Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Supporter døde før skandalekamp
Helt håpløse tilstander i Argentinsk fotball....
Voldsomme opptøyer i argentinsk toppserie.
Argentinsk fotball er full av såkalte «høyrisikooppgjør» – Buenos Aires-feiden Vélez Sársfield - San Lorenzoer ett av dem.
I de siste møtene mellom lagene har bortesupportere vært bannlyst, men til søndagens kamp var forbudet opphevet etter ønske fra klubbpresidentene.
Dét viste seg å være en svært dårlig idé, for allerede før San Lorenzo-fansen var kommet inn på stadion, smalt det.
Klammeri med politiet
Ifølge rapportene fra den argentinske hovedstaden, havnet rundt 160 supportere i klammeri med politiet. Under opptøyene som oppsto, døde en av supporterne, angivelig av hjerteinfarkt. Enkelte kilder hevder imidlertid at mannen, som var i 40-årene, ble sparket av en politihest.
– Det finnes tre versjoner. Enten ble han angrepet av politiet, eller så døde han av hjerteinfarkt, eller så ble han truffet av en stein som ble kastet, sier San Lorenzos styreformann, Carlos Abdo.
Keeper gikk i bakken
Dramatikken sluttet dessverre ikke med dødsfallet.
For også etter at oppgjøret ble blåst i gang, var det amper stemning blant supporterne.
Allerede etter syv minutter ble San Lorenzo-keeper Pablo Migliore truffet av noe som ble kastet av Vélez-fansen.
NEDE FOR TELLING: San Lorenzo-keeper Pablo Migliore ble truffet av noe som ble kastet fra tribunen. Foto: TV 2/
Se de stygge scenene i videovinduet øverst i artikkelen
Like etter var det nær å oppstå fullstendig kaos, da bortesupporterne svarte med rive ned flere gjerder, og forsøke å storme banen.
Dommeren stanset kampen
Etter de nevnte hendelsene, så dommer Sergio Pezzota seg nødt til å avbryte oppgjøret på grunn av «mangel på sikkerhet».
– Vi gjorde åpenbart en feil, og budskapet er at vi ikke kan gjøre dette (tillate bortesupportere på kampene), sier Vélez-president Fernando Raffaini, og legger til:
– Fra bunnen av mitt hjerte; jeg er lei meg. Dette er situasjoner som overrasker meg og gjør meg målløs.
Søndagens kamp fant sted omtrent på dagen tre år etter en tilsvarende skandale på San Lorenzos stadion. Den gang ble en 21 år gammel Vélez-supporter skutt og drept på vei til kamp, og da nyheten nådde tribunen, stormet rasende fans banen.Kommentar
-
Norske supportere ramponerte stoler på Ullevaal
http://www.tv2sporten.no/fotball/lan...l-3453537.htmlEnøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Norske supportere ramponerte stoler på Ullevaal
http://www.tv2sporten.no/fotball/lan...l-3453537.htmlKommentar
-
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg tipper Hordene vil väre först ute med dette. Det er så död stemning på Viking Stadion uansett. Mye mulig at de allerede har en masse lik på tribunen. Ellers så er Söpla en het kandidat. De finnes allerede en masse turister blandt klanen som hverken står eller synger. Et lik til eller fra vil ikke gjöre noen forskjell."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
Kommentar