Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • VallerudKanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 308

Det er mulig kamputviklinga i går har skylda, men jeg sto tilfeldigvis for en gang skyld på felt B og jeg føler det var dårligere trøkk der enn jeg noen gang har opplevd på øvre felt C. Blei etterhvert litt tynt med folk også... Vil gi kred til felt A som prøvde, hele tida! Kanskje jeg skal prøve det feltet en match også, etter (over) ti år på felt C...
    Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

Kommentar

• skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Min mening er hvertfall at man bør kunne se ann når det er rom for galgenhumor eller ikke.
      Var ikke i det galgenhumoristiske hjørnet selv i går, men djeezzzus...

Like lite som noen kan forlange av meg at jeg skal bli med på galgenhumor, kan jeg forvente at galgenhumorister skal forandre atferd bare fordi jeg har mitt syn på hvordan en supporter skal være.

Kalles visst takhøyde...

Kommentar

• MoBee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 958

Å synge for Espen i går var jo en protest mot rævva innsats... Innsats er det han sto for i LSK og det smitta, og det var det som manglet i går. Skikkelig. Jeg er enig i at å pipe mot laget, bråke med/mot medsupportere og å fokusere på humor er dårlig, selv om oppgittheten for capoene igår var berettiget pga dårlig innsats fra oss. Ronny prøvde virkelig å få oss til å synge "trøkkesanger", men ingen var med... Da prøvde man litt galgenhumor.
        Men å gå fra stadion når vi har fem strake før denne kampen, syns jeg er dårlig. Det var MANGE som gikk. Skulle tro vi lå på nedrykk og at "grensen var nådd"...

Vi som velger å stå skal stå der og synge for lsk uansett. Ellers er alt tomprat.

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av *46*
          At noen synger for Espen Søgård tar jeg som et tupp i ræva til de som aldri ga han noe tilbud om ei kontrakt og lot han gå ut porten, og ikke spillerne.
          Med all respekt for Espen Søgård, så er det den siste mannen jeg ville hatt på banen mot Sogndal slik den kampen utviklet seg etter 0-1 scoringen. Det vi manglet mer enn noe annet i den kampen var en kreativ spiller på midten, som har evnen til å gå av spillere på egenhånd, altså den største svakheten til Espen Søgård. De to vi hadde sentralt evnet ikke å gjøre noe annet enn å slå tversoverpasninger når Sogndal sine backer sto på kantspillerne våres hele tiden, slik at de ikke hadde rom.

Uansett, man synger for spillere som er i klubben, ikke de som var der tidligere. Espen Søgård fortjener all verdens applaus, og sangen sin sunget når vi møter Start, men ikke når vi ligger under 0-2 mot Sogndal.

Kommentar

• Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

Utestengt Viking supporter truer med rettsak for å se laget sitt:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3219589.ece

Egen kommentar:
            Stå på og fjern ugress som Gisle Oseberg lengst mulig vekk fra norske fotballarenaer.
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

- Vi har svart advokaten, gitt en klar begrunnelse på utestengelsen, og forklart hva hans klient må gjøre for å få utestengelsen opphevet. Vi har sagt at dersom han tar kontakt med Vikinghordene, kan han få opphevet utestengelsen. Dette er en sak mellom ham og Vikinghordene, ikke mellom ham og Viking, sier Ristesund-Sele.
              Sålenge Viking utestenger folk fra stadion så er jo dem med på det også

Kommentar

• Boing
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 711

Synes hele den saken der virker litt merkelig, har vanskelig for å tro att vedkommende som er utestengt, vikinghordene og viking har fortalt hele og den fulle sannheten. Her virker det som om alle prøver å feie ett eller annet under teppe.

Kommentar

• Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

Opprinnelig skrevet av Tony
                  Sålenge Viking utestenger folk fra stadion så er jo dem med på det også
                  Alternativt har de gitt Vikinghordene absolutt alt ansvar for hva som foregår på det feltet de har fått tildelt. Bortsett fra det juridiske, i og med at det vel er klubben som står som eier av banen.
                  Skulle vært interessant å sett den avtalen...
                  Knurr...

Kommentar

• Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Alternativt har de gitt Vikinghordene absolutt alt ansvar for hva som foregår på det feltet de har fått tildelt. Bortsett fra det juridiske, i og med at det vel er klubben som står som eier av banen.
                    Skulle vært interessant å sett den avtalen...
                    Vikinghordene bestemmer da kun på feltet dems, ikke resten av stadion som dem også er utestengt fra

Kommentar

• taraldsen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2006
                      • 161

- Vi har aldri sagt at de tilhører noe casualmiljø. De ble utestengt fra Vikinghordene fordi de sto for en helt annen kultur enn det Vikinghordene sto for. Vi i Viking stilte oss lojalt bak Vikinghordene, og derfor ble de også utestengt fra stadion, sier Ristesund-Sele.

Denne var artig. Så hvis man ikke følger Vikinghordenes agenda til punkt og prikke og er enig i alt, så blir man utestengt? Det er jo faktisk helt sykt....

Kommentar

• Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5918

Interessant vei å gå. Kanskje det burde bli en rettssak for å få avklart hvem som har ansvar for hva. Når det er sagt har vel Viking rett til å avgjøre hvem som har adgang til deres områder, så fremt det ikke rammes av diskrimineringslovgivningen. Om de er tjent med det er en annen sak.
                        Last edited by Stray Cat; 31.08.2011, 05:58.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

Så denne på Euston Tube Station i London:

ultras udinese.jpg

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

Er vel rimelig ukultur det søpla har gjort i Lillestrøm inatt utifra noen bilder jeg har sett på fjesboka!

Kommentar

• LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Er vel rimelig ukultur det søpla har gjort i Lillestrøm inatt utifra noen bilder jeg har sett på fjesboka!
                              Hva har skjedd?

fant det i en annen tråd
                              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                Hva har skjedd?

fant det i en annen tråd

Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5918

Idioti!!! Det som er enda mer idiotisk er at folk er klar til "krig" på grunnlag av tagginga. Drit i det! Finn i allefall en mer intelligent paybackmåte.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Idioti!!! Det som er enda mer idiotisk er at folk er klar til "krig" på grunnlag av tagginga. Drit i det! Finn i allefall en mer intelligent paybackmåte.
                                    Vil jo si det er mye mer "classy" å henge opp 250 plakater "fiendeland" en å drive barnslig hærverk...
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

I fjor: http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...k-3328479.html
                                      Vidar Evje

Kommentar

• Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5918

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Vil jo si det er mye mer "classy" å henge opp 250 plakater "fiendeland" en å drive barnslig hærverk...
                                        Mente selvfølelig mer intelligent enn tagging. Plakater er helt greit synd de garantert er nede når jeg passerer Bohemen om litt.

Kommentar

• *46*

Sitter og ser på kamp på tv. Nynner litt på ei vise, men kommer ikke helt på hvilken låt. Handler om 20 000 tomme seter.

Kommentar

Working...