Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AG-3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 1081

Hva var det i røyken idiotene påtvang oss å puste inn? Neppe helsekost.
    For en patetisk gjeng med samfunnsslam - håper de ALDRI blir å se på en stadion igjen.
    Er dere så utrolig fasinert av blinkende lys og tunge røyktepper så anbefaler jeg å henge utenfor brannstasjonen og forfølge brannbilen...

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Gårsdagens show på tribunen var absolutt ikke bare UFC, her var det en salig blanding av juletrær og pent kledde som tok seg av røyk og blinkers. Begge deler er helt ufarlige, selv om øynene ble litt såre etter å ha stått under OHen og pustet inn røyken

Bangers og annet som ble kastet ut på banen vet vi alle hvor kom fra, det er selvfølgelig kjipt at noen ikke klarer å styre seg så fort de ser snuten...

I utgangspunktet et kult show, som tok litt feil vending på grunn av bangers på banen og politiets voldsomme overreaksjon. Jeg måtte smile litt for meg selv der jeg så at de tok oppstilling med 10-15 mann foran familiedelen av tribunen. Jeg har vel aldri vært den som blir provosert av politiets tilstedeværelse, men i går ble jeg rett og slett oppgitt. Det virket voldsomt overkilll...

Noen av de som fyrte opp røyk og blinkers i går er av de aller blideste og snilleste supporterne LSK har. Folk som aldri har gjort en flue fortred og som du nesten garantert har snakket med en gang i løpet av din karriere som LSK-suppporter. Dette var ikke pøbelstreker eller noe som ble fyrt opp spontant, dette var nok planlagt uansett hva apeberget måtte komme med selv.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

Opprinnelig skrevet av AG-3
        Hva var det i røyken idiotene påtvang oss å puste inn? Neppe helsekost.
        For en patetisk gjeng med samfunnsslam - håper de ALDRI blir å se på en stadion igjen.
        Er dere så utrolig fasinert av blinkende lys og tunge røyktepper så anbefaler jeg å henge utenfor brannstasjonen og forfølge brannbilen...
        Og jeg anbefaler deg å se kamper på tv om du er så forbanna redd for litt pyro. For en kjip fyr du høres ut som...

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Gårsdagens show på tribunen var absolutt ikke bare UFC, her var det en salig blanding av juletrær og pent kledde som tok seg av røyk og blinkers. Begge deler er helt ufarlige, selv om øynene ble litt såre etter å ha stått under OHen og pustet inn røyken

Bangers og annet som ble kastet ut på banen vet vi alle hvor kom fra, det er selvfølgelig kjipt at noen ikke klarer å styre seg så fort de ser snuten...

I utgangspunktet et kult show, som tok litt feil vending på grunn av bangers på banen og politiets voldsomme overreaksjon. Jeg måtte smile litt for meg selv der jeg så at de tok oppstilling med 10-15 mann foran familiedelen av tribunen. Jeg har vel aldri vært den som blir provosert av politiets tilstedeværelse, men i går ble jeg rett og slett oppgitt. Det virket voldsomt overkilll...

Noen av de som fyrte opp røyk og blinkers i går er av de aller blideste og snilleste supporterne LSK har. Folk som aldri har gjort en flue fortred og som du nesten garantert har snakket med en gang i løpet av din karriere som LSK-suppporter. Dette var ikke pøbelstreker eller noe som ble fyrt opp spontant, dette var nok planlagt uansett hva apeberget måtte komme med selv.
          Har bare noen spørsmål, siden det virker som at du vet det meste om hva som skjedde i går.

1. Siden du vet hvem som kastet bangers og ting ut på banen så regner jeg med at du forteller dette videre til LSK sikkerhet/KFL sikkerhet?

2. Hvordan ville du oppfattet situasjonen hvis du var politi? over 1000stk samlet, masse røykt, gjerder blir revet bort, ei jente blir båret ut (besvimte?), ting blir kastet ut på banen. Pri en blir da og se ann situasjoen, pri to blir og få bort problemet (Noe de gjorde i pausen).

