen i noe tilfelle. LSK kan søke forbundsstyret om å benytte bluss og stjerneskudd før, under og etter kamp på egen arena.

      Sitat VG 2009:
      Forrige gang VIF-supporterne tok i bruk bengalske bluss, eller såkalt pyroteknikk, var 13. april mot LSK. Resultatet var en bot på 50.000 kroner for brudd på sikkerhet- og arrangementsbetsemmelsene, all den tid det i følge NFFs regelverk er klubbens ansvar hvordan egne tilhengere oppfører seg.

      Kan ikke huske at LSK fikk bot, selv om arrangørklubben også er ansvarlig for hva som tas med av ulovlige gjenstander inn på stadion.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        Klanen har nok starta opp med en tradisjon med pyro på Åråsen for å vise seg ekstra frem. Hadde vært sykt digg om vi hadde gjort det samme på Ullevål, men så skjer nok ikke. Cred til Enga for bra blussing, selvom dem bomma på tidspunktet.

        Tullebukk: Nå må du våkne opp! Å ønske at Enga blir trekt poeng er tragisk å høre på. Poengtrekk vil og skal aldri skje pga pyrobruk. LSK kan få bot pga dårlig vakthold og VIF får en stor bot tenker jeg!

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Selvfølgelig er det feil at blussing fører til poengtrekk (eller straff i det hele tatt, siden det er bra tribunekultur og burde hvert tillatt).

          Jeg er derimot av den oppfatning at alt som går i mot søpla er positivt, og bra humor. Får de poengtrekk koser jeg meg gløgg i hjel.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av Tony
            Tullebukk: Nå må du våkne opp! Å ønske at Enga blir trekt poeng er tragisk å høre på. Poengtrekk vil og skal aldri skje pga pyrobruk. LSK kan få bot pga dårlig vakthold og VIF får en stor bot tenker jeg!
            Hva skal dem gjøre når det ikke hjelper med bøter? Forsette å gi dem bøter som har null prevantiv effekt? Da må det andre virkemidler til.

            Er også enig med Kjell T. Ring at det er god humor :mrgreen:

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Hva skal dem gjøre når det ikke hjelper med bøter? Forsette å gi dem bøter som har null prevantiv effekt? Da må det andre virkemidler til.

              Er også enig med Kjell T. Ring at det er god humor :mrgreen:
              Pyro vil alltid være der, enten du liker det eller ikke. Hvis bøtene blir store nok så får man jo ta valget selv om man pyre eller ikke.

              Ser ikke på det som humor. Hva hvis det hadde skjedd oss,hadde det vært humor?

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Tony
                Pyro vil alltid være der, enten du liker det eller ikke. Hvis bøtene blir store nok så får man jo ta valget selv om man pyre eller ikke.

                Ser ikke på det som humor. Hva hvis det hadde skjedd oss,hadde det vært humor?
                Hadde det skjedd oss hadde det vært forferdelig dårlig, og alle hadde måtte gå.

                Skjer det søpla koser jeg meg.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Ser ikke på det som humor. Hva hvis det hadde skjedd oss,hadde det vært humor?
                  At noe går mot LSK er ikke humor. Men alt som går i mot bydelslaget er derimot meget god humor. Faktisk høydepunkter på en grå og kjedelig dag. Jeg er faktisk ikke mer vanskelig enn det

                  At ingen fra LSK blusser, vitner om god selvdisiplin. Mange har lyst, men alle lar være!

                  Kommentar

                  • Zinke
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2006
                    • 240

                    Opprinnelig skrevet av Tony

                    Ser ikke på det som humor. Hva hvis det hadde skjedd oss,hadde det vært humor?
                    Selvfølgelig ville det ikke vært morsomt dersom det skjedde med oss.
                    Men slik vil det jo være med alle ting vi morer oss over når det kommer til søpla. Det er for eksempel morro når enga ryker ut av cupen mot lag fra lavere divisjoner, ikke så gøy når vi gjør det.
                    Kan du ærlig si at du ikke har moret deg over en eneste ting når det kommer til enga, som du ikke hadde syntes var like artig dersom det hende med Fugla?

                    Når det er sagt at jeg veldig for at pyro skal være lovlig på norske fotballtribuner. Men så lenge det ikke er det, og en straff blir delt ut, har jeg absolutt ingenting imot at det er enga som rammes.
                    Zinke

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      Opprinnelig skrevet av Zinke
                      Kan du ærlig si at du ikke har moret deg over en eneste ting når det kommer til enga, som du ikke hadde syntes var like artig dersom det hende med Fugla?
                      Nå misforstod du den setninga der. All sportslig nedtur for enga morer man seg selvfølgelig over, men skulle enga bli trekt poeng for blussing, ser jeg ikke på det som morro, men et tap for supporterkulturen

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Nå misforstod du den setninga der. All sportslig nedtur for enga morer man seg selvfølgelig over, men skulle enga bli trekt poeng for blussing, ser jeg ikke på det som morro, men et tap for supporterkulturen
                        Ikke bare et tap for supporterkulturen, men et tap for fotballen.

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1453



                          Pent.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov


                            Pent.
                            Hadde vel strengt talt sett en del pener ut uten "ultras felt c" i sprittusj?

                            Dessuten:

                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1453

                              Selvfølgelig finner man finere graffiti, men jeg synes den var ganske kul og stedet den er malt på er genialt. Har alltid ønsket at den tunnelen skal farges i gult og svart.

                              Deler ikke den store fascinasjonen for grå betong mange har.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                Oslo (NTB): Administrerende direktør Pål Breen i Vålerenga er skuffet over supportere som tente bluss under hatkampen mot Lillestrøm søndag.
                                Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921


                                  Kan jo gjøre som mange andre klubber i europa å budsjettere med at klubben kanskje på et år får 50000-100000 kr i bøter for pyroteknikk. Ikke at det skjer, men det hadde jo hvert litt gøy.

                                  Kommentar

                                  • Trondeo
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3062

                                    Ranheims nye stadionavn. DnB NOR Arena.

                                    Kommentar

                                    • Macho-Morten
                                      Ikke KFL-styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2687

                                      Og vips, så forsvant ønsket mitt om at Ranheim skal rykke opp...

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                        Og vips, så forsvant ønsket mitt om at Ranheim skal rykke opp...
                                        Når blei det et sterkt ønske???

                                        Kommentar

                                        • Ytre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2008
                                          • 773

                                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                          Ranheims nye stadionavn. DnB NOR Arena.
                                          Syns det navnet vitner om selvtillit jeg, de er trygge på at på den banen skal motstanderne få BANK.
                                          I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                          Kommentar

                                          Working...