Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

Opprinnelig skrevet av MoBee
    Å gå fra match er ukultur.
    Synes det er bedre att folk går, enn att dem blir stående å pipe og bue på spillerne når kampen er ferdig. Jeg var ikke en av dem som gikk, men vil allikevel ikke kritisere dem som gikk da jeg forstår hvorfor dem gjør det. Det er nå min mening.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Latterlig å pipe på egne etter en dårlig kamp også. Vi har spilt meget bra i år, og alle med IQ over 80 forstår at i år kommer prestasjonene til å svinge med våre beste -Kippe solgt og en snittalder på 20 fra midten og opp.

Vi ligger an til en bra sesong ift forutsetningene og får tåle et par sprekker i løpet av året. Minner om at vi var fullt på høyde med serieleder på bortebane i kampen før.
      Last edited by Kjell.T.Ring; 29.08.2011, 13:47. Begrunnelse: snittalder 20 ikke 2 :)
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9564

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Latterlig å pipe på egne etter en dårlig kamp også.
        Var lite piping i går. En impulsiv liten pipekonsert da dommer'n blåste av, men den ble som vanlig sensurert bort av tromma. Neste, og siste pipebølge, kom som forventet mot dommer'n da han forlot gresset.

Kommentar

• Felt C
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 776

Det er jeg forsåvidt enig med deg i,men jeg har forståelse for at folk går under en slik forestilling som igår.Personlig er jeg enig med sidemannennsom sier at vi får stå sammen i skammen uten at jeg vil slakte de som velger å gå.
          Igår oppfattet jeg det slik at KFL sang "jævla rasshøl" og pekte mot de som forlot Åråsen på 0-3.Misforsto jeg eller stemmer det?

Kommentar

• iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

Opprinnelig skrevet av Felt C
            Igår oppfattet jeg det slik at KFL sang "jævla rasshøl" og pekte mot de som forlot Åråsen på 0-3.Misforsto jeg eller stemmer det?
            Var en par-tre som sang det ja, om det er "KFL" får du avgjøre selv.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Felt C
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 776

par-tre??? var en hel haug på felt c hvertfall.Da snakker vi ukultur som går det meste en høy gang.

Kommentar

• UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

sangen gikk til politiet som kastet ut Jon Ivar etter at han protesterte litt nede ved reklame skiltet. Politiet i går var generelt veldig aggresive, kjefting på dommern med møtt med advarsel og 15 åringer ble igjen tatt legg på. Selvom samme folka har tatt navnet flere ganger før.

Noe annet som er ukultur er å kødde, smile, ironisanger og optimist når vi ligger under 3-0 mot ett lag i rosa. Da må amn kjøre sanger som trøkker. Ikke dulle ting bort.
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Felt C
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 776

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                  sangen gikk til politiet som kastet ut Jon Ivar etter at han protesterte litt nede ved reklame skiltet.
                  På c-feltet ble det pekt rett ned mot de som gikk så da forsto vi det slik at man sang til de som forlot stadion.

Kommentar

• Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

Noe annet som er ukultur er å kødde, smile, ironisanger og optimist når vi ligger under 3-0 mot ett lag i rosa. Da må amn kjøre sanger som trøkker. Ikke dulle ting bort.
                    Har du hørt om galgenhumor??? Når ting er så jævligst så er humor en grei måte å få kommet seg opp fra fosterstilling til stående. Å nei, jeg smilte når vi lå under 0-3, heng meg hvis det er forbudt.

Og hvorfor noen gidder å bruke krefter på dommeren i går, han var ikke kjempedårlig og var ikke kjempegod, var midt i mellom da dommeren ikke hadde noen feil som var avgjørende for kamputfallet.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Jeg er 100% enig med deg, men skal innrømme at jeg for første gang i mitt LSK liv forlot stadion 10 minutter før slutt i går. Kombinasjonen av at jeg var i ferd med å gnage av meg armen i frustrasjon, og at jeg hadde fyllenerver etter natten i forveien gjorde at jeg ikke fikset mer da.

Kommentar

• Felt C
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2004
                        • 776

Når man under gårsdagens kamp synger på en spiller som har forlatt klubben er det ukultur på linje med det å pipe.Er greit å gjøre det før kamp hvis man gjør det for å hylle Espen,men når man gjør det på 0-2 igår er det ikke annet enn hets mot de som er på banen.Man trenger ikke å kosesynge for de,men å synge på Søgård i den settinga er lavmål.Det i tillegg til piping og synging mot egne supportere gjør at KFL for meg fremsto like ræva som laget.

Kommentar

• Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

Opprinnelig skrevet av Boing
                          Har du hørt om galgenhumor??? Når ting er så jævligst så er humor en grei måte å få kommet seg opp fra fosterstilling til stående. Å nei, jeg smilte når vi lå under 0-3, heng meg hvis det er forbudt.

