Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • A.Bilet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 808

Han dusten som ropte "stille i fjøset" til oss i dag. Sinnsykt provoserende. Ukultur
    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

Opprinnelig skrevet av A.Bilet
      Sinnsykt provoserende. Ukultur
      Blir mer provosert over de som syns det er noe å la seg provosere over. Ukultur eller ei...

Kommentar

• tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

Opprinnelig skrevet av A.Bilet
        Han dusten som ropte "stille i fjøset" til oss i dag. Sinnsykt provoserende. Ukultur
        Huff hvis Du lar deg provosere av slike ting får Du det ikke lett videre i livet.

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9539

"Stille i fjøset"... Hvem bryr seg??

Gårsdagens ukultur var "La han dø"-rop mot Carl Erik Torp i Sogndal.

Kommentar

• Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

Opprinnelig skrevet av knut
            "Stille i fjøset"... Hvem bryr seg??

Gårsdagens ukultur var "La han dø"-rop mot Carl Erik Torp i Sogndal.
            Uenig, de på tribunen kan ikke vite at det er hjertestans. Alle supportergrupper roper dette.
            At det var upassende der og da, selvfølgelig.

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Uenig, de på tribunen kan ikke vite at det er hjertestans. Alle supportergrupper roper dette.
              At det var upassende der og da, selvfølgelig.
              Da får du være uenig da, i at det var idioti å rope la han dø til en som ligger der med hjertestans.

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Da får du være uenig da, i at det var idioti å rope la han dø til en som ligger der med hjertestans.
                Hvordan mener du de på tribunen kunne vite det? Hvor mange ganger har ikke det topet runget fra KFL?

Kommentar

• veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

Er det mulig... skjerp deg litt da! Tror du ikke KFL også hadde gjort det samme? De kunne vel ikke vite at det var så alvorlig, og jeg tviler på at de gjorde dette når de innså alvoret når det ble så hektisk førstehjelpsvirksomhet på banen.
                  Men du er vel synsk og hadde visst det med det samme? VM i klarsynt neste for deg.

Kommentar

• veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

Men en ting er sikkert, Sogndal supporterne burde sende blomster til sykehuset! Det skylder de fyren.

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Hvordan mener du de på tribunen kunne vite det? Hvor mange ganger har ikke det topet runget fra KFL?
                      Hvordan kan de ikke vite det? Det er heller ikke snakk om at Saftkokaran ell hva faen ropte det, det er snakk om at 1 kanskje 2 ropte (selvfølgelig rett forran en mikrofon). De andre holdt seg for gode, derfor blir det ukultur.

Kommentar

• veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

Hvis det faktisk så såpass ille ut at bare en eller to begynte å synge "la han dø" så er det ikke ukultur (jeg har ikke sett det selv).
                        Da er det bare et par sulliker som ikke har fått med seg alvoret eller er drita fulle. Tullinger finnes over alt, jeg synes ikke Sogndal supportere generelt burde få pes for dette.

Kommentar

• egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

Går en liten diskusjon på Vg nett om kamprop. Synes denne misforståelsen gjengitt av brukeren "Markmus" var litt morsom;

haha, finnes noen fine eksempler på dette.
                          Klanen har f.eks. en sang gående hvor jeg hele tiden tror de synger om 'juletrær'. Spurte om dette i en kamptråd for noen uker siden, men nå har jeg allerede glemt hva det var de faktisk sang.

Og så har vi jo den artige fra Stadion. Start var på besøk i 2007 (tror det var da) og vi begynner å rope "Kjør over pakket". Etter kampen lurte visst Start-supporterne på hvorfor vi ropte "sjørøverpakket" til dem
                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

Etter at vi har har tapt 0-4 mot Rosenborg til fredag kan vi rope "La han gå" til Ledelsen mens vi peker på Henning Berg og holder opp et stort banner av et Islansk flagg. Det er Supporterkultur.

Kommentar

• A.Bilet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2005
                              • 808

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Huff hvis Du lar deg provosere av slike ting får Du det ikke lett videre i livet.
                              Du har forsåvidt rett. Brukte vel litt sterke ord. Men der og da var det frustrerende etter 0-3.
                              A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

Ukultur at LSK utestenger 2 stk. grunnet pyroen mot enga, når man skal ta ansvaret for bota UTEN at det går utover LSK.
                                Også ut 2012 da. Hva faan?

Kommentar

• KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Ukultur at LSK utestenger 2 stk. grunnet pyroen mot enga, når man skal ta ansvaret for bota UTEN at det går utover LSK.
                                  Også ut 2012 da. Hva faan?
                                  To stykker var jo et spesielt tall i forhold til antall bluss.
                                  Ellers synes vel LSK at det er for kraftig engasjement rundt klubben i det siste, så det er viktig å legge en demper på tribunelivet?

Ut 2012 er en overreaksjon av dimensjoner, og jeg vil få understreke at oppmøtet mitt på Åråsen i morgen utelukkende er for å støtte et lag i krise og ikke skal tas til inntekt for noen støtte for utestengelsesregimet.

Hvor latterlig framstår ikke kampannonsen for LSK - RBK full av flammer nå. Flaut, LSK!
                                  Vidar Evje

Kommentar

• veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

Ledelsen i LSK må jo bestå av en gjeng kjøtthuer! Begynner å miste helt troen på denne klubben på flere plan...

Kommentar

• A.Bilet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2005
                                      • 808

Jeg vil tro at bluss er utelukkende positivt for tilskuertall og interessen rundt LSK. Vil tro at vanlige tilskuere synes pyroen mot Enga var veldig tøff/fin og se på. Snakker om tilskuerne (familier etc.) på de andre feltene enn KFL, som opplevde det på avstand. Om folk dropper å stå på kanarifeltet grunnet en risikoen rundt bluss er en annen diskusjon (selv om jeg ikke tror det er tilfelle i det hele tatt).

Twitter-bruker

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Skal møte opp og dele ut billettene til Junioraksjonen, men så tror jeg at jeg går ned og tar en pils med gutta som er utestengt.
                                        Min første LSK-kamp var i august 69 (mot Turn), nå tror jeg faktisk at jeg trenger en pause fra Åråsen før det blir helt svart.

Personlig mener jeg at utestengelsen er horribel fordi:

- Utestengelsen står ikke forhold til handling.
                                        - Utestengelsen står ikke i forhold til tidligere praksis (jfr. slaget på Nadderud i 07, kamphanene fikk kun 1 års utestengelse)
                                        - LSKs streben etter å statuere et eksempel går utover to KFL-medlemmer som kun tidligere har bidratt med positiv jobbing for KFL og tribunelivet.

Har flere argumenter, men de egner seg ikke på trykk.
                                        Last edited by sparwasser; 29.09.2011, 14:46.

Kommentar

• sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

Offisielt kan jeg si at:
                                          Styret i KFL vil ta et møte vedr. utestengelsen ASAP.

Kommentar

Working...