Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Hvem var det som fikk smugla blussa inn da ,var det ikke disse to kanskje???
    Tydeligvis LSK baserer utestengelsene kun på de samme antagelsene du har. Det ble nok for stort for dem så de valgte to på toppen som hadde utalt seg positivt om det. Folk kan ikke utestenges uten bevis.
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

Tydelig vis mange som veit hvordan blussa kom inn på åråsen her også mange som tydeligvis veit hvem som blussa og ikke blussa ... Da foreslår jeg at de som veit tar seg en tur på kontoret i morgen så de skyldige blir tatt og så de uskyldige kommer seg inn på kamp...Værre er det ikke .... Faen for en barne hage ..
      Å ta igjen, det er barnehage. Dette er kun et surt spark i siden på KFL fordi vi ikke hadde noe imot at det ble blussa på feltet

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Dette har ingenting å gjøre med hvem som har holdt blussene, eller ikke. Klubben holder styret i KFL ansvarlig for blussinga og velger å reagere deretter. Det er intet annet enn en krigserklæring mot supporterne og er i beste fall en vanvittig umusikalsk reaksjon og en avgjørelse som ikke kan bli stående.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Jeg hadde med meg 17 unger på kampen pluss at jeg hadde gitt bort 13 billetter til et lag med 8 åringer ...Alle foreldra til disse ungene måtte jeg gå flere runder med og fortelle at det er sikkert på tribunen... Da er det vanskelig og forklare at det er sikkert når det skjedde det som skjedde ... Jaja di 30 unga har sikkert kjempelyst til og gå på neste kamp men hva sier jeg til alle foreldra som nekter dem og gå pga blussing osv.... Imorgen kommer jeg aleine det sier vell alt......

Kommentar

• Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

Jeg hadde med meg 17 unger på kampen pluss at jeg hadde gitt bort 13 billetter til et lag med 8 åringer ...Alle foreldra til disse ungene måtte jeg gå flere runder med og fortelle at det er sikkert på tribunen... Da er det vanskelig og forklare at det er sikkert når det skjedde det som skjedde ... Jaja di 30 unga har sikkert kjempelyst til og gå på neste kamp men hva sier jeg til alle foreldra som nekter dem og gå pga blussing osv.... Imorgen kommer jeg aleine det sier vell alt......
            Protestene på hvordan utestengelsene har blitt gitt har i bunn ingenting å gjøre med bluss

Kommentar

• Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5918

Jeg skjønner den, tullebukk, men jeg forbeholder meg retten til å mene at reaksjonen er feil og nødvendigvis får konsekvenser verken klubb eller supportere er tjent med nå.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Spntneous
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 1990

Å utestenge to styremedlemmer fra feltet i 1.5 år, blir å skyte seg selv i foten. Personlig syntes jeg det er rart at det ikke har vært en dialog/meningsutveksling. Èn ting er å gi straff som rammer de implementerte. En annen ting er å ramme to "bakmenn", som ikke har noe med dette å gjøre.
                Hva om LSK hadde grodd noen baller, og virkelig hadde gått i gjennom videomaterialet fra denne kampen, og utestengte alle som holdt bluss + såkalte antatte bakmenn etter denne kampen. Vi som jobbet med TIFO kvelden før denne matchen fikk høre at feltet var overvåket. Jeg antar dette også var tilfellet under kampen. Bør ikke dette da gi en god mulighet til å identifisere enkeltpersoner som har brytt stadions reglement?

Vi kan vel i det minste be om at klubben opptrår konsekvent? Et lovverk bør vel i bunn og grunn straffe alle etter samme prinsipper, enter man er styrmedlem, juniors eller bare litt tilbakestående?

Hva om alle dem som holdt bluss/var involvert på noe som helst måte mot søpla meldte seg? og for eksempel sa "jo, jeg var med på det som skjedde mot VIF hjemme". Vil virkelig sportsklubben utestenge noen av sine mest engasjerte supportere?.

1.5 års utestengelse er useriøst.
                Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Om uskyldige er straffa feil så regner jeg med at ledelsen i Lsk faktisk gjør noe med det......... Men at ingen sentralt i kfl viste om blussinga på forhånd tviler jeg veldig på.....Men at enkelte her inne mener at vi må blusse enda mere for og vise at vi ikke lar oss kue det blir bare for dumt.....Noen her inne tror faktisk at dem kan gjøre som dem vill og det er skremmende..... Frihet for de uskyldige er jeg helt enig i ..

Kommentar

• Spntneous
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 1990

Om uskyldige er straffa feil så regner jeg med at ledelsen i Lsk faktisk gjør noe med det......... Men at ingen sentralt i kfl viste om blussinga på forhånd tviler jeg veldig på.....Men at enkelte her inne mener at vi må blusse enda mere for og vise at vi ikke lar oss kue det blir bare for dumt.....Noen her inne tror faktisk at dem kan gjøre som dem vill og det er skremmende..... Frihet for de uskyldige er jeg helt enig i ..
                    Som du selv sier er det generelt veldig naivt å tro at _ingen_ i KFL sin ledelse visste noe som helst om blussingen. På samme tid syntes jeg det er bemerkelsesverdig at to sentrale medlemmer av KFL sitt styre blir utestengt i 1.5 år for noe de muligens har/muligens ikke har gjort.

