Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    En ting er at det "svarter" for folk og det kan bli kastet ting og sparking i reklame skilt osv når det blir provosert så enormt som det ble i går.

    Men den signalpennen ble fyrt opp 15 min etter kamp når nesten alle hadde forlatt tribunen
    og bare noen folk sto og ryddet igjen på tribunene. Det er ikke annent en latterlig.
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      Opprinnelig skrevet av Tony
      Uten at jeg skal argumentere for elleri imot, men vet du hva en slik signalpenn er?
      Nei, det gjør jeg ikke.

      Men dersom den klarer å brenne av plastikkgress, så ser jeg ingen grunn til at den ikke skal klare å brenne andre ting også.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        Opprinnelig skrevet av Seb.R
        Nei, det gjør jeg ikke.

        Men dersom den klarer å brenne av plastikkgress, så ser jeg ingen grunn til at den ikke skal klare å brenne andre ting også.
        Ok. Det er en slik en:



        Den skytes laaaaaaaaaaaaaaangt oppi lufta og daler nedover. Så fort den lander er den ferdig. Som regel slukkes den i lufta.

        I tillegg er det som Superstefan sier. Den ble brukt en stund etter kampen. Ingen var i nærheten til å kunne bli truffet av den.
        Han som fyrte den opp aner jeg ikke hvem var. Det skjedde bak bussene.
        Og det begynte selvsagt ikke å brenne

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          Opprinnelig skrevet av Tony
          Ok. Det er en slik en:



          Den skytes laaaaaaaaaaaaaaangt oppi lufta og daler nedover. Så fort den lander er den ferdig. Som regel slukkes den i lufta.

          I tillegg er det som Superstefan sier. Den ble brukt en stund etter kampen. Ingen var i nærheten til å kunne bli truffet av den.
          Han som fyrte den opp aner jeg ikke hvem var. Det skjedde bak bussene.
          Og det begynte selvsagt ikke å brenne
          Okey, da trekker jeg tilbake mitt utsagn.
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5916

            Har ingenting imot pyro, jeg heller, bare det holder seg unna banen i likhet med alle andre gjenstander som ikke har noe der å gjøre. Og jeg begriper ikke hva vitsen var med å skyte den opp femten minutter etter kamp når alle var vekk. Kunne jo likegodt ventet til han kom hjem. Samma effekt.

            Jeg synes bare det er så håpløst at fokus havner på kødd istedet for der det hører hjemme, nemlig et økende antall kamper hvor begge lag likegodt kunne holdt seg hjemme og la dommeren ta en avgjørelse på kammerset.

            Og hva er det tøvet om plastgresset? Hvis jeg ikke likte pene grønne gressmatter, ga det meg vel ingen rett til å stikke spaden i jorda på Åråsen? Kunstgress er unødvendig og en uting, men derfra til at det er greit å svi det, er drøyt.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Har ingenting imot pyro, jeg heller, bare det holder seg unna banen i likhet med alle andre gjenstander som ikke har noe der å gjøre. Og jeg begriper ikke hva vitsen var med å skyte den opp femten minutter etter kamp når alle var vekk. Kunne jo likegodt ventet til han kom hjem. Samma effekt
              Det må du nesten spørre han som skjøt den. Du spurte om grunn på tommel ned. Jeg ga deg bare min mening

              Kommentar

              • Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

                Opprinnelig skrevet av iL
                Jeg mistenker at dette ikke var fugla folk, for jeg så det kom en sånn en halvtimes tid før kampen også, fra retning sentrum av Hønefoss
                Ultras Felt C 2005x2015

                Lillestrøm & Bajen

                Kommentar

                • Kvittre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 265

                  Opprinnelig skrevet av Kopperud
                  Jeg mistenker at dette ikke var fugla folk, for jeg så det kom en sånn en halvtimes tid før kampen også, fra retning sentrum av Hønefoss
                  Vel, den kom fra området noen meter fra bussene våre.. Og ettersom de hadde stengt av med gjerder for å lede fugla-folket unna Hønefoss-tribunen (dustete..) etter kampen, er det nok en av våre som sto for denne "bragden".

                  Kommentar

                  • Grim19
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2008
                    • 106

                    tv2 sporten hadde ett inslag om det nå http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/denne-obiefulegesten-fikk-kanarifansen-til-aa-se-roedt-3255476.html.
                    Forbanna tosk, han beklager seg for at vi oppfattet feiringen hans på feil måte !
                    Christina Victoria Grimsmo
                    <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      Opprinnelig skrevet av Grim19
                      tv2 sporten hadde ett inslag om det nå http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/denne-obiefulegesten-fikk-kanarifansen-til-aa-se-roedt-3255476.html.
                      Forbanna tosk, han beklager seg for at vi oppfattet feiringen hans på feil måte !
                      På hvilken måte burde vi oppfattet feiringen?

                      Feiring foran motstander fans bør belønnes med bøter fra forbundet uansett. Det er rein provokasjon, uansett om man bare jubler normalt.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9463

                        Sunt å se at vi er tilbake til den gamle sutringa.

                        Obiefuele viste tegn til oss. Buhuu

                        Kommentar

                        • egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Sunt å se at vi er tilbake til den gamle sutringa.

                          Obiefuele viste tegn til oss. Buhuu


                          Dette kaller jeg ikke sutring. Er i bunn og grunn et spørsmål om fair play, respekt for supporterkultur og sikkerhet.

