Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    Laget er Korona Kielce forresten.
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      Ukultur!!!

      http://www.vg.no/sport/fotball/artik...artid=10033659

      Han idioten på øverste bilde med ninja-hette på klarte å dra med seg folk til å ødelegge kampen. Han satt med tang og klipte i stykker nettet, han sparka i pleksiglasset som en apekatt. Folk kan komme med jævla ACAB-rop, men han fortjener faen meg å bli tatt med i ett smug av purken å få så mye juling at han aldri mer tenker å dra på en fotballkamp igjen!

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        Planlagte opptøyer pga. misnøye med sparking av trener/Partizans nye keeper?
        Last edited by Vestfold Kanaris; 12.10.2010, 23:01. Begrunnelse: Glemte en bokstav gitt.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2782

          Her arresteres «Ivan den grusomme»

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            så jo ut som en særs koselig kar!
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Opprinnelig skrevet av iL
              så jo ut som en særs koselig kar!
              Så ut som et klassisk eksempel på en klanskalle spør du meg.
              Last edited by Seb.R; 13.10.2010, 16:04.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                I mangel på ett bedre sted å legge det, så prøver jeg i denne tråden

                Ett innlegg jeg fant på VGD som jeg synes var veldig godt skrevet, og som tar opp en del utfordringer ift å få "vanlige folk" på kampene:


                Etter gårsdagens innslag i TV2s sportsnyheter måtte jeg le litt av de naive utsagnene til intervjuobjektene. Klubbene rundt omkring lurer på hvorfor norsk fotball blir mindre populært for publikum, og svaret ligger i deres aktørers egen gjerrighet og intense jakt etter penger. Her er fire gode grunner for at publikum gjør alt annet enn å dra på stadion og se sitt favorittlag spille:

                1. TV-dekning
                Kamp på lørdag, kamp på søndag, kamp på mandag, kamp i midtukene. Har du NRK, TV2 og TV2 Sport kan du få med deg samtlige kamper. For de mest ihugga supporterene spiller dette liten eller ingen rolle, men for ”vipperne” (som meg) så kan dette være alfa omega. Oss ”vippere” leter etter argumenter for og i mot å dra på fotballkamp. Argumentet ”Kampen går på TV2 og sofaen er jævlig mye bedre enn barneseter i plastikk” er ofte brukt her hjemme. Dessuten trenger de fleste bare å se en liten grå sky for å konstatere at det er tryggest å holde seg hjemme, det er tross alt fare for regn. ”Norsk vær er jo definisjonen på ustabilt”. Dessuten sparer man penger… Og dermed hopper jeg glatt over til punkt 2. Å gå på fotballkamp er nemlig svært…

                2. Dyrt
                Å betale opp mot 300 kr for de gode plassene for å se laget mitt spille mot en konkurstruet nedrykkskandidat er over en hver tvil i det meste laget. Når man i tillegg, etter hvert som sulten presser på, må ta til takke med pølser til 40 kroner, en slapp og dvask Pepsi Max som jobber intenst for å presse ut de siste kullsyreboblene akkompagnert med et halvt kilo med isbiter for 30 kroner, en pepperoni-calzone som smaker som om den er produsert og importert fra Kina via robåt til 50 kroner og det som verre er. Ærlig talt, det er lavmål. De fleste oppegående folk driter ikke penger og skjønner at en fotballkamp blir en dyr affære. Til og med pauseunderholdningen (hvis det i hele tatt er noen) bærer preg av et vannvittig økokutt, og blir mer flaut enn morsomt og gir omtrent ingen verdi, verken for store eller små. Men klubbene må jo tross alt tjene inn til hårreisende budsjett, overbetalte spillere og horrible spillerkjøp av utlendinger…

                3. Nasjonalfølelse
                Som i Norge generelt, så blir det flere og flere utlendinger i klubbene. Eksempelvis i RBK er over halvparten i startelveren ikke fra Norge. Jeg tror mange, bevisst eller underbevisst, har den samme følelsen som meg, det blir ikke det samme når N’Gobo Makeke står som toppscorer for klubben etter endt sesong i motsetning til for eksempel den lokale helten som har utviklet seg til den spilleren han er i en og samme klubb. De lokale talentene må gi plassen sin til en kravstor afrikaner som ikke kan språket eller bryr seg om klubben. Når de fordufter blir de erstattet med en ny en, og talentene får fortsette på andrelaget. Kanskje dukker det opp spillere med ekstremferdigheter slik som eksempelvis John Obi Mikel, Anthony Annan, Alanzinho og Christian Bolaños som kan være attraksjoner i seg selv, men disse er noen blant få unntak. Altså, noen utlendinger på laget er greit, men det finnes en grense, og jeg mener den grensen er nådd for lenge siden. Norske spillere skal ha sin del av skylden de og, pengekåte som de er når de stikker til nærmeste klubb med litt penger på bok for å naivt uvitende ende opp på benken de neste to årene før de slukøret returnerer hjem til Norge (noen hederlige unntak her også, selvfølgelig).