Og hvorfor noen gidder å bruke krefter på dommeren i går, han var ikke kjempedårlig og var ikke kjempegod, var midt i mellom da dommeren ikke hadde noen feil som var avgjørende for kamputfallet.
                          Vi har hatt konstant galgenhumor i 3-4 år nå. Nå som laget har stabla seg nogenlunde på beina er det lov å trøkke til med noe agresivitet på tribunen igjen. Hvis vi får svar med trøkk på banen skal igjen spillerne få dobbelt trøkk fra tribunen. Det er sånn vi kan bidra med å bygge opp hverandre. Det har fungert før, og når det skjer kan vi sammen få til magiske øyeblikk.
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            Vi har hatt konstant galgenhumor i 3-4 år nå. Nå som laget har stabla seg nogenlunde på beina er det lov å trøkke til med noe agresivitet på tribunen igjen. Hvis vi får svar med trøkk på banen skal igjen spillerne få dobbelt trøkk fra tribunen. Det er sånn vi kan bidra med å bygge opp hverandre. Det har fungert før, og når det skjer kan vi sammen få til magiske øyeblikk.
                            Bortsett fra de første 10 minutene så var resten av kampen latterlig dårlig. Og når LSK er latterlig dårlige på banen og Sogndal kontrollerte så blir det vanskelig å tro og håpe på att gutta skal snu det. I de andre kampene vi har snudd resultatene så har vi vært farlig og gode flere ganger i løpet av kampen. Mot Sogndal så var vi vel farlige kun de første 10 minutene. Tror faktisk kampen mot sogndal er den kampen vi har skapt minst sjanser. Vanskelig å mobilisere krefter til å synge når det ble som det ble ute på banen. Og synge på Espen synes jeg var tåpelig.

Kommentar

• Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

Bortsett fra de første 10 minutene så var resten av kampen latterlig dårlig. Og når LSK er latterlig dårlige på banen og Sogndal kontrollerte så blir det vanskelig å tro og håpe på att gutta skal snu det. I de andre kampene vi har snudd resultatene så har vi vært farlig og gode flere ganger i løpet av kampen. Mot Sogndal så var vi vel farlige kun de første 10 minutene. Tror faktisk kampen mot sogndal er den kampen vi har skapt minst sjanser. Vanskelig å mobilisere krefter til å synge når det ble som det ble ute på banen. Og synge på Espen synes jeg var tåpelig.
                              Vi var da virkelig latterlig dårlig 78min mot Tromsø iår og 89min mot molde i fjor. Jeg synes det er vanskeligere å mobilisere krefter for å synge en slapp evighetsang som minner meg om cupfinaletapet mot Molde og Optimist som får oss til å tro at alt håp er ute. Den slags humor passet best til 0-3 hjemme mot Newcastle, ikke mot Sogndal.
                              Og synge for Espen synes jeg også ble tåpelig, selv om budskapet bak sikkert var ment å være at han blødde for drakta.

Disse burde gått på repeat på slutten:
                              -Gi alt, stå på
                              -Kjempe, stolte LSK
                              -Åh Lillestrøm
                              -Våkn opp idag
                              -Forza Fugla, inn med kula
                              -Blø for drakta
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• *46*

At noen synger for Espen Søgård tar jeg som et tupp i ræva til de som aldri ga han noe tilbud om ei kontrakt og lot han gå ut porten, og ikke spillerne.

Kommentar

• FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

Ikke at jeg var med på sangen, men jeg tok det som at han hadde blødd for drakta hvis han var der.
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

Kommentar

• UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

Alle skjønner at de som sang den mente at om han hadde vært der så hadde han i det minste løpt til spyet fløy og blødd for drakta. Om det er smart eller ikke kan man diskutere opp og ned. Men jeg er ikke sjokkert over at folk synger den da han er ett symbol for LSK på en som alltid blødde for drakta.
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Felt C
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 776

Alle skjønner at de som sang den mente at om han hadde vært der så hadde han i det minste løpt til spyet fløy og blødd for drakta. Om det er smart eller ikke kan man diskutere opp og ned. Men jeg er ikke sjokkert over at folk synger den da han er ett symbol for LSK på en som alltid blødde for drakta.
                                      Bedre å synge på en av de få som løp for drakta igår da eller?
                                      Fredrik Guldbrandsen f.eks.

Og jeg er heller ikke sjokkert siden det bare skal et par tullinger til for å starte et slikt rop så blir automatisk en haug med folk med på sangen fordi de tror det skal være sånn.Null tankegang.

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4400

Galgenhumor er greit det. Men i går var det absolutt ingen grunn til noen som helst form for humor. Å tape f.eks 0-3 hjemme mot Newcastle - et lag som definitivt er mye bedre enn oss er ok! Da kan man bruke så mye galgenhumor man vil. Men når fugla er på vei mot den største fadesen i klubbens historie, så fatter jeg virkelig ikke hvordan folk får "humoren" fra. LSK er helt klart en (alt)for stor del av livet mitt til at jeg takla det pinlige greiene spillera viste i går. Min mening er hvertfall at man bør kunne se ann når det er rom for galgenhumor eller ikke.
                                        ..................

Kommentar

• Iselin88
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • May 2009
                                          • 125

Nå må mange av de som stod på feltet(snakker ikke om alle!) gå litt i seg selv før de stiller seg opp på stå tribunen neste gang. Fader til laber innsats er det leeenge siden jeg har vært bort i. Over halve tribunen var igår mer opptatt av å stå med armene i kors og synse og mene noe om en hver ting som skjedde på banen, jeg er så lei av å bruke en match på å stå å høre på allskens bedrevitere som BARE står der for å klage.. Ville jeg hørt på den sutringen, så hadde jeg gått og satt meg, der skal dere få kjase ifred. Men spar oss som vil på kamp for å synge og støtte laget via lyd!! Og det hele toppet seg da noen måsabjønner av noen idioter som skulle gå ti min før begynte å skrike dritt til Logi. Da holdt jeg på å spise opp håret mitt i sinne!!! Uansett hvor bedritent vi spilte igår(eller spiller ever), så vær så snill å hold dere hjemme dere som er på kamp for å tyte og klage og kjefte på egne spillere! Det er ikke slik KFL skal være.. Tap og vinn med samme sinn(sånn nesten hvertfall!), og syng nå for guds skyld uansett.. Er så mye triveligere på den måten!=)

Kommentar

Working...