Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gutt94
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2007
    • 3272

Spoiler:

Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
    Kameraet ble ikke tatt, men han ble bedt om å slette bildet da man ikke er interessert i å være avbildet.

Skal ikke jeg komme inn å snakke mye off topic. Men dette er jo noe jeg selv har opplevd både ved fotballbanen, utenfor og i område rundt stadion.

Selvølgelig kan dere spørre fotografen pent om han kan slette bildene, men det er noe fotografen selv må avgjøre. Selv ikke politi har myndighet eller lov til å slette bilder i fra et kamera/minnekort. Vært flere slike saker om politi, og andre som ikke ønsker å være avbildet. Da endt med politi som har tatt kamera og slettet bilder. Dette er det vært flere rettsaker om, og kommet frem at dette er noe politi ikke har myndighet uansett hvilken situasjon det er i.

Derimot hvis denne fotografen provoserte og tok direkte bilder av en av dere som enkeltperson, eller for å henge ut UFC eller medlemmer er det forståelig at man kan bli provosert. Derimot går disse bildene under bilder med almenninteresse og det er da lov å ta disse bildene, og bruke de slik fotografen ønsker.

Håper at dette bare er noe som er blusset opp i media, men ikke fysiske bluss i gatene. Media er ofte slik at saker blir større en de er. Og er vell dette som er skjedd her. En journalist/fotograf som hater LSK og alt rundt klubben. Han har nå funnet en god mulighet til å gjøre penger på dette.

KnutHSolberg

Kommentar

• *46*

Har aldri fortsått at det ikke bare går an å ta beina fatt og rusle av gårde når noen tydelig er ute etter bråk. Man behøver ikke å sloss fordi noen byr opp. Finnes ingen unskyldninger!

Kommentar

• Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

Opprinnelig skrevet av *46*
        Har aldri fortsått at det ikke bare går an å ta beina fatt og rusle av gårde når noen tydelig er ute etter bråk. Man behøver ikke å sloss fordi noen byr opp. Finnes ingen unskyldninger!
        Også lar vi det være med saken. Du var ikke tilstede og vet ikke hva som skjedde bortsett fra det du har lest i media.

Ny match på onsdag og 3 poeng så er alle glade igjen!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Tony
          Også lar vi det være med saken. Du var ikke tilstede og vet ikke hva som skjedde bortsett fra det du har lest i media.
          Det jeg har fått med meg, er at det er utveksla en form for fysisk batalje. Om den varte 10 sekunder eller 10 minutter bryr jeg meg lite om. Jeg er av en generell oppfattning at folk for la munnen snakke for seg og ikke ty til vold - gå heller unna. Det gjelder generelt.

Det jeg ikke fortstår, er at slikt skal ties ihjel?

Kommentar

• Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

Det jeg har fått med meg, er at det er utveksla en form for fysisk batalje. Om den varte 10 sekunder eller 10 minutter bryr jeg meg lite om. Jeg er av en generell oppfattning at folk for la munnen snakke for seg og ikke ty til vold - gå heller unna. Det gjelder generelt.

Dette er et forum. Hva forventer du skal komme ut av det? Snakk så mye du vil for min del. Jeg gidder bare ikke diskutere noe jeg ikke vet noe om, og det burde du også gjøre

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Det har du helt rett i, men selv om jeg ikke var tilstede så berøres også jeg og mange andre av denne episoden eller hva du ønsker å kalle det, og jeg vil gjerne vite hva som egentlig skjedde. Jeg holder med fugla og setter de meget høyt, og som følge av det så spør mange rundt meg om nettopp dette - hvorfor var det slåssing i Ålesund? Skal jeg svare at "du ikke var der, så det bryr ikke deg"?

Inntil noe annet er sagt og bevist, så tror jeg at LSK, UFC og alle som holder med Sportsklubben er uskyldige inntil det motsatte er bevist, og det skal mye til for at jeg skifter mening her. Men når det kommer innlegg ala "du vakke der", så blir jeg litt mer skeptisk. Har en sak flere sider?

Jeg er, som du sikkert ser hjertens enig!
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• faani
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Oct 2008
                • 6

Det kan kanskje være greit å få med seg noen andre versjoner av hva som skjedde:

http://www.stormenbergen.no/

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9539

Opprinnelig skrevet av faani
                  Det kan kanskje være greit å få med seg noen andre versjoner av hva som skjedde:

http://www.aafk.no/default.aspx?view...m_page=&page=1
                  Strengt tatt tror ikke så mange bryr seg.

Eneste man kan reagere på er om/at fotografene ble tatt fra bildene sine.

Kommentar

• UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

Ok. Enkle fakta som gjør at denne diskusjonen kan droppes. Vi har selv pratet med gutta etter kampen og de innrømmet å ha yppet til bråk. Det er filmet så vis noen gjorde noe galt tar LSK seg sikkert av det. Og vis vi var så ille, hvorfor fikk vi da gå fritt gjennom Ålesund uten noe særlig eskorte, alle slapp inn på Stadion, ingen ble bura og ikke EN politibil fulgte oss tilbake til hotellet. Det gjorde derimot de samme pent kledde gutta som yppet til bråk på puben. Vi var også ute å festet hele natta i Ålesund uten en eneste politi som passet på oss. Vis vi var så "gæærne" som fiske gutta skal ha det til så burde det vell ha fått mer konsekvenser der og da? Slapp av folkens, media blåser opp ting. Og at Ålesund gutta vil redde eget skinn fra sine blemmer for de stå for selv. Vi hadde forøvrig også med oss flere som ikke har noe som helst tilknyttning til UFC som mer enn gjerne kan fortelle hva som egentlig skjedde.

