Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

Hele innlegget + svar til tullebukk:
    Til alle som sprer falske rykter på sosiale medier, debatt forum og andre steder!

Vanligvis bryr vi oss ikke om hva andre synes om det vi gjør for å støtte LSK. Men i blant må vi si ifra når ting dras alt for langt. Her er en liten liste fra oss med ting vi vet folk mener vi har gjort i helga som vi gjerne avkrefter:

-NEI, vi kasta ikke flasker eller andre ting etter spillerne på treninga på lør...dag. Vi var der kun for å vise støtte til laget og gi dem en boost før kampen!

-NEI, ingen fra oss i UFC spytta på Sead. Han fikk ufortjent kjeft da han var eneste som kom bort til oss men han fikk heller ikke kjeft pga målet men fordi laget gjorde en for dårlig jobb. Vi regner med at Sead ville reagert om det stemte!

-NEI, vi har ikke drapstrua spillere eller ledere på ferga fra Sogndal. Ingen fra oss pratet med spillerne en gang.

-NEI, vi har ikke tagget ned Sogndal. Ikke at vi så noen andre hadde gjort det heller.

Så vis folk sitter på fler rykter de vil spre eller lurer på er det bare å sende oss en PM for å høre om de stemmer eller ikke
    Mvh UFC 05

Svar:
    Ikke du, men andre. På samme måte som alle tar oss over en kam tar vi alle rykter over en kam. Dette innlegget er ment for de som evt sprer ting videre sånn at det ikke blir noen misforståelser. Det er også for å illustrere hvor mye rart folk påstår vi gjør. Som å kaste flasker og andre ting etter egne spillere på trening.

Fra meg:
    Det er ikke ment som sutring eller at vi føler oss truffet, men iblandt må vi si ifra også når folk sprer rykter om oss på tur. Vi blir dritt lei vi og når det stadig dukker opp ting som ikke stemmer i det hele tatt. Det sverter både oss og Fugla folk vis andre sier at vi truer spillere, spytter og drapstruer. Det er ikke ment fra oss å peke fingre hverken her på forumet eller andre steder. De som sier ting vet det selv og jeg kommer ikke til å ta diskusjonen noe videre. Vi følte det ble såpass mange rykter at vi måtte si ifra så får folk velge selv hva de tror.
    Last edited by UltraFo; 08.10.2012, 14:05.
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

Opprinnelig skrevet av UltraFo
      Deg om det, vi prøvde å drøye og vi så jo hvordan det gikk. Opp og frem, 0-0 borte mot Sogndal er for dårlig, da må alle opp i angrep istedet for å falle bakover og få mål i trynet på slutten. Ikke første gang det skjer heller. Men denne debatten tar vi annen tråd
      Igår så gikk man jo for mange i angrep og mista ballen, uten at man tar returløpa sine... Men ja, annen tråd ; )
      Kim
      Styremedlem KFL

Kommentar

• FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

Det er sant at spillerne hadden noen vakter rundt seg på båten over, dette var visst kun pga den ampre stemningen etter kampen i sogndal. Hvem som spurte hvem veit jeg ikke. Jeg kunne ikke se noe antydning til uro på båten mellom noen. Det var hyggelig tone mellom spillere og supportere, og et par gode diskusjoner blant noen supportere og trenere. Men det var aldri uro såvidt jeg kunne se.

Personlig kunne jeg ikke se noe spytting selv på stadion, men jeg har hørt det fra kilder jeg stoler veldig på, og jeg henger ikke ut den/de med navn. Uansett så tviler jeg på at man inrømmer å ha spytta, hvis man blir konfrontert med det.

Og til Foo: Til info: alle bussene som dro til sogndal var på samme båt. Ikke at det er av stor betydning, men så du skrev at du var usikker på det.
        Kim
        Styremedlem KFL

Kommentar

• ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2509

Jeg håper jeg aldri hører "Haglund er rævva" fra tribunen igjen. Hets av egne er en uting, uansett.

Kommentar

• Andersen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 350

Kan godt være jeg tar dette opp i feil tråd(kanskje "den store hjelp meg tråden" ville passet bedre). Uansett, noen kompiser og meg selv tenker å dra på fotball- og øltur til Tyskland. Ingen av oss har favorittlag eller liknede med vil gjerne rekke å se et par kamper over en halvlanghelg(torsdag-søndag). Vi ønsker å se god fotball, men også få med super stemning. Byvalget påvirkes så klart av hvor vi kan få oppleve dette. Borussia regionen med en kamp på Westfallen stadion har vært innom tankene(må være et mektig skue). Har også spørsmål til dere erfarne om hvordan det er å få tak i billetter osv. Om noen har god peil. på Tyskland som fotball- og ølnasjon tar jeg gjerne i mot tips, råd og erfaringer osv. Innlegget mitt må gjerne flyttes til et mer passende sted.

