Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

Opprinnelig skrevet av Rosapanter
    Ja det har de, de er jo godkjent som verter vakter både på bortebane og hjemmebane, jeg synes KFLsikkerh. har hvert snille og tollerante, se på sist kamp RBK, 6 stk forserer ned mot inndreb, alle ble rolig sent opp, selv om innstrukser tillsier at mann skall annholde og bortvise personer som gjør dette, KFLsikkerhet er jo og fotballsuportere, men de har og innstrukser og følge,
    Og hvor i loven om vektertjenesten ref posten min over står det at de har lov til det?
    Selv om de har vakt/vekter rett?

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• Rosapanter
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jan 2007
      • 40

Opprinnelig skrevet av MobBoss
      Og hvor i loven om vektertjenesten ref posten min over står det at de har lov til det?
      Selv om de har vakt/vekter rett?
      du må ikke trekke inn lov om vektertjeneste, se hva fotballforbundet og LSK sitt lovverk sier om sikkerhet på stadion, og om du ikke er enig i det, ja se kampen hjemme, ingen som tvinger deg på kamp, du løser selv bill. frivilig og da må du følge arenans regler

Kommentar

• MobBoss
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 900

Opprinnelig skrevet av Rosapanter
        du må ikke trekke inn lov om vektertjeneste, se hva fotballforbundet og LSK sitt lovverk sier om sikkerhet på stadion, og om du ikke er enig i det, ja se kampen hjemme, ingen som tvinger deg på kamp, du løser selv bill. frivilig og da må du følge arenans regler
        Det er vektere som utfører tjensten for klubber og nff derfor må man trekke den inn...
        Det står heller ikke noe i loven til nff om at private vakter/personer har lov til å fjerne folk med makt.

Invicta

Kommentar

• Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

Opprinnelig skrevet av MobBoss
          Det er vektere som utfører tjensten for klubber og nff derfor må man trekke den inn...
          Det står heller ikke noe i loven til nff om at private vakter/personer har lov til å fjerne folk med makt.
          Hvis du har en fest hjemme, så kan du vel selv bestemme hvem som skal kastes ut???? På samme måte fungerer det på stadion da det er klubbene som har invitert til fest. Du er med på festen så lenge du følger klubbenes sine regler, og dem kan i utgangspunktet kaste ut eller be hvem som helst forlate stadion.

Kommentar

• Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
            Bare et spørsmål. Har KFL sikkerhet lov til å fjerne noen med makt?
            (Nå skal jeg være skikkelig flåsete, så ikke ta dette for noe annet enn det det er, en (dårlig?) spøk).

Det er vel slik en må regne med i kampens hete?
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

og hva skjer vis du drar den personen du vil kaste ut fra festen din, gjennom vinduet ditt, og ut på andre siden? Tviler på at onkel hadde sagt det var helt ok. Håpløs sammenligning av deg, men fortsatt.

Kommentar

• Superstefan
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 2180

Opprinnelig skrevet av ON
                og hva skjer vis du drar den personen du vil kaste ut fra festen din, gjennom vinduet ditt, og ut på andre siden? Tviler på at onkel hadde sagt det var helt ok. Håpløs sammenligning av deg, men fortsatt.
                Hva skal vinduet symbolisere i denne diskusjonen?
                Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

Din sammenligning med å dra folk gjennom vinduer derimot, den er spot on.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• MobBoss
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 900

Opprinnelig skrevet av Boing
                    Hvis du har en fest hjemme, så kan du vel selv bestemme hvem som skal kastes ut???? På samme måte fungerer det på stadion da det er klubbene som har invitert til fest. Du er med på festen så lenge du følger klubbenes sine regler, og dem kan i utgangspunktet kaste ut eller be hvem som helst forlate stadion.
                    I utgangspunktet så er jeg helt enig med deg.
                    Men loven er litt mer innviklet enn det.
                    Som du sier at om man har en privat fest. Så kan jeg bestemme hvem jeg vil kaste ut. Og kan fortelle det til den personen, men jeg har faktisk ikke lov til å røre personen.(I henold til norsk lov.) Om jeg ville blitt dømt for å lempe han ut er heller tvilsomt. Men skal man følge loven så må jeg tilkalle politiet for å få flyttet personen om han ikke ville flytte på seg frivillig.