                          Obiefule mister enda mer respekt når han prøver seg på en helt håpløs bortforklaring om at dette skulle handle om "endelig slutt på motgangen for Hønefoss". Måten han peker eller veiver mot Kanarifansen før han tar den internasjonale "kutte strupen"-gesten forteller noe helt annet. Da Brann spillere gjorde noe lignende foran oss på Åråsen for noen år siden, hadde de ihvertfall vett til å beklage i ettertid uten bortforklaringer.

                          Håper han får to - tre kampers karantene for dette. Hadde en av våre spillere gjort dette foran motstandersupportere hadde jeg unnet ham det samme.
                          KFL - medlem nr 23

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Sunt å se at vi er tilbake til den gamle sutringa.

                            Obiefuele viste tegn til oss. Buhuu
                            Selv så jeg ikke det han gjorde, men når motstanderspillere feirer bevisst foran oss, da klikker det. Sånn vil det alltid være og sånn skal det være!

                            Ferdig snakka

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Selv så jeg ikke det han gjorde, men når motstanderspillere feirer bevisst foran oss, da klikker det. Sånn vil det alltid være og sånn skal det være!

                              Ferdig snakka

                              spørsmålet er vel som alltid, hvor lenge kan man gjemme seg bak "jeg bare klikka" argumentet, minner litt om fyllaa har skylda..
                              For det meste voksne mennesker som står på tribunen, og uansett hva som har skjedd i forkant, så skal vi vel klare å følge normer, regler og lover når det gjelder f.eks å kaste potensielt farlige gjenstander i retning andre mennesker..

                              De fleste av oss er vel fotball supportere, ikke blitzere?
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                spørsmålet er vel som alltid, hvor lenge kan man gjemme seg bak "jeg bare klikka" argumentet, minner litt om fyllaa har skylda..
                                For det meste voksne mennesker som står på tribunen, og uansett hva som har skjedd i forkant, så skal vi vel klare å følge normer, regler og lover når det gjelder f.eks å kaste potensielt farlige gjenstander i retning andre mennesker..

                                De fleste av oss er vel fotball supportere, ikke blitzere?
                                Ja, men for meg er ikke det noen unnskyldning. Hvis jeg kaster noe etter en spiller vet jeg hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det.(Nå gjør ikke jeg slikt, men et eksempel)

                                Så lenge en motspiller feirer foran oss skal det være klikk og han skal få høre det.

                                Kommentar

                                • ChriZza
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 4265

                                  han skal få høre det ja, ok, men han (eller andre på laget hans) trenger ikke få en stein eller andre gjenstander kastet etter seg.

                                  om du krangler med mora di svarer du ikke med å hive noe på a fordi du blir provosert vel?

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921



                                    10 kr til den som kaster en moped fra feltet!

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      Stenger supportertribunen

                                      Den midlertidige oppsatte bortesupportertribunen på AKA Arena stenges inntil videre.


                                      (Bilde: - LSK-fansen viste skremmende oppførsel)


                                      Av Svenn Edvinsen

                                      - Vi flytter de gjestende supporterne fra Odd Grenland til Felt L søndag, sier arrangementssjef Arne Broberg.
                                      - HBK har ikke fått pålegg om å stenge den midlertidige supportertribunen, men med bakgrunn i rapporten fra kampdelegaten mandag kveld, må vi vurdere å forsterke tribunen.

                                      I rapporten heter det blant annet at LSK-supporterne viste en skremmende oppførsel og at de rev ned tre reklameplakater. Delegaten mener at tribunen bør forsterkes på en eller annen måte og at all stein på baksiden av tribunen må fjernes.

                                      HBK vil gjøre sitt ytterste for å etterkomme ønskene og sikre tilskuere og spillere best mulig.
                                      Klubben ønsker å få vurdert om det må sveises på forsterkninger på gjerdet og reklameplakatene foran tribunen og legge subbus eller asfalt på områder bak tribunen hvor det ligger steiner.

                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Jeg tror det vil være langt smartere å:

                                        1) Relegere Ken Henry til en divisjon der tempoet passer hans åpenbart moderate kognitive og perseptuelle prosesseringshastighet. Fifa vil uansett trolig ha igjen tøymerkene sine om de ser horrorshowet hans.

                                        2) Gi Obiefule en kamps karantene og klar beskjed om at det vanker en ny + straff til klubben om han gjentar idiotoppførselen.

                                        Dermed slipper man å bygge om noe som helst. Det finnes ingen unnskyldning for steinkasting og signalisering om havsnød på dyrebart kunstgress, men dette vil redusere risikoen for slike hendelser til et minimum. Man kan rett og slett ikke se bort i fra disse to idiotenes vesentlige bidrag til at stemninga ble amper.

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          Ufattelig synd at det ble kastet ting inn på banen. For én gangs skyld har LSK en form for sympati fra samtlige mediehus, og så druknes det av at noen tanketomme tullinger kaster ting inn på banen. Hvordan enkelte kan klare å forsvare sånt er meg en gåte. Når sånt skjer, så er det LSK-supportere det går ut over. At Obiefule gjorde noe dumt går kun på han. Å stå blant LSK-supportere å kaste noe inn på banen trekker oss alle ned i gjørma. Tilogmed oss som måtte jobbe og ikke var tilstede.

                                          Takk skal du/dere faenmeg ha. Håper du/dere ikke viser deg/dere blant LSK-supportere på en god stund.
                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...