Statusen til KFL nevner ingen ting om pyroen nei, men lederen av kfl har gått ut og sagt at dette er ultras sin skyld! Folk her inne skriver ditten og datten om at de som har gjort dette må utestenges osv. Men det jeg ikke skjønner, er ledelsen i kfl for eller i mot pyro? Er det en splittet mening om det? Når lederen fordømmer det, mens andre som har verv i kfl deler ut pyro så skjønner jeg ikke helt greia med og svartmale folk. På tide at kfl som organisasjon står for det dem mener, og ikke gjemmer seg bak hverandre! Selv syntes jeg pyro er kult!
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
-
Eneste uttalelsen jeg har sett fra Kenneth har vært kritikk mot sikkerhetssjekken og arrangementsansvarlige. Har noen av dere en link til det dere prater om?Kommentar
-
For å si det rett du, jeg DIGGER pyro og vil alltid støtte opp om det! Bortsett fra at ting ble kastet inn på banen og at politiet skulle leke «kjekkaser», var det faktisk helt konge i går! Så til dere sytetryner som klager, jeg gir blanke faen i hva dere måtte mene. Dette må vi ha mer av!
Så lenge det ikke blir noen personskader av særlig karakter, boten blir dekt, minst 29 kamper i løpet av et år går uten pyro. Har dere faktisk ingen grunn til å klage.
Når det gjelder hvem som gjorde hva i går, er det ingen gruppe som skiller seg ut. Dette var supportere av all slag, kanaris, ufc, skf og div. andre grupperinger. Dette var alle som hadde lyst på litt krydder til kampen, og som man kunne se var det faktisk en del. Så det er ingen vits å legge mesteparten av skylden på det alternative miljøet som jeg ser enkelte her inne gjør! Dette var et felles bidrag fra mer eller mindre samtlige grupper i fugla miljøet.Kommentar
-
Tribunebråk, røykbomber på banen og 85 ødelagte stoler. Lillestrøms supporterleder mener bråket kunne vært unngått av Vålerenga.
[– Det er den såkalte «Ultra»-grupperingen som har gjort dette. Vi Lillestrøm-supportere tar sterk avstand fra slik oppførsel. Det er viktig å skille dem fra Kanari-fansen. De er ikke supportere, men bråkmakere, sier Kvebek til tv2.noKommentar
-
Kommentar
-
Meningen var derimot at man vet ikke når det smeller.
Så det du sier, er at dere sto for bluss og blinkers?Kommentar
-
Jeg vil nok ta et forbehold om at journalisten har vinklet dette slik han selv vil. Det er slett ikke sikkert Kenneth omtalte pyroen i det sitatet du trekker ut. Jeg ble i min tid som talsmann fucka av vinklinger og klipping et par ganger, og vet hvor lett det kan skje. Dog er det ingen hemmelighet at UFC gjorde nok andre ting i går som det sitatet meget vel - med rette - kan omhandle.Kommentar
-
Jeg veit at du ikke går i veien for å lage litt liv, så jeg er spent på hvorfor du ikke klumpet deg inn sammen med de du vanligvis står sammen med på Åråsen.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Nok om det, la oss nyte seieren, både på tribunen og banen. Så får vi ta det som kommer fra forbund og klubb når det er tid for det.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Bøter, regelbrudd, ruslende røykbomber, astmatikere, og will somebody please think of the children! til side: pyroshowet fra begge svingene satt en perfekt ramme for kampen i går. Det var enkelt og greit en av de bedre derbyopplevelsene en har hatt, helt der oppe med Ullevål '06 og Åråsen '05. Deilig!
6:11 "Men da kan jo pol'ti fange dem i fengsel."Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.Kommentar
-
vif med ryddig pressemelding: http://www.vif-fotball.no/news/artic...lerenga-kamper
Opprinnelig skrevet av vif- Vi har etter kampen fått mange tilbakemeldinger fra tilskuere som opplevde hendelsene både i Bendit-svingen hvor Vålerenga-supporterne var samlet, og i VG-svingen hvor LSK-supporterne var samlet, som ubehagelig og mange følte seg utrygge på Ullevaal stadion i går. Slik ønsker vi ikke å ha det og på vegne av Vålerenga Fotball ønsker jeg å beklage det inntrufne til alle som følte det slik, sier Breen.Kommentar
-
Jeg tror ærlig talt at det ikke dette var noe sololøp, men jeg lar det ligge med den kommentaren.Kommentar
-
Jeg registerer at de fleste her som er mest negative er de samme som faktisk ikke var på kampen og fikk med seg hva som faktisk skjedde, og hvor digg stemningen var... Tåpelig å kaste pyroen på banen men det opplevdes ikke akkurat så veldig dramatisk. Det mest skumle i går var igrunn antrekkene til politiet, fikk jo Breivik-assosiasjoner av den uniformen der...Kommentar
-
Fordi det lenge før kampen var åpenbart at enkeltpersoner med betydelige mangler når det kommer til impulskontroll hadde tenkt å benytte anledningen til å gå bananas. Omtrent som når man har fått snusen i en "hjemme alene-fest" og ser sjansen til å slippe løs sitt mest primale "Id."Knurr...Kommentar
-
Sitter og ser igjenom kampen nå og her er det jeg ser,,,, utrolig idioti og fyre opp bluss under tifoen ,tenk om den hadde tatt fyr hva da ???? Bangers har ingen ting på kamp og gjøre,maskerte folk burde blitt avkledd,politiet overreagerer voldsomt,hvorfor blei det arrestert ca 70 fra Lsk svingen og 0 stk fra vif svingen????????????????....Vif gjorde akurat det samme som oss og ingen arrestert.... Hæreverk på stoler tar jeg stor avstand fra .Kommentar
-
-
Da skal jeg snike meg inn på alle vif sine kamper neste år og fyre opp bluss,,med ca 150 poeng i minus må dem da rykke ned .Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av KFL på FacebookKanari-Fansen ved styret er informert og fått dokumentert fra flere hold og samarbeidspartnere at også Lillestrøm Supportere og medlemmer i Kanari-Fansen var delaktig i bruk av pyro på tribunen.
Vi er takknemlig for at folk deler denne nyttige informasjon med oss, slik at rett blir rett, og at UFC ikke alene blir den store syndebukken.
Når det er sagt, mener vi fortsatt at det er helt "bak mål" å arrangere vorspieltur til hovedstaden før kampen. Dette er en forbanna ukultur som var hovedårsaken til bla. det enorme politioppbudet på stadion
Til slutt, det vil finne sted flere evalueringsmøter fremover, hvor man vil gå gjennom matriell og informasjon relatert til det som skjedde, før, under og etter kampen.
StyretA football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.
Twitter-brukerKommentar
-
Sitter og ser igjenom kampen nå og her er det jeg ser,,,, utrolig idioti og fyre opp bluss under tifoen ,tenk om den hadde tatt fyr hva da ???? Bangers har ingen ting på kamp og gjøre,maskerte folk burde blitt avkledd,politiet overreagerer voldsomt,hvorfor blei det arrestert ca 70 fra Lsk svingen og 0 stk fra vif svingen????????????????....Vif gjorde akurat det samme som oss og ingen arrestert.... Hæreverk på stoler tar jeg stor avstand fra .
Etter det jeg har lest ble ingen på stadion arrestert. Men 65 stk ble først anholdt og så bortvist.
Kommentar
Kommentar