Invicta

Kommentar

• Johnny Sack
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jun 2007
                      • 127

Blussing er kult, slossing er døvt. God påske

Kommentar

• Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

Poenget mitt er att dem som er arrangerer har lov til å få fjernet hvem de vil fra stadion, enten ved att man går ut med en vakt eller blir fjernet av politi. Og så blir det opp til hver enkelt hvem man vil bli fjernet av. Vaktene kan ikke gi deg bot eller lage noe rettslig etterspill på deg, noe onkel politi ikke ville ha nølt med hvis dem er i rett humør.

Så hvis jeg noensinne for beskjed av vaktene om å komme meg ut av stadion så hadde jeg blitt med vakta, da jeg ikke har mye lyst til bot og en prat med politiet.

Og når det gjelder hva jeg kan gjøre hvis en person ikke vil forlate min fest, så har vi noe som heter beretiget harme, noe onkel politi og det norske rettsvesenet har tatt hensyn til mange ganger. Så ja, jeg kan bruke makt for å få fjernet en person fra min fest hvis jeg vil uten å bli dømt skyldig. Men da ikke ved å kaste han ut vinduet, holder å kaste han ut døra.
                        Last edited by Boing; 18.04.2011, 23:52.

Kommentar

• mr.sandass
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2005
                          • 972

Sånn jeg tolker det ble KFL sikkerhet opprettet som et bindeledd mellom oss supportere og stadionvakter( inkludert politi) for å unngå uheldige episoder basert på misforståelser og missoppfatninger av situasjoner.

Når representanter fra KFL sikkerhet begynner og utøve makt på denne måten blir det for meg veldig feil.
                          www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                            Sånn jeg tolker det ble KFL sikkerhet opprettet som et bindeledd mellom oss supportere og stadionvakter( inkludert politi) for å unngå uheldige episoder basert på misforståelser og missoppfatninger av situasjoner.

Når representanter fra KFL sikkerhet begynner og utøve makt på denne måten blir det for meg veldig feil.
                            La oss ikke komme tilbake til situasjonen hvor vi får Securitas, G4S eller noe annet loko sikkerhetsselskap som stadionvakter foran oss på turene. Da hadde nok flere sluppet å se siste delen av kampen på søndag.

Ta denne saken gjennom de riktige kanalene dersom man føler at dette var et sterkt overgrep. KFL Sikkerhet er ingen anonym gruppering det er umulig å komme i kontakt med utenom forumet til KFL.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

Slutt nå. Dette kommer ingen vei på forum. Ta det internt

Kommentar

• mr.sandass
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2005
                                • 972

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                La oss ikke komme tilbake til situasjonen hvor vi får Securitas, G4S eller noe annet loko sikkerhetsselskap som stadionvakter foran oss på turene. Da hadde nok flere sluppet å se siste delen av kampen på søndag.

Ta denne saken gjennom de riktige kanalene dersom man føler at dette var et sterkt overgrep. KFL Sikkerhet er ingen anonym gruppering det er umulig å komme i kontakt med utenom forumet til KFL.
                                Neida er enig i det. Og i mine øyne har KFL sikkerhet vært en suksess som jeg håper fortsetter i framtida. Men som et bindeledd og ikke en utøvende makt på selve stadion.
                                www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

Dubai buys Spanish La Liga club, to rename ‘Team Dubai'
                                  http://www.arabianbusiness.com/dubai-bu ... 98610b%2C1

Kjenner jeg blir kvalm! Mot den moderne fotballen!
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av UltraFo

Hadde det skjedd med LSK, så hadde jeg aldri dratt på en fotballkamp igjen. Bare sjokkerer meg at ikke Man City sjeiken fant på dette først.

Kommentar

• LSK-supp.
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 1023

Opprinnelig skrevet av UltraFo

Getafe er Madrids Lyn, uten publikum, dog geografisk mer som Lillestrøm.

Får ikke flere tilhengere etter dette akkurat, bortsett fra noen få tusen rasshøl i Dubai(må være verdens mest usympatiske folk).

Kan være for at arenaer tar sponsornavn om prisen er god nok, men klubben, aldri!
                                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Hexaphim
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 2819

Svensk fotballdommer skadet av kinaputt

Den svenske toppseriekampen i fotball mellom Syrianska og AIK ble mandag avbrutt etter at en linjemann ble skadd av en kinaputt.

AIK-supporterne vet å støtte laget sitt, ja. AIK risikerer nå å bli fratatt 6 poeng.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                          Kan være for at arenaer tar sponsornavn om prisen er god nok, men klubben, aldri!
                                          Tenk deg å bygge en så flott arena som det man har gjort i Kalmar, og ender opp med navnet Guldfågeln Arena. Jeg gremmes!

Guldfågeln Arena

Kommentar

Working...