Kommentar

• jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

Opprinnelig skrevet av Andersen
              Kan godt være jeg tar dette opp i feil tråd(kanskje "den store hjelp meg tråden" ville passet bedre). Uansett, noen kompiser og meg selv tenker å dra på fotball- og øltur til Tyskland. Ingen av oss har favorittlag eller liknede med vil gjerne rekke å se et par kamper over en halvlanghelg(torsdag-søndag). Vi ønsker å se god fotball, men også få med super stemning. Byvalget påvirkes så klart av hvor vi kan få oppleve dette. Borussia regionen med en kamp på Westfallen stadion har vært innom tankene(må være et mektig skue). Har også spørsmål til dere erfarne om hvordan det er å få tak i billetter osv. Om noen har god peil. på Tyskland som fotball- og ølnasjon tar jeg gjerne i mot tips, råd og erfaringer osv. Innlegget mitt må gjerne flyttes til et mer passende sted.
              Vent 2 år til. Så kan du se LSK i rødt vs. Dortmund!!!!
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4397

Kan anbefale Tyskland på det sterkeste! Var der for noen år siden og så Frankfurt mot Schalke. Greit å oppleve 20.000 i frankfurt svingen dra igang pippi langstrømpe Ca 8.000 Schalke i bortesvingen og. Det er jo generelt en sinnsyk supporterkultur i det landet, beste i europa etter min mening. Helt ålreite matcher nedover i systemet og. Var på Kickers Offenbach mot 1860 Munchen. Tror det var 2.div. Rundt 10.000 på stadion og meget bra stemning. Har ikke så god peil på transport og billetter, men et greit alternativ tror jeg er Sandefjord lufthavn-Dusseldorf. Mener det går fly dit til en rimelig pris. Å se Fortuna Dusseldorf live er ganske høyt oppe på ønskelista mi hvertfall Toppklasse når det gjelder tribunekultur.
                ..................

Kommentar

• UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

Anbefaler Düsseldorf som by, var der for noen år siden. Konge party by med masse fete utesteder, lag i Bundesliga med bra fans, kort vei til Dortmund, Bochum og andre lag. Send meg gjerne en PM skal du få tips med lag i området du burde se. Tyskland er konge land når det kommer til å se fotball. Sykt lett å flytte seg rundt.
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

Hamburg er gull. HSV, St.Pauli i byen og W.Bremen innen 45 min unna. Sykt uteliv.
                    99 cent bar kan anbefales.
                    Selv drar jeg til Køln om en måned.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Funchaloe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2011
                      • 511

- Jeg har vanskelig for å finne ord. Skal alle spillere ansette en livvakt?, spør spiller som ble beskutt.

Det her må vel gå under ukultur. Russerne slår til igjen.
                      Custodes
                      Contra o futebol moderno!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                        http://www.dagbladet.no/2012/10/19/s...skva/23959505/
                        Det her må vel gå under ukultur. Russerne slår til igjen.
                        Hvis du spør Marius Johnsen, så kan han bekrefte at det var en slik intern ukultur i LSK en gang i tiden også.

Kommentar

• Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Hvis du spør Marius Johnsen, så kan han bekrefte at det var en slik intern ukultur i LSK en gang i tiden også.
                          Tidenes practical joke

Kommentar

• Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

Har vært og sett tysk fotball flere ganger og på alle de 3 øverste nivåene.

Nyttige tips:
                            Terminlista settes ca 2 måneder før kampene spilles. Da fordeles kampene over fredag-mandag. Finn ut hvilken helg du skal dra, vent til terminlista er satt og så kjøp billettene. På denne måten unngår du å kjøpe billetter til en kamp som blir flyttet til mandag (og du har dratt hjem). Bundesliga.com har oppdaterte terminlister (og det står der om hver enkelt serierunde er fastsatt eller ei).

Billetter til stort sett alle lag bortsett fra Bayern Munchen bør være greit å få tak i via lagenes nettsider. Dortmund og et par til må du være tidlig ute på (er gjerne utsolgt 1-2 uker etter at terminlista er fastsatt). Gode billetter varierer fra 25-60 euro alt ettersom hvilket lag du skal se.

