Også ukultur å kaste lighter etter søpla sine spillere, uansett hvor mye man misliker dem. Var ikke langt unna å treffe hodet til Singh.
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Kommentar
-
Det er også ukultur å løpe etter søpplafolk for å kaste stein på de etter kampen. Stopper ikke opp og skriker til andre som tydeligvis skulle være med å lage bråk og sier "Jeg tar med meg noen steiner, så har vi noe å steine de med". Dette er ikke noe jeg vil identifisere meg med, og kunne ønske at det snart ble en opprydning i rekkene. Det samme med å gå rundt å planlegge hvordan enkelte skal banke opp søpplafolk. Dette er så bak mål!!!Kommentar
-
Mange nok som synes sånt er rasende festlig og som setter "politisk korrekt"-stempelet i panna på de som mener dette er pinlig dårlig.
engasupporterne hadde allerede tabba seg med korsene. Det var god tid til å svare på en måte som kunne ydmyke søpla enda litt mer og hva kommer man opp med? Jo, tagging av buss og nattlig telefonterror av spillere. En hvilket som helst russ hadde funnet et bedre prank natt til 17.mai.
Eneste man oppnådde med det var å gi Kjellsen et poeng og det kunne vi godt unnvært.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
"Det sier det meste om dem... forventer ikke noe mer av den gjengen der.... Nei det er vel det nivået vi forventer.... lavpanna... Suger pikk og kjøper dommere...."
Må og si at Fyrevrkeri om natta utenfor spillerhotellet, tagging, steinkasting, trusler, hærverk, og sabotasje, det er ikke kult.
Klart at det kan sees på som funny der og da, og kanskje gøy for de som har gjort det, men når man på vegne av klubben (i form av å være supporter) uttaler seg med linjer som suger pikk og betaler dommere, og andre tagger og kaster stein, fremstår man jo ekstremt lavpanna. Sorry ass, men i min bok er det dårlig reklame for LSK og Kanarifansen på nasjonal tv.
Får jo Plumbo til å fremstå som astrofysikere.
Og ja da. Sånt er helt sikkert med å fyre opp stemninga, men det setter jo fotballsupportere i et totalt idiotisk lys.
Greit at vi vil vinne, både på og utenfor banen. Men vil vi ikke vinne på ærlig vis ? Uten filming, og usportslig opptreden ?
Uten kjipe etiske og ulovlige overrtramp.
Jeg er slett ikke noen pietist her. Men jeg har en sønn på 5 år som jeg vil gi positive opplevelser og oppdra til både å kunne tape og vinne, og oppføre seg som en bra fyr. Fotball bør være en arena for bra folk og for alle slags folk. Jeg ser folk poster "hyllestvideoer" til italienske facister/nazister her ? Wtf? Ikke gi sånne drittfolk oppmerksomhet !
Og selv om Ultras kan være bra og viktige for en klubb i form av ekstrem støtte, fet tifo, ekstrem synging mm er vel ikke det å være ultras sidestilt med å være en komplett hjernevaska idiot ? Eller hva føler dere Ultras selv om det ? Vi bor i Norge her. Sosialdemokrati og middelklasse. Eller er det et mål å virke totalt fjern ?
Jeg regner ikke med det ? Dere vil vel se og høres kule ut ? Ihvertfall hvis dere fikk velge ? Dere burde jo være norges beste supportere for norges helt klart feteste lag ?!
Supportere som andre ønsker å strekke seg etter både når det gjelder, tifo, humor, engasjement, trøkk og verdier ?
Det burde isåfall være et mål.
Nå er vel fotballsupporteres evne til å korttidshukommelse høy, og objektivitetsnivået er ekstremt lavt, så forstår jo at man plumper ut med noen plattheter i kampens hete. Jeg hater jo Enga jeg og, og vil jo helst at de skal tape samtlige kamper de spiller. Og jeg er jo ikke spesielt happy når jeg ser glade søplasupportere, men hva er vel bedre enn å slå dem på ærlig vis ? Å stoppe kjeften på dem ? Både på tribunen og i kamp og på pøbben i en diskusjon. Jeg bor i Oslo ( gamlebyen), og får jo mye tyn når jeg går hjemmefra i gule farger, men mitt mål er alltid da å møte de som tyner og skal lage bråk med kunnskap ( og litt intelligent syrlighet), men først og fremst "fakta", og perspektivering. For meg er det mye fetere om de jeg diskuterer med av søpplafolk (og andre supportere)i etterkant sier, " jeg har en LSK venn, eller møtte en kananrifan som fikk meg til å tenke på noe, eller som hadde et godt poeng....
