Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
du må ikke trekke inn lov om vektertjeneste, se hva fotballforbundet og LSK sitt lovverk sier om sikkerhet på stadion, og om du ikke er enig i det, ja se kampen hjemme, ingen som tvinger deg på kamp, du løser selv bill. frivilig og da må du følge arenans reglerKommentar
-
Det står heller ikke noe i loven til nff om at private vakter/personer har lov til å fjerne folk med makt.
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
Hvis du har en fest hjemme, så kan du vel selv bestemme hvem som skal kastes ut???? På samme måte fungerer det på stadion da det er klubbene som har invitert til fest. Du er med på festen så lenge du følger klubbenes sine regler, og dem kan i utgangspunktet kaste ut eller be hvem som helst forlate stadion.Kommentar
-
"Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Kommentar
-
Din sammenligning med å dra folk gjennom vinduer derimot, den er spot on."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Hvis du har en fest hjemme, så kan du vel selv bestemme hvem som skal kastes ut???? På samme måte fungerer det på stadion da det er klubbene som har invitert til fest. Du er med på festen så lenge du følger klubbenes sine regler, og dem kan i utgangspunktet kaste ut eller be hvem som helst forlate stadion.
Men loven er litt mer innviklet enn det.
Som du sier at om man har en privat fest. Så kan jeg bestemme hvem jeg vil kaste ut. Og kan fortelle det til den personen, men jeg har faktisk ikke lov til å røre personen.(I henold til norsk lov.) Om jeg ville blitt dømt for å lempe han ut er heller tvilsomt. Men skal man følge loven så må jeg tilkalle politiet for å få flyttet personen om han ikke ville flytte på seg frivillig.
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
-
Poenget mitt er att dem som er arrangerer har lov til å få fjernet hvem de vil fra stadion, enten ved att man går ut med en vakt eller blir fjernet av politi. Og så blir det opp til hver enkelt hvem man vil bli fjernet av. Vaktene kan ikke gi deg bot eller lage noe rettslig etterspill på deg, noe onkel politi ikke ville ha nølt med hvis dem er i rett humør.
Så hvis jeg noensinne for beskjed av vaktene om å komme meg ut av stadion så hadde jeg blitt med vakta, da jeg ikke har mye lyst til bot og en prat med politiet.
Og når det gjelder hva jeg kan gjøre hvis en person ikke vil forlate min fest, så har vi noe som heter beretiget harme, noe onkel politi og det norske rettsvesenet har tatt hensyn til mange ganger. Så ja, jeg kan bruke makt for å få fjernet en person fra min fest hvis jeg vil uten å bli dømt skyldig. Men da ikke ved å kaste han ut vinduet, holder å kaste han ut døra.Last edited by Boing; 18.04.2011, 23:52.Kommentar
-
Sånn jeg tolker det ble KFL sikkerhet opprettet som et bindeledd mellom oss supportere og stadionvakter( inkludert politi) for å unngå uheldige episoder basert på misforståelser og missoppfatninger av situasjoner.
Når representanter fra KFL sikkerhet begynner og utøve makt på denne måten blir det for meg veldig feil.Kommentar
-
Sånn jeg tolker det ble KFL sikkerhet opprettet som et bindeledd mellom oss supportere og stadionvakter( inkludert politi) for å unngå uheldige episoder basert på misforståelser og missoppfatninger av situasjoner.
Når representanter fra KFL sikkerhet begynner og utøve makt på denne måten blir det for meg veldig feil.
Ta denne saken gjennom de riktige kanalene dersom man føler at dette var et sterkt overgrep. KFL Sikkerhet er ingen anonym gruppering det er umulig å komme i kontakt med utenom forumet til KFL.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
La oss ikke komme tilbake til situasjonen hvor vi får Securitas, G4S eller noe annet loko sikkerhetsselskap som stadionvakter foran oss på turene. Da hadde nok flere sluppet å se siste delen av kampen på søndag.
Ta denne saken gjennom de riktige kanalene dersom man føler at dette var et sterkt overgrep. KFL Sikkerhet er ingen anonym gruppering det er umulig å komme i kontakt med utenom forumet til KFL.Kommentar
-
Dubai buys Spanish La Liga club, to rename ‘Team Dubai'
http://www.arabianbusiness.com/dubai-bu ... 98610b%2C1
Kjenner jeg blir kvalm! Mot den moderne fotballen!UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Kjenner jeg blir kvalm! Mot den moderne fotballen!Kommentar
-
Kjenner jeg blir kvalm! Mot den moderne fotballen!
Getafe er Madrids Lyn, uten publikum, dog geografisk mer som Lillestrøm.
Får ikke flere tilhengere etter dette akkurat, bortsett fra noen få tusen rasshøl i Dubai(må være verdens mest usympatiske folk).
Kan være for at arenaer tar sponsornavn om prisen er god nok, men klubben, aldri!I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Svensk fotballdommer skadet av kinaputt
Den svenske toppseriekampen i fotball mellom Syrianska og AIK ble mandag avbrutt etter at en linjemann ble skadd av en kinaputt.
AIK-supporterne vet å støtte laget sitt, ja. AIK risikerer nå å bli fratatt 6 poeng.Kommentar
-
Guldfågeln ArenaKommentar
Kommentar