Jeg driter i om dem som blussa osv osv er de snilleste i fansen, om de har drept en flue eller ikke. Men igjen, siden de er så snille så regner jeg med at de betaler bota også? De er jo snille Rønnern?
          Last edited by Kanariz; 12.11.2012, 14:45. Begrunnelse: trykkleif

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av veiron
            Og jeg anbefaler deg å se kamper på tv om du er så forbanna redd for litt pyro. For en kjip fyr du høres ut som...
            Det er vel kanskje det som det ender med, at en liten gjeng står midt på langsiden alene med bluss, blinkers og røyk. Så kan vi som er kjipe sitte hjemme foran tv når det er bortekamp.

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Har bare noen spørsmål, siden det virker som at du vet det meste om hva som skjedde i går.

1. Siden du vet hvem som kastet bangers og ting ut på banen så regner jeg med at du forteller dette videre til LSK sikkerhet/KFL sikkerhet?

2. Hvordan ville du oppfattet situasjonen hvis du var politi? over 1000stk samlet, masse røykt, gjerder blir revet bort, ei jente blir båret ut (besvimte?), ting blir kastet ut på banen. Pri en blir da og se ann situasjoen, pri to blir og få bort problemet (Noe de gjorde i pausen).

Jeg driter i om dem som blussa osv osv er de snilleste i fansen, om de har drept en flue eller ikke. Men igjen, siden de er så snille så regner jeg med at de betaler bota også? De er jo snille Rønnern?
              Oslopolitiet ville ikke gjort noenting. Det samme ville ikke supporterpolitiet. Men DELTA tok en egen beslutning og kjørte på som om det var Serbia som var på Ullevål.

Bota blir betalt ja. Vil du være med å bidra? Ta kontakt isåfall

Kommentar

• Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

Opprinnelig skrevet av *46*
                Det er vel kanskje det som det ender med, at en liten gjeng står midt på langsiden alene med bluss, blinkers og røyk. Så kan vi som er kjipe sitte hjemme foran tv når det er bortekamp.
                Men dere får jo deres 29 kamper i året uten noenting. Da er det vel lov med 1 gang i året for oss som liker litt røyk og blinkere vel?

Kommentar

• AG-3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 1081

Er faktisk så utrolig kjip at jeg synes det blir litt feil når det slepes bevistløse mennesker ut av tribuna...

Kommentar

• Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

Opprinnelig skrevet av Tony
                    Oslopolitiet ville ikke gjort noenting. Det samme ville ikke supporterpolitiet. Men DELTA tok en egen beslutning og kjørte på som om det var Serbia som var på Ullevål.

Bota blir betalt ja. Vil du være med å bidra? Ta kontakt isåfall
                    Det var ikke DELTA, vanlig operativt oslopoliti med opprørsutstyr, samme man så under demoen mot Israel i oslo.

Nei jeg betaler ikke for andres dumhet.

Kommentar

• UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

Nei jeg betaler ikke for andres dumhet.
                      Da skal du få slippe. Det er valgfritt. Bota blir betalt uansett.
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• *46*

Men dere får jo deres 29 kamper i året uten noenting. Da er det vel lov med 1 gang i året for oss som liker litt røyk og blinkere vel?
                        Kan ikke dere bare melde fra i forkant, så vet man når man skal skygge banen og sitte foran fjernsynet hjemme. Gårdagens kamp gir nemlig ikke inntrykk av at dette er en plass for alle som ønsker å gå på kamp.

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

De som kastet ting på banen ble tatt hånd om av politiet. Om det ikke var UFC, så var det i alle fall de som kom sammen med UFC på tribunen.

Det har ikke noe om hvordan jeg ville oppfattet situasjonen som politi, men det at man stiller med politi med hjelmer og køller, manglet jo bare skjold, tåregass og vannkanoner før det hadde vært komplett. Det var noen håndfuller med utagerende på tribunen, vi andre stod og sang Forza Fugla og hadde det generlt bare gøy uten noen aggressiv stemning.

Det regner jeg selvfølgelig med at de gjør. Bruker man pyro, tar man støyten, enten det er utestengelser eller bøter. Skulle bare mangle.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

Hei hei, i Serbia er det aldri pyro og bangers på kamper!!

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av *46*
                              Kan ikke dere bare melde fra i forkant, så vet man når man skal skygge banen og sitte foran fjernsynet hjemme. Gårdagens kamp gir nemlig ikke inntrykk av at dette er en plass for alle som ønsker å gå på kamp.
                              Det sier seg selv at man ikke kan gjøre, man annonserer jo ikke noe sånt. Selv visste jeg ingenting før det hele startet under innmarsjen, så her har man vært varsomme med å spre informasjonen...

