Hva med et støtte banner til disse 2 gutta på kampen i morgen..
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Mer Pyro burde vært svaret !
Svaret på den latterlige straffen skulle vært et pyroinferno ut av en annen verden i den nærmeste framtid.. Bare for og bevist at latterlige straffer ikke temmer, men heller virker mot sin hensikt !!! Men skjønner vel at det kanskje blir for drøyt i forhold til de latterlige høye straffene til NFF... Faen for et møkkaland og være fotballsupporter iKommentar
-
Jeg har sendt følgende mail til lsk@lsk.no, samt til de mailadressene til styremedlemmene i klubben som ligger ute på lsk.no, og oppfordrer alle andre supportere til å ta seg bryet med å si sin mening:
Til styret i Lillestrøm Sportsklubb
Jeg tillater meg, som trofast sesongkortinnehaver og som mangeårig medlem av både Lillestrøm Sportsklubb og Kanari-Fansen Lillestrøm, å skrive til styret vedrørende at to personer skal ha blitt utestengt fra Åråsen stadion og Lillestrøms kamper både inneværende sesong og hele den kommende på grunn av episoden med pyroteknikk under LSKs hjemmekamp mot Vålerengen.
Jeg vil gjerne uttrykke at jeg er uendelig skuffa, men også kraftig provosert og forbanna, over den beslutningen som skal være tatt.
Alle ihuga supportere er klar over at bruk av pyroteknikk er forbudt på norske tribuner, og vi er også klar over at slik bruk etter all sannsynlighet fører til bøteleggelse fra Norges Fotballforbund. Hvis hukommelsen min ikke spiller meg et puss var det første gang siden cupfinalen i 2007 at det har forekommet blussing som kan oppleves som organisert i forbindelse med LSKs kamper. Supportermiljøet vårt har altså vært svært tilbakeholdne med bruk av pyroteknikk, til tross for at svært mange synes dette er svært stemningsskapende og kan lage en flott ramme rundt en kamp. Det har også vært tydelig kommunisert fra supporternes side at LSK ikke skulle sitte igjen med noen økonomisk risiko hvis klubben skulle bli ilagt en bot.
At klubben nå i etterkant velger å utestenge to styremedlemmer i Kanari-Fansen Lillestrøm, noe som er bekreftet på Facebook i ettermiddag, må være tidenes overreaksjon i forhold til brudd på tribunereglementet når vi snakker om utestengelse ut hele neste sesong. Det handler ikke om notoriske bråkmakere, men svært positive ressurser i supportermiljøet. Jeg vil også anta at disse styremedlemmene har rent rulleblad i forhold til tidligere overtredelser av tribunereglementet.
Vi er i en situasjon hvor publikumstallene på norske fotballbaner er sterkt nedadgående. Mange trofaste LSK-tilhengere sliter med entusiasmen. Klubben har en periode bak seg med stor motgang og elendig uttelling. Da vi trenger alle gode krefter for å løfte laget fram, til i det minste å berge plassen i Tippeligaen, velger LSK å gi supportermiljøet et slag i ansiktet ved denne meningsløse utestengelsen som ikke står i stil til den forseelsen som måtte være begått.
I rettsapparatet brukes ofte uttykket "ikke stride mot den alminnelige rettsoppfatning". En sanksjon må oppfattes som riktig og rettferdig. Jeg tror jeg har et massivt flertall blant supporterne med meg på at klubbens reaksjon er en skivebom. Jeg hadde forventa innkalling på teppet og en kraftig advarsel.
Så for å styrke provokasjonen har altså LSK sjøl valgt å bruke Ohi over et flammehav og med en brennende ball som kampannonse i morgendagens kamp mot Rosenborg. Ingen skal få meg til å tro at denne ikke er inspirert av bruken av bluss og den begeistringa som det skapte på tribuna i hjemmekampen mot Vålerengen.
Jeg forventer at LSK-styret umiddelbart tar initiativ til å ta opp igjen lengden på utestengelsen til diskusjon, og at det ender opp med en helt annen reaksjon.
Med hilsen
Vidar EvjeVidar Evje
Kommentar
-
Jævlig bra, Vidar!
Ellers synes jeg vi kan ta frem ufc sin gamle slager angående Frank Grønlund på fredag...CustodesI med og motgangKommentar
-
(...)