                4. ”Det sportslige produktet”
                Er miserabelt. Å se på Tippeligaen kontra La Liga eller Premier League blir nesten som å se kvinnefotball kontra herrefotball. Likevel skal vi altså presse inn flust av spillere fra andre land som ikke hever nivået nevneverdig. Stabiliteten i Tippeligaen er en vits. Fra seriegull til nesten nedrykk neste sesong, fra seier mot Danmarks beste lag til tap mot Adecco-ligaens dårligste lag. Hva med å akseptere at vi med dagens tilstand aldri kan komme opp på et ”høyt Europeisk nivå”? Til det har vi ikke penger og ressurser, i tillegg til å være ustabile. Vi er rett og slett for få innbyggere i Norge til å kunne hevde oss som en stor fotballnasjon på liga-basis. La oss heller fokusere på hvordan vi kan oppfostre talenter her hjemme i Norge i stedet for å kjøpe døgnfluer som forsvinner så fort de lukter noen kroner mer i lønn en annen plass. Kanskje vil det gjøre tippeligaen til en jevnere affære?

                Beklager overdrivelsene og konkretiseringene. Men dere skjønner poenget… Det er mange grunner til at mange av oss holder seg hjemme på kampdag, men det er i hvert fall ikke vår skyld.

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  Kultur eller ukultur? Noen stjal banneret til SS under skliekampen igår! Ihihih
                  ryktene sier at gjørstein holdt på å stryke med da han løp fra SS
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                    Kultur eller ukultur? Noen stjal banneret til SS under skliekampen igår! Ihihih
                    ryktene sier at gjørstein holdt på å stryke med da han løp fra SS
                    Har dere banneret ennå?

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5916

                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Har dere banneret ennå?
                      Hehe..Ifølge FB-statusen til den løpende bannertjuven, ble det levert tilbake og forsøkt rappa på nytt (???) uten hell. :-) Unger!
                      Last edited by Stray Cat; 17.10.2010, 13:10.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Hehe..Ifølge FB-statusen til den løpende bannertjuven, ble det levert tilbake og forsøkt rappa på nytt (???) uten hell. :-) Unger!
                        Da er det rimelig pinlig å skryte av at man rappa banneret gitt. Dere får gjøre det ordentlig ved neste forsøk.

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Opprinnelig skrevet av Tony
                          Da er det rimelig pinlig å skryte av at man rappa banneret gitt. Dere får gjøre det ordentlig ved neste forsøk.
                          Hehe vi gjorde det ordentlig og flagget var godt gjemt og det var ikke meningen og gi det tilbake .Men etter en lang og sakelig diskusjon med lederen i stabekk support valgte jeg og gi det tilbake.

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            Opprinnelig skrevet av Tony
                            Da er det rimelig pinlig å skryte av at man rappa banneret gitt. Dere får gjøre det ordentlig ved neste forsøk.
                            På det titspunktet jeg skrev dette så hadde jeg ikke hørt noe om at det ble gitt tilbake.. Hadde jeg visst det hadde jeg jo ikke skrevet det, derfor jeg også ikke nevnte det første forsøket, siden det ble mislykka..
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              ÅRETS SUPPORTER? Her får Tor Jørgen Svanberg takk for kampen av spillerne til Sandefjord. Foto: VG TV

                              Av Jamel Rake 18.10.2010 kl. 13:12 Kilde: VG NETT
                              (VG Nett) Her takker spillerne Tor Jørgen Svanberg for kampen. Han var nemlig eneste Sandefjord-supporter som tok turen til Aalesund.

                              http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10041669
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Ultras Nidaros blussa på Aka arena i går:

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914



                                  "Doms- og sanksjonsutvalget ilegger FK Haugesund 70 000 kroner i bot for brudd på Sikkerhets- og arrangementsbestemmelsene."
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    Mer Ukultur:

                                    Marcus Christenson: Violence in the stands, threats to players and coaches, and poor quality on the pitch are blighting Swedish football


                                    "Hooliganism sends Sweden crashing back into football's dark ages.

                                    Violence in the stands, threats to players and coaches, and poor quality on the pitch are blighting Swedish football"
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Bot på 25 000 kroner
                                      Norges Fotballforbund sanksjonerer mot LSK etter blussing i Bergen og Nordkisa tidligere i år.


                                      Er det faen meg mulig!

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        Opprinnelig skrevet av Emil B
                                        Bot på 25 000 kroner
                                        Norges Fotballforbund sanksjonerer mot LSK etter blussing i Bergen og Nordkisa tidligere i år.


                                        Er det faen meg mulig!
                                        Han som blussa i Bergen ble vel tatt og fjernet fra stadion? Da bø han få sin del av boten. Men bot for blussinga på Nordkisa? Latterlig.
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                                          Han som blussa i Bergen ble vel tatt og fjernet fra stadion? Da bø han få sin del av boten. Men bot for blussinga på Nordkisa? Latterlig.
                                          Blussing og blussing det ble vel kastet ned mot gjerdet med en gang. Var det røykbombe også?

                                          Kommentar

                                          Working...