Seriøst, på KFLs tribune skal det være trygt å være, det var det også på Ullevaal i går. Ønsker man litt mindre flagging, hopping, bajaseri og mas om syngigng, så trekker man til siden og ikke midt blant oss som ikke går av veien for å lage litt liv på tribunen.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Det sier seg selv at man ikke kan gjøre, man annonserer jo ikke noe sånt. Selv visste jeg ingenting før det hele startet under innmarsjen, så her har man vært varsomme med å spre informasjonen...

Seriøst, på KFLs tribune skal det være trygt å være, det var det også på Ullevaal i går. Ønsker man litt mindre flagging, hopping, bajaseri og mas om syngigng, så trekker man til siden og ikke midt blant oss som ikke går av veien for å lage litt liv på tribunen.
                                Jeg tror du vet at jeg ikke går av veien for litt liv.
                                Og allikevel valgte jeg bevisst å stille meg langt ut på siden i går. Hvorfor tror du jeg valgte det?
                                Knurr...

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Jeg tror du vet at jeg ikke går av veien for litt liv.
                                  Og allikevel valgte jeg bevisst å stille meg langt ut på siden i går. Hvorfor tror du jeg valgte det?
                                  Spoiler:

Kommentar

• UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

De som kastet ting på banen ble tatt hånd om av politiet. Om det ikke var UFC, så var det i alle fall de som kom sammen med UFC på tribunen..
                                    Bare for å rydde opp i litt av det du sier.
                                    De som ble tatt hånd om var jo helt random. Var voksne menn som kom bort fra barna sine pga de ble tatt på vei til do. Folk som skulle i kiosken som var helt vanlig supportere ble tatt. Til og med 2-3 jenter ble tatt. De hadde 0 kontroll på hvem som ble tatt. Ingen av de som ble tatt ble tatt ID på heller såvidt jeg vet. Når det gjelder bangers ble det IKKE delt ut fra oss. Alle fikk streng beskjed om at det ikke skulle smelles da det gjør at boten kan bli høyere.
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3262

Ikke særlig ofte jeg er enig med supporterne fra oslo øst, men dette innlegget er faktisk representativt for holdningen på klanens forum i dag. Da er det kanskje håp om at noen flere kan bruke hue ved neste derby?

"Hvilke hjernedøde folk er det som fikk det for seg at det var greit å blusse utover det NFF hadde gitt oss lov til?
                                      For ikke å snakke om alle kinaputtene, brenning av ett eller annen på tribunen etc.

Jeg vil sammenlikne denne gjengen med en flokk barn. De liker å tøye grensene for å se hva som er lov eller ikke. Men historikkmessig så må det være greit å kalle blusserne i går for hjernedøde når de faktisk får lov til å blusseet x-antall bluss, men blusser 4 ganger mer enn tillatt.

Jeg ser media retter fokus mot LSK-fansen i går. Latterlig gjeng det der, men dessverre har vi en latterlig gjeng blant oss også.

Det er synd at noen skal ødelegge for oss andre, ved å lage fest for seg selv. EGOISTER!"

Kommentar

• Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

Viktig at folk ikke overragerer totalt her nå. Statusen til KFL på facen nevner ingenting om selve pyroen, men om det UFC drev med i byen i forkant av kampen, og om idiotene som kastet ting på banen. Som flere andre sier, hadde det ikke vært for kastinga (og kanskje knallskuddene), hadde det knapt blitt noe oppstyr i det hele tatt - spesielt med tanke på hva som foregikk i hjemmesvingen 100 meter unna.

Idiotisk av de som kasta, kraftig overreaksjon fra politiet, brukbar kamp på tribunen, knallresultat.

Kommentar

• Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                          Viktig at folk ikke overragerer totalt her nå. Statusen til KFL på facen nevner ingenting om selve pyroen, men om det UFC drev med i byen i forkant av kampen, og om idiotene som kastet ting på banen. Som flere andre sier, hadde det ikke vært for kastinga (og kanskje knallskuddene), hadde det knapt blitt noe oppstyr i det hele tatt - spesielt med tanke på hva som foregikk i hjemmesvingen 100 meter unna.

Idiotisk av de som kasta, kraftig overreaksjon fra politiet, brukbar kamp på tribunen, knallresultat.
                                          Talsmannen for KFL legger jo all skyld på UFC?

Kommentar

Working...