Så for å styrke provokasjonen har altså LSK sjøl valgt å bruke Ohi over et flammehav og med en brennende ball som kampannonse i morgendagens kamp mot Rosenborg. Ingen skal få meg til å tro at denne ikke er inspirert av bruken av bluss og den begeistringa som det skapte på tribuna i hjemmekampen mot Vålerengen.Kommentar
-
Jada, ta med bluss, men husk å sørg for litt avstand rundt dem som skal blusse, slik att vi slipper flere skader. Jeg gleder meg virkelig til å bli klødd på ballene av en overivrig innleid vakt(som ikke klarte inntaket til politiskolen), for bare passe på att man steller seg i den køen som det står en kvinnelig vakt. Blir ikke overrasket hvis man må stå 40 minuter i kø i morgen også.Kommentar
-
Dette er skremsels propaganda fra LSK. Ved å utestenge disse gutta ønsker man å statuere ett eksempel og skremme sine egne fans fra å bruke pyro i fremtiden.
LSK klarte ikke å knekke UFC, hva forventer de skal skje nå? Mindre pyro? Neppe.
Når du presser folk i ett hjørnet verner man enda mer om sitt eget og disse gutta kommer nok til å bli slått ring om av resten av den aktive Lillestrøm fansen.
En trist dag for tribunekulturen i hele Norge.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Selvsagt er det ingen som ønsker å se andre personer ta skade av pyro e.l. Men faen heller, nå er det på høy tid å kjøre show her. Klubben er på vei til å tippe helt over.. Da må det sterkere midler til. Om de svarer på det åpne brevet fra kfl på denne måten er dem jo dømt til å mislykkes.. Å forsøke å ta "livet" av supporterne er jo selvmord av klubben!Kommentar
-
Medbring masse tostangs på feltet i morgen... Her skal ingen blussere kunne identifiseres. Helvete jeg er forbanna på det jævla styret nå!***Større baller enn vett***Kommentar
-
Skulle ønske jeg hadde mulighet til å komme på kamp på fredag, men til dere som skal ditt sier jeg følgende: Kjør på med enda mer bluss en mot søpla! Vise ledelsen at vi ikke lar oss skremme!CustodesI med og motgangKommentar
-
Det gjør det smått vanskelig for oss i valgkomiteen å få de med på å ta ett nytt år når de må sitte hjemme å se kamp.. Folk som bidrar som de og har bevisst at de passer perfekt for jobben gjennom tiden i styret vokser ikke på trær akkurat. Takk LSK! Dere har i grunn strøket de fra styretPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Ja kjempelurt og kjøre på med mere bluss ,våkn opp a folkens...Det siste klubben trenger nå er en ny bot herregud er det mulig .....Disse 2 som nå er utestenk har jo faktisk brutt noen regler ...Ja jeg mener at straffen er stor nok at disse betaler boten ..Men blir det blussa i morgen da gir jeg opp hele kfl og melder meg ut ....Kommentar
-
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Ja kjempelurt og kjøre på med mere bluss ,våkn opp a folkens...Det siste klubben trenger nå er en ny bot herregud er det mulig .....Disse 2 som nå er utestenk har jo faktisk brutt noen regler ...Ja jeg mener at straffen er stor nok at disse betaler boten ..Men blir det blussa i morgen da gir jeg opp hele kfl og melder meg ut ....
Ja, alle vet at man løper en risiko ved å blusse. Man kan bli utestengt. Utestengelsen må da ha en sammenheng med eventuelle tidligere utestengelser(som ikke er tilfelle her) og hva som faktisk har blitt gjort.
Legg til at LSK bør etterstrebe (for en gangs skyld) å skaffe noen bevis for dette de anklager for.
Klubben må slutte denne galskapen, uten fansen er vi Odd Grenland.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Sluker du alt LSK sier rått?
Ja, alle vet at man løper en risiko ved å blusse. Man kan bli utestengt. Utestengelsen må da ha en sammenheng med eventuelle tidligere utestengelser(som ikke er tilfelle her) og hva som faktisk har blitt gjort.
Legg til at LSK bør etterstrebe (for en gangs skyld) å skaffe noen bevis for dette de anklager for.
Klubben må slutte denne galskapen, uten fansen er vi Odd Grenland.Kommentar
Kommentar