Fly til Frankfurt eller Dusseldorf og bruk leiebil. På den måten er det enkelt å få med seg 2 kamper i løpet av en helgetur.

Stemninga i Bundesliga er jevnt over helt rå uansett hvor du drar...må innrømme at Frankfurt kanskje har vært en favoritt hittil, men det sier seg jo selv at 80.000 på en stadion hvor det selges øl er helt sinnsykt. På nivå 2 er det stor forskjell...der har du alt fra vannvittige stadioner som i Køln etc....ned til mer norsk størrelse og nivå på stemninga...uansett får du kjøpt øl, saltkringler og bratwurst på stadion og køsystemet er 10ganger bedre enn i Norge...jeg har tilgode å ikke kose meg skikkelig på tysk fotballkamp uansett hva jeg har sett! 2.Bundesliga spiller en del kamper søndager klokka 13 og jeg har ofte ankommet fredag - sett bundesliga fredag kveld, bundesliga lørdag, 2.bundesliga søndag formiddag og reist hjem søndag kveld...3 kamper på under 2.døgn...fullt mulig med leiebil og litt planlegging.

Er det ellers noe du lurer på er det bare å spørre....

Kommentar

• Andersen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 350

Tusen takk for mange innspill. Hadde egentlig planer om å dra før jul, men mtp anskaffelse av billetter etc bør man kanskje vurdere å ta det senere. Er det generelt bra stemning på relativt "ujevne" oppgjør i Tyskland og? F.eks Dortmund- Augsburg? Jeg regner vel med at man bør stå blant fansen for best opplevelse? Evt. et par kamper i fansen og en rolig kamp på sittan.
                              Hvor mye har dere brukt å betale for tur/retur flybilletter ?
                              Last edited by Andersen; 20.10.2012, 01:56.

Kommentar

• Kopperud
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2006
                                • 1697

Det er bra stemmnin guansett hvilken kamp du drar på.

Jeg personlig synes det er best på sittan for da for man med seg stemmninga i begge klackene
                                Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• AG-3
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 1081

Schalke med bøttehatt tifo i dag? aldri sett så mange sinte menn med hvit bøttehatt før.... Tyskfotball ruler. Nicht ohne liebe - Eisern Union!

Kommentar

• Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

Apropos Schalke og Dortmund.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

Kommentar

• veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

I forrige sesong var jeg og kompiser i Dusseldorf og Hamburg. Vi så på Dortmund-Køln, Bayer Leverkusen-Schalke, Werder Bremen-Schalke og St.Pauli-Paderborn.
                                      Som byer må jeg si Dusseldorf var helt fantastisk! Særlig "altstadt" med alt det hadde å by på av arkitektur og utesteder. Hamburg var ok, men litt vel shabby og "horete" for min smak. Men det var gøy på St. Pauli kamp!
                                      Dortmund med 80.000 tilskuere må bare oppleves, helt sinnsykt. Men det som gjorde mest inntrykk på meg var innsatsen til Schalke supporterne borte i Leverkusen og Bremen, de er rett og slett fantastiske. Men som andre har sagt tidligere her, så er det bra stemning over alt i Tyskland. Og jeg har blitt en stor fan av Bundesliga, og koser meg med live kamper på Eurosport hver uke. Gleder meg til neste tur! Dessverre har vi ikke mulighet før til våren.
                                      Sikkerhetsmessig føltes det veldig trygt i Tyskland. Politiet virket å ha meget bra organisering med tanke på å hindre opptøyer, hvertfall på de kampene vi var på.

Kommentar

• AG-3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 1081

Opprinnelig skrevet av veiron
                                        D Og jeg har blitt en stor fan av Bundesliga, og koser meg med live kamper på Eurosport hver uke.
                                        Ditto! PL kan ta seg en bolle...

Kommentar

• veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

Opprinnelig skrevet av AG-3
                                          Ditto! PL kan ta seg en bolle...
                                          Helt klart! Jeg har vært på tre PL kamper, inkludert Liverpool - Chelsea, der LFC vant. Jeg har hørt så mye bra om Anfield, men jeg ble superskuffa! Bundesliga er bedre på alle måter i mine øyne. Og rosinen i pølsa er jo øl og bratwurst på tribunen!

Kommentar

Working...