Edit: Fotografen mistet ikke kamera og slettet tydeligvis ikke bildet sitt selvom han fikk beskjed av politi. Det ligger jo ute på nettavisen.no
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

Dette er et forum. Hva forventer du skal komme ut av det?
                      En diskusjon om det. Hva forventet du egentlig?
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                        I god forum-ånd bør diskusjonen selvsagt også kuliminere i krav om at noen må gå. Ellers er det ingen real forum-diskusjon.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                          La oss diskutere noe vi ikke vet noe om siden vi ikke var tilstede

Kommentar

• superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            I god forum-ånd bør diskusjonen selvsagt også kuliminere i krav om at noen må gå. Ellers er det ingen real forum-diskusjon.
                            UFC gikk jo? Eller bare prøvde de å gå? Ble det stilt krav om at de måtte gå?
                            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• *46*

La oss diskutere noe vi ikke vet noe om siden vi ikke var tilstede
                              Hvis det er føringen for hva som skal diskuteres, kan hele tråden like godt stenges. I praksis blir det da et forum kun for de som er med i den ekslusive klubben med 30 seriekamper i året. Siden jeg ikke er tilstede på bortekamper - kan jeg gi F i å kommentere dem. Hjemmekampene regner jeg med at jeg for slenge inn et ord om.

Synes det er ganske så håpløst, hvis det er det som skal legge føringen for hva som skal diskuteres i fremtiden - noe jeg antar at er helt feil. "Har du ikke vært der, så kan du holde munn" er ikke noen god løsning. Sorry, jeg liker ikke forsøk på å kneble diskusjonene på den måten.

Kommentar

• knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9539

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                Ok. Enkle fakta som gjør at denne diskusjonen kan droppes. Vi har selv pratet med gutta etter kampen og de innrømmet å ha yppet til bråk. Det er filmet så vis noen gjorde noe galt tar LSK seg sikkert av det. Og vis vi var så ille, hvorfor fikk vi da gå fritt gjennom Ålesund uten noe særlig eskorte, alle slapp inn på Stadion, ingen ble bura og ikke EN politibil fulgte oss tilbake til hotellet. Det gjorde derimot de samme pent kledde gutta som yppet til bråk på puben. Vi var også ute å festet hele natta i Ålesund uten en eneste politi som passet på oss. Vis vi var så "gæærne" som fiske gutta skal ha det til så burde det vell ha fått mer konsekvenser der og da? Slapp av folkens, media blåser opp ting. Og at Ålesund gutta vil redde eget skinn fra sine blemmer for de stå for selv. Vi hadde forøvrig også med oss flere som ikke har noe som helst tilknyttning til UFC som mer enn gjerne kan fortelle hva som egentlig skjedde.

Edit: Fotografen mistet ikke kamera og slettet tydeligvis ikke bildet sitt selvom han fikk beskjed av politi. Det ligger jo ute på nettavisen.no
                                Hvis

Det jeg har lest er denna:
                                En av Sunnmørspostens journalister ble fratatt mobilkameraet sitt og truet av personer tilknyttet LSK-grupperingen under masseslagsmålet. Bildene han tok ble slettet. En av Sunnmørspostens fotografer opplevde også å bli truet av de samme personene. - http://www.smp.no/nyheter/alesundogo...icle352651.ece

Poltistat!

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  UFC gikk jo? Eller bare prøvde de å gå? Ble det stilt krav om at de måtte gå?
                                  Håper forresten Grønlund kommer på banen i denne saken her.

Det bidrar som regel til å skru opp temperaturen en del hakk.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• maurakanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 641

Dere har vel lært at det aldri er UFC som begynner noe bråk eller gjør noe galt. Det er alltid "dem andre". Trur nok versjonen på Aalesund-forumet er noe nærmere sannheten.
                                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                      Dere har vel lært at det aldri er UFC som begynner noe bråk eller gjør noe galt. Det er alltid "dem andre". Trur nok versjonen på Aalesund-forumet er noe nærmere sannheten.
                                      Selvfølgelig er det nærmere sannheten, sier seg selv at man kun drar til Ålesund for volden.
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Ut i fra det en kan tolke på diverse nettsteder havnet det et bluss rett innenfor døra til Dirty Nelly på lørdag. Det at brannalarmen gikk på stedet tyder også på at dette er riktig. Jeg kan ikke se at det er benektet at det var våre tilhengere som tente bluss.

Vil det bli foretatt noen form for selvjustis overfor personen som gjorde dette, eller vil han kunne bli med på turer fremover?
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• aaleby
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Aug 2007
                                          • 11

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                          Og at Ålesund gutta vil redde eget skinn fra sine blemmer for de stå for selv.
                                          Hvilke blemmer?

HVEM kastet bluss mot utestedet? HVEM knuste interiør inne på det samme utestedet? HVEM gjorde sitt ytterste for å provosere med allskens pubertale utbrudd?

Etter hva jeg har fått med meg er det ingen fra ålesundsleiren som har brukt energi på å sverte UFC i ymse forum (eks. VGD). Man har fortalt en sannferdig versjon av hva som faktisk skjedde og thats it. Sakligheten har vært upåklagelig fra start til slutt.

Men for all del. Folk fra UFC med viten om hva som faktisk skjedde må gjerne fortsette å opptre som uskyldigheten selv. Storveis underholdning.

Kommentar

Working...