Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

Opprinnelig skrevet av *46*
    Man besvarer ikke dumskap med dumskap!
    Når det er 2.000 i svingen så tenker ikke alle som deg. Men nok om det. Gjort er gjort.

Håper vif har lært til neste år......

Kommentar

• Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Ukultur nok en gang fra kfl,blussing på stadion(hvem tar bota)myntkasting mot diskoboys hvor flere mynter traff kfl medlemmer i ansiktet,mynter som hagglet mot vif sin keeper og det var bare flaks at ingen traff.. Dette er en ukultur som snarest må ta slutt.Syns det er direkte flaut at vi holder på med dette og at ingen gjør noe med det.

1. Det er ett derby, hvem bryr seg om ett par bluss? Litt faenskap må være lov, vi kan ikke bli en tanteklubb heller.
      2. der har faktisk ikke VIF ett problem og ikke vi, at noen velger å svare på samme måte forstår jeg. Litt alkohol, adrenalin, og vif tullinger som står på vippen og kaster ting, hadde fort svart med det samme selv.
      3. Kaste på banen er ukultur.

Ikke noe vits å gjøre ting verre enn det er.
      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

Så mynter på en gressmatte er ukultur mens mynter i ansiktet på uskyldige supportere er kultur? Da hadde det faktisk vært bedre å gå opp på vipen og gitt diskojenta en midt på kjeften. Sorry Tony, men kaster man mynter OPPOVER en tribune med 1500 mennesker så er sjansen mye større for å treffe egne enn den man sikter på. Kast heller myntene på meg. Jeg trenger hver krone jeg kan få ;-)
        ***Større baller enn vett***

Kommentar

• *46*

Personlig håper jeg alle parter har lært noe:
          - Skal man kaste mynter, er det på "stikka" eller "klamping" som vi kalte det på landet.
          - Slåssing er dumskap uansett hvem som startet det eller om man var full. Finnes ingen gode grunner til å svi av krutt på slossing mot neadertalere.
          - dIsko Girls kan gå på disko - ikke UBC.
          - Stort sett er de fleste som går på kamp er blide og hygglige mennesker.

Gleder meg stort til mandag!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
            Kast heller myntene på meg. Jeg trenger hver krone jeg kan få ;-)
            Er du og "kompisen" i økonomisk uføre om dagen ?

(og ja HolterKanaris - ta den som humor, den var ment som det. Siden du virker til å være så blid og fornøyd i dag så tipper jeg du tåler den )

Kommentar

• Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

Jeg regner med onkel politi/sikkerhetsansvarlig har dette bråket på dvd, så da regner jeg med att det er fullt mulig å finne de som startet bråket. Jævlig idiotisk å kaste mynter oppover på tribunen som treffer og skader våre egne supportere. Regner ikke med att de av dere som kastet mynter oppover på tribunen har mot nok til å si unnskyld og beklage til egne supportere som dere traff.

Håper på ett innlegg fra sikkerhetsansvarlig i KFL når hendelsen er ferdig "etterforsket" her på forumet, slik att vi for ett korrekt bilde av hva som skjedde. Så slipper vi noe mer synsing og gjetting om dette.

Kommentar

• HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

Opprinnelig skrevet av *46*
                Er du og "kompisen" i økonomisk uføre om dagen ?

(og ja HolterKanaris - ta den som humor, den var ment som det. Siden du virker til å være så blid og fornøyd i dag så tipper jeg du tåler den )
                Humoren er på topp idag. Har jo faktisk en god dose selvironi.

Kommentar

• Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

Da blir det myntkasting på Holterkanaris før kampen mot haugesund på scenen på torget i lillestrøm kl 15. Hele ruller med mynter er ikke lov. Myntene som blir kastet går til økonomisk bistand til holterkanaris.

Kommentar

• scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

Det fløy ikke bare mynter. Også brusbegere og en to-stangs ble kasta oppover på tribunen. Understreker at jeg ikke vet hva som utløste hendelsen, men det ble delt ut knoker i begge retninger.

Men: Horribel sikkerhetsvikt at man slipper casuals (med forbehold om at det var det,- det var i alle fall opplagte provokatører) in på vip rett over kanaris,- så tett på LSK supporterne burde det uansett være kjemisk rensa for vif-sympatier. Dette er ikke noe jævla anarkistisk Terra Nullius, - dette er LSK supporternes område. Når skal vertene lære? Om det var Disko, har jo både politi og vakter en god oversikt/kartotek over hvem disse "tøffingene" er, og de burde i så fall aldri vært i nærheten av det tribuneområdet, men vært lempa over på langsida lenge før kampstart. Det er barnelærdom.