Det vil ihvertfall jeg at folk gjør. Uttaler seg positivt om klubben vår og meg som Lsk supporter. At de sitter igjen med inntrykket av at LSK folket kan man ha bra samtaler om fotball, supporterkultur, taktikk, og spillet generelt. Jeg vil at alle som har vært på besøk på Åråsen skal dra hjem med tap, men samtidig ha hatt en god opplevelse i form av proffesjonalitet, og god stemning, bra publikumsavvikling, gode fasiliteter og yrende folkeliv.
Da synes jeg fotball er på sitt aller beste.
Var f.eks og så lokalderby Wolves -Villa (er Wolvesfan) i januar og stemninga, før, under og etter kamp der, og den naturlige rivaliseringen mellom naboklubbene der var utrolig fet. Greit, det var synging og tyning men også en slags forbrødring som aldri var ubehagelig. Det gikk ann å snakke med hverandre. Sånn bør det også være i Norge.livet er en gamp for de som ikke kan si k
https://twitter.com/#!/KjetiIKommentar
-
Muligens litt feil tråd å ta det opp:
Men er det bare jeg som føler det blir kleint at vi "synger la han dø"? - særlig dagen etter en Udinese spiller omkom, ja jeg vet vi hater VIF og alt det der. Men jeg klarer ikke helt engasjere meg på å være med på la han dø. Det har jo vært noen stygge/skumle situasjoner hjemme i Norge også. En dag synger vi og det skjer (gud forby og alt det der) Men kan vi ikke heller holde oss til porselen. Jeg ønsker ingen motspillere å dø på Åråsen, hadde jeg stått og synget det med 1500 andre og det skjedde hadde jeg blitt haunted!lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....Kommentar
-
Muligens litt feil tråd å ta det opp:
Men er det bare jeg som føler det blir kleint at vi "synger la han dø"? - særlig dagen etter en Udinese spiller omkom, ja jeg vet vi hater VIF og alt det der. Men jeg klarer ikke helt engasjere meg på å være med på la han dø. Det har jo vært noen stygge/skumle situasjoner hjemme i Norge også. En dag synger vi og det skjer (gud forby og alt det der) Men kan vi ikke heller holde oss til porselen. Jeg ønsker ingen motspillere å dø på Åråsen, hadde jeg stått og synget det med 1500 andre og det skjedde hadde jeg blitt haunted!
jeg tok megafonen og ba folk om å synge i stedet for å pipe og synge " la han dø " da Muri lå med hodeskade!
Fotball og hat betyr så lite , når det er snakk om seriøse skade. uansett om han er fra vålerenga eller lillestrøm.Styremedlem 2016Kommentar
-
Jeg ønsker egentlig at alle skal følge meg og eller andre som starter sanger, akkurat som en gjeng med sauer, men det blir bare pinlig når fyren går ned med en skikkelig smell i huet. Så moralen er: Vær litt sauer, men ikke alltid;-)Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
"La ham dø" var vel ikke da Muri lå nede. Husker det ble sunget én gang i kampen, og da var det en annen VIF-spiller som lå nede, rett foran målet nærmest feltet.
Man så ganske tydelig at Muri hadde fått seg en alvorlig smell, så om noen sang "la ham dø" da, så er det bare latterlig. Men kan som sagt bare huske det en ene gangen, og kom vel som et resultat av at vif-spillerne hadde ligget nede i sikkert 20 minutter av kampen. I tillegg til at "skaden" på den spilleren ikke akkurat var alvorlig.Kommentar
-
Det ble IKKE sunget mot Muri... Det var til og med applaus for han da han ble båret ut, så den diskusjonen kan dø med en gang.
Det ble derimot sunget mot en annen spiller som lå nede i feltet foran RB. Jeg syns man skal være VELDIG forskiktig med bruken av denne sangen med tanke på alt som har skjedd rundt omkring i verden med dette nå...Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
gidder ikke legge ut lenken fra klanen.no
Engatifo beklager
Av: Joachim Strandberg og Daniel Katiraee, EngaTifo (17. april 2012 14.07) I gårsdagens kamp mot Lillestrøm ble EngaTifo nektet av Lillestrøm Sportsklubb å gjennomføre vårt planlagte arrangement. Det er sterkt beklagelig at LSK ønsker å legge bånd på tifovirksomheten i en av norsk fotballs få virkelige hatoppgjør.
Arrangementet til den andre omgangen ble nektet av LSK. Unnskyldningen var at Brannvesenet i Skedsmo hadde lagt ned forbud mot kasteruller, samt at Kanarifansen heller ikke har fått lov.
Dette finner vi svært merkelig.
EngaTifo hadde på søndagens kamp en representant på sikkerhetsmøtet før kamp. Her er det representanter for begge lag, politi, NFF og begge lags supportere. Det ble her forsøkt forhandlet frem at vi skulle få gjennomføre vårt arrangement. Da disse forhandlingene ikke førte frem valgte ledergruppa likevel å forberede arrangementet utenfor stadion.
