Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Kunne dem ikke reist hjem til Tommy gitt han frakken i stede? Han som driver med hest (eller har han kutta det ut?) ville sikkert gladelig tatt i mot den.

Kommentar

• Funchaloe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 511

Opprinnelig skrevet av glasgow
      Håper bare en "hevn" blir morsom og ikke hærverk. Bruk hue natteravner.
      Enig i denne. Håper noen tar igjen - fordi det fortjener de herionavhengige sosialklientene - men jeg håper samtidig at vedkommende som hypotetisk sett tar igjen mot Vålerengen velger å ikke bryte norske lover.
      Custodes
      Contra o futebol moderno!

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

Vil du holde deg oppdatert på alle Oslo-nyheter? Her får du en rask oversikt over alle Oslo-nyheter samlet på et sted. Les dagens Oslo-nyheter her >
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

Flott...
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

Det skjer litt her i vest også:

De 130 Viking-supportere som ankom Haugesund med båt fikk seg et makabert syn da de seilte inn i Smedasundet søndag ettermiddag. Fra Risøy bru hang elleve dukker med Viking-drakter.
            ...
            Da bortesupporterne la til kai like utenfor Sportsbaren brøt det ut slåsskamp mellom de to lagenes supportere.
            Bråket ble raskt roet ned og Viking-supporterne fyrte opp bluss på kaien før de fortsatte til utestedet Irish Viking.
            Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

Ukultur: blussetull .. hjælp for noen tragiske kids dere er, faen at dere skal føkke det til for klubben hele tiden!
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                Ukultur: blussetull .. hjælp for noen tragiske kids dere er, faen at dere skal føkke det til for klubben hele tiden!
                Ja, det er ukultur så lenge det er ulovlig. Men det er kultur å se på uansett hvordan man vrir og vender på det.

Kommentar

• forzafugla!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 461

Flott at en gir NFF en grunn til å være skeptisk til lovlige søknader om pyro i fremtiden. "Se bare hva som skjedde hos motstandersupporterne når vi ga klanen lov til å blusse"

Kommentar

• mr.t
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2005
                    • 146

Deilig med seier, deilig med pyro!

Kommentar

• Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

Bluss kan være flott det når det ikke utføres av folk som er totalt evneveike.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• bonden
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Mar 2012
                        • 1

Kan dere ikke til helvete bare blusse hjemme vist det er så gøy, isteden for å ødelegge for sportsklubben

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Pyro kan være en bra visuell effekt. Da er pyro kult.
                          Dette var ikke kult, det var flaut!
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Ja, det er ukultur så lenge det er ulovlig. Men det er kultur å se på uansett hvordan man vrir og vender på det.
                            særdeles uenig.. så vet ikke hvor mye jeg behøver å vri og vende på noe som helst..

-RagnarRock-

Kommentar

• holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

Jeg er spent på hvor lenge LSK og KFL kan fortsette å ha med ultrasene på laget, så lenge enkeltmedlemmer av denne grupperinga til stadighet skjemmer ut Sportsklubben. Den vanlige mannen i gata, inkludert meg selv, er neppe spesielt komfortabel med å bli sammenliknet med folk som elsker slåssing, ukontrollert blussing og hærverk på tribunen under påskudd av å følge Sportsklubben.

Jeg elsker LSK, men deler av den alternative tribunekulturen som har vokst frem de siste årene har jeg særdeles lite til overs for. Videre aksepterer jeg at det er lov til å være uenig i mine meninger, men jeg vil da samtidig si at jeg kommer til å gi opp å følge Sportsklubben. For meg er det ikke forenelig å være LSK-supporter og samtidig være enig i det vi så før kamp og på tribunen dag.

De som ønsker det må for min del gjerne slåss, blusse og ta på seg skjerf og hette på match, jeg forstår bare ikke hvorfor en skal dra meg seg en haug med andre uskyldige i sin søken etter adrenalin og aksept hos likesinnede.
                              Last edited by holmiz; 11.11.2012, 20:45. Begrunnelse: fjerna noen adjektiver og retta noen skrivefeil
                              Hilsen Anders

Kommentar

• Andersen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2009
                                • 350

Aner ikke hvordan det så ut på TV eller noe, men fy f.... hvor kult det var i feltet når blussa/røykbombene ble fyrt opp. Dere får henge ut de dere vil, men pyro osv. er en stemningsskaper. Kjedelig om det går utover uskyldige på tribunen. Hvorfor slakte ultras pga. bluss?

Kommentar

• Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5918

Opprinnelig skrevet av Andersen
                                  Aner ikke hvordan det så ut på TV eller noe, men fy f.... hvor kult det var i feltet når blussa/røykbombene ble fyrt opp. Dere får henge ut de dere vil, men pyro osv. er en stemningsskaper. Kjedelig om det går utover uskyldige på tribunen. Hvorfor slakte ultras pga. bluss?
                                  Det var ikke kult. Ikke i nærheten.
                                  Og ingenting har noe på banen å gjøre.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

Opprinnelig skrevet av Andersen
                                    Fra godstolen min foran TV'en så så jeg at matchen blei stoppa i ca et kvarter, at politiet tok oppstilling foran Kanari-Fansen og gikk inn og henta ut folk, og at det ble henta ut ei som besvimte, samt at begge lagene ble sendt i garderoben av en dommer som ikke var komfortabel med situasjonen der og da. Jeg vil ikke slakte noen jeg, jeg ønsker bare ikke lenger å assosieres med overnevnte hendelser, kun fordi jeg i ung alder ble betatt av et fotballag med navnet Lillestrøm.
                                    Hilsen Anders

Kommentar

• HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

Opprinnelig skrevet av holmiz
                                      Fra godstolen min foran TV'en så så jeg at matchen blei stoppa i ca et kvarter, at politiet tok oppstilling foran Kanari-Fansen og gikk inn og henta ut folk, og at det ble henta ut ei som besvimte, samt at begge lagene ble sendt i garderoben av en dommer som ikke var komfortabel med situasjonen der og da. Jeg vil ikke slakte noen jeg, jeg ønsker bare ikke lenger å assosieres med overnevnte hendelser, kun fordi jeg i ung alder ble betatt av et fotballag med navnet Lillestrøm.
                                      Trur du skal være forsiktig med å skylde på ultras. Blir som å skylde på alle innvandrere for at det lukter hvitløk i oppgangen din
                                      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• ragnarrock
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 937

Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        kan vel legge til at midt i all røyken så ble det jo observet noe gul røyk, skinnende lys og man hørte masse smell........
                                        Synd om du skal bryte helt holmiz, du må jo ta eget valg, men jeg sympatiserer veldig med dine meninger om å bli assosiert med meningsløst tull som dette. Jeg velger å tro og håpe at sportsklubben er større enn dette, jeg holder meg unna alle som må skjule ansiktet sitt når de står på tribunen.. håper og tror at en gang i fremtiden så vil det være mere "kult" å støtte klubben sin en det er å skape oppmerksomhet og få "cred"

-RagnarRock-

Kommentar

• holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                          Trur du skal være forsiktig med å skylde på ultras. Blir som å skylde på alle innvandrere for at det lukter hvitløk i oppgangen din
                                          Les innlegget du siterer en gang til. Jeg skylder ikke på noen jeg, jeg ønsker bare ikke å assosieres med ulovlig blussing, bråk og slåssing før kamp, kun fordi jeg holder med LSK. Hverken mer eller mindre.
                                          Hilsen Anders

Kommentar

Working...