Kommentar

• HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

Opprinnelig skrevet av Boing
                      Da blir det myntkasting på Holterkanaris før kampen mot haugesund på scenen på torget i lillestrøm kl 15. Hele ruller med mynter er ikke lov. Myntene som blir kastet går til økonomisk bistand til holterkanaris.
                      Det kunne jo blitt underholdning av høy klasse ;-) Om ikke for meg, så hvertfall for kasterne...

Men angående detta blusset.... Det må jo ha vært planlagt på forhånd? Hørte flere prate om at de hadde bluss og i tillegg overhørte jeg et (tidligere?) sentralt kfl medlem si til en fyr at han burde fyre det av på en av sidene pga. det fine kameraet som dreiv å sveipet over klumpen.

Og når vi først skulle blusse, med tilhørende bot, kunne vi jo tatt i litt mer enn bare ett bluss.

Kommentar

• Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

Du skal få lov til å bruke hjelm som kan beskytte ansiktet og hals, + susp slik att du slipper å høres som sølvguttene når du skal synge på tribunen.

Kommentar

• HolterKanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 1603

Opprinnelig skrevet av Boing
                          Du skal få lov til å bruke hjelm som kan beskytte ansiktet og hals, + susp slik att du slipper å høres som sølvguttene når du skal synge på tribunen.
                          Takk, det var snilt ;-)

Kommentar

• MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

Ikke at jeg forsvarer kastinga (for det gjør jeg virkelig ikke - HVER gang noe sånt skjer, så er det verdensrekord i ansvarsfraskrivelse, det er fylla, adrenalin, "i kampens hete" osv... Hver gang.), MEN jeg håper virkelig at ledelsen i KFL tar kontakt med arrangør og fillerister noen. Nå MÅ de lære at de ikke kan ha engafolk over oss. En ting er at Isko kom dit og kasta ting, men det var også en helt vanlig Engasupporter som stod og spyttet 15-20 ganger ned på KFL. Og sånne ting provoserer noe helt utrolig.

Kommentar

• Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

Two wrongs don't make a right.

1) Uakseptabelt å la folk holde på sånn på VIPen, især når arrangøren bør ha fått beskjed om at uheldig atferd også har forekommet tidligere.
                              2) Fullstendig uakseptabelt å synke til deres nivå, personifisere tanketomhet og kaste ting oppover på tribunen.

Å forsvare kastingen oppover er menneskehetens fallitt. Folk som ikke har såpass kontroll på seg selv er svake.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av MoBee
                                Nå MÅ de lære at de ikke kan ha engafolk over oss. En ting er at Isko kom dit og kasta ting, men det var også en helt vanlig Engasupporter som stod og spyttet 15-20 ganger ned på KFL. Og sånne ting provoserer noe helt utrolig.
                                Glem å lære de folkeskikk. Du får ikke en gris til å bli renslig, selv om du inviterer den opp i sofane hver kveld. Provoserende at folk spytter? Ja - det var det nok for de som stod der og ble spytta på.

Uting, men å lære dem folkeskikk og tro at dem skal bedre noe til neste kamp er som å tro på julenissen. Blir sikkert flere på samme plass neste år.

Kommentar

• Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

Ukultur kan være så mangt. Kasting av gjenstander på banen er ukultur.
                                  Vakter fra G4S som slår med knyttneve mot supportere er andre ting.

I tillegg er det jo morsomt å se at det "tilfeldigvis" er en supporter som blir plukket ut for å hoppe på INDRE BANE (ikke matta) av de 30 som var der og at han er medlem i UFC Juniors. Han som faktisk kom seg inn på banen kan jo gå helt rolig tilbake på tribunen. Stilig greier.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

Ingen som påstår at det er rettferdigheten som regjerer blandt politi eller vektere når det oppstår "uoversiktlige" situasjoner. De får panikk og velger seg ett offer for å statuere ett eksempel.

Kommentar

• UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

Jepp, bare at når man ser på TV2 sumo er denne personen bak den lille murkanten og blir dratt tilbake over den mens det står flere andre vanlige supportere rundt! Det er for meg heelt på trynet!
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

Er det noen som har bilder av hendelsen? I så fall, PM meg.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

Kommentar

• HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

Moralpreken: det er da vel ingen supportere som har noe på andre sia av den murkanten å gjøre? ;-)

Kommentar

Working...