Det LSK gjør da opplever vi som særdeles merkelig. En minibuss med politifolk ble hentet inn, og som LSKs private lille vaktstyrke kom de mot tifogruppa med det formål å beslaglegge vårt tifomateriell. Koste hva det koste ville.
Takket være snarrådighet hos EngaTifos ledergruppe, og Vålerengas sikkerhetsansvarlige Tore Paulsen, fikk vi unngått en konfrontasjon som uten tvil ville vært svært uheldig for dette oppgjøret.
Underveis i første omgang var det også en person fra LSK som kom bort og skulle fjerne Ikaros' og EngaTifos hengebannere. En av Klanens styremedlemmer hoppet da over gjerdet og fikk avverget situasjonen. Tore Paulsen var igjen behjelpelig og fikk NFFs kampdelegat til å beordre at bannerne skulle få henge i ro slik at man unngikk en konfrontasjon. Personen fra LSK ga under denne situasjonen utrykk for at han kunne beorde arrestasjon(!!) av samtlige involverte i en eventuell konfrontasjon.
At LSK vil sensurere tifomuligheter på norsk elitefotballs eneste virkelige hatoppgjør er hårreisende, men at de får benytte seg av Romerike Politidistrikts politimyndighet som privat vaktstyrke er rett og slett katastrofalt.
Klanen og EngaTifo opplever at vi de senere årene har fått en god og fruktbar dialog med Politiet i forbindelse med våre opptredener. Det at man har fått kompetent personell fra Politiet har også utvilsomt vært med på å gjøre hverdagen lettere på kamp. Likevel er det trist at man skal oppleve denne type misbruk av Politimakten som vi opplevde i går.
Vi håper at videre samarbeid mellom Politi, egen klubb, Klanens styre og arbeidslag vil forhindre slike situasjoner i fremtiden.
Så får vi vente og se hva som skjer neste år når vi skal til Åråsen, om bønda fortsatt er vanskelige - om man fortsatt er i Tippeligaen da selvfølgelig...
På vegne av ledergruppa i EngaTifo
Joachim Strandberg og Daniel KatiraeeKim
Styremedlem KFLKommentar
-
Hvis noen har jobba for at enga ikke skal få fullføre tifoen sin eller på noen måte forhindre dette er det rett og slett tragisk.
Det er synd at LSK nekter enga det dem har planlagt ettersom det igjen kommer til å gå utover våres planer senere. Plutselig får ikke bortelaget lov til å ha tifo mer på derbyene hvis det fortsetter slikt.Kommentar
-
Vi blir også nektet kasteruller på Åråsen... Så syns det er greit hvis bortesupportere også blir nektet dette (Siden vi også blir det)... Er mere måten de nekter dem på her som jeg reagerer på. Uten å kjenne saken utover det som står her.
Når det er sagt så er jeg IMOT at klubben skal nekte oss kasteruller... De kaller det sikkerhetsårsaker, men jeg syns den grunnen blir litt for tynn...Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Hvis noen har jobba for at enga ikke skal få fullføre tifoen sin eller på noen måte forhindre dette er det rett og slett tragisk.
Det er synd at LSK nekter enga det dem har planlagt ettersom det igjen kommer til å gå utover våres planer senere. Plutselig får ikke bortelaget lov til å ha tifo mer på derbyene hvis det fortsetter slikt.
Som alltid før en kamp mot enga, blir det arrangert kampmøte i forkant. Faktisk 9 dager før kampen.
Til dette kampmøte var klanen invitert, men de møtte ikke opp.
Når man kom til punktet "tifo", ble dette fremlagt av Tore Paulsen, sikkerhetsansvarlig i vif, og det eneste han fremla var en OH med ballonger og hvor lang tid de trengte for å rigge sin tifo.
Hadde klanen vært tilstede på nevnte møtet og presentert sin helhetlige tifo, hadde de hatt muligheten til å påvirke sakens gang.
Grunnen til at de ikke var tilstede, var at de bla. hadde planer om en "organisert boikott" hvor man ikke skulle stille med vaktstyrke, ikke skulle sette opp busser mm, men la den enkelte komme seg til Åråsen på egen hånd. Jeg sier "heldigvis" skjedde ikke nevnte.
Viktig å være tilstede når ting planlegges og kjøreregler settes.
FrodeFrode Johansen
styremedlem KFLKommentar
-
Grunnen til at de ikke var tilstede, var at de bla. hadde planer om en "organisert boikott" hvor man ikke skulle stille med vaktstyrke, ikke skulle sette opp busser mm, men la den enkelte komme seg til Åråsen på egen hånd. Jeg sier "heldigvis" skjedde ikke nevnte.
Viktig å være tilstede når ting planlegges og kjøreregler settes.
FrodeKommentar
-
Kommentar
Kommentar