Det syke oppe i alt dette er jo at dette ikke handler om et skyldsspørsmål. I så fall måtte jo mange av dem som var på feltet mot søpla være nervøse for hva som kommer av straff i dagene som kommer. Vi har ikke hørt noe om bevis for anklagene mot disse medlemmene.

Jeg håper LSK gror noen baller og "etterforsker" mer rundt disse handlingene, slik at fler "skyldige" kan bli utestengt. Det vi ser nå er en demonstrasjon i inkonuitet.
                    Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                    Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

Hvem var det som fikk smugla blussa inn da ,var det ikke disse to kanskje???
                      Kan jeg spørre om hvordan i allverden du kan påstå noe slikt?????? (legger på flere spørsmålstegn siden du brukte så mange....)
                      Kim
                      Styremedlem KFL

Kommentar

• FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

En annen ting! Hvordan kan styret i LSK forsvare en slik straff opp mot de som slåss på egen stadion? (forøvrig ikke mere kritikk mot de dette gjelder)
                        Kim
                        Styremedlem KFL

Kommentar

• King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                          En annen ting! Hvordan kan styret i LSK forsvare en slik straff opp mot de som slåss på egen stadion? (forøvrig ikke mere kritikk mot de dette gjelder)
                          Helt enig i at straffen dere fikk var altfor drøy, men det var aldri noe slossing i forbindelse med Særp kampen. Noen av oss gikk bort til bortefeltet for å hente 2stangsa som tilhørte oss. Det var ikke noe slossing, men litt knuffing og munnhuggeri før politiet og vakter kom opp på tribunen.
                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Helt enig i at straffen dere fikk var altfor drøy, men det var aldri noe slossing i forbindelse med Særp kampen. Noen av oss gikk bort til bortefeltet for å hente 2stangsa som tilhørte oss. Det var ikke noe slossing, men litt knuffing og munnhuggeri før politiet og vakter kom opp på tribunen.
                            Ok, da beklager jeg det. Men syns fortsatt straffen jeg og en annen fikk står i stil med den straffen de som tok seg inn på bortefeltet er...
                            Kim
                            Styremedlem KFL

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

LSK har vel ikke klart å farge byen skikkelig gul i år. Men brønnen, den er blitt gul den.

Kommentar

• detvarvondtdet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 398

Opprinnelig skrevet av Folke
                                Alle mann til pyro mot rbk.. Så kan dem utestenge alle sammen, da blir det folksomt fremover!

-Alle som ikke har butikk de får kjøpt bluss kan gå inn på linken under for oppskrifter, spørsmål og svar om hvordan lage det selv.
                                "Dere kan sitere meg på dette:
                                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                Fjøra

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  Kan jeg spørre om hvordan i allverden du kan påstå noe slikt?????? (legger på flere spørsmålstegn siden du brukte så mange....)
                                  Jeg sitter med info om at noen med akreditering til Lsk sine hjemmekamper har smugla blussa inn på stadion...Jeg ser da på dette som et svært grovt overtramp og misbruk av tilliten disse har fått av Lsk.. Og så lurer jeg på om Dere som er utestenk har tatt kontakt med Lsk styret og lagt fram deres sak?? Er rimelig sikker på at straffen kan gjøres om ,men da er det greit og møte opp opp kontoret og ta en prat. Jeg er også enig i at straffen er alt for streng ,det hadde holdt med at akrediteringen blei dratt inn og at bota blei betalt av riktige personer...Om dette stemmer da?? Håper også at Macho Morten kommer med et skriv i denne tråden hvor han går ut og tar sterk avstand mot blussing i kveld....Blussing i kveld straffer bare klubben og spillerne på laget og ødelegger så mye ,så jeg håper virkelig at Kfl styret går ut med en advarsel om at blussing i kveld får fatale konsekvenser for klubb og blussere... Og skulle det vise seg at uskyldige er dømt så håper jeg Lsk sitt styre opphever dommen over disse med øyeblikkelig virkning..

Kommentar

• flisbyen
                                    Utestengt
                                    • Sep 2010
                                    • 305

Håper ikke lederen til KFL tar avstand fra blussing når årsmøtet hans har sier noe annet..

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                      Håper ikke lederen til KFL tar avstand fra blussing når årsmøtet hans har sier noe annet..
                                      Hvis det på årsmøte blei fronta at kfl skal blusse på kamper ,da er ikke jeg medlem lenger...At Kfl sitt styre kan gå ut med at dem skal blusse ,noen dem veit straffer klubben da er det natta... Trodde Kfl var til for og støtte klubben jeg ikke lage vanskligheter for dem.

Kommentar

• Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

Man går da aldri ut og sier ikke bluss, ikke bluss som leder i kfl. Men om det er det riktige å gjøre idag er noe helt annet. Og hadde det vært aktuelt med pyro idag hadde ikke folk skrivi det på forumet. Det finnes andre måter å aksjonere mot styret på enn å blusse i kveld

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

Skal vi ta dette i tråden jeg oppretta på